Ustawienie geometrii w GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kristoph17 » 18 cze 2010, 19:33

Witam, byłem dzisiaj umówiony ustawić geometrię ponieważ wymieniłem całe zawieszenie przód i dwa drążki wzdłużne z tyłu i małe drążki stabilizatora przód i tył, przy wymianie wszystko mierzyłem i dokładnie tak samo poskładałem, gościu mówi mi że nie idzie ustawić w moim aucie geometrii bo albo będzie krzywo kierownica albo będzie zbierało opony, nawiasem mówiąc na chłopski rozum zupełny blef, ale regulowali tak że mam prostą kierownicę ale co do mojej zbieżności to nie dadzą głowy że wszystko jest w porządku czyli wnioskuję że ustawili tyle co nic a nawet popsuli, ponieważ po mojej wymianie auto jechało normalni prosto nawet z puszczoną kierownicą i przy hamowaniu kierownica była w normalnym prostym położeniu a teraz kierownica niby prosta ale auto przy gwałtownym zahamowaniu ucieka na lewą stronę, co mam o tym myśleć chciałem specjalnie paragon żeby mieć potwierdzenie że skasowali mnie za nic więc nie wiem czy jechać gdzieś indziej czy jechać z powrotem do nich poradźcie coś, dodam że wyjeżdżam do niemiec w przyszłym tygodniu i po takiej trasie to mogę być bez opon na razie staram się jeździć tyle co muszę bo boję się o opony. :( Acha bo bym zapomniał teraz mam tak ustawione wszystko że po zmierzeniu zwykłą miarą od środka osi tylnej do środka osi przedniej mam z lewej strony 261cm a z prawej strony mam 263cm to jak się to stało że nagle z jednej tyle a z drugiej tyle? Jak ja miałem na obydwu stronach 261,5 (+/–) jak sam poskładałem auto specjalnie wszytsko mierzyłem szok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 17:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez danielsc1 » 18 cze 2010, 20:19

witaj.też niedawno borykałem się z geometrią w mojej maździe.ustawiałem to w holandii.bo akurat tutaj mieszkam.i powiem ci że "wiatraki"też się na robocie nie znają:)ja wymieniałem amortyzatory przód i [waaaco?] wzdłużne z tyłu.powiedziałem że chciałem pełną geometrie zrobić,w odpowiedzi dostałem że kątu pochylenia koła się w moim aucie nie ustawia (WWF???) .na przednim lewym kole mam 1,5' a na prawym 1,34' (nawet nie wiem jaka jest tolerancja-tak prawde mówiąc) Po ustawieniu kierownica mam lekko przekręconą w lewo.ale chociaż ustawili mniej/więcej zbieżność bo wcześniej przy zakręcie opony mi piszczały i przy ok.130km/h trzepało kierownicą. Zwykłą miarką nie sprawdzisz dokładnie ustawienia koła.być może kupiłeś zamienniki wahaczy które się mogą różnić wymiareml.A po kilku kilometrach przejechanych guma w tulejkach się układa,czyli też może być różnica. (TAK MI SIĘ WYDAJE?? NIECH MNIE KTOŚ POPRAWI JAK SIĘ MYLE...) lub też możesz mieć luz na pozostałych wahaczach?Aprzy hamowaniu?Może jedno koło ci mocniej "łapie hamulec"lub masz może zapowietrzone.???możesz mieć gdzieś jeden przewód hamulcowy przytkany,tłoczek zapieczony i.t.p. Moim zdaniem posprawdzaj jeszcze wszystko,reszte wahaczy,zaciski,tłoczki i prowadnice na nich.Najlepiej pojedz jeszcze do innego diagnosty żeby sprawdził ci geometrie.ja rok temu wymieniałem swożnie kuliste i musiałem 2 razy ustawić geometrie.bo każdy z diagnostyków miał na to inną teorie (jeden facet chciał mi nawet rozwiercić otwory w mocowaniu górnym przedniego amortyzatora.twierdził że inaczej nie ustawi się kąta pochylenia:>) co do ustawienia:)cóż wydaje mi sie że wiekszość z nich sie zna na fiatach 126p i vw.a o japńskich autach nie mają pojęcia:)
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez Mariusz 1972 » 19 cze 2010, 10:04

Popytaj znajomych, bo raczej w okolicy masz jakiś warsztat, który specjalizuje się w geometrii. W tej chwili masz schrzanioną zbieżność, ale po takim remoncie należy ustawić wszystkie parametry geometrii bez względu na to jak dokładnie sobie to mierzyłeś.
BO PRZYJACIOŁOM SIĘ UFO
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2007, 17:43
Posty: 25
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 626, 1840 DOHC, HB, '94r

Postprzez bokser1111 » 20 cze 2010, 16:59

mialem cos takiego i nie geometria byla winna lecz opony ;) Słyszales cos takiego jak opona '' wyząbkowana'' ?? zamienilem opony tył na przod i po sprawie ;) kierownica idealnie prosto a samochodem moge jechac 170km/h i nic kierownica sie nie rusza,wcześniej mialem delikatnie w lewo ;) Sprawdź to ! jest to bardzo istotne ;)
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez kocurek » 8 sie 2010, 22:20

witam ja mam taki problem że wymieniałem koncówke drązka kierowniczego (znaczy robił to mechanik) no i teraz wybieram sie jeszcze na wymiane tulei [waaaczego?] z przodu.

ale problem jest taki, że po wymianie tej końcówki to koło przy którym było wymieniane stoi tak jakby pod wiekszym kątem, czy jak już wymienie pozostałe elementy zawieszenia i pojade na zbierzność to mi to ustawią aby było prosto tak jak przed wymianą??
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez vilkolak » 8 sie 2010, 22:24

no chyba po to sie ustawia zbierznosc zeby bylo prosto :)
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez zadra » 15 maja 2012, 19:29

Witam. Na ostatnim przeglądzie diagnosta zwrócił mi uwagę,iż powinienem ustawić zbieżność w swoim aucie. Kontrola na płytach najazdowych wykazała brak zbierznosci w wartościach -5mm(lewe) oraz5mm(prawe) a wskaźnik ustaiwenia kół o wartości -7,9mm.
Możecie mi napisać,czy to dużo czy mało?
wiem,że mogę jechać do specjalistycznego punktu i ustawić jak należy,ale wiem również,że stare tuleje wahaczy mają spore luzy,a to nie rokuje najlepiej na pszyszlosc-w końcu wszystko zacznie się rozjeżdżać i fachową robotę szlak trafi.
Czy można domowym sposobem skorygować trochę zbierznosc aby spowolnić proces niszczenia opon do czasu wymiany wahaczy i innych ważnych podzespołów podwozia?
Najciekawsze jest to,że nie zauważyłem nieodpowiedniego prowadzenia się auta.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kamilspider » 15 maja 2012, 20:06

Można samemu sobie ustawić zbieżność. Gdzieś o tym pisałem, ale nie pamiętam :/
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 15 maja 2012, 22:26

Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Siw-y » 15 maja 2012, 22:31

Skoro tuleje mają luzy to brak zbieżności będzie Ci się pogłębiał, w tym roku przerobiłem to w dwóch MX-6.
Jak masz wahacze i sworznie w dobrym stanie to kup same wkłady.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez zadra » 16 maja 2012, 06:27

kup same wkłady

Przymierzałem się do wymiany wkładów metalowo-gumowych, lecz te które znalazłem dawały w sumie wyższą cenę niż wymiana wahaczy, bo jedna tuleje ok 59-65 zł(+wysyłka) a wahacz ok 120-150zł.
Słyszał ktoś o "Teknorot"?
http://www.czesci24.pl/index/501/109/20074/wahacze-i-ich-czesci/mazda/626-ge-sedan-hatchback-9296/id
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez yaro626 » 16 maja 2012, 08:46

Słyszał ktoś o "Teknorot"?
Ja zmieniałem łączniki tej firmy,ponad rok temu i ok,ciekawe jak wahacze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez zadra » 19 cze 2012, 23:40

Zdecydowałem się na ustawienie wykonane na stacji diagnostycznej.
Zapłaciłem 85zł(bez paragonu) i wyjechałem z mieszanymi uczuciami.
Kierownica lekko przekręcona w lewo i dokuczliwa konieczność korygowania toru jazdy auta powoli uświadamiały mi,że ekipa stacji obsługi znalazła "jelenia", a że jednocześnie opiekowałem się 2,5 letnią córką, to nie mogłem kontrolować postępu prac(podszedłem kilka razy do auta ale za każdym razem proszono mnie abym poczekał w biurze na zakończenie prac...)

Nie wytrzymałem jednak, i podjechałem po kilku dniach na poprawkę.
Na szczęście była inna obsługa i uczestniczyłem w korekcji ustawień silnym ramieniem wspierając pracownika SKP. ;).
Mogę powiedzieć,że dopiero teraz jest ustawione poprawnie a pierwsze ustawienie można było o kant d..py roztrzasnąć.

Mam nadzieję,że uratowałem przednie opony przed nadmiernym zużyciem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Basasael » 4 sie 2012, 09:13

Miałem wczoraj ustawianą geometrię przedniego zawieszenia w MX-6 po wymianie wahacza. Jako że zbyt dużych możliwości ustawiania przedniego zawieszenia mechanicy wpadli na pomysł frezowania otworów mocowania przy amortyzatorze, tak by zwiększyć możliwości regulacji. Efekt jest taki, że udało się ustawić geometrię niemal idealnie, a koła były na prawdę krzywe ;) Wprawdzie dałem za usługę 120zł ale myślę, że jeśli przejeżdżę na oponach sezon więcej to koszt się zwróci :)

Jeszcze takie pytanko: Co może być powodem, że przy przyspieszaniu auto ściąga delikatnie w prawo, na luzie jedzie prosto, a przy hamowaniu ściaga lekko w lewo? Domyślam się że hamulce, ale może jest jeszcze inna przyczyna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez kamilspider » 4 sie 2012, 12:25

Jeżeli koła były krzywe i nie dało się tego ustawić w normalny sposób tylko zrobiliście fasolki do regulacji tzn, że auto miało dzwona i może być wiele przyczyn ściągania. Może wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest trochę inne niż trzeba i dlatego tak się dzieje. Nie lepiej było kupić lub zrobić cambery niż rozwiercać dziury w aucie?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Basasael » 4 sie 2012, 13:11

Dopytałem dziś mechanika, który się tym zajmował i amortyzator jest lekko wykrzywiony dlatego zrobione były frezy mocowania amortyzatora, mam nadzieję że nie przefrezowano również mocowania tego elementu, który trzyma piastę, łożysko, tarczę i hamulec ;) Do wymiany amortyzatora powinno być ok a i po wymianie również. Przynajmniej zostałem o tym poinformowany w ten sposób ;)

Masz jakieś dodatkowe info o tych camberach, gdzie to kupić, jakie ceny i co można z tym zdziałać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez kamilspider » 4 sie 2012, 13:25

Wpisz w google to się dowiesz :) Niestety chyba w Polsce tego nie ma, a ja jestem na etapie projektowania dla siebie :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Koniol & Pati » 7 maja 2014, 23:21

Witam wszystkich. Byłem dzisiaj na geometrii i wyregulowali mi tylko przód ponieważ nie mogli odkręcić kontr śrub od regulacji tylnych wahaczy (zapieczone). Czy po odkręceniu ich resztę też trzeba będzie ruszyć (śruby regulacyjne), na co jeszcze zwrócić uwagę żeby chłopaki nie meli problemów z regulacją. Pozdrawiam
Załączniki
regulacja tyl.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez Koniol & Pati » 17 lip 2015, 21:36

Witam wszystkich. Po wymianie wszystkich tylnych wahaczy w moim autku mam problem z ustawieniem zbieżności ( dokładnie z tylnym lewym kołem). Otóż przy pomiarach wyszło iż zbieżność przy tym kole wynosi 1*16 ,a powinno być 0*05. Skali zabrakło w tym oku od regulacji (dodam że jest to wahacz Oyodo). I teraz mam pytanie, czy można coś źle poskładać przy tym ustrojstwie od regulacji (ustawiłem oka z górną kreską)? Czy wahacze poprzeczne tylne przednie powinny być zamontowana tak jak na zdjęciu (nadlewką w stronę dużej podkładki?
Załączniki
wachacz poprzeczny.jpg
Ostatnio edytowano 17 lip 2015, 23:26 przez Koniol & Pati, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez Siw-y » 17 lip 2015, 22:44

Na 99% któryś poprzeczny wahacz sprzedali Ci od xedosa.
Wzdłużne pasują od Xedosa, 626 i MX-6, poprzeczne tylko od 626 i MX-6
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6