Wszystkie problemy związane z automatyczną skrzynią biegów – 626/MX6 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez i9i » 17 cze 2009, 21:12

A wyszła Ci bez problemów sama skrzynia z komory silnika?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez delarossa » 17 cze 2009, 21:54

Wyszła ale w dół.. Te dwie belki trzeba odkręcić, dwa kifory, i hak w stropie, najgorszy był moment jak byłem w kanale i urwał się łańcuch na którym wisiała skrzynia i silnik.. nieważne, dzień w garażu i skrzynia wymieniona.. moja teoria jest taka że nowy olej w skrzyni wypłukał cały szlam i zaklajstrowało filtr.. ale to tylko teoria, jak ją wyjmę i rozbiorę to się przekonamy.. Jest jedno co zauważyłem we wszystkich trzech egzemplarzach.. panewka FORWARDU – http://midparts.com.pl/CD4E_Panweka_kos ... -1729.html W każdej z nich była zjechana, a to jest ta która wchodzi na strator pompy, forward dostaje bicia, to raz, nie trzyma ciśnienia, pali tarcze, a w końcu pęka kosz i stoimy.. W każdej z tych skrzyń ta panewka była wyjechana, w tej którą mam na części była najlepsza ale i tak w kiepskim stanie, w skrzyni na której do końca jezdziłem ta panewka miała jakiś 1mm luzu w gnieździe!!! Nie mam doświadczenia ale wydaje mi się że ot cały problem słynnych skrzyń..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez Bodek » 18 cze 2009, 08:11

i9i napisał(a):A wyszła Ci bez problemów sama skrzynia z komory silnika?

Skrzynia bez najmniejszych problemów wychodzi z komory silnika.
Najbardziej wkurzało mnie spuszczanie olejów i odkręcanie tego plastra aluminiowego od silnika.... To co najbardziej blokuje skrzynie to jej zawieszenie od strony ściany grodziowej.....


Sama wymiana elementów skrzyni to trochęza mało !!
Oprócz części mechanicznej jest jeszcze ta elektroniczna, któa steruje tą skrzynią.... A to też lubi przestać działać poprawnie. Opóźnienia w otwieraniu elektrozaworów, samo działąnie tychże zaworów też pozostawia wiele do życzenia....
No i sprawa najważniejsza... Pomiar ciśnienia oleju na każdym biegu....
Bez tego złożysz skrzynie w ciemno i nadal nie będziesz wiedział czy to działa czy nie, do póki nie założysz skrzyni na auto.....
W warunkach domowych jest bardzo trudno wymienić te wszystkie elementy...

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez delarossa » 18 cze 2009, 19:57

Ja oleju nie spuszczałem, i żadnego plastra też nie odkręcałem...
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez jankacz » 28 wrz 2009, 20:22

delarossaWitam. Właśnie zabieram się za wymianę elementów w bardzo podobnej skrzyni ( a mam ją w mazdzie tribute). Mam uszkodzone tulejki (między innymi ta która jest pierwsza od pompy na statorze) i uszczeniacze. I tu mam pytanie jak poradziłeś sobie z wyjęciem a później z wprasowaniem tych tulejek,jakich narzędzi uzywałeś, no i jak działa skrzynia po naprawie, na jakie problemy natrafiłeś. Bedę barzdo wdzięczny za podzieleniem się uwagami no i moż się przyda kolejnym którzy porwą sie na remont skrzyni. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 22:26
Posty: 10

Postprzez Ralph4 » 27 lis 2009, 18:29

Witam posiadam Mazde MX-6 2.5 V6
Niestety mam problem z automatczna skrzynia biegow, a mianowice slizga mi sie 3, bez odpuszczenia gazu nie wskoczy bieg. Znalazlem skrzynie na allegro z modelu mazdy Mx6 z silnikem KLZE czyli z mazdy ktora mial ponad 200 koni, moj model ma w seri 165km. Chcialbym wiedziec czy ta skrzynia bedzie pasowala do mojego modelu, czy komputer bedzie dobrze dziala itd. Badź tez macie jakies pomysly na naprawe obecnej skrzyni
Znaczek powinien być tylko dla kierowcy ;]
Pozdrawiam Ralph4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2009, 21:43
Posty: 51
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda MX6, 2.5 V6 (Espec)
"Znaczek dla Kierowcy"

Postprzez pawelMX6 » 27 lis 2009, 20:05

Ja bym brał tę skrzynię z KL-ZE w ciemno, ponieważ można natrafić na fabryczne LSD :) Mocowania są takie same, więc o instalację bym się nie martwił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Ralph4 » 29 lis 2009, 12:33

Rozumiem, z racji tego ze nie bardzo sie orientuje w temtacie to sie zapytam: co mi da fabryczny lsd? jaki bedzie mialo wplyw na samochod, dynamike jazdy, badź precyzje prowadzenia, spalaniae auta? Jesli wiesz cos na ten temat to z checia poslucham.
Znaczek powinien być tylko dla kierowcy ;]
Pozdrawiam Ralph4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2009, 21:43
Posty: 51
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda MX6, 2.5 V6 (Espec)
"Znaczek dla Kierowcy"

Postprzez pawelMX6 » 29 lis 2009, 14:47

LSD – to szpera, mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu. Na spalanie nie ma wpływu bezpośrednio. Za to na prowadzenie jak najbardziej. Na oba koła idzie podobny moment obrotowy. Wyobraź sobie jakie to ma znaczenie, jeśli jesteś w ostrym skręcie i wewnętrzne koło ma mniejszy docisk lub nawet się uniesie. Seryjny mechanizm różnicowy przekaże większość momentu właśnie na to koło. Wniosek? Mielisz a nie jedziesz :) Tak samo przy ruszaniu – oba koła kręcą się tak samo, a nie mielisz kołem, które akurat straci przyczepność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez BratCukierka » 29 lis 2009, 18:31

Z jednej strony jednak z używkami to jest loteria :P Ile w USA kosztuje MASTER KIT (chyba tam są dostepne?) do takiej skrzyni?? + koszty robocizny np. u Wieska w Dębicy, bo chyba też reperuje automaty mazdowskie o ile się nie myle??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Ralph4 » 1 gru 2009, 18:50

Panowie a mam jeszcze jedno pytanie podczas zakupu tej skrzyni na co mam zwracac uwage, ponadto chcialbym sie dowiedziec jakimi oznaczeniami powinna byc opisana ta skrzynia zeby podczas zakupu upewnic sie ze to jest napewno z modelu klze
Znaczek powinien być tylko dla kierowcy ;]
Pozdrawiam Ralph4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2009, 21:43
Posty: 51
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda MX6, 2.5 V6 (Espec)
"Znaczek dla Kierowcy"

Postprzez adek89 » 20 sie 2010, 09:19

ostatnio wywaliło mi błąd układu sprzężenia zwrotnego ale jakoś to zrobiłem , przejechałem z 200km i dziś od razu wywala 2 błędy, jeden to czujnik temp. wiec tu wszystko wiadomo ale ten drugi (jak w temacie) jest w ogóle dla mnie nie jasny, czy może ktoś coś poradzić? dodam ze doszło do takiej sytuacji ze nie wyłączona dmuchawa nawiewu rozładowała mi akumulator i musiałem na pych odpalać ale nie wiem czy ma to coś z tym wspólnego
Początkujący
 
Od: 7 sie 2009, 19:51
Posty: 25
Skąd: Międzyzdroje
Auto: Mazda 626 2.0 GE 92r

Postprzez Ania69 » 20 sie 2010, 14:37

Czy dobrze zrozumialem za masz automatyczna skrzynie i odpalales z popychu samochod?
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez adek89 » 20 sie 2010, 16:02

no właśnie to nie jest automat dlatego dziwi mnie ten kod
Początkujący
 
Od: 7 sie 2009, 19:51
Posty: 25
Skąd: Międzyzdroje
Auto: Mazda 626 2.0 GE 92r

Postprzez Ania69 » 20 sie 2010, 17:14

Sprubuj zresetowac komputer,moze stales sie posiadaczem samochodu gdzie byla przerobka z automatu na manual i wychodza takie sztosy.Trudno bowiem znalezc logiczne wytlumaczenie tego
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez rufio70 » 14 paź 2010, 21:02

Od niedawna jestem w posiadaniu Mazdy 626 GE z roku 1997 z automatyczną skrzynią biegów.
Wyczytałem na forum, że przycisk HOLD znajdujący się na drążku zmiany biegów powinien współdziałać z pozycjami D, S, L. W przypadku mojej skrzyni nie działa z D. Proszę o wyjaśnienia co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Druga sprawa jaka mnie nurtuje to to jaki olej powinienem kupić i wymienić * ile litrów) w skrzyni. Z góry dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2010, 08:57
Posty: 5
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 626 2.0 automat 1997r

Postprzez Ania69 » 14 paź 2010, 21:17

A czy zalacza sie hold,czy tylko ten problem dotyczy pozycji d.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez rufio70 » 15 paź 2010, 11:28

W pozycjach S i L działa (świeci się napis HOLD na desce rozdzielczej), natomiast D niestety nie. :(
Początkujący
 
Od: 8 paź 2010, 08:57
Posty: 5
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 626 2.0 automat 1997r

Postprzez Ania69 » 15 paź 2010, 15:05

Czyli jak wciskasz przycisk przy lewarku biegow,nie zapala sie hold?.czy po wcisnieciu przycisku masz 3 biegi czy nadal 4 biegi.Co do wymiany oleju to zalezy od rodzaju wymiany przy dynamicznej pojdzie wiecej ,przy normalnej pojdzie mniej bo caly olej nie splynie.Masz zapewne skrzynie japonska to nie orjentuje sie jaka ma ona pojemnosc.olej trzeba zalewac zgodnie ze specyfikacja producenta bo to czuly punkt jesli chodzi o zywotnosc skrzyni
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez rufio70 » 15 paź 2010, 20:24

Przyznam szczerze, że nie sprawdzałem ile biegów zmieni, ale wychodzę z założenia, że skoro się nie świeci to znaczy, że nie działa HOLD na "D".
W kwestii oleju to mam książkę, ale tylko w języku niemieckim a ja niestety nie "szprecham".
Znalazłem w necie informację, że prawdopodobnie będzie to DEXTRON II. Czy ktoś może to potwierdzić?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2010, 08:57
Posty: 5
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 626 2.0 automat 1997r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6