Wszystkie problemy związane z automatyczną skrzynią biegów – 626/MX6 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kokon » 14 lip 2008, 14:27

Witam wszystkich.Posiadam mazdę 626 2.0 L.1992r.16v.gaz.z automatyczną skrzynią biegów i mam z nią problem.Poprzednia skrzynia sie popsuła więc zakupiłem drugą.
Zamontowałem ją ale jest jeden problem.Kiedy autko jest zimne jedzie normalnie ale po chwili
miga kontrolka HOLD i przy zmianie biegów występuje mocne szarpniecie,największe przy zmianie z 1-2.Z tego co wiem najprawdopodobniej chodzi wtedy w trybie awaryjnym,bo dochodzi tylko do 3 biegu.
Aha,jedna z wtyczek(czujnika)impulsowego jest uszkodzona,czy może to być tego przyczyną?(czujnik znajduje sie w pobliżu dołu bagnetu)
Chciałbym poradzić sobie z tą skrzynia przy waszej pomocy,bo mechanicy zjadają portfel a zakup skrzyni tez nie był pestką jeżeli chodzi o fundusze.
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 13:42
Posty: 4
Skąd: JELENIA GóRA
Auto: MAZDA 626 2.0,GE.1992r.automat

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 14 lip 2008, 17:21

Użyj opcji "Szukaj", już gdzieś czytałem chyba o podobnym problenie i jeśli mnie pamięć nie myli, w tamtym przypadku był bodaj przepalony jakiś bezpiecznik, ale nie oriętuję się bliżej w automatach.
Pozdrawiam.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez kokon » 14 lip 2008, 23:41

aha! <czytaj> jeszcze jedno,przy montażu skrzyni pogniotlem tzn.powgniatalem miske olejową lewarkiem <glupek2>
moglem uszkodzić filter?
nawet go niewymienialem na nowy <glupek2>
czy ma to jakiś związek z tym migającym HOLDEM??
bardzo was prosze o jakie kolwiek informacje
POZDRAWIAM :)
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 13:42
Posty: 4
Skąd: JELENIA GóRA
Auto: MAZDA 626 2.0,GE.1992r.automat

Postprzez bazyl wspaniały » 15 lip 2008, 00:49

kokon napisał(a):bardzo was prosze o jakie kolwiek informacje

popytaj tego gościunia, walczył z takim samym automatem i... niech sam ci opowie ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez kokon » 16 lip 2008, 12:47

witam,problem z głowy podlączyłem tą kostke zresetowalem kompa i wszystko dziala jak powinno.Pozdrowienia dla bazyla i skrzypka.dzieki za informacje :)
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 13:42
Posty: 4
Skąd: JELENIA GóRA
Auto: MAZDA 626 2.0,GE.1992r.automat

Postprzez Keisu » 8 mar 2009, 14:01

kokon napisał(a):witam,problem z głowy podlączyłem tą kostke zresetowalem kompa i wszystko dziala jak powinno.Pozdrowienia dla bazyla i skrzypka.dzieki za informacje :)
------------------------- Witam mam teraz taki sam problem z moją skrzynią w cronosie czy możesz mi podpowiedzieć co mam dokładnie zrobić aby problem znikł Pozdrawiam
Keisu
 

Postprzez delarossa » 11 mar 2009, 20:29

Sprawdź jakie błędy Ci wywala, jak 628 i 648 to prawdopodobnie wina konwertera, przerabiam temat od pół roku;)
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez bazyl wspaniały » 18 kwi 2009, 16:47

Wysłany: 27 Lut 2004 | 12:38


Globy napisał(a):dam Ci niedlugo namiary.



mneło 5 lat <lol>

Sorki za OT ale nie mogłem się powstrzymać :D
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez sylwekgas » 9 cze 2009, 20:31

Od pewnego czasu mam problem z automatem w mojej 626 z 94r, wersja amerykańska, 260 tys km na liczniku.
Podczas trzymania na chamulcu obroty bardzo spadają tak że dochodzi aż do drżenia samochodu. Między pierwszym a 2 biegiem potrafi szarpnąć ale to chyba normalne. To wszystko można przeżyć ale problem jest poważniejszy gdyż jadąc samochodem są momenty jak by skrzynia nie wiedziała jaki bieg wrzucić, skacze z jednego na drugi przy czym potrafi także szarpać. Nie zawsze tak się dzieje czasem działa i zmienia biegi płynnie że aż miło.
Czasem także bardzo mocno skacze tak jak by po puszczenia pedału gazu jadąc z większą prędkością przeskakuje na niższy bieg jak by wogóle nie było sprzęgła.
Proszę o pomoc.
Czy to możliwe że to coś z elektroniką. czy można to zrobić tanim kosztem.
nie wiem też jaka to skrzynia i nie wiem też gdzie tego szukać. Nie wiem też w jaki sposób odczytać błędy ani tego gdzie szukać jakiejś kostki.
jak można skasować błędy (odpięcie od akumulatora nie skutkuje).
dodam jeszcze że dioda chold czasem mruga ale żadko.
Pomocy co robić jak mam bardzo skromny portwel.
Ostatnio edytowano 10 cze 2009, 22:00 przez sylwekgas, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 4 lis 2008, 12:00
Posty: 16
Auto: mazda 626 GE FS

Postprzez kierownik » 10 cze 2009, 08:22

sylwekgas nazwij temat zgodnie z regulaminem, bo poleci w kosz za 24h ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez i9i » 13 cze 2009, 23:19

Błędy skrzyni odczytasz sposobem ze strony Probe: http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 było o tym kilka razy, po za tym w FS-ie jest skrzynia forda i jest tylko częściowo sterowana komputerem: biegi 1,2,D,N i P zaskakują mechanicznie na lince, komputer zaś za pomocą elektrozaworów steruje kick-downem, nadbiegiem, O/D off, zapinaniem skrzyni i opóźnieniem przerzucenia biegu przed odcięciem zapłonu przy gazie w podłodze. Także zrób najpierw test kompa tylko poszukaj na forum jak go prawidłowo wykonać bo może wyjść kilka fałszywych błędów. :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez sylwekgas » 15 cze 2009, 16:31

zrobiłem tak jak w podanym opisie ale żadna kontrolka mi nie migała. z ciekawości rozebrałem tą kostke i w miejscu tego górnego pinu, na zdjęciach w podanym przez ciebie linku, nie ma dołączonego żadnego kabla więc to chyba jasne że nie będzie migać kontrolka. Na domiar złego po tym zabiegu przestalo mi grać radio(jest dwupoziomowe, dolny poziom ten od radia i kasety gra ale górny poziom od płyt cd już nie gra).
Uprzedzam pytanie Bezpieczniki sprawdziłem.
Początkujący
 
Od: 4 lis 2008, 12:00
Posty: 16
Auto: mazda 626 GE FS

Postprzez brii » 15 cze 2009, 17:38

Obawiam się, że szykuje się remont skrzyni, szkoda, że tak długo zwlekałeś – wyjdzie drożej...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sylwekgas » 15 cze 2009, 17:43

uuuuuuu
No to mnie nie pocieszyłeś.
a może lepiej kupić drugą albo zmienić na manuala?
Co o tym myślicie??
Tylko jak dojść do tego żeby wiedzieć jakiej skrzyni szukać, tak żeby potem nie było problemów z jej założeniem??
Początkujący
 
Od: 4 lis 2008, 12:00
Posty: 16
Auto: mazda 626 GE FS

Postprzez brii » 16 cze 2009, 09:16

Zakup używnej skrzyni automatycznej to jak zakup miny – może wybuchnie może nie. Lepiej dobrze napraw swoją – będziesz miał pewność czym jeździsz i spokój na dłuższy czas. Przekładka na manuala to nie taki łatwy proces, ale możesz spróbować – zacznij już się orientować jak jest z częściami co do samej skrzyni to zapytaj Winetou – może Ci sprzeda manuala do FS :)
Ostatnio edytowano 16 cze 2009, 09:49 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bodek » 16 cze 2009, 09:35

Kto podejmie się remontu CD4E i da gwarancje ??

Jak w mojej, zbyt dużo zużytych (wytartych) elementów.
Dużo miedzianych tulei, które się zużyły, przez co ciśnienie oleju spada znacznie, olej przepływa tam gdize nie potrzeba i przy okazji się przegrzewa a co za tym idzie traci właściwości....... a następstwa tego możnaby mnożyć......

Załóż manuala i ciesz się jazdą przewspaniałym wozem...

Mnie koszt wszystkich elementów do manuala wyszedł 1200 zł + dwa dni w kanale :)))
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez brii » 16 cze 2009, 09:51

Te dwa dni w kanale u mechanika to będzie więcej niż 1200zł, do tego jeszcze 1200zł na części + 100zł na taksówki i wychodzi 2500zł – w sumie może warto wrzucić manuala, bo dobry remont automatu (nie wiem jak tego) to jakieś 4000zł
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bodek » 16 cze 2009, 09:52

Sorki, nie napisałem – w kanale siedziałem sam :)))

Robocizna FREE :))))
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez i9i » 16 cze 2009, 17:18

Ja za remont CD4E wyłożyłem 1600 zł plus 600 zł za wyciągnięcie skrzyni z silnikiem i wymianę rozrządu jak już silnik był na wierzchu. Wymienili mi kosz bo się rozsypał, nadpalone tarczki, filtr z uszczelką i standardowo 3 miechy gwarancji. Nie wiem jak u kolegi ale u mnie nie było miejsca by samą skrzynię wyciągnąć więc jeden mechanik wyciągnął bebechy a inny grzebał w skrzyni. Generalnie zauważyłem że ta skrzynia gabarytami i wagą niewiele ustępuje silnikowi :D

A na pytanie czy warto zmienić na manual to powiem, że lepiej sobie kupic cały samochód z ręczna skrzynią a tego ochrobolić w całości lub na części, bo z tego co wyczytałem jak mi skrzynia padła to ten sam komputer obsługuje i silnik i skrzynię i nie wiem czy nie będzie check wariował, no i warto też zegary wymienić przy tej operacji
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez delarossa » 17 cze 2009, 20:19

Ja mam dwie skrzynie w garażu, jedną w częściach, drugą którą wyciągnąłem ze swojego cronosa, trzecia siedzie pod maską, po przestudiowaniu budowy doszedłem do wniosku że kuuję master kita w stanach, remontuje tą którą wyciągnąłem ze swojej madzi i przeloze raz jeszcze, tak naprawdę sama budowa nie jest skomplikowana, zasada działania trochę bardziej, natomiastnie ma tam nic z kosmosu, trzy sprzęgła, taśma hamulcowa, i dwie przekładnie planetarne.. jak sie wymieni panewki wszystkie, tarcze, uszczelki, filtr.. poprostu nie ma bata żeby to nie chodziło.. wszystkie elementy twarde, tj kosze itp są u mnie w dobrym satnie, wytarty był strator pompy, przez co nie trzyamała ciśnienia, poleciały tarczki, poslizgi, spaliło olej itd.. jak tylko przyjdzie mi master kit zrobię fotorelację z remontu skrzyni, pozdrawiam, aha – nie kupuj używanej skrzyni, ja sie na tym przewiozłem..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6