Wszystkie problemy związane z automatyczną skrzynią biegów – 626/MX6 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Leszekz » 8 kwi 2005, 09:33

Poziom oleju zgodnie z radą jednego z klubowiczów przy włączonym silniku jest w górnej częsci wykreskowanej skali na miarce.Co do poduszek i przegubu nie ma gwarancji że są sprawne(auto po stłuczce przodu),ale sprawdzę.Dzięki za rady i czekam na następne opinie.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2005, 13:32
Posty: 13
Skąd: wrocław
Auto: mazda 626 cronos 1995 2.0 16V

Postprzez Paweł » 8 kwi 2005, 14:33

Leszekz napisał(a):Dzięki za rady i czekam na następne opinie.

Z tego co napisales nie dostaniesz zadnych sensownych opinii. Napisz jakie sa czasy. Jesli jest to okolo 0.5 sek. (dla wstecznego moze byc ciut dluzej), to raczej ze skrzynia nie ma problemu – tutaj bardzo duze znaczenie maja wczesniej wymienione elementy – sprawdz je.

Ewentualnie moze byc zle ustawiony czujnik polozenia dzwigni, ale wtedy na 90% mialbys DTC.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez chrusto » 19 maja 2005, 01:09

Potrzebuje pomocy z automatyczną skrzynią w mojej mazdzie 626 cronos 2.5v6 model skrzyni to g4a-el.problem mianowicie taki że uszkodził się 3-4 bieg 1,2 jeździ normalnie po przełączeniu się na 3 obroty silnika rosną i auto nie jedzie. Rozebrałem tą skrzynie i były popalone tarcze aż do gołej blachy zamówiłem nowe(wszystkie)bez problemów wymieniłem założyłem wymieniłem uszczelki pod sterownikiem miskami i pompą. Po założeniu do auta i odpaleniu okazało się ze dalej nie mam 3-4 biegu(objaw taki jak przed naprawa).nie wiem jak dość do tego co mam uszkodzone przed poskładaniem sprawdziłem kosz tarcz i nie wyglądał na uszkodzony(pęknięty) w samym sterowniku sprawdziłem tylko elektrozawory i jeden w stanie bez napięcia lekko przepuszcza nie wiem czy może tak być. Prosił bym o jakieś informacje na ten temat jak zmierzyć ciśnienie w których punktach jak by ktoś miał dokumentacje do tej skrzyni.za wszelką pomoc bardzo dziękuję.

Żanetka/ zmieniłam wielkość liter w temacie i w opisie oraz poprawiłam niektóre błędy ort.
chrusto
 

Postprzez Smirnoff » 26 maja 2005, 00:53

Chłopie, wyłącz capslock :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Leszekz » 31 maja 2005, 19:09

W mojej mazdzie też padł automat i po zasięgnięciu informacji u "mechanikow" też przymierzam się do samodzielnego remontu.Podaj mi gdzie i za ile kupowałeś częsci do skrzyni(mam padnięte prawdopodobnie elektrozawory-na wstecznym jeżdzi normalnie.jutro sprawdze na komputerze)Mam skrzynię CD4E i do takiej mam schemat-mogę wysłać.Pozdrawiam i życzę powodzenia w remoncie!!
Początkujący
 
Od: 12 lut 2005, 13:32
Posty: 13
Skąd: wrocław
Auto: mazda 626 cronos 1995 2.0 16V

Postprzez GrzegorzSz » 31 maja 2005, 19:42

chrusto – jesli znalbys podstawy naprawy ATX, to na wiekszosc pytan znalbys odpowiedz, a w pytaniach pisalbys konkretniej. :D

Jak zwaliles tarczki do golego, to nie ma cudu – reszta tez dostala niezle po d... :D Wyciagnij skrzynke i rozbierz, a nie bawisz sie w naprawe na aucie (jak sie domyslam).

Mam full serwisowke z opisem postepowania przy konkretnych objawach, jednak dawno na nia nie zerkalem. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez chrusto » 5 cze 2005, 00:46

Witam jeszcze raz wszystkich.Ja już sobie poradziłem i skrzynia śmiga aż miło.Musiałem wymienić komplet uszczelnień które były głównym powodem uszkodzenia tarcze spaliły się dopiero na skutek braku ciśnienia oleju na poszczególnych sekcjach koszy sprzegeł.Rada dla wszystkich podejmujących sie naprawy ASB nie oszczedzać nz kompletach uszczelek morze koszt jest wysoki ok 500zł ale i tak i tak rzeby działało trzeba wymienić.Wszystko można sprawdzić na sucho ciśnieniem powietrza ok 3bar muszą wszystkie merbramki w koszach pracować , elektrozawory można sprawdzić za pomocą prostownika 12v po podanu napięcia powinny się otwierać.Części można kupić w http://www.auto-mat.com.pl/ oraz firma Sosnowski z gdańska nr 058-3432044 wew.22.Wszystkim naprawiającym asb życzę powodzenia i jedna zasada 3 razy pomyśl zanim coś zrobisz.
chrusto
 

Postprzez szymon81 » 27 gru 2005, 19:23

Posiadam MAZDE MX-6 2.5 V6 z 1994r. Mam problem podczas cofania. Po wymianie oleju na Dextron III(w skrzyni biegów) skrzynia zaczęła przerywac na wstecznym. Wczesniej nie mialo to miejsca. Zmienilem ponownie olej na SHELL DONAX TA TYPE II D,a wsteczny dalej przerywa! Czy moze ktos udzielic mi odpowiedzi co dalej z tym zrobic? Lub podac numer tel do fachowca, ktory jest w stanie mi pomoc! Pozdrawiam...
Ostatnio edytowano 28 gru 2005, 13:47 przez szymon81, łącznie edytowano 2 razy
szymon81
 

Postprzez Puhcio » 27 gru 2005, 20:02

Ale co przerywa ...

Dextron to olej do skrzyni ... skrzynia przerywa przy cofaniu ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Grzyby » 27 gru 2005, 23:09

szymon81 – popraw temat zgodnie z regulaminem.
Jak go przeczytasz to poznasz konsekwencje.

A poza tym – co i jak przerywa?
Bo zupełnie nie wiem o co chodzi :|
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez GregC » 28 gru 2005, 09:43

...wiecej szczegółów Szymon, więcej szczegółów...
Przy wymianie oleju w asb koniecznie wymienić należy również filtr olejowy w asb :|
I love this car:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2005, 18:50
Posty: 18
Skąd: (aktualnie Warszawa)
Auto: Probe 2.0 16V, focus 2.0

Postprzez Syrop » 3 lut 2006, 22:06

Wiem o czym mówisz! Od dnia dzisiejszego mam taki sam problem. Moja skrzynia "jedzie" dobrze do przodu, po wrzuceniu wstecznego zaczyna szarpać. Trzymam hamulec i szarpie. Puszczam hamulec – szarpie. Tak jak gdyby mocno przerywał silnik. Po osiągnięciu ok 3 tyś. obrotów silnika bieg rozłącza się dając taki efekt jak dźwignia w położeniu N. Trzeba stanąć, przełożyć dźwignię na D, potem na R i dzieje się to samo. Potrzebuję pomocy.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 20:17
Posty: 9
Skąd: Sierpc
Auto: 626 CRONOS 2,5 V6 24V '93

Postprzez COOBAH » 3 lut 2006, 23:09

Siemka

Zam jednego speca od automatow.

Naprawil mi skrzynke automatyczna w BMW wymieniajac czesc za 250zl gdzie kazdy inny (niby wielki serwis automatow) krzyczal ze musze juz przygotowac 3/4 tys zl na remont calej skrzyni.
Koles jest generalnie pasjanata i naprawde kuma sie na rzeczy.
Ma warsztat kolo Iławy – czyli mojego miejsca zamieszkania ale moze cos poradzi przez tel.
603283655 – Tomek

Moze to cos pomoze

Pozdro
----------------------------------------
COOBAH
cbh333@wp.pl
----------------------------------------
Początkujący
 
Od: 20 sty 2006, 20:35
Posty: 16
Auto: MX-6 GE FS

Postprzez Marek Hammer » 5 cze 2006, 10:46

Proszę o poradę w sprawie wymiany zębnika (ślimaka) napędzającego czujnik prędkości od licznika, który znajduje się na wałku w skrzyni w okolicy prawej półosi. Czy potrzebny jest całkowity demontaż skrzyni z samochodu i jej rozebranie, czy jest inna możliwość poradzenia sobie z w/w problemem.
Mazda 626 Cronos 2,5 automat
Marek Hammer
 

Postprzez Paweł » 5 cze 2006, 14:26

Ta zebatka jest na obudowie mechanizmu roznicowego. Zeby wyjac mechanizm i dostac sie do w/w zebatki wg fabrycznego manuala trzeba rozebrac cala skrzynie – tj. najpierw od strony pompy, a dopiero pozniej rozlaczyc obudowe przekladni i konwertera oraz przeniesienia napedu. Dojscie od strony obudowy konwertera wyglada na niemozliwe, ze wzgledu na sruby laczace obydwie czesci obudowy skrzyni, ktore znajduja sie od strony przekladni.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez jjay » 27 lip 2007, 14:15

Witam,

Jakiś czas temu stałem się szczęśliwym posiadaczem MX-6 z ASB.
No i mam taką zagwozdkę – skrzynia posiada fabryczną blokadę,
ale coś ta blokada nie działa :)
Poprzedni właściciel nie używał, nie wiedział, nie znał się,
słowem nic mi nie mógł powiedzieć na ten temat.
Blokada zamykana jest kluczykiem (jest zamek obok dźwigni),
ale kluczyk nie ma dwóch położeń, tak jak bym się spodziewał.
Przez jakiś czas nie mogłem tej blokady w ogóle włączyć,
a niedawno po kilku próbach z wciskaniem guzika na gałce
zmiany przełożeń i przekręcaniem kluczyka w tę i z powrotem udało się
ją włączyć, ale nie udało się już wyłączyć :)
Skończyło się rozbieraniem auta wokół skrzyni biegów :)
Wyjąłem zamek i sprawdziłem że jest sprawny (w sensie kluczyk gładko
się przekręca, ale wyjąć go można tylko w jednym położeniu).
Zobaczyłem że jest tam mechaniczna zapadka którą chwilowo na sztywno
zablokowałem, żeby móc w ogóle jeździć :)
Moje pytanie brzmi: czy ktoś ma coś takiego w aucie? Jak to _powinno_
działać? Oraz poproszę o sugestie jak to naprawić, w końcu blokada
skrzyni to dobra rzecz...

Pozdrawiam,
Jacek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2007, 14:05
Posty: 10
Auto: MX-6 2.5 V6 24V KL ASB '93

Postprzez Paweł » 28 lip 2007, 11:49

Zamek ten służy do odblokowania dźwigni, bez potrzeby przekręcania kluczyka w stacyjce i wciskania hamulca – np. w sytuacjach awaryjnych, kiedy zabraknie prądu. Nie jest to żadna blokada – wręcz przeciwnie ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez BogdanC » 5 sie 2007, 22:45

Leszekz

W postach z 2003 roku znalazłem Twoja info
"Mam skrzynię CD4E i do takiej mam schemat-mogę wysłać.Pozdrawiam i życzę powodzenia w remoncie!!"

Czy nadal posiadasz schematy tej skrzyni?
i możesz je udostepnić?
Pozdrowienia
Bogdan
Cougar, ale z CD4E i wiele wspólnych problemów...
Początkujący
 
Od: 5 sie 2007, 01:22
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: Merkury COUGAR

Postprzez Grzyby » 6 sie 2007, 12:29

BogdanC, osoba którą pytasz ostatni raz logowała się na forum rok temu.

Poza tym jest coś takiego jak pw – nie ma konieczności odgrzewania staroci.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez BogdanC » 6 sie 2007, 12:38

Jasne
:D
Cougar, ale z CD4E i wiele wspólnych problemów...
Początkujący
 
Od: 5 sie 2007, 01:22
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: Merkury COUGAR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6