Skrzynia w Mazdach – głośna praca, wyskakujace biegi, haczenie, brak precyzji

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cobrajas » 21 lut 2005, 19:14

a może poprostu nie ma oleju w skrzyni...?
tak se pomyślałem
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 14:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez robaszki » 21 lut 2005, 21:57

ten temat był już :| niedawno opisywany....... jak się zachowuje skrzynia jak się rozgrzeje autko?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2004, 21:58
Posty: 106
Skąd: Kwidzynkowo
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Konrad » 21 lut 2005, 22:50

robaszki napisał(a):ten temat był już :| niedawno opisywany....... jak się zachowuje skrzynia jak się rozgrzeje autko?


Tak samo wajcha ciężko chodzi, a jeśli mówimy o gorszym wchodzeniu biegów na zimnym to chyba normalne zwłaszcza zimą (olej zimny i gęsty to gorzej wchodzą), ale u mnie jest cały czas taki sam opór. Nawet przy takim ruchu prawo-lewo jaki się wykonuje dla sprawdzenia czy auto jest na luzie też opór jest podobny. Dlatego myślę, że to nie wina skrzyni tylko wajcha. Dodam, że nie ma żadnych zgrzytów a jedynka nawet podczas toczenia się pojazdu wchodzi bez zgrzytowo i z takim samym oporem jak na postoju.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez Waluś » 21 lut 2005, 22:55

Czyli
Waluś napisał(a):Jeśli uważasz że to wajcha, to wykręć ją całą (jabłko i drążki) i powyczyszczaj na tylejach i posmaruj dobrym smarem

:D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Konrad » 21 lut 2005, 23:00

Będę musiał się za to zabrać tylko jest jeden problem. Do podłogi jest przykręcona taka blacha i nie mogę odkręcić dwóch śrubek. Obracają się w koło. Mógłbym je obciąć ale potem nie założę tej blachy.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez stuk » 10 maja 2006, 09:37

Na wstępie uwaga – owszem wyszukiwarka podaje wiele wątków po części pasujących do tych objawów, ale nie znalazłem żadnego który ujmowałby to całościowo, więc tworzę nowy jako odrębny przypadek.

Objawy są takie, że na 1 i 2 biegu auto stało się nieznośne. Szarpie i to strasznie A(coraz bardziej) przy zdjęciu nogi z gazu nawet z małej prędkości i z małego nacisnięcia. W ogóle nawet delikatne operowanie gazem na 1 i 2 biegu powodujuę szarpanie autem, silnikiem.
Poza tym na tych biegach auto słabo przyspiesza i głośno pracuje. Nieważne czy ciepły czy zimny silnik. Dzieje się tak na benzynie. Na gazie nie wiem, bo ma mrozregulowany i nie jeżdżę na razie, ale dawniej te objawy były tylko lekkie ztcp tez na gazie.
Parę razy miałem przypadek na zimnym silniku że na jedynce naciskam gaz, a auto nic (wrzucam dwójkę poszło). Na ciepło tego nie ma.
Od biegu trzeciego w górę jest dużo lepiej – ciszej, dynamiczniej, nie szarpie za bardzo.
Co to może być? Sprzęgło? Robiłem testy z wrzucaniem 5 na recznym – silnik gaśnie. Na 4 lub 5 przy około 100km/h gaz do dechy i wsjo w normie – brak objawów ślizgania.
Jeden z forumowiczów, który ma trochę podobne objawy sugerował luzy na półośkach.
Mogą być też poduchy silnika (ta przednia wymieniona, ta z lewej i z tyłu trudno powiedzieć, słabo je widać, prawa może troszkęnie tego ale to chyba nie ma wpływu. Jak kołysać autem , to silnik nie buja sięjakoś bardzo. Aha – oczywiście jak trzymam wciśnięte sprzęgło, to żadnego szarpania czy rzucania jak wyżej.
Co to może być, co sprawdzać i jak, doradźcie, bo auto nadaje się w trasę, a na miasto dramat...<pomocy>
Jeszce dodam – świece i kable WN (NGK), palec, kopulka mają 9 tys. km, nowa lambda, wyczyszczona przepustnica (nadal czasem jak się rozgrzeje podbijają sięwolne obroty do 1300 i rzadko opadają).
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez genewa » 10 maja 2006, 12:28

Część przypadłości "podobna" do zaolejonej tarczy.
A jeśli chodzi o poduchy, to z kumplem na kanał, ręczny zaciągnięty i bujanie auta na I i R biegu i obserwowanie jak pracują poduchy.

Pozdrawiam
Marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez Pajko » 10 maja 2006, 13:44

stuk napisał(a):Szarpie i to strasznie A(coraz bardziej) przy zdjęciu nogi z gazu nawet z małej prędkości i z małego nacisnięcia


Też tak mialem ale po wymianie przegłóbu (edit mod: przegubu) wew , juz nie szarpie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Hazu » 10 maja 2006, 14:19

Pajko napisał(a):przegłóbu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grzyby » 10 maja 2006, 14:36

poprawiono <faja>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 10 maja 2006, 14:41

Pajko napisał(a):Też tak mialem ale po wymianie przegłóbu (edit mod: przegubu) wew , juz nie szarpie

Której półośki? Lewej?
Lewa półośka rusza się i stuka jak nią ruszać od jednego do drugiego przegubu, ponadto spod wewn. przegubu wyłazi sporo smaru. Na drobnych nierównościach coś lekko stuka (pisałem już o tym, pomogła wymiana odbojów w amorach, ale nie całkiem). Może więc to faktycznie przegub wewn. lewy...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Pajko » 10 maja 2006, 15:27

Grzyby napisał(a):poprawiono



ehhe , czasami bywa jak sie pisze szybko , heheh a pozatym nigdy nie bylem orlem z ortografi <lol>
stuk napisał(a):Której półośki? Lewej?


nie jestem pewnien ale siedzac w aucie to byla to prawa strona zaznaczam nie jestem pewnien
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Vuju » 6 sty 2007, 22:48

Ruszyłem ze skrzyżowania, jak zawsze (prawie zawsze) łagodnie. Po chwili usłyszałem stuk i Madzia straciła napęd. Przy próbie ruszenia z dowolnego biegu słychać tylko zgrzyt. Na postoju, przy włączonym biegu auto leci. Jakie są Wasze diagnozy? Poduszka skrzyni? Przed awarią szarpało przy gwałtownym dodaniu i puszczeniu gazu.
Mam nadzieje, że to nie układ korbowy.
:|
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez misiek06 » 6 sty 2007, 23:03

może półośkę ukreciłeś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez Waluś » 6 sty 2007, 23:07

misiek06 napisał(a):może półośkę ukreciłeś

tudzież przegub :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez BratCukierka » 6 sty 2007, 23:10

jak na moje to przegub...
stwierdzam to po charakterystycznym zgrzycie podczas próby ruszania...
ale moge sie mylić...
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Vuju » 6 sty 2007, 23:34

Dzięki chłopaki, że zamiast balować w sobotni wieczór, to Wy próbujecie pomóc. ;)
Mam nadzieję, że to przegub. Pierwsza myśl to była – skrzynia. Nie brałem przegubu pod uwagę, bo ruszałem delikatnie. Wcześniej było słychac lewy przegub, ale sporadycznie. Tydzień temu specjalnie kręciłem kółka i wydawało mi się jeszcze w porządku. Chyba, że to wewnętrzny.

Utknąłem w Krakowie i teraz muszę dłużej u znajomych bawić – nie ma tego złego... :D
Tyle, że Madzia chyba będzie musiała tu zostać beze mnie do czasu, aż ktoś ją wyleczy.
Pozdrawiam.
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez Waluś » 7 sty 2007, 09:19

Vuju napisał(a):do czasu, aż ktoś ją wyleczy

Vuju takjie sprawy jak wymiana przegubu załatwia sie od ręki :D to nie jest aż tyle roboty. CHyba że jest gorzej to wtedy :(..............
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez nemi » 7 sty 2007, 11:46

Na postoju, przy włączonym biegu auto leci.

Co to znaczy? Że rusza? Czy zamienia się w samolot?
Ja miałem tak, że jechał i nagle przestał – skonczylo sie sprzeglo. Po chwili jeszcze tylko na jedynce troche jechał i powoli przestawał, aż nie dało się ruszyć nawet o 1 cm.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Vuju » 7 sty 2007, 11:51

Waluś napisał(a):Vuju takjie sprawy jak wymiana przegubu załatwia sie od ręki

Wiem Waluś, tylko, że jest niedziela i zapewne ktoś tym się zajmie najwcześniej w poniedziałek, a ja muszę wracać do roboty. :| Chyba, że i ja się rozchoruje... ;)
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6