Skrzynia w Mazdach – głośna praca, wyskakujace biegi, haczenie, brak precyzji

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Basasael » 4 paź 2010, 20:14

Dzięki, może poszukam czy da się sprawdzić poziom oleju w skrzyni.
Dziś zrobiłem 100km to z tymi biegami różnie jest po ostygnięciu i zagrzaniu. Raz "rzęzi" na 5 biegu, raz na 3 i 4, na 2 czasami. Kolega podpowiadał, że może sprzęgło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez Basasael » 9 paź 2010, 09:33

Jaki powinienem zakupić olej do skrzyni biegów? I czy mogę zrobić dolewkę oleju czy trzeba wymieniać cały?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez sawmaster » 11 lis 2010, 22:21

zapytam w tym temacie, ponieważ nie znalazłem bardziej odpowiadającego
Mam następujące pytanie:
Co to za czujnik w skrzyni biegów? Czy jest on od światła wstecznego?
W skrzyni z 95roku jest inna wtyczka a z 97 roku inna. Czy ktoś wie czy poza wtyczkami te czujniki są inne? Pytam, ponieważ wstawiłem z skrzynie z roku 95' a gniazdo wtyczki od tego czujnika z rocznika 97
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2008, 23:51
Posty: 36
Auto: Ford probe 2.0 16V

Postprzez wasylSDZ » 12 lis 2010, 12:37

czujnik swiatla wstecznego ma inna kostke i jest w innym miejscu i jest wkrecany ( chyba klucz 24 )do skrzyni obok wlewu oleju do skrzyni, a rozpoznac to Ci nie pomoge bo nie chce w blad wprowadzic, ale co do wtyczek to mi sie wydaje ze poprostu przeloz od swojej starej ;) troche izolacji lub termoskurcza i bedzie po problemie :P
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 22:45
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 GF 1997r 2.0 (16V 115KM ) + LPG

Postprzez luk-kk » 12 lis 2010, 18:11

U mnie też biegi ciężko wskakują, mają podwójny opór tzn. jak zmieniam bieg to czuję 1 przytrzymanie w połowie drogi i drugie pod koniec zmiany,dotyczy to wszystkich biegów w różnym stopniu nasilenia ale dwójka jest najgorsza a na samą myśl o pierwszym jej wrzuceniu z rana aż mnie ciarki przechodzą :). Po zmianie z 1 na 2 i nawet delikatnym puszczeniu sprzęgła jest wyraźnie stuknięcie(ogólnie 2 u mnie to dramat). Wsteczny nieraz nie wchodzi do końca i trzeba kombinować z przerzuceniem na inny i wysprzęglaniem. Raz na kilkadziesiąt zmian przełożenia któryś bieg nie wejdzie mimo wduszonego sprzęgła do podłogi i skrzynia zazgrzyta. Miałem smarowane cięgna skrzyni (chyba tak to się nazywa jeśli nie to mnie poprawcie) w podwoziu ale nic to nie dało.
Pytanie teraz co robić ?
– Wymienić tulejki lewarka tak jak w tym temacie: viewtopic.php?t=26071&postdays=0&postorder=asc&start=0 ?
– zmieniać olej ?
– poduszkę ?
– coś innego ?
Byłbym dozgonnie wdzięczny jakby mi ktoś podał numery tych tulejek(i co tam jeszcze trzeba zmienić) do 626 GE hb 1.8 77 kW z 94r.
Proszę pomóżcie bo praca tej skrzyni zabija całą radość z jazdy Madzią. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 12 lis 2010, 20:29 przez luk-kk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez wasylSDZ » 12 lis 2010, 19:49

powiem Ci tak... w mojej GE biegi tez ciezko wchodzily szczegolnie 3 "zacharczala " i tez odczuwalem wejscie biegu na "dwa razy", i dwojeczka z rana "szarpnela", troche ciekla mi skrzynia na tym dekielku z boku skrzyni, sprawdzilem olej i okazalo sie ze jest go za malo wiec postanowilem wymienic olej w skrzyni spuscilem tylko 600ml !!!(tylko tyle bylo w skrzyni) wlalem 2,7l katalogowego 75w90 25zl/l i problemy ze skrzynia znikly smiga jak szalona ;) daleko szukac nie trzeba kolejnego przykladu brat kupil GF w "dobrej cenie" z powodu problemow, ze skrzynia ciezko wchodzily biegi szczegolnie jedynka kazdy mechanior ... ble ble ble, ze sprzeglo sie konczy lub docisk pada... na dniach wymienilismy olej w skrzyni i trudno nie zgadnac rezultatu... wlasnie tak objawy zniknely po kilku km do dzis smiga i sie nie skarzy, wiec kolego moja rada olej w skrzyni, ale moze i to nie pomoze duzo osob mi odradzalo wymiane bo mowili, ze to nie istotne ... ale jednak
Początkujący
 
Od: 6 paź 2010, 22:45
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 GF 1997r 2.0 (16V 115KM ) + LPG

Postprzez sawmaster » 13 lis 2010, 01:20

Dla tych co nie wiedzą co to za czujnik o który pytałem, więc jest to czujnik biegu jałowego. Prawdopodobnie ECU daje taką samą dawkę paliwa co i na wciśniętym sprzęgle, bo na nim również jest czujnik. Jeśli komuś na biegu jałowym nie podnoszą się obroty przy kręceniu kierownicą lub włącza ogrzewanie itp to może być niesprawny ten czujnik o którym wcześniej wspominałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2008, 23:51
Posty: 36
Auto: Ford probe 2.0 16V

Postprzez luk-kk » 4 gru 2010, 17:46

Jestem Już po wymianie oleju w skrzyni na valvoline durablend gl-4 75w90 i czuć wyraźną poprawę także nie żałuję 93 zł wydanych na świeży olej. 2 i 3 dalej wchodzą wyraźnie ciężej od pozostałych i wsteczny dalej lubi nie wskoczyć bez ponownego wysprzęglenia ale jest poprawa zgrzyty praktycznie zniknęły i lewarek chodzi o niebo lżej, można na 4 zmienić jednym paluszkiem :]. Następne będą chyba osławione tulejki tylko czy gdzieś poza ASO można je kupić ? Carspeed ? Zna ktoś numery tych tulejek do mojego auta ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez Hugo » 5 gru 2010, 22:15

luk-kk napisał(a):Carspeed ?
Dokładnie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bokser1111 » 19 sty 2011, 16:07

Od jakiegoś czasu podczas zmiany biegów np z 1 na 2 słysze pojedyncze stukniecie gdy puszczam sprzęgło.tj cos o cos udezało.jest to tylko miedzy 1 a 2ka.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez arabek » 20 sty 2011, 08:43

Sprawdź sobie kolego długa półoś czy nie ma luzu, a dokładniej przegub wewnętrzny. Mi się tam wyrobiła półoś i przegub na wieloklinie, na początku waliło przy zmianie biegów, potem to już każdą dziurę słyszałem :)
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 12:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez noxes » 20 sty 2011, 11:05

Hmm mi tez stuka. Będę musiał sprawdzić;

arabek napisał(a):Mi się tam wyrobiła półoś i przegub na wieloklinie, na początku waliło przy zmianie biegów, potem to już każdą dziurę słyszałem
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez salvador » 29 sty 2011, 00:17

Koledzy, proponuję sprawdzić poduszkę pod skrzynią. Na 99.9% to właśnie ona stuka. Identyczny objaw występuje praktycznie w każdym samochodzie, w którym jest manualna skrzynia.
Obrazek
A jeśli chodzi o cokolwiek z klimą w chojnicach lub okolicach – to polecam http://www.klimacool.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2011, 22:08
Posty: 14
Skąd: Greenville near Beeftown
Auto: 626 cronos 2.0 DX FS

Postprzez bokser1111 » 29 sty 2011, 11:16

super ;) dziekuje;)
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez kamilspider » 7 lut 2011, 21:20

czy to normalne, że po odkręceniu korka spustowego skrzyni widać przez tą dziurkę coś co przytyka ok połowę tego otworu i trochę się rusza na boki?? dlaczego na korku nie ma magnesu??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez gwiazdor » 22 kwi 2011, 07:48

wymiana oleju pomorze w skrzyni a jeśli biegi mają wchodzić lekko trzeba dostać się do dzwigni zmiany biegów pod spodem auta wykręcić śrubę od dzwigni dać trochę tam smaru i goto efeky są od razu pozdro
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 07:32
Posty: 5
Skąd: brzozowa
Auto: mazda 6 2.3

Postprzez nezdor » 11 lut 2013, 14:31

Koledzy jak to jest ze sprzęgłem w GE w skrzyni silnika 1.8 i 2.0 są takie same tarcze i dociski czy inne? Pytam bo muszę wymienić sprzęgło jak zmienię bieg i chcę gwałtownie przyspieszyć to pomiędzy 2000-3000 obr slizga sprzęgłem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 maja 2012, 15:09
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V 1993r.

Postprzez noxes » 11 lut 2013, 18:29

Jest to to samo :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 13 lut 2013, 15:52

dodam ze oleju dolewa sie do skrzyni manualnej pod korek :) jak sie wyleje to wystarczy ot to cala magia..
jak biegi ciezko wchodza badz problem z np 3jka jest to nie wina skrzyni tez ale wybieraka i luzow na drazkach wybieraka itp td.. polecam zregenerowac wybierak ( koledzy pisali ze cena jakos 70-120 kompletu aso ) kosztuje :) roznica jak z salonu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez nezdor » 13 lut 2013, 20:28

dzięki noxes za odpowiedź :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 maja 2012, 15:09
Posty: 6
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V 1993r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6