Regeneracja tylnych zacisków [fotorelacja]

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez qbass » 11 mar 2009, 23:50

Podejdzie, jednak ja nie widzę sensu ich smarowania, bo po krótkim czasie i tak smarowidło się wypłucze. Oczywiście w niczym nie zaszkodzi przesmarować.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez kattom » 12 mar 2009, 11:47

Panowie,

Obecnie w InterCars mamy dostępne dwie pozycje w zakładce "Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego AUTOFREN SEINSA" dla Mazdy Xedos 6 V6:

D4163 D4-163 31,84 zł
D4648 D4-648 18,82 zł

Co jest czym ? To za mniejszą cenę to gumki i uszczelki, a za większą ?
Różni Ludzie. Różne potrzeby. Jeden Zespół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 23:18
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 CA KF

Postprzez Loczek » 12 mar 2009, 12:01

w wiekszej pewnie dochodzi sworzen :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Markiz » 12 mar 2009, 12:41

D4163 – na tył
D4648 – na przód.
W żadnym nie ma sworznia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Loczek » 12 mar 2009, 12:43

oj ja tylko z fusw wrozylem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez lukasz 323C » 12 mar 2009, 13:51

Ja tłoczek przesmarowałem tylko płynem hamulcowym i tak go wsadziłem nie ma sensu dawać na niego jakikolwiek smar. Poradziłem sobie także z tą regulacją teraz wszystko śmiga tak jak trzeba Nawe spalanie zmalało :] . Także zregenerowałem przednie zaciski jest z nimi o 3/4 mniej roboty niż z tyłem a powiem szczerze, że na przednich tłoczkach miałem więcej rdzy niż na [jakich?]. Co do zestawu autofren uszczelki wyglądają bardzo solidnie zresztą wole już, np: co trzy lata dać 29 zł na jeden zacisk na tył i 12 zł na jeden przedni plus swoja robota a w ASO 390 zł komplet tył i 300 zł kompletny front.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez karaluch85 » 13 mar 2009, 19:46

Jakoże się nie znam to i pytam Was,
czy ten zestaw będzie pasował również do 626 GE RX-CX?
Wiele części się różni i być może ze względu na różnice mocy w benzynie i dieslu są i inne zaciski hamulcowe,
a u mnie to naglący problem i od pól roku się przymierzam do tej naprawy a dopiero fotorelacja przekonała mnie że sam dam radę.. :D Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 10:47
Posty: 37
Skąd: Warszawa

Postprzez karaluch85 » 13 mar 2009, 19:47

dodam że chodzi o zestaw Autofren D4163 – na tył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 10:47
Posty: 37
Skąd: Warszawa

Postprzez Siw-y » 13 mar 2009, 20:27

karaluch85 będzie pasować
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez karaluch85 » 16 mar 2009, 18:31

Oki, kupiłem reperaturki ale zapomniałem o sworzniu, czy bez niego nie warto nawet rozkręcać zacisku??

Dodam, że raczej zaciski są w złym stanie (dużo rdzy i nie chodzi z jednej strony tłoczek), ręczny łapie gorzej niż podłożona pod koło gazeta...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 10:47
Posty: 37
Skąd: Warszawa

Postprzez motylek322 » 17 mar 2009, 15:46

W jednym z postów na forum, w opisie regeneracji zacisku hamulca tylnego znalazłem informację, że można zastąpić łożyska igiełkowe tuleją z brązu. Nie wiem jeszcze czy tez będę musiał to robić ale chcę być przygotowany na taką ewentualność. Czy któryś z forumowiczów może mi podać dokładne wymiary takiej tulei ? lub ewentualnie symbol łożyska, które tam się znajduje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Siw-y » 17 mar 2009, 18:33

symbol łożyska, które tam się znajduje.

H001-26-205
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez motylek322 » 18 mar 2009, 10:49

Dzięki Siw-y jak rozumiem jest to numer katalogowy wg Mazdy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Siw-y » 18 mar 2009, 12:51

Tak
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez y » 26 mar 2009, 14:15

qbass napisał(a):Kolejną rzeczą będzie zdjęcie dźwigni hamulca ręcznego. W tym celu wybijamy najpierw bolec zabezpieczający przed wypadnięciem dźwigni, używając do tego śrubokręta i młotka (chyba że ktoś da radę kombinerkami).


Z gory zaznaczam, ze o mechanice wiem tyle ile kaczynski o naszych zarobkach ;)
Ale uwazam ze nie trzeba tego bolca wybijac, u mnie wybijanie zapewne skonczylo by sie jego polamaniem bo zamiast wychodzic to sie wyginal na wszelkie strony. Jezeli wyciagniemy juz trzpien regulacyjny (z nim w srodku, dzwignia nie wyjdzie) to wystarczy dzwignie ustawic tak jak na zdjeciach ponizej i pociagnac – wychodzi bez problemu.

Obrazek
Obrazek

A teraz pytanie, regulujac reczny imbusem, po zlapaniu tarczy o ile obrotow odkrecic imbus aby bylo ok?
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez qbass » 26 mar 2009, 23:10

y napisał(a):ezeli wyciagniemy juz trzpien regulacyjny (z nim w srodku, dzwignia nie wyjdzie) to wystarczy dzwignie ustawic tak jak na zdjeciach ponizej i pociagnac – wychodzi bez problemu.

Jasne :) Tylko w wielu przypadkach ta dźwignia nie chce się przekręcić.


y napisał(a):A teraz pytanie, regulujac reczny imbusem, po zlapaniu tarczy o ile obrotow odkrecic imbus aby bylo ok?

Nie ma reguły, odkręcasz tyle, aby koła swobodnie się obracały.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Siw-y » 26 mar 2009, 23:20

qbass napisał(a):Tylko w wielu przypadkach ta dźwignia nie chce się przekręcić.

Chce się, ale jak się sprężynę zdejmie :P

I to raczej nie jest bolec zabezpieczający tylko "haczyk" na sprężynę ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Loczek » 26 mar 2009, 23:23

O jakim lozysku igiełkowym wy mowicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Siw-y » 26 mar 2009, 23:30

Loczek napisał(a):O jakim lozysku igiełkowym wy mowicie?


Coś takiego tylko z dziurką :P

Obrazek

Ale w GE ich nie ma, więc nie płakuńkaj <lol>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez y » 28 mar 2009, 14:48

qbass napisał(a):w wielu przypadkach ta dźwignia nie chce się przekręcić.
Na szczescie mi do takiego stanu nie udalo sie doprowadzic zaciskow, mimo ze reczny nie uzywany przez 2 lata :)
Ale jesli komus dzwignia sie obraca to bedzie mial troche mniej pracy i cala operacje mozna przeprowadzic bez imadla. Gdyby tylko ten nieszczesny seger w glebi latwiej wychodzil, to byloby pieknie.


qbass napisał(a):Nie ma reguły, odkręcasz tyle, aby koła swobodnie się obracały.
Tak tez zrobilem, jeden obrot wystarczyl, ale chyba gdyby bylo za duzo luzu to sie samo wyreguluje?
Pytam bo cos pedal (mimo kilkukrotnego odpowietrzania) ma za duzy skok jalowy.
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6