Problem z automatem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez delarossa » 4 lis 2008, 20:45

Jak już część forum wie, od niedawna jestem posiadaczem cronosa 2.0 16v w automacie. Zrobiłem nią już 1000km i generalnie jest w miarę ok.. w miarę dlatego że:
– po przyjrzeniu się bliżej okazuje się że chłodnica jest nie oryginalna, ma odwrócone króćce, tj z lewej wychodzi górą i wraca na prawo wężem, z prawej dołem i leci w lewo, równiez przedłużonym wężem, na bank po tym jak dostała z przodu, bo dostała..
– mam mały problem z gazem, włącza się po kilku minutach jednak wyłącza się póżniej na chwilę, a wydaje mi się że powodem jest zimny parownik, po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok
– odnosnie temperatury, czasem zdaża się że wskazówka wychyla się na 90% po czym doś szybko – około 5s spada do pionu
– czasem mimo iz wskazówka od temp się ruszy wieje letnim a nie ciepłym powietrzem
– wentylator włącza się na wolnych obrotach co około minutę, z tym że włącza się tylko mały, duzy jest odpięty (niedługo się tym zajmę) po dłuzszej jeździe, czytaj ponad 50km zdarza się że czwórka śliznie tj przy obrotach około 2000/min po wcisnieciu pedału gazu obroty podskakują a auto nie przyspiesza, oczywiście wtedy odpuszczam.. Zaczyna migać O/D OFF, kod – błąd czwartego biegu, po resecie wszystko wraca do normy Przy jeździe miejskiej wszystko jest ok, wrzuca i redukuje poprawnie, czwórka ciagnie normalnie.
Wydaje mi się że winą jest przegrzewanie się skrzyni na skutek zaburzonego obiegu płyny chlodniczego, nie jestem pewien czy parownik jest poprawnie wpięty w obwód, mam wrażenie że grzeje się dopiero jak termostat wrzuci duzy obieg. płynu nie ubywa, choć raz zdarzyło mi sie że wyrzuciło trochę przelewem po zaparkowaniu.
Poza tym auto sprawuje się dobrze, macie jakies sugestie? Dodam że mam rozwaloną obudowę filtra i uszkodzony przepływomierz, koleś wymieniał mi olej w silniku i skrzyni powiedział że przez przepływkę skrzynia może pracować niepoprawnie, jako że lapie lewe powietrze(poza filtrem) przepustnica może byc deko zasyfiona, gdzieś wyczytałem że to też moze byc przyczyna. Czekam na jakies sugestie, z góry dzięki.
Ostatnio edytowano 10 lis 2008, 15:30 przez delarossa, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez Redoo » 5 lis 2008, 00:25

a kolega to płyn w chłodnicy ma uzupełniony?i układ odpowietrzony>?
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez delarossa » 5 lis 2008, 18:42

tak, ostatnio dolałem płynu i wydaje mi się odpowietrzyłem układ..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez tadziol » 5 lis 2008, 23:34

w cronosach ATX nie lubi zbyt gorącego/rzadkiego oleju,jeśli masz jakieś jaja z chłodnicą wody,to nie wiadomo czy włączona jest do niej chłodnica oleju ATX
dobre efekty dawało dołożenie zewnętrznej chłodnicu oleju dla skrzyni,a kod usterki jaki to numer?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez delarossa » 6 lis 2008, 18:26

napewno do chłodnicy nie są doprowadzone żadne węże olejowe, mają być? ma ktos może schemat układu chłodzenia do tego modelu?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez delarossa » 6 lis 2008, 21:29

kupilem dzisiaj przeplywkę, obudowę filtra i chłodnicę z wentylami od automatu, już wiem jak jest chłodzony, tzn jak powinien, ku..a co za cieć ją składał, ehh.. W każdym bądź razie w sobotę zabieram się do roboty..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez delarossa » 6 lis 2008, 21:33

a kody błędów jakie mi wywaliło za pierwszym razem to:
159 211 212 628 648
teraz wywala tylko 159 i 648
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez tadziol » 7 lis 2008, 09:38

159-mass airflow sensor
211-no ignition signal to PCM
212-tachometer circuit
628-excessive clutch converter slippage
648-atx 4th speed
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez delarossa » 8 lis 2008, 14:42

tyle wiem, ale czy któryś z błędów moze byc spowodowany przegrzewaniem się skrzyni? a jeżeli nie to czym?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez delarossa » 9 lis 2008, 22:00

co oznacza błąd 212 i czym może byc spowodowany?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez tadziol » 10 lis 2008, 10:17

delarossa napisał(a):co oznacza błąd 212 i czym może byc spowodowany?



tadziol napisał(a):212-tachometer circuit


obwód obrotomierza-powód:
brak sygnału moduł zapłonowy-liczniki-PCM
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez delarossa » 10 lis 2008, 14:44

Jest opcja że przez to nie chce zredukowac na 3? jeśli jej depne to redukuje normalnie ale jak mam noge lekko na gazie, jade 4 i zaczyna się wzniesienie to zamiast zredukowac probuje jechac 4 i wywala błąd bo pojawia się za duży uślizg.. chcę dodac że z układem chlodzeia już ok, wymieniłem chłodnicę na taką z chłodnicą oleju i temperatura jest w normie.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez tadziol » 10 lis 2008, 20:03

delarossa napisał(a):Jest opcja że przez to nie chce zredukowac na 3?


wielce prawdopodobne


delarossa napisał(a):jeśli jej depne to redukuje normalnie


bo zadziała kick-down
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Bodek » 10 lis 2008, 21:37

DELAROSSA – nic nie wskurasz. Nie przeskoczysz tego w żaden sposób. Automat do remontu. Tarczki biegu 4-go na 100% wyślizgane (przez co olej będzie zawsze za bardzo rozgrzany pomimo chlodnicy), a co jeszcze ?? Nie wiadomo, i dopóki nie rozbierzesz skrzyni nie dowiesz się. na wzniesieniu wywala Ci bład bo jadąc na czwartym biegu samochód ma za małą prędkość, na której nie powinien jechać na czwartym biegu.
Przyczyn moze być jeszcze sporo. Nie ma co szukać.
Dobry warszatat i skrzynia do remontu. Albo SWAP na manual !!

Powodzenia !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez delarossa » 11 lis 2008, 13:26

Nie wydaje mi się żeby tarczki były popalone, tarczka 3 jest deko przyrajana bo przy zmianie 2-3 obroty skaczą do góry o około 300, natomiast zmiana 3-4 odbywa sie perfekcyjnie, przy redukcji 4-3 po wcisnięciu pedału gazu wszystko gladziutko, przyspieszanie czwórką bez problemów. Co ciekawe dzisiaj znalazłem dwa przerwane przewody, kolor żółty i czarny w wiązce niżej akumulatora, zaraz je złącze i zobaczymy czy znowu wywali 212.. jestem przekonany że wina leży po stronie osprzętu a nie samej skrzyni. Odkąd zmieniłem chlodnicę błędu skrzyni nie wywala, dzisiaj robie trasę 200km więc zobaczymy. Teraz jeszcze jedno pytanie, gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oleju, w silniku ocywiście? nie świeci mi kontrolka.. Nie wiem jak dokładnie zmierzyc poziom oleju w skrzyni, na zimnej skrzyni jest na dolnej krawędzi zakreskowanego pola, na rozgrzanej wydaje sie byc powyżej, olej jest tak żadki że cieżko określic poziom ponieważ się rozlewa po bagnecie..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez delarossa » 11 lis 2008, 15:35

był to przewód żółty i zielono czarny + jakiś ekran, połączyłem, reset kompa i.. nie wywala żadnego błędu, nawet przepływomierza, z tym że dławi się na benzynie, jak odłącze przepływkę chodzi git. co o tym myślicie panowie? dodam że jak wymieniałem obudowę filtra obejrzałem przepływkęi były widoczne 3 druciki, dwa poziome i jeden pionowy, może przepływka sprawna?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez Hugo » 11 lis 2008, 16:23

delarossa napisał(a):gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oleju
Pod kolektorem ssącym. Pośrodku bloku silnika. Dostęp bardzo trudny i tylko z kanału.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez delarossa » 13 lis 2008, 00:43

Silniki z wtryskiem wielopunktowym wymagają innego rodzaju instalacji gazowej niż silniki gaźnikowe i z wtryskiem jednopunktowym. Jednakże ze względu na znaczną cenę (nawet 10.000zł) instalacji przeznaczonych do silników z wtryskiem wielopunktowym zdecydowana większość układów montowana w Polsce do tych silników to adaptacja tańszych rozwiązań. (przeznaczonych do układów gaźnikowych i wtrysku jednopunktowego). Cena tych rozwiązań jest 5-10 razy niższa. Jednakże przy stosowaniu rozwiązań tańszych istnieje ryzyko niewłaściwego funkcjonowania automatycznej skrzyni biegów. Skąd może wynikać ta nieprawidłowość? Większość układów elektronicznych sterujących składem mieszanki gazowej przeznaczonych do monowtrysku i zaadaptowanych do pracy w układzie silnika z wtryskiem wielopunktowym posiłkuje się sygnałem pochodzącym z TPS sygnalizującego kąt otwarcia przepustnicy. W wielu skrzyniach sterowanych elektronicznie TPS współpracuje również z komputerem skrzyni zmieniając wartość ciśnienia liniowego w skrzyni przez sterowanie pracą elektrozaworu modulacji ciśnienia.Wskutek nieprawidłowej współpracy układów elektronicznych sterujących pracą skrzyni z układem sterującym składem mieszanki gazowej podczas zmiany biegów może występować nadmierne szarpanie lub poślizgi. Każdy z tych objawów przyczyni się do szybkiego zużycia elementów skrzyni biegów. Przy układzie wspólnego TPS dla komputerów silnika i skrzyni należy stosować takie elektroniczne sterowniki mieszanki gazowej, w których układ wejściowy podłączenia sygnału z TPS jest elektronicznie separowany. Ponieważ układ wejściowy do sterownika gazu jest podłączany równolegle z TPS , separacja ma zabezpieczać przed zmianą rezystancji TPS. O dobraniu konkretnego układu musi zadecydować specjalista zajmujący się instalacją gazowych układów zasilania.

Co Wy na to?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez delarossa » 14 lis 2008, 20:58

Po długich nocach spędzonych w sieci stwierdzam jedno, moja skrzynia nie zapina lock-up! ot cały problem.. nawet na czwartym biegu przy prędkosci około 80km/h czus uslizg po wcisnieciu gazu, najpierw podnoszą sie obroty, później samochód zaczyna przyspieszać, im więcej wcisnę, tym uslizg wiekszy.. Dlaczego tak sie dzieje? co moze być przyczyną? Bardzo prosze o pomoc.. Gdyby ktoś mi wyjasnił jak dziala lock-up, czy steruje nim ECM czy TCM, kiedy, dalczego i jak sie włącza, byłbym cholernie wdzięczny, z góry dzieki.


Chciałem dodać że problem dotyczy tylko czwartego biegu, jak włączę O/D OFF, czuć wyraźnie jak spina silnik ze skrzynią a obroty wzrastają liniowo do prędkości. Czy napradę nikt nie wie co może byc przyczyną? Potencjometr kąta otwarcia przepustnicy? A może odpięty przepływomierz(na wpiętym silnik się dławi)? Panowie proszę o jakieś sugestię, wiem że nie działający LOCK-UP może zagotować skrzynię, muszę sie szybko z tym uporać.

Powyższe tyczy się tylko TRYBU AWARYJNEGO! – przed chwila sprawdzilem, lock-up odczuwalny jest tylko po przejsciu w tryb awaryjny, czyli po przejechaniu okolo 100km. W normalnym trybie nie ma lock-up, nie wywala błedów skrzyni. Po okolo 100km jak skrzynia wejdzie w tryb awaryjny, zapina lock-up, są wszystkie 4 biegi, działa O/D OFF i wywala błąd 656 (M) Torque Converter Clutch (TCC) slip i 648 (M) Transmission 4th gear failure.

Wszystkie sugestie będą pomocne!
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez delarossa » 19 lis 2008, 23:12

dzis sprawdziłem TPS i.. wentylator włącza się zaraz po odpaleniu w trybie serwisowym, a chyba nie powinien? Czy to moze mieć wpływ na działanie skrzyni?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6