Zużyty sworzeń – jakie objawy?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez majk79 » 15 wrz 2008, 14:26

Witam

Jak w temacie chciałem się dowiedzieć jakie są symptomy (zauważalne, słyszalne) zużytego sworznia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez Hugo » 15 wrz 2008, 15:22

majk79 napisał(a):chciałem się dowiedzieć jakie są symptomy (zauważalne, słyszalne) zużytego sworznia
Bardzo różne. Od skrzypienia, poprzez piszczenie, aż po głuche stuki. Podobnie mogą dawać o sobie znać zużyte gumki i łączniki stabilizatora.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Grzyby » 15 wrz 2008, 15:24

Najczęściej podczas powolnego przejeżdżania przez nierówności jest to wyraźne skrzypienie (jak w starym Żuku <lol> )
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hazu » 15 wrz 2008, 17:59

Ja tylko ze stukami spotkałem się w przypadku zużytego sworznia.

Za to skrzypienie miałem w przypadku łączników stabilizatra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez majk79 » 15 wrz 2008, 19:10

dzięki Panowie. Teraz jestem już w 100 % przekonany. Czas na wymianę całego wahacza. A czy może mi ktoś polecić coś sensownego z allegro? Rozrzut cenowy niewielki a producenci różni. Czytałem już parę postów na ten temat ale były pisane jakiś czas temu i może akurat na allegro pojawiło się cos innego...?
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez Hugo » 15 wrz 2008, 21:56

majk79 napisał(a):Czas na wymianę całego wahacza
Wymień sam sworzeń. Całe wahacze z Allegro to padaka. Sworzeń kup firmy 555.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez majk79 » 15 wrz 2008, 22:36

no myślałem nad tym ale z kolei czytałem tutaj dużo o problemach z wymianą samego sworznia. czasem coś trzeba podspawać... sam nie wiem co zrobić żeby było dobrze. I żeby na samym końcu nie okazało się że i tak muszę wymienić cały wahacz :(. Jakieś osobiste doświadczenia w tym temacie? bedę wdzięczny za info
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez qbass » 16 wrz 2008, 15:12

Nie wymieniaj wahacza na taki z allegro za 100 pare zł. Mialem sporo przypadkow że trzeba bylo wkladać spowrotem stary wahacz z nowym sworzniem, po padał po kilkunastu tys. km.
Sworzeń kup 555 tak jak radzi kolega Hugo.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez damian626 » 23 lis 2008, 19:47

witajcie a ja mam taki porblem w 626 GE mianowicie mam zawieszenie cale super swoznie koncowki drazkow laczniki stabilizatorow bylem na szarpakach i wszystko ok a jak jade powoli np po podworku albo po jakims poboczu albo po zasniezonej drodze powoli to slychac takie puki stuki jak by cos latalo w przednim zawieszeniu i nie mam pojecia co to moze byc gumki stabilizatora sa ok cale ladne pod nogami nie czuc drgan ani nic podobnego
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez arabek » 23 lis 2008, 23:32

damian626 napisał(a):jak jade powoli np po podworku albo po jakims poboczu albo po zasniezonej drodze powoli to slychac takie puki stuki jak by cos latalo w przednim zawieszeniu
mam to samo tyle że z przodu i z tyłu z lewej strony. obstawiam gumy w wahaczach, będę wszystko wiedział w sobotę z mechanikiem jestem ustawiony a do tego czasu dołączam się do pytania co jeszcze warto sprawdzić co może dawać taki metaliczny dźwięk w zawiasie??
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 12:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez damian626 » 24 lis 2008, 01:34

ale u mnie to tylko przod te tylne gumy na wahaczu mam nowe a te tuleje co sa wcisniete na [waaaco?] jeszcze mam nie sprawdzone ale na szarpakach wszystko wypadlo super wiec juz nie mam pojecia sam bylem pod autme i sprawdzalem jak tam mi wszystko pracuje.a metaliczny dziwek to laczniki stabilizatora gumki a najgorzej to ajk ejst swozen wybity bardoz to wali niemilosiernie
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez misiek77 » 26 lis 2008, 17:01

Witam!
Mam ten sam problem z tylnym zawieszeniem, dochodzą stuki na nierównościach i dziwi mnie to ponieważ robiłem cały tył czyli wymieniałem [waaaco?] wzdłużne, łączniki stabilzatorów, oraz gumy stabilizatora poprzecznego. I co to może być???
Mam jeszcze jeden problem chodzi o przedni [waaaco?] ! Okazało się że mam delikatne luzy na tuleji wprasowywanej i na motylku (sworzeń przykręcany) i co robić!! Ile kosztuje nowy dobry cały [waaaco?], czy warto dokupić poszczególne podzespoły czy bawić się w kupno z allegro???????
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2008, 16:21
Posty: 33
Skąd: Świdnik
Auto: Ford Mondeo MK3 2.0TDCI

Postprzez Hugo » 26 lis 2008, 17:33

misiek77 napisał(a):I co to może być?
Zużyte amortyzatory?
misiek77 napisał(a):czy warto dokupić poszczególne podzespoły
Warto.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez misiek77 » 26 lis 2008, 20:38

Amortyzatory mają około 66% skutecznosci!!!!Też tak myślałe że to one się tłuką!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2008, 16:21
Posty: 33
Skąd: Świdnik
Auto: Ford Mondeo MK3 2.0TDCI

Postprzez Hugo » 27 lis 2008, 00:05

misiek77 napisał(a):Amortyzatory mają około 66% skutecznosci!
No to mogą tłuc.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez majk79 » 27 lis 2008, 01:16

66 procent skuteczności to moim zdaniem nie jest źle. Owszem możesz je usłyszeć ale na konkretnych dziurach i przy obciążonym samochodzie. Pamiętaj że nowe amorki mają skuteczność około 80%... ja bym amory zostawił w spokoju.
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez misiek77 » 27 lis 2008, 21:36

Odzywają się pod obciążeniem, a na równym asfalcie jest oki.
Dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2008, 16:21
Posty: 33
Skąd: Świdnik
Auto: Ford Mondeo MK3 2.0TDCI

Postprzez damian626 » 27 lis 2008, 23:00

a u mnie to chyba bedize poduszka ta glowna skrzyni co jest pod puszka powietrza bo jak puszczam sprzeglo rzpy ruszaniu albo zmieniam beig jak ajde powoli to wali w kabinie a wysztkie poduszki poza ta mam ok
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez SHY » 1 gru 2008, 22:52

66 procent skuteczności to moim zdaniem nie jest źle. Owszem możesz je usłyszeć ale na konkretnych dziurach i przy obciążonym samochodzie. Pamiętaj że nowe amorki mają skuteczność około 80%... ja bym amory zostawił w spokoju.


66% to tragedia. Nie mowie o stukaniu, ale skutecznosci amortyzacji. Ja mialem najgorszy przy wymianie 68% a jak zalozylem nowe to roznica jest kolosalna.

pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez sołtys » 2 gru 2008, 08:11

SHY napisał(a):66% to tragedia. Nie mowie o stukaniu, ale skutecznosci amortyzacji. Ja mialem najgorszy przy wymianie 68% a jak zalozylem nowe to roznica jest kolosalna.


też tak miałem 62% i diagnosta stwierdził że amortyzatory w spuer stanie hahaha auto huśtało sie na dziurach, zmieniłem na nowe i poczułem kolosalną różnicę.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6