Podczas jazdy (zauważyłem w trasie) występuje taki objaw jakby skrzynia nie za bardzo chciała zmienić bieg z 3 na 4. Wchodzi na 3 biegu na 3 tyś-4tyś obrotów i nie zmienia biegu na wyższy mimo iż ujmuje gazu... Przy zredukowaniu do 2 przełącza spokojnie na chwilkę na 3 i później bez problemów po 3-5 sekundach wrzuca na 4??? Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Poziom oleju OK, zapach i kolor też? Wymieniałem olej jakieś 10 miesięcy temu i przejechałem na nim 23 tyś (wg instrukcji wymiana co 40 tyś).
Pls użytkowników mazd z tą skrzynią o pomoc w wyjaśnieniu takiego stanu rzeczy. Z góry dziękuje:)
Skrzynia w 626 cronos (FS CD4E)
Strona 1 z 1
Opisz to troche dokladniej, to moze ktos odpowie na to pytanie. Ja za bardzo nie zorientowalem sie co wyprawia twoja skrzynia, ale akurat wyjatkowo niekumaty jestem... Szczegolnie od trzeciego zdania.
Ogolnie z opisu stawiam na problem z tasma, bo ta jest uzywana na 2. i 4. biegu i jest to jedyny element, ktory jest zalaczany przy zmianie 3 –> 4. Moze masz niskie cisnienie w skrzyni i jak redukujesz do 2. biegu to chwilowo wzrasta i jest w stanie zapiac tasme. Chociaz nie pamietam, czy cisnienie ja zapina, czy odpina. A jestes w ogole pewien, ze masz 2. bieg? Bo jak tasma w ogole nie zapina, to nie masz ani 4. i 2.
...
P.S. Tasma na 90% jest zapinana cisnieniem, a nie sprezyna.
Ogolnie z opisu stawiam na problem z tasma, bo ta jest uzywana na 2. i 4. biegu i jest to jedyny element, ktory jest zalaczany przy zmianie 3 –> 4. Moze masz niskie cisnienie w skrzyni i jak redukujesz do 2. biegu to chwilowo wzrasta i jest w stanie zapiac tasme. Chociaz nie pamietam, czy cisnienie ja zapina, czy odpina. A jestes w ogole pewien, ze masz 2. bieg? Bo jak tasma w ogole nie zapina, to nie masz ani 4. i 2.
...
P.S. Tasma na 90% jest zapinana cisnieniem, a nie sprezyna.
the right man in the wrong place...
Przepraszam tco_tm za nieprecyzyjne wyrażanie się..postaram się poprawić:)
Z całą pewnością mam wszystkie biegi, gdyż przy zimnym silniku biegi są zmieniane "spokojnie" bez szarpania. Natomiast przy rozgrzaniu silnika szczególnie zauważalne jest to w trasie, gdzie jadąc 100-120 km/h zwalniam do 70-80 km/h i ponownie chcę przyśpieszyć to następuje zredukowanie biegu na 3, i nie zawsze chce załączyć 4 bieg przy np 110-120km/h, tylko na 3 jedzie np 120km/h (około 3,5 tyś obrotów). Natomiast jeśli zredukuję do 2 biegu to normalnie załącza 3 bieg i poźniej przy 100-110 km/h załącza 4 bieg.
Być może że spowodowane jest to tak jak mówisz niskim ciśnieniem oleju – skrzynia "poci się", ale słyszałem, że jest to przypadłość tego modelu.
Tylko, ze stan oleju jest OK, ale jeszcze raz to zweryfikuję... Zalewałem Mobila II D – podobno ma właściwe parametry? Jaki olej możesz polecić?
Mam nadzieję, ze tym razem bardziej precyzyjnie to ująłem:)
Z całą pewnością mam wszystkie biegi, gdyż przy zimnym silniku biegi są zmieniane "spokojnie" bez szarpania. Natomiast przy rozgrzaniu silnika szczególnie zauważalne jest to w trasie, gdzie jadąc 100-120 km/h zwalniam do 70-80 km/h i ponownie chcę przyśpieszyć to następuje zredukowanie biegu na 3, i nie zawsze chce załączyć 4 bieg przy np 110-120km/h, tylko na 3 jedzie np 120km/h (około 3,5 tyś obrotów). Natomiast jeśli zredukuję do 2 biegu to normalnie załącza 3 bieg i poźniej przy 100-110 km/h załącza 4 bieg.
Być może że spowodowane jest to tak jak mówisz niskim ciśnieniem oleju – skrzynia "poci się", ale słyszałem, że jest to przypadłość tego modelu.
Tylko, ze stan oleju jest OK, ale jeszcze raz to zweryfikuję... Zalewałem Mobila II D – podobno ma właściwe parametry? Jaki olej możesz polecić?
Mam nadzieję, ze tym razem bardziej precyzyjnie to ująłem:)
- Od: 13 sty 2004, 13:38
- Posty: 109
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG
Kierowal bym sie na olej. Po goracym lecie dosc czesto sa problemy z ta skrzynia. Wazne tez jak miales wymieniany olej. Poczytaj w "obsludze" na stronie – tam jest dosc jasno napisane co i jak.
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/olej_asb.php
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/olej_asb.php
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
skrzynia "poci się", ale słyszałem, że jest to przypadłość tego modelu.
To akurat na pewno nie jest przypadlosc tego modelu. Ale przypadloscia jest zbyt niskie cisnienie (ktorego nie da sie poznac po wyciekach) i ogolnie rozpadanie sie co 60kkm.
Rozgrzanie oleju powoduje spadek jego cisnienia, bo latwiej mu przedostawac sie przez wszystkie nieszczelnosci.
Co to znaczy, ze cyt.: przy zimnym silniku biegi są zmieniane "spokojnie" bez szarpania?
Nie wiem co sie dzieje, ze po przejsciu przez 2. bieg jednak ma ochote zapiac te tasme.
Jesli chodzi o olej, to lac tylko taki, ktory jest odporny na wysokie temperatury. Moze byc Dexron IID, moze byc III.
Poza tym w tej skrzyni warto wymieniac olej co 10kkm.
Poszukaj jakiegos warsztatu, ktory bedzie mogl Ci sprawdzic chociaz cisnienie liniowe na goracej skrzyni, niskich i wysokich obrotach. Najlepiej samochod na podnosniku i sprawdzic tez na kolejnych ustawieniach dzwigni wyboru biegu. Powiedz co tam wyjdzie, to bedziemy sobie dalej dywagowac.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Co to znaczy, ze cyt.: przy zimnym silniku biegi są zmieniane "spokojnie" bez szarpania?
napisałem tak, żeby zaznaczyć że nie ma żadnych szrpnięć podczas zmiany biegów – powiedziano mi, że przy zimnym silniku problem szarpania może występować i że wtedy może być coś nie tak ze skrzynią
Poszukaj jakiegos warsztatu, ktory bedzie mogl Ci sprawdzic chociaz cisnienie liniowe na goracej skrzyni, niskich i wysokich obrotach. Najlepiej samochod na podnosniku i sprawdzic tez na kolejnych ustawieniach dzwigni wyboru biegu. Powiedz co tam wyjdzie, to bedziemy sobie dalej dywagowac.
czy ewentualnie mógłbyś polecić jakiś warsztat (wiem, ze pisałeś że warsztaty zazwyczaj są warte siebie...) , ale może do zmierzenia ciśnienia któryś się nadaje?
- Od: 13 sty 2004, 13:38
- Posty: 109
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG
Tutaj w miare porzadnie sprawdzili mi cisnienie oleju:
mapa 1
Z tego co pamietam, to nic nie wzieli, ale mieli skrzynie probowac naprawic, tylko ze chyba w koncu zrezygnowali, bo nie zadzwonili (czekalem na telefon, jesli zalatwia elektrozawory)
A tutaj rozmawialem z gosciem, ktory wydawal sie dosc sensowny i rzekomo wiedzial co dolega mojej skrzyni (nie chcial powiedziec). Ale na warsztatowcow trzeba jednak uwazac, wiec slowo "wydawal sie" ma tutaj olbrzymie znaczenie:
mapa 2
Za zaznaczonym powyzej skrzyzowaniem, wyjezdzajac z warszawy na gdansk, po prawej stronie, w odleglosci okolo 50m od szosy trzeba szukac budynku na ktorego szczytowej scianie jest wielki napis "automatyczne skrzynie". To jest chyba kilkadziesiat metrow za slupem z szyldem ecco, o ile mnie pamiec nie myli...
mapa 1
Z tego co pamietam, to nic nie wzieli, ale mieli skrzynie probowac naprawic, tylko ze chyba w koncu zrezygnowali, bo nie zadzwonili (czekalem na telefon, jesli zalatwia elektrozawory)
A tutaj rozmawialem z gosciem, ktory wydawal sie dosc sensowny i rzekomo wiedzial co dolega mojej skrzyni (nie chcial powiedziec). Ale na warsztatowcow trzeba jednak uwazac, wiec slowo "wydawal sie" ma tutaj olbrzymie znaczenie:
mapa 2
Za zaznaczonym powyzej skrzyzowaniem, wyjezdzajac z warszawy na gdansk, po prawej stronie, w odleglosci okolo 50m od szosy trzeba szukac budynku na ktorego szczytowej scianie jest wielki napis "automatyczne skrzynie". To jest chyba kilkadziesiat metrow za slupem z szyldem ecco, o ile mnie pamiec nie myli...
the right man in the wrong place...
a moze to was zainteresuje
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 83268&rd=1
Fajny material, warto go obejrzec. Wielu teoretykom i praktykom dalby wiele do myslenia, co mowia, pisza i robia.
To co wczesniej pisalem mialo na celu zwrocenie uwagi na sposob wymiany oleju oraz wydajnosc chlodzenia oleju. W CD4E w miare uplywu lat i montowania tej skrzyni w innych autach uklad chlodzenia byl "ulepszany". Jesli bylo to tradycyjne spuszczenie oleju i zalanie nowym, to jak wiadomo wymianie ulegla tylko czesc oleju. W wyniku upalow i zwiekszonego jego zuzycia mozliwe, ze juz po 5-10tys. nalezalo sie go wymienic, o czym tco_tm wspomnial. Jesli ktos nie wymienil calosci oleju, to wysokie temperatury, pozostaly w oleju syf i szybsze zuzycie doprowadzi do uszkodzenia pozostalych elementow. W szczegolnosci dostaje 3 kosz – jakos tak sie zawsze dzieje.
Pisanie o tej skrzyni zle troche mija sie z prawda. Niewielkie modyfikacje i zmiana materialow, z ktorych wykonane sa niektore elementy wykonawcze skrzyni spowodowaly, ze ford stosuje ja z powodzeniem do dzis. Ilosc awarii spadla diametralnie i tylko nieodpowiedzialna obsluga doprowadza do problemow.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 83268&rd=1
Fajny material, warto go obejrzec. Wielu teoretykom i praktykom dalby wiele do myslenia, co mowia, pisza i robia.
To co wczesniej pisalem mialo na celu zwrocenie uwagi na sposob wymiany oleju oraz wydajnosc chlodzenia oleju. W CD4E w miare uplywu lat i montowania tej skrzyni w innych autach uklad chlodzenia byl "ulepszany". Jesli bylo to tradycyjne spuszczenie oleju i zalanie nowym, to jak wiadomo wymianie ulegla tylko czesc oleju. W wyniku upalow i zwiekszonego jego zuzycia mozliwe, ze juz po 5-10tys. nalezalo sie go wymienic, o czym tco_tm wspomnial. Jesli ktos nie wymienil calosci oleju, to wysokie temperatury, pozostaly w oleju syf i szybsze zuzycie doprowadzi do uszkodzenia pozostalych elementow. W szczegolnosci dostaje 3 kosz – jakos tak sie zawsze dzieje.
Pisanie o tej skrzyni zle troche mija sie z prawda. Niewielkie modyfikacje i zmiana materialow, z ktorych wykonane sa niektore elementy wykonawcze skrzyni spowodowaly, ze ford stosuje ja z powodzeniem do dzis. Ilosc awarii spadla diametralnie i tylko nieodpowiedzialna obsluga doprowadza do problemow.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=6759&item=7920583268&rd=1
O, ciekawe, ale "Ships to: United States only". Mark z Klubu Probe siedzi w stanach, moze przez niego moznaby zalatwic te sprawe?
the right man in the wrong place...
tco_tm dzięku za namiary, ale myślę że spróbuję wymienić olej zastanawiam się tylko czy lepiej jest zrobic dynamiczną wymianę na olej z nizszej połki, czy statyczną na ten z wyższej????
Zastanawiam się nad olejem Valvoline MaxLife ATF, którego litr kosztuje 30-34pln??? koszt zalania skrzyni przy wymianie statycznej tym olejem zbliżony jest do kosztu wymiany dynamicznej olejem z niższej półki cenowej...
Zastanawiam się nad olejem Valvoline MaxLife ATF, którego litr kosztuje 30-34pln??? koszt zalania skrzyni przy wymianie statycznej tym olejem zbliżony jest do kosztu wymiany dynamicznej olejem z niższej półki cenowej...
- Od: 13 sty 2004, 13:38
- Posty: 109
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6