Nie miłe odgłosy z przedniego zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Rekin » 20 wrz 2007, 18:26

Siemka , kilka dni wstecz byłem na badaniach technicznych i po testach na szarpaku itp. zauważyłem jakieś a raczej usłyszałem nie miłe odgłosy z lewego przedniego zawieszenia kiedy ruszam autem lub wchodzę w lewy zakręt , co dokładnie jaki elemęt padł możecie coś doradzić Ps, sworznie były wymieniane ...
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Redoo » 20 wrz 2007, 20:45

koncowka drazka kier
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Bodek » 21 wrz 2007, 08:17

Luźna końcówka wydaje taki metaliczny stukot.

A jesli to niemiłe odgłosy (np. takie jak u mnie) to pewnie tuleje wachacza są tak wyrypane że [waaaco?] siedzi już na śrubie. Ja tak mam i odgłosy wydawane przez zawieszenie są naprawdę paskudne.
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Bimbak » 21 wrz 2007, 11:42

Tuleje wahacza dają u mnie bardzo charakterystyczny głośny łomot przy hamowaniu na nierównościach. Można się przestraszyć że coś odpadło ehehehe
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez dcc69 » 21 wrz 2007, 14:31

Jeśli są rozwalone tuleje wchacza to przy gwałtownym hamowaniu jest uczucie jakby koła delikatnie wchodziły pod samochód.
I tak praktycznie jest ten minimalny luz a raczej oderwanie tulejki metalowej od gumy powoduje to ze auto podnosi sie.
A stukot moze być tez nie tylko z koncówki drązka to łatwo sprawdzic.
Skrecasz koło i ruszasz drazkiem jesli jest luzny bedzie się lekko poruszał.
Ale mnie bardziej wydaje sie ze to bedzie sworzen wachacza.
Tez łatwo to sprawdzic stawiasz auto na kanale i wkładasz łyzke miedzy piaste koła przedniego a koncówke sworznia.Naciskajac do dołu łyżke wyjdzie czy masz luzną cześć czy nie.
To tyle co powinienes i mozesz zrobic sam zanim pojedziesz do goscia jakiegoś. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Bodek » 21 wrz 2007, 14:39

No tak, ale Rekin pisał, że sworznie były wymieniane, tylko nie wiadomo na jakie i kiedy ...

W GD jak miałem wyrypany sworzeń to myślałem że pół przodu mi odpada...
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Rekin » 22 wrz 2007, 17:14

dcc69 sworznie niestety mam nowe , przejechałem na nich okolo 3 tyś a dzwięki przypominają gmowo metalowe odgłosy , PS. ile może kosztować wymina tulei wachacza ?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez dżaj » 22 wrz 2007, 18:51

po mojemu to tulejki, tez mialem to ostatnio i po zmianie nie wali nic w kole.koszt tulejki-30zl tyle mnie skasowali
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2007, 15:37
Posty: 13
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Comprex 93'

Postprzez Rekin » 23 wrz 2007, 00:05

a ile wymiana ??
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez barren » 27 wrz 2007, 12:45

podepnę się pod temat,
u mnie przy prędkościach około 120-140 słychać terkot z przedniego zawieszenia, zwłaszcza na obciążonym kole (przy dodawaniu gazu) przy odpuszczeniu gazu ustaje, słychać tez go wyraźnie przy długich nierównościach poprzecznych (kiedy autko 'przysiada')

byłem na stacji diagnostycznej i jedyne co znaleźli to jedna poduszka górna amortyzatora lekko luźna, ale powiedzieli że to nie jest przyczyną, na szarpakach i po oględzinach nic nie znaleźli...

macie jakieś pomysły ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 11:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez Zbigniew » 28 wrz 2007, 22:49

Ja ma w swojej jakieś chrobotanie w prawym tylnym kole. Jak jade po łuku w prawo lub jak ostro kręce w prawo albo czasami jak hamuje. No i co powiecie na to? hę?
Początkujący
 
Od: 3 cze 2007, 11:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 2.0D COMPREX

Postprzez aczek38 » 2 paź 2007, 19:16

w mojej mazdzie w trakcie ruszania silnik kladzie sie na ,,kabine" przenoszac przy tym dziwne odglosy do kabiny. w trakcie jazdy przy raptownym dodaniu gazu takrze slychac dziwne dzwieki, jakby warkot. gdy osiagnie oczekiwana predkosc wszystko ucicha. mam tez problemy identyczne jak barren. moze ktos by wyjasnil o co w tym chodzi? co trzeba by bylo wymienic?
aczek38
 

Postprzez Hazu » 2 paź 2007, 19:34

A ja mam burczenie przy końcu ostrego chamowania z dużej prędkości – co to może być?
Podejrzewam łożysko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez barren » 4 paź 2007, 15:14

a ja juz nie mam problemu – autko rozbite –> szkoda całkowita :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 11:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez karlo8 » 7 lis 2015, 19:07

już wiecie jaki mieliście problem bo chyba mam to samo :(



"witam mam dziwny problem z pewnym nieprzyjemnym dźwiękiem w przedniej części auta
otóż dobiega dziwny głos z podwozie taki jak bym jechał sama felgą po asfalcie
wszystkie amorki wymienione
łaczniki nowe
ostatnio szczeki i bebny nowe- tarcze i klocki nowe w bagażniku, ale to nie od hamulców
nie wiem gdzie szukać przyczyny

ostatnio jak jechałem równo 60km/h skręcając delikatnie w lewo coś delikatnie chrumchotału z podwozia, w prawo to samo i była cisza
zmyśliłem że któreś łożysko, ale to nie jest tak cały czas
czasem jak jadę po kocich łbach

czasem mam taki dźwięk przy dohamowywaniu przy światłach i ruszaniu, oraz tak jak bym na 5 biegu jechał 10 km/h"
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Michcio1 » 20 lip 2017, 10:20

Według mnie oczywiste jest to, że za takie objawy odpowiedzialny jest zużyty przegub, miałem to samo, słychać takie chrupanie wraz ze stukami. U mnie uszkodzony był przegub wewnętrzny. Pamiętajcie jednak jeśli chcecie to zdiagnozować i wyciągnąć przegub z obudowy, to każda kula musi trafić dokładnie w to samo miejsce w którym pracowała przed wyciągnięciem, możecie zaznaczyć sobie białym markerem lub w inny kreatywny sposób, jest to bardzo ważne, żeby kule lub cały krzyżak pracował zawsze w tym samym miejscu w którym rozpoczął prace. Seryjnie mazda stosowała przeguby kulowe, jeśli macie przegub z krzyżakiem tzn. że był wymieniany :) pozdrawiam, w razie pytań możecie kierować na e-mail qwiatkowski@gmail.com
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2015, 01:16
Posty: 11 (1/0)
Auto: Mazda 626 GE benzyna
rok produkcji 1997
Pojemność silnika: 1840.00 cm 77 kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6