Strona 4 z 5

Montaż elastycznego lacznika wydechu – jak najlepiej ?

PostNapisane: 15 kwi 2007, 23:13
przez Tommy
Witam, wlasnie przyszlo mi wymienic plecionke w Madzi 2.5 V6 MX6, wyjalem ten elastyczny kawalek razem z podwieszajacym go palakiem. Mam pytanie w zwiazku z tym: czy jesli zespawam ten lacznik z tym palakiem i wbije lacznik z drugiej strony do rury od strony silnika to bedzie to mialo jakis sens? Zamierzam uciac kawalek rury w laczniku, dospawac kawalek rury o wiekszej srednicy na tenze skrocony odcinek, wbic to w rure od strony silnika, uszczelnic "klejem cementowym" i zacisnac obejma. Bede wdzieczny za sugestie dotyczace tej metody lub nakreslenie jakiejs lepszej/

Pozdrawiam

EDIT, Porek: Tommy, tym razem poprawiłem Twój temat na zgodny z regulaminem działu. Następnym razem proszę zapoznać się i stosować do regulaminu.
Regulamin
Oznaczenia modeli i silników

Średnica wydechu i wymiary katalizatora.

PostNapisane: 23 lip 2007, 23:33
przez t0mall
Witam.Mam zamiar zastąpić katalizator strumienicą w obudowie kata ale nie znam jego wymiarów i średnicy rur a nie chciałbym kupić nieodpowiedniej.Proszę o informacje.

626 2.0 16V 1993 r.

PostNapisane: 24 lip 2007, 14:26
przez Santana
Będę to samo robił na dniach, więc jak się z tym uporam to Ci napiszę co tam jaki wymiar miało. Pozdro

PostNapisane: 24 lip 2007, 19:44
przez t0mall
Ok.Dzięki.Zamówiłem już tłumiki ale nie znam średnicy rur wydechu aby zamówić strumienice.Jak się pytałem to jeden mówi że 50 drugi 55 i niewiem który wymiar jest prawidłowy.

PostNapisane: 24 lip 2007, 22:10
przez SHY
Witam

Panowie a moze ktos testowal katalizatoy uniwersalne produkowane przez bosala i moze cos powiedziec o eksploatacji. Mam wrazenie, ze padl mi katalizator, ale jakos nie chcialbym go zastepowac wynalazkami a z drugiej strony szkoda troche 1200pln na dedykowany.

Pzdr

PostNapisane: 25 lip 2007, 10:10
przez t0mall
Ja wywalam kata.Co będzie to będzie.Jeśli będzie żle to poszukam jakiegoś uniwersalnego.

Wymiary katalizatora do 626 GE , proszę o pomoc

PostNapisane: 6 gru 2007, 20:56
przez rudzik6
Witam, wreszcie przyszła kolej na poprawienie/przywrócenie układu wydechowego w mojej mazdzie tak jak było w oryginale (oprócz katalizatora). Ktoś rzeźbił ten układ tak, że jest zespawane od kolektora az do tłumika końcowego. to znaczy , rura kolektorowa z elastycznym łacznikiem zespawana z jakims starym tłumikiem i kończy się na śrubach do tłumika końcowego. jakiś czas temu kupiłem tłumik środkowy nowy, ale nie dał się załozyc, bo trafiał na ten nieoryginalny tłumik, tez trzebaby go ciać. teraz padł łacznik elestyczny i mam dosyc jeżdzenia po warsztatach, chcę zrobic tak aby wszystkie elementy wydechu były jak w nowym, gdzie mogę je wyjmowac nawet bez kanału, teraz to nie możliwe, ze względu na jeden długi i zakrzywiony zespawany element.
Tak więc mam już wszystkie elementy, rurę kolektorową z elastycznym łacznikiem, tłumik przelotowy (zamiast katalizatora), tłumik środkowy i tłumik końcowy no i oczywiscie komplet uszczelek. I właśnie prosze o pomoc w sprawie katalizatora, do tego zastępcy katalizatora, tłumika przelotowego, taki płaski jak katalizator, długości ok 30cm musze dospawac kołnierze do obu rur. Ale nie wiem jaka jest odległosc tych uchwytów/kołnierzy pomiędzy sobą (czyli całkowita długosc katalizatora) a chciałbym to spokojnie w warsztacie przygotowac i obspawac, bo nie mam dostępu do kanału i będę się męczył na leżąco;)..Proszę więc zmierzcie, jak długi jest katalizator od uchwytu do uchwytu.
Acha to popularna benzynowa mazda 626 FS GE 2.0 16 z roku 1993
Pozdrawiam

Wiesiek

PostNapisane: 6 gru 2007, 23:40
przez rudzik6
Na podstawie zdjęc i proporcji w stosunku do kołnierzy i uszczelek wychodzi mi z błedem ok 41-44cm...ile jest dokładniej?

Wiesiek

Kochani, nie macie katalizatora w garażu ...pomóżcie

PostNapisane: 8 gru 2007, 14:29
przez rudzik6
Pomózcie, może gdzieś lezy stary katalizator i miarka;) A może akurat mazda na podnośniku....

pozdrawiam

Wiesiek

Re: Kochani, nie macie katalizatora w garażu ...pomóżcie

PostNapisane: 9 gru 2007, 12:05
przez fazi
rudzik6 napisał(a):Pomózcie, może gdzieś lezy stary katalizator i miarka;) A może akurat mazda na podnośniku....

pozdrawiam

Wiesiek
Mogę sprawdzić w Probe z takim samym silnikiem ale nie jestem pewien czy katalizator jest taki sam.

Re: Kochani, nie macie katalizatora w garażu ...pomóżcie

PostNapisane: 10 gru 2007, 15:27
przez rudzik6
fazi napisał(a):
rudzik6 napisał(a):Pomózcie, może gdzieś lezy stary katalizator i miarka;) A może akurat mazda na podnośniku....

pozdrawiam

Wiesiek
Mogę sprawdzić w Probe z takim samym silnikiem ale nie jestem pewien czy katalizator jest taki sam.


Dziękuję , dobry człowieku...czekam :)

Wiesiek

PostNapisane: 16 gru 2007, 13:14
przez fazi
Sorki że tak późno ale nie miałem możliwości wcześniej.U mnie od ucha do ucha ma równe 44 cm.

PostNapisane: 16 gru 2007, 15:51
przez rudzik6
fazi napisał(a):Sorki że tak późno ale nie miałem możliwości wcześniej.U mnie od ucha do ucha ma równe 44 cm.


Wielkie dzięki, ten tłumik przelotowy co kupiłem zamiast katalizatora ma długośc 40cm, wiec pewnie dospawam uchwyty poprostu na końcach bez skracania..i tak brakuje 4cm..ale może da się dociągnąc.

jeszcze raz dziękuję i Wesołych Świąt. A może ktoś zmierzy w mazdzie 626?

Wiesiek

PostNapisane: 16 gru 2007, 20:50
przez fazi
Dzięki i wzajemnie.

PostNapisane: 2 lut 2008, 16:33
przez mysza_81
Witam, mam pytanie:

Czy rura od kolektora wydechowego do 1-go tłumika pasuje od silnika 1.8 do 2.0 (chodzi mi dokładne czy nie trzeba nic przerabiac aby ja zamontowac)?

PostNapisane: 2 lut 2008, 17:24
przez pawelMX6
Tak. Mało tego – pasuje idealnie w 626 GE jak i MX-6 GE, w motorach FS i FP. Sprawdzone w praktyce.

PostNapisane: 2 lut 2008, 17:29
przez mysza_81
Ok.
Dzieki za szybka odpowiedz.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 2 lut 2008, 21:19
przez glock
Ale sie rozpisaliscie.... <glupek2> Prosty sposob na rozwiazanie waszego problemu-wystarczy pojechac do warsztatu gdzie zajmuja sie naprawa tlumikow!! Ja tak zrobilem i lacznik elastyczny wymioniono mi w pol godz.na nowy o tych samych rozmiarach.Koszt calej imprezy 130pln!!!
Tlumika mi nie wykrecali,ani katalizatora gosciu wycial stary i wspawal nowy...

PostNapisane: 2 lut 2008, 21:25
przez pawelMX6
glock napisał(a):Koszt calej imprezy 130pln

Za cały element nowy, od kolektora do kata, dałem 156zł. Wymiana to dokładnie 5 nakrętek – a wszystko nowe i banalne do wymiany. Dla mnie wniosek nasuwa się sam :)

Takie coś trzeba kupić:
http://allegro.pl/item302245395_nowa_ru ... ratis.html

PostNapisane: 2 lut 2008, 23:25
przez mysza_81
pawelMX6 napisał(a):Takie coś trzeba kupić:
http://allegro.pl/item302245395_nowa_ru ... ratis.html


Dokładnie o to mi chodzi, tylko na rysunku pokazany jest schemat wydechu do silnika 1.8. Byłem w kilku sklepach i nie mogli mi w żadnym powiedziec jaka jest roznica pomiedzy rura oznaczona 737-203 (FP) a 737-201 (FS).