Średnica wydechu i wymiary katalizatora.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tommy » 15 kwi 2007, 22:13

Witam, wlasnie przyszlo mi wymienic plecionke w Madzi 2.5 V6 MX6, wyjalem ten elastyczny kawalek razem z podwieszajacym go palakiem. Mam pytanie w zwiazku z tym: czy jesli zespawam ten lacznik z tym palakiem i wbije lacznik z drugiej strony do rury od strony silnika to bedzie to mialo jakis sens? Zamierzam uciac kawalek rury w laczniku, dospawac kawalek rury o wiekszej srednicy na tenze skrocony odcinek, wbic to w rure od strony silnika, uszczelnic "klejem cementowym" i zacisnac obejma. Bede wdzieczny za sugestie dotyczace tej metody lub nakreslenie jakiejs lepszej/

Pozdrawiam

EDIT, Porek: Tommy, tym razem poprawiłem Twój temat na zgodny z regulaminem działu. Następnym razem proszę zapoznać się i stosować do regulaminu.
Regulamin
Oznaczenia modeli i silników
Początkujący
 
Od: 30 mar 2007, 17:50
Posty: 6
Skąd: Ottawa,ON
Auto: MX6 2.5 V6 94'

Postprzez t0mall » 23 lip 2007, 22:33

Witam.Mam zamiar zastąpić katalizator strumienicą w obudowie kata ale nie znam jego wymiarów i średnicy rur a nie chciałbym kupić nieodpowiedniej.Proszę o informacje.

626 2.0 16V 1993 r.
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2005, 16:11
Posty: 33
Skąd: Kwidzyn
Auto: 626 GE FS 2.0 93' LPG

Postprzez Santana » 24 lip 2007, 13:26

Będę to samo robił na dniach, więc jak się z tym uporam to Ci napiszę co tam jaki wymiar miało. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2007, 18:17
Posty: 142
Skąd: Wałcz/Szczecin
Auto: mazda 626 GE FP 1993

Postprzez t0mall » 24 lip 2007, 18:44

Ok.Dzięki.Zamówiłem już tłumiki ale nie znam średnicy rur wydechu aby zamówić strumienice.Jak się pytałem to jeden mówi że 50 drugi 55 i niewiem który wymiar jest prawidłowy.
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2005, 16:11
Posty: 33
Skąd: Kwidzyn
Auto: 626 GE FS 2.0 93' LPG

Postprzez SHY » 24 lip 2007, 21:10

Witam

Panowie a moze ktos testowal katalizatoy uniwersalne produkowane przez bosala i moze cos powiedziec o eksploatacji. Mam wrazenie, ze padl mi katalizator, ale jakos nie chcialbym go zastepowac wynalazkami a z drugiej strony szkoda troche 1200pln na dedykowany.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 22:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez t0mall » 25 lip 2007, 09:10

Ja wywalam kata.Co będzie to będzie.Jeśli będzie żle to poszukam jakiegoś uniwersalnego.
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2005, 16:11
Posty: 33
Skąd: Kwidzyn
Auto: 626 GE FS 2.0 93' LPG

Postprzez rudzik6 » 6 gru 2007, 19:56

Witam, wreszcie przyszła kolej na poprawienie/przywrócenie układu wydechowego w mojej mazdzie tak jak było w oryginale (oprócz katalizatora). Ktoś rzeźbił ten układ tak, że jest zespawane od kolektora az do tłumika końcowego. to znaczy , rura kolektorowa z elastycznym łacznikiem zespawana z jakims starym tłumikiem i kończy się na śrubach do tłumika końcowego. jakiś czas temu kupiłem tłumik środkowy nowy, ale nie dał się załozyc, bo trafiał na ten nieoryginalny tłumik, tez trzebaby go ciać. teraz padł łacznik elestyczny i mam dosyc jeżdzenia po warsztatach, chcę zrobic tak aby wszystkie elementy wydechu były jak w nowym, gdzie mogę je wyjmowac nawet bez kanału, teraz to nie możliwe, ze względu na jeden długi i zakrzywiony zespawany element.
Tak więc mam już wszystkie elementy, rurę kolektorową z elastycznym łacznikiem, tłumik przelotowy (zamiast katalizatora), tłumik środkowy i tłumik końcowy no i oczywiscie komplet uszczelek. I właśnie prosze o pomoc w sprawie katalizatora, do tego zastępcy katalizatora, tłumika przelotowego, taki płaski jak katalizator, długości ok 30cm musze dospawac kołnierze do obu rur. Ale nie wiem jaka jest odległosc tych uchwytów/kołnierzy pomiędzy sobą (czyli całkowita długosc katalizatora) a chciałbym to spokojnie w warsztacie przygotowac i obspawac, bo nie mam dostępu do kanału i będę się męczył na leżąco;)..Proszę więc zmierzcie, jak długi jest katalizator od uchwytu do uchwytu.
Acha to popularna benzynowa mazda 626 FS GE 2.0 16 z roku 1993
Pozdrawiam

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 19:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez rudzik6 » 6 gru 2007, 22:40

Na podstawie zdjęc i proporcji w stosunku do kołnierzy i uszczelek wychodzi mi z błedem ok 41-44cm...ile jest dokładniej?

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 19:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez rudzik6 » 8 gru 2007, 13:29

Pomózcie, może gdzieś lezy stary katalizator i miarka;) A może akurat mazda na podnośniku....

pozdrawiam

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 19:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez fazi » 9 gru 2007, 11:05

rudzik6 napisał(a):Pomózcie, może gdzieś lezy stary katalizator i miarka;) A może akurat mazda na podnośniku....

pozdrawiam

Wiesiek
Mogę sprawdzić w Probe z takim samym silnikiem ale nie jestem pewien czy katalizator jest taki sam.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2006, 22:54
Posty: 50
Skąd: Nowinka
Auto: 626GD 2.0 8V,Probe 2.0 16v FS

Postprzez rudzik6 » 10 gru 2007, 14:27

fazi napisał(a):
rudzik6 napisał(a):Pomózcie, może gdzieś lezy stary katalizator i miarka;) A może akurat mazda na podnośniku....

pozdrawiam

Wiesiek
Mogę sprawdzić w Probe z takim samym silnikiem ale nie jestem pewien czy katalizator jest taki sam.


Dziękuję , dobry człowieku...czekam :)

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 19:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez fazi » 16 gru 2007, 12:14

Sorki że tak późno ale nie miałem możliwości wcześniej.U mnie od ucha do ucha ma równe 44 cm.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2006, 22:54
Posty: 50
Skąd: Nowinka
Auto: 626GD 2.0 8V,Probe 2.0 16v FS

Postprzez rudzik6 » 16 gru 2007, 14:51

fazi napisał(a):Sorki że tak późno ale nie miałem możliwości wcześniej.U mnie od ucha do ucha ma równe 44 cm.


Wielkie dzięki, ten tłumik przelotowy co kupiłem zamiast katalizatora ma długośc 40cm, wiec pewnie dospawam uchwyty poprostu na końcach bez skracania..i tak brakuje 4cm..ale może da się dociągnąc.

jeszcze raz dziękuję i Wesołych Świąt. A może ktoś zmierzy w mazdzie 626?

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 19:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez fazi » 16 gru 2007, 19:50

Dzięki i wzajemnie.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2006, 22:54
Posty: 50
Skąd: Nowinka
Auto: 626GD 2.0 8V,Probe 2.0 16v FS

Postprzez mysza_81 » 2 lut 2008, 15:33

Witam, mam pytanie:

Czy rura od kolektora wydechowego do 1-go tłumika pasuje od silnika 1.8 do 2.0 (chodzi mi dokładne czy nie trzeba nic przerabiac aby ja zamontowac)?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 19:02
Posty: 29
Skąd: Lubartów
Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG

Postprzez pawelMX6 » 2 lut 2008, 16:24

Tak. Mało tego – pasuje idealnie w 626 GE jak i MX-6 GE, w motorach FS i FP. Sprawdzone w praktyce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 21:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez mysza_81 » 2 lut 2008, 16:29

Ok.
Dzieki za szybka odpowiedz.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 19:02
Posty: 29
Skąd: Lubartów
Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG

Postprzez glock » 2 lut 2008, 20:19

Ale sie rozpisaliscie.... <glupek2> Prosty sposob na rozwiazanie waszego problemu-wystarczy pojechac do warsztatu gdzie zajmuja sie naprawa tlumikow!! Ja tak zrobilem i lacznik elastyczny wymioniono mi w pol godz.na nowy o tych samych rozmiarach.Koszt calej imprezy 130pln!!!
Tlumika mi nie wykrecali,ani katalizatora gosciu wycial stary i wspawal nowy...
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 18:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez pawelMX6 » 2 lut 2008, 20:25

glock napisał(a):Koszt calej imprezy 130pln

Za cały element nowy, od kolektora do kata, dałem 156zł. Wymiana to dokładnie 5 nakrętek – a wszystko nowe i banalne do wymiany. Dla mnie wniosek nasuwa się sam :)

Takie coś trzeba kupić:
http://allegro.pl/item302245395_nowa_ru ... ratis.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 21:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez mysza_81 » 2 lut 2008, 22:25

pawelMX6 napisał(a):Takie coś trzeba kupić:
http://allegro.pl/item302245395_nowa_ru ... ratis.html


Dokładnie o to mi chodzi, tylko na rysunku pokazany jest schemat wydechu do silnika 1.8. Byłem w kilku sklepach i nie mogli mi w żadnym powiedziec jaka jest roznica pomiedzy rura oznaczona 737-203 (FP) a 737-201 (FS).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 19:02
Posty: 29
Skąd: Lubartów
Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6