Fotorelacja-wymiana uczszelniacza półośki napedowej (626 GE)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez waldii » 7 lip 2007, 19:06

W koncu znalazlem troche czasu,zeby uporac sie z moim jedynym wyciekiem.Po umyciu silnika i ogledzinach z kanału okazalo sie,ze padl mi uczszelniacz poloski napedowej po stronie kierowcy.Szybkie zamowienie uszczelniacza nie powiem gdzie,zeby reklamy nie bylo(dzieki SMIRNOFF ;) :P ) i moge sie zabrac do roboty.I tak w koncu po trzech latach dzisiaj dorwalem sie do tematu.Wiec na poczatek potrzebna jest nam Mazda
Obrazek

oraz uszczelniacz(oczywiscie ORI)
Obrazek

Z narzedzi nalezy przygotowac:
klucz do kol
lewarek
klucz oczkowy wygiety 32mm do odkrecenia piasty(przegubu zewnetrznego)
dwa plaski klucze 17mm
plaski klucz 14mm
grzechotka z nasadka 14 i 12mm
srubokret plaski duzy
plaski klucz 10mm
kombinerki
maly plaski srubokrecik
breszka lub lomik
naczynie w ktore scieknie troche oleju
oraz koziolki zabezpieczajace.(to chyba juz wszystko)
no i oczywiscie jakies szmatki

Na poczatek podnosimy autko i odkrecamy kolo.Pozniej za pomoca klucza 32mm odkrecamy nakretke przegubu zewnetrznego(moga byc z tym problemy.Przyda sie druga osoba,ktora wcisnie pedal hamulca.Mozna tez wczesniej podjechac do wulkanizacji aby odkrecic nakretke,przesmarowac i dokrecic ale juz nie tak mocno).Jesli posiadacie felgi stalowe jest mozliwosc odkrecenia tej nakretki bez sciagania kola
Obrazek

Nastepnie odkrecamy srube mocujaca sworzen dolnego wahacza.Uzywamy do tego klucz plaski 14mm oraz grzechotke z przedluzka i nasadka 14mm
Obrazek

Pozniej odkrecamy mocowanie kabla od ABSu(niebieskie kolko)nasadka 12mm oraz mocowanie amortyzatora(nasadka 17mm i plaski klucz 17mm)zaznaczone kolkami czerwonymi.Z drugiej strony wypinamy za pomoca kombinerek przewod hamulcowy.
Obrazek

Gdy juz wszystko odkrecimy wysuwamy piaste z amortyzatora odchylajac do siebie.Pozniej unoszac ja wysuwamy ze sworznia dolnego wahacza.Gdy juz wyskoczy ciagniemy delikatnie do siebie wciskajac palcem koncowke poloski az wyskoczy z piasty.Gdy to zrobimy powinno to wygladac tak
Obrazek

Nastepnie bierzemy plaski klucz 10mm i odkrecamy dwie sruby mocujace plastikowa oslone.Wtedy przyda sie nam maly srubokrecik i musimy wydlubac kołeczek,ktory tez trzyma ta oslone(skrajny,od prawej strony)Gdy to zrobimy podginamy oslone w taki sposob aby nam nie przeszkadzala lecz nie za mocno,zeby nie pekla.Wowczas zobaczymy piekny widok :(
Obrazek

Gdy juz sie nacieszymy widokiem wkladamy jakas breszke lub pret w miejsce zaznaczone na rysunku.
Obrazek
Mamy w ten sposob pomoc w wyciagnieciu przegubu wewnetrznego ze skrzyni biegow.Jest tam zabezpieczenie,ktorego nie trzeba wyciagac.Nalezy tylko podwazyc i szapnac cala poloska i powinno wyskoczyc.Pamietajmy aby auto stalo pewnie na lewarku i kobylce!!!!Podkladamy tez jakies naczynie,bo moze troche oleju ze skrzyni biegow wyleciec.Zabezpieczenie przegubu wewnetrznego wyglada tak
Obrazek

Gdy juz sie z tym uporamy zobaczymy sprawce calego zamieszania
Obrazek

Bierzemy teraz duzy plaski srubokret i wyciagamy stary uszczelniacz.Czyscimy skrzynie biegow a zwlaszcza miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz.Gdy to zrobimy wkladamy nowy uszczelniacz uderzajac bardzo delikatnie tepym przedmiotem po brzegu uszczelniacza.Robimy to w ten sposob,zeby w miare rowno wchodzil.Wbijamy do momentu az scianki zrownaja sie z obudowa.Najwazniejsze,zeby simmering byl wbity rowno,bo inaczej ta praca nie da efektu.Jak sie z tym uporamy wkladamy oczyszczona poloske do skrzyni biegow.Wsuwamy ja delikatnie az poczujemy opor,cofamy jakies4cm i jeszcze raz energicznie wciskamy.Zabezpieczenie powinno wskoczyc.Dalej to juz wiadomo co robic.Pamietajcie aby po calej operacji uzupelnic olej w skrzyni biegow.Wazne jest tez dokrecenie nakretki piasty z odpowiednia sila(chyba 144Nm).Ja dokrecam z calej sily kluczem oczkowym wygietym z rurą dlugosci pol metra.Pamietajcie o dokreceniu wszystkich srub.

POWODZENIA <jupi> pozdrawiam WALDii
waldii
 

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 7 lip 2007, 23:59

Bravo .... :)
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez SHY » 8 lip 2007, 00:03

Oj.. narobiles sobie troche za duzo roboty. Zeby wyjac polos nie trzeba zdejmowac mocowania amortyzatora. Wystarczy skrecic kierownice (przedtem odkrecic sworzen i srube przegubu zewnetrz) i polos wychodzi w calosci. Liczy sie jednk efekt ;)

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez waldii » 8 lip 2007, 00:07

SHY napisał(a):Zeby wyjac polos nie trzeba zdejmowac mocowania amortyzatora

masz racje ale jednak wole po swojemu,bo mam niskie sprezyny i jest problem bez odkrecania amorka :]
waldii
 

Postprzez bububu831 » 13 kwi 2010, 00:28

Łacze temat: czy jest mozliwosc wymiany lozyska(stopka z trzema otworami po prawej) znajdujacego sie na drazku połosi prawej z mazdy 626 GE 2.0 benzyna czy tego sie nie wymienia..zdjecie przykladowe ponizej:Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez desp » 17 kwi 2010, 17:16

A można prosić o wrzucenie zdjęć jeszcze raz, bo wyświetla tylko: "zdjęcie niedostępne"?
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez desp » 25 gru 2010, 13:39

Ponawiam pytanie – czy tylko ja widzę: "zdjęcie niedostępne" ???
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez waldek.kom » 26 gru 2010, 21:01

popraw fotki !!!!!!!!!!!!!1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 19:34
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r

Postprzez Slawioster » 29 gru 2010, 17:15

fajna relacja ..tylko żeby zdjęcia jeszcze było widać :P
Ze zdjęciami w fotosiku zawsze jest jakiś problem lepiej użyć http://imageshack.us/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 10:33
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB

Postprzez johny2007 » 30 sty 2011, 18:21

waldii mozesz dodac zdjecia bo wygasły...... bede wdzieczny
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez johny2007 » 3 lut 2011, 00:03

Ktos moze mi opisać jak najłatwiej wyjac tą półoś.... wszystko po kolei....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 3 lut 2011, 00:36

Odkręcasz przegub, wyciągasz go z piasty, podstawiasz coś pod skrzynię (trochę oleju pocieknie) i wyciągasz półoś. Uważaj żebyś nie wyjął przegubu wewnętrznego z gniazda.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johny2007 » 3 lut 2011, 12:21

to za co mam trzymac przy wyjmowaniu..... zebym
noxes napisał(a):nie wyjął przegubu wewnętrznego z gniazda.

A ze szkyni ta półoś wychodzi bez problemu czy trzeba mocniej pociagnac......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 3 lut 2011, 12:32

najlepiej jak byś trzymał za nim bliżej skrzyni bo jak go wyciagniesz i guma zejdzie to później będziesz miał więcej roboty.
Półoś powinna lekko wyjść. Poprostu łapiesz za gniazdo przegubu wewnętrznego i pociągasz.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johny2007 » 3 lut 2011, 13:14

no dobra to sprobuje... oby poszło dobrze i szybko... bo cieknie mi z tego uszczleniacza i to sporo.. szkodam mi skrzyni i kasy na olej....
a jeszcze takie pytanie.... czy mozna jakos to zrobic jeszcze prosciej bez wyciagania przegubu z piasty....???





Ok juz naszczescie po wszystkim....... mam nadzieje zew bedzie wszystko ok....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez junak13 » 7 mar 2011, 01:39

wszystko ładnie i pięknie, ale zdjęć nie widzę:(
PATRZ W LUSTERKA, ZA TOBĄ JEDZIE MOTOCYKLISTA moze i 'wariat/dawca nerek', ale też chce żyć ;)
(więcej motocyklistów ginie przez 'niewidomych' CARSiarzy niż z własnej brawury, ale są też CLLASICzni 'NIEWIDZIALNI' motocykliści, top speed 60-80km/h)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 10:50
Posty: 16
Skąd: szczecin
Auto: mazda 626 '93 hatchback

Postprzez noxes » 7 mar 2011, 15:55

Bo zdjęć nie ma. Wygasły, ale jak będziesz robił to możesz porobić zdjęcia :D
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Szyna » 11 sie 2013, 13:10

Posiada ktoś jeszcze ta fotorelacje ? W celu uzupełnienia zdjęć.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez VPM » 11 sie 2013, 21:00

kiedy beda te zdjecia bo bez nich ten wątek dozo nie mówi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez noxes » 12 sie 2013, 13:44

VPM napisał(a):kiedy beda te zdjecia bo bez nich ten wątek dozo nie mówi

Zdjęcia będą jak ktoś zrobi i wstawi.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6