Fotorelacja-wymiana uczszelniacza półośki napedowej (626 GE)
1, 2
W koncu znalazlem troche czasu,zeby uporac sie z moim jedynym wyciekiem.Po umyciu silnika i ogledzinach z kanału okazalo sie,ze padl mi uczszelniacz poloski napedowej po stronie kierowcy.Szybkie zamowienie uszczelniacza nie powiem gdzie,zeby reklamy nie bylo(dzieki SMIRNOFF ) i moge sie zabrac do roboty.I tak w koncu po trzech latach dzisiaj dorwalem sie do tematu.Wiec na poczatek potrzebna jest nam Mazda
oraz uszczelniacz(oczywiscie ORI)
Z narzedzi nalezy przygotowac:
klucz do kol
lewarek
klucz oczkowy wygiety 32mm do odkrecenia piasty(przegubu zewnetrznego)
dwa plaski klucze 17mm
plaski klucz 14mm
grzechotka z nasadka 14 i 12mm
srubokret plaski duzy
plaski klucz 10mm
kombinerki
maly plaski srubokrecik
breszka lub lomik
naczynie w ktore scieknie troche oleju
oraz koziolki zabezpieczajace.(to chyba juz wszystko)
no i oczywiscie jakies szmatki
Na poczatek podnosimy autko i odkrecamy kolo.Pozniej za pomoca klucza 32mm odkrecamy nakretke przegubu zewnetrznego(moga byc z tym problemy.Przyda sie druga osoba,ktora wcisnie pedal hamulca.Mozna tez wczesniej podjechac do wulkanizacji aby odkrecic nakretke,przesmarowac i dokrecic ale juz nie tak mocno).Jesli posiadacie felgi stalowe jest mozliwosc odkrecenia tej nakretki bez sciagania kola
Nastepnie odkrecamy srube mocujaca sworzen dolnego wahacza.Uzywamy do tego klucz plaski 14mm oraz grzechotke z przedluzka i nasadka 14mm
Pozniej odkrecamy mocowanie kabla od ABSu(niebieskie kolko)nasadka 12mm oraz mocowanie amortyzatora(nasadka 17mm i plaski klucz 17mm)zaznaczone kolkami czerwonymi.Z drugiej strony wypinamy za pomoca kombinerek przewod hamulcowy.
Gdy juz wszystko odkrecimy wysuwamy piaste z amortyzatora odchylajac do siebie.Pozniej unoszac ja wysuwamy ze sworznia dolnego wahacza.Gdy juz wyskoczy ciagniemy delikatnie do siebie wciskajac palcem koncowke poloski az wyskoczy z piasty.Gdy to zrobimy powinno to wygladac tak
Nastepnie bierzemy plaski klucz 10mm i odkrecamy dwie sruby mocujace plastikowa oslone.Wtedy przyda sie nam maly srubokrecik i musimy wydlubac kołeczek,ktory tez trzyma ta oslone(skrajny,od prawej strony)Gdy to zrobimy podginamy oslone w taki sposob aby nam nie przeszkadzala lecz nie za mocno,zeby nie pekla.Wowczas zobaczymy piekny widok
Gdy juz sie nacieszymy widokiem wkladamy jakas breszke lub pret w miejsce zaznaczone na rysunku.
Mamy w ten sposob pomoc w wyciagnieciu przegubu wewnetrznego ze skrzyni biegow.Jest tam zabezpieczenie,ktorego nie trzeba wyciagac.Nalezy tylko podwazyc i szapnac cala poloska i powinno wyskoczyc.Pamietajmy aby auto stalo pewnie na lewarku i kobylce!!!!Podkladamy tez jakies naczynie,bo moze troche oleju ze skrzyni biegow wyleciec.Zabezpieczenie przegubu wewnetrznego wyglada tak
Gdy juz sie z tym uporamy zobaczymy sprawce calego zamieszania
Bierzemy teraz duzy plaski srubokret i wyciagamy stary uszczelniacz.Czyscimy skrzynie biegow a zwlaszcza miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz.Gdy to zrobimy wkladamy nowy uszczelniacz uderzajac bardzo delikatnie tepym przedmiotem po brzegu uszczelniacza.Robimy to w ten sposob,zeby w miare rowno wchodzil.Wbijamy do momentu az scianki zrownaja sie z obudowa.Najwazniejsze,zeby simmering byl wbity rowno,bo inaczej ta praca nie da efektu.Jak sie z tym uporamy wkladamy oczyszczona poloske do skrzyni biegow.Wsuwamy ja delikatnie az poczujemy opor,cofamy jakies4cm i jeszcze raz energicznie wciskamy.Zabezpieczenie powinno wskoczyc.Dalej to juz wiadomo co robic.Pamietajcie aby po calej operacji uzupelnic olej w skrzyni biegow.Wazne jest tez dokrecenie nakretki piasty z odpowiednia sila(chyba 144Nm).Ja dokrecam z calej sily kluczem oczkowym wygietym z rurą dlugosci pol metra.Pamietajcie o dokreceniu wszystkich srub.
POWODZENIA pozdrawiam WALDii
oraz uszczelniacz(oczywiscie ORI)
Z narzedzi nalezy przygotowac:
klucz do kol
lewarek
klucz oczkowy wygiety 32mm do odkrecenia piasty(przegubu zewnetrznego)
dwa plaski klucze 17mm
plaski klucz 14mm
grzechotka z nasadka 14 i 12mm
srubokret plaski duzy
plaski klucz 10mm
kombinerki
maly plaski srubokrecik
breszka lub lomik
naczynie w ktore scieknie troche oleju
oraz koziolki zabezpieczajace.(to chyba juz wszystko)
no i oczywiscie jakies szmatki
Na poczatek podnosimy autko i odkrecamy kolo.Pozniej za pomoca klucza 32mm odkrecamy nakretke przegubu zewnetrznego(moga byc z tym problemy.Przyda sie druga osoba,ktora wcisnie pedal hamulca.Mozna tez wczesniej podjechac do wulkanizacji aby odkrecic nakretke,przesmarowac i dokrecic ale juz nie tak mocno).Jesli posiadacie felgi stalowe jest mozliwosc odkrecenia tej nakretki bez sciagania kola
Nastepnie odkrecamy srube mocujaca sworzen dolnego wahacza.Uzywamy do tego klucz plaski 14mm oraz grzechotke z przedluzka i nasadka 14mm
Pozniej odkrecamy mocowanie kabla od ABSu(niebieskie kolko)nasadka 12mm oraz mocowanie amortyzatora(nasadka 17mm i plaski klucz 17mm)zaznaczone kolkami czerwonymi.Z drugiej strony wypinamy za pomoca kombinerek przewod hamulcowy.
Gdy juz wszystko odkrecimy wysuwamy piaste z amortyzatora odchylajac do siebie.Pozniej unoszac ja wysuwamy ze sworznia dolnego wahacza.Gdy juz wyskoczy ciagniemy delikatnie do siebie wciskajac palcem koncowke poloski az wyskoczy z piasty.Gdy to zrobimy powinno to wygladac tak
Nastepnie bierzemy plaski klucz 10mm i odkrecamy dwie sruby mocujace plastikowa oslone.Wtedy przyda sie nam maly srubokrecik i musimy wydlubac kołeczek,ktory tez trzyma ta oslone(skrajny,od prawej strony)Gdy to zrobimy podginamy oslone w taki sposob aby nam nie przeszkadzala lecz nie za mocno,zeby nie pekla.Wowczas zobaczymy piekny widok
Gdy juz sie nacieszymy widokiem wkladamy jakas breszke lub pret w miejsce zaznaczone na rysunku.
Mamy w ten sposob pomoc w wyciagnieciu przegubu wewnetrznego ze skrzyni biegow.Jest tam zabezpieczenie,ktorego nie trzeba wyciagac.Nalezy tylko podwazyc i szapnac cala poloska i powinno wyskoczyc.Pamietajmy aby auto stalo pewnie na lewarku i kobylce!!!!Podkladamy tez jakies naczynie,bo moze troche oleju ze skrzyni biegow wyleciec.Zabezpieczenie przegubu wewnetrznego wyglada tak
Gdy juz sie z tym uporamy zobaczymy sprawce calego zamieszania
Bierzemy teraz duzy plaski srubokret i wyciagamy stary uszczelniacz.Czyscimy skrzynie biegow a zwlaszcza miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz.Gdy to zrobimy wkladamy nowy uszczelniacz uderzajac bardzo delikatnie tepym przedmiotem po brzegu uszczelniacza.Robimy to w ten sposob,zeby w miare rowno wchodzil.Wbijamy do momentu az scianki zrownaja sie z obudowa.Najwazniejsze,zeby simmering byl wbity rowno,bo inaczej ta praca nie da efektu.Jak sie z tym uporamy wkladamy oczyszczona poloske do skrzyni biegow.Wsuwamy ja delikatnie az poczujemy opor,cofamy jakies4cm i jeszcze raz energicznie wciskamy.Zabezpieczenie powinno wskoczyc.Dalej to juz wiadomo co robic.Pamietajcie aby po calej operacji uzupelnic olej w skrzyni biegow.Wazne jest tez dokrecenie nakretki piasty z odpowiednia sila(chyba 144Nm).Ja dokrecam z calej sily kluczem oczkowym wygietym z rurą dlugosci pol metra.Pamietajcie o dokreceniu wszystkich srub.
POWODZENIA pozdrawiam WALDii
-
waldii
Bravo ....
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Oj.. narobiles sobie troche za duzo roboty. Zeby wyjac polos nie trzeba zdejmowac mocowania amortyzatora. Wystarczy skrecic kierownice (przedtem odkrecic sworzen i srube przegubu zewnetrz) i polos wychodzi w calosci. Liczy sie jednk efekt
Pzdr
Pzdr
SHY
SHY napisał(a):Zeby wyjac polos nie trzeba zdejmowac mocowania amortyzatora
masz racje ale jednak wole po swojemu,bo mam niskie sprezyny i jest problem bez odkrecania amorka
-
waldii
- Od: 11 sie 2009, 11:19
- Posty: 62
- Skąd: Ostroleka
- Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km
popraw fotki !!!!!!!!!!!1
- Od: 11 lut 2010, 19:34
- Posty: 111
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r
fajna relacja ..tylko żeby zdjęcia jeszcze było widać
Ze zdjęciami w fotosiku zawsze jest jakiś problem lepiej użyć http://imageshack.us/
Ze zdjęciami w fotosiku zawsze jest jakiś problem lepiej użyć http://imageshack.us/
- Od: 31 paź 2010, 10:33
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
- Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB
Odkręcasz przegub, wyciągasz go z piasty, podstawiasz coś pod skrzynię (trochę oleju pocieknie) i wyciągasz półoś. Uważaj żebyś nie wyjął przegubu wewnętrznego z gniazda.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
najlepiej jak byś trzymał za nim bliżej skrzyni bo jak go wyciagniesz i guma zejdzie to później będziesz miał więcej roboty.
Półoś powinna lekko wyjść. Poprostu łapiesz za gniazdo przegubu wewnętrznego i pociągasz.
Półoś powinna lekko wyjść. Poprostu łapiesz za gniazdo przegubu wewnętrznego i pociągasz.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
no dobra to sprobuje... oby poszło dobrze i szybko... bo cieknie mi z tego uszczleniacza i to sporo.. szkodam mi skrzyni i kasy na olej....
a jeszcze takie pytanie.... czy mozna jakos to zrobic jeszcze prosciej bez wyciagania przegubu z piasty....?
Ok juz naszczescie po wszystkim....... mam nadzieje zew bedzie wszystko ok....
a jeszcze takie pytanie.... czy mozna jakos to zrobic jeszcze prosciej bez wyciagania przegubu z piasty....?
Ok juz naszczescie po wszystkim....... mam nadzieje zew bedzie wszystko ok....
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
wszystko ładnie i pięknie, ale zdjęć nie widzę:(
PATRZ W LUSTERKA, ZA TOBĄ JEDZIE MOTOCYKLISTA moze i 'wariat/dawca nerek', ale też chce żyć ;)
(więcej motocyklistów ginie przez 'niewidomych' CARSiarzy niż z własnej brawury, ale są też CLLASICzni 'NIEWIDZIALNI' motocykliści, top speed 60-80km/h)
(więcej motocyklistów ginie przez 'niewidomych' CARSiarzy niż z własnej brawury, ale są też CLLASICzni 'NIEWIDZIALNI' motocykliści, top speed 60-80km/h)
- Od: 4 mar 2011, 10:50
- Posty: 16
- Skąd: szczecin
- Auto: mazda 626 '93 hatchback
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6