Problem z hamulcami – Mazda GE 626

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Yaroozo » 23 lis 2005, 11:51

Miałem to samo – zaciski hamulcy nie odskakują.
Przestaje piszczeć przy hamowaniu, prawda?

To na 90% zaciski zakleszczone
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez xlink » 23 lis 2005, 12:11

nie nieeee – piszczy przy delikatnym ( dojezdzanie ) hamowaniu podczas jazdy do przodu + przy jezdzie do tylu bez hamowania ...
nie piszczy przy normalnej jezdzie do przodu ani przy mocniejszym hamowaniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez rrrradek » 23 lis 2005, 15:41

Dokładnie tak. Przestaje piszczeć przy hamowaniu.
Dzięki.
pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2004, 10:14
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez stuk » 23 lis 2005, 16:49

Przy wymianie klocków powinien mechanik sprawdzić czy zaciski chodzą, i jak nie, to wybić, wyczuścic i nasmarować :)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez rrrradek » 23 lis 2005, 16:50

Nie zrobił tego dlatego następnym razem pojade do Jaksy:).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2004, 10:14
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez Jaksa » 23 lis 2005, 19:11

xlink napisał(a):wiec u Jaksy mi chlopaki wstawili nowe


Yaroozo napisał(a):zaciski hamulcy nie odskakują.
Nie ma takiej mozliwosci ( w tym przypadku ) winę ponosi sam klocek ( materiał )
xlink napisał(a):Jaksa – chyba niedlugo znowu do Was zawitam
Trzeba coś temu zaradzic , moze inne klocki ?

P.S. Smiac mi się chce bo w GF -ce mam wszystko oryginalne i teraz jak jest zimno (rano) tez troszkę piszczą....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xlink » 23 lis 2005, 21:35

tak sie zastanawiam jakie sa objawy ( i czy w ogole jest to mozliwe ) jak klocki sa proste, ale za to tarcze powyginane/nieproste ...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez Jaksa » 23 lis 2005, 21:53

xlink napisał(a):sie zastanawiam jakie sa objawy


xlink napisał(a):jak klocki sa proste, ale za to tarcze powyginane/nieproste ...?
Będziesz miał wibracje przy hamowaniu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Tommy_007 » 23 lis 2005, 22:16

Jarku a u mnie jak zlikwidowałeś to piszczenie przy delikatnym hamowaniu, bo miałem tak samo??
Chyba zmieniłeś klocki ?? Bo teraz jest cicho.
Siedzący po prawicy GŁÓWNODOWODZĄCEGO LOŻY VIPów :)

Kabriolet do ślubu – 1964 Buick Skylark "Skowronek"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2005, 20:21
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 CR 2007r. 2.0 MZR-CD Galaxy Grey.
Buick Skylark Convertible 4.9 V8 1964r

Postprzez Jaksa » 23 lis 2005, 22:40

Tommy_007 napisał(a):Chyba zmieniłeś klocki
Tak , teraz masz Nishimbo czy jakos tak ( nie ma juz takich a szkoda, były lepsze od kashiyamy )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xlink » 23 lis 2005, 22:59

Jaksa napisał(a):Będziesz miał wibracje przy hamowaniu


wibracji brak, ale czuc ze nierowno cos lapie – znaczy trzymajac pedal rowno wcisniety hamuje "falowo" ( mocniej-slabiej-mocniej-slabiej )
nie przeszkadza mi to bo nie jest to bardzo odczuwalne ... ale smiesznie jest jak ktos pyta czy ja tak "pulsacyjnie" hamuje zawsze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez Jaksa » 23 lis 2005, 23:10

xlink napisał(a):znaczy trzymajac pedal rowno wcisniety hamuje "falowo
Coś dzieje sie z piastą lub cos się dostało między tarczę a piastę.( trzeba to sprawdzić )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xlink » 23 lis 2005, 23:12

ciekawe kiedy ja czas na to znajde ... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez mandark100 » 27 lis 2005, 18:06

soltys wspomniał o blaszkach u mnie przy wymianie klocków one poprostu sie rozleciały i ich nie ma coś z tym zrobić skombinować takie ?????????
Początkujący
 
Od: 3 lip 2005, 14:40
Posty: 8
Skąd: Pruszków
Auto: mazda 626 ge

Postprzez Jaksa » 27 lis 2005, 19:16

mandark100 napisał(a):soltys wspomniał o blaszkach u mnie przy wymianie klocków one poprostu sie rozleciały
Blaszki będą przy nowych klockach.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Puhcio » 27 lis 2005, 19:23

xlink napisał(a):wibracji brak, ale czuc ze nierowno cos lapie – znaczy trzymajac pedal rowno wcisniety hamuje "falowo" ( mocniej-slabiej-mocniej-slabiej )


Jaksa napisał(a):Coś dzieje sie z piastą lub cos się dostało między tarczę a piastę.( trzeba to sprawdzić )


Hmmm. U mnie jest podobny objaw przy hamowaniu ... czuć, ze przy tak samo wciśnietym hamulcu jest różna siła hamowania – przy wolnej jeździe. A powyżej 100 kph bije przy hamowaniu. Myślałem, że to tarcze i przygotowywałem się do wymiay, cyżby jednak nie tu leżał problem ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez rrrradek » 6 mar 2006, 15:14

Już nie piszczy. Wymieniłem klocki, tarcze i chłopaki zreperowali zaciski i jest git.

Puhcio napisał(a):A powyżej 100 kph bije przy hamowaniu


Kiedyś u Jarka skarżyłem się, że jak hamuję ze 130 km/h to huczy i wali z okolicy kół. Leszek podejrzewał hamulce albo geometrię. I wygląda na to, że to hamulce bo jest teraz ok. Może u Ciebie jest podobnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2004, 10:14
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez stefan » 8 mar 2006, 01:37

właściwie to piszę pytanie a nie odpowiedź. Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 626 2.0 rocznik 96. Przebieg 186000 udokumentowany. Byłem sprawdzić na szarpakach i układ jezdny jest ok, ale słabe sa hamulce z tyłu. Jakie moga być główne przyczyny i na co zwrócić uwagęprzy naprawie? Czy może to być wina regulatora siły hamowania czy tylko klocki i tarcze? Hamulce z przodu sa ok.
Zmartwiony stefan
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez Briareos » 8 mar 2006, 01:47

Najlepiej wymienić klocki, a nawet i tarcze jak są jakiekolwiek do nich zastrzeżenia. Nie ma co kombinować nad potencjalnymi uszkodzeniami, to może być normalne zużycie. Jak po wymianie nadal będzie źle, to wtedy do mechanika (no chyba że masz pewność, że to co jest w tej chwili to nówki).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grzyby » 8 mar 2006, 10:08

stefan napisał(a):na co zwrócić uwagęprzy naprawie?

1. Obejrzeć klocki – jak starte to wymiana
2. Obejrzeć/zmierzyć tarcze – jak mają głębokie rysy, są przegrzane ew. za cienkie – bezwarunkowo wymienić
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6