Typ automatycznej skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomaga » 24 cze 2005, 20:17

Kupiłam autko mazdę 626 cronos '93 z automatem.
Asb właśnie jest po remoncie i nie wiem co tam wlać tzn. dexron II, III mineralny, syntetyczny itd. Na forum jest mnóstwo porad, ale jakoś nie bardzo zbiegają się one z tym na co mechanik próbuje mnie naciągnąć. Z jednej strony poleca tylko olej z firm shell, castrol, mobil, a z drugiej mówi tylko o oleju syntetycznym (gdzie tu logika skoro castrol jest tylko tq dexron IIID, a więc mineralny)?
Jaki symbol ma moja asb, auto jest ze stycznia '93, czy to jest CD4E?, wydaje mi się,że na obudowie asb pierwsza litera to F.
Proszę o pomoc, bo zaczynam powoli żałować tego zakupu <glupek2> , a Ona jest taka śliczna.
Ostatnio edytowano 25 cze 2005, 18:42 przez tomaga, łącznie edytowano 3 razy
tomaga
 

Postprzez cronos2002 » 25 cze 2005, 08:18

Według oryginalnej instrukcji do ASB wlewa się "ATF M-III or Dextron II"
czyli w naszych warunkach Dextron II – jak zaleca fabryka, a wchodzi tego oleju niemało – prawie 9 litrów :( jak w moim przypadku – marka oleju nie ma wiekszego znaczenia – polecam te firmy co wymieniłas – shell, castrol, mobil itp. najważniejsze by był to Dextron II.
Sposoby wymiany opisane są w dziale "obsługa" na stronie www.mazdaspeed.pl

instrukcja obsługi 626 do pobrania w pdf –

http://toya.net.pl/~pipa13/626man.pdf

symbol skrzyni biegów najczęściej zależy od pojemności silnika;
jeśli 2l to skrzynia CD4E
jeśli 2,5 l – skrzynia GF4A-EL
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2011, 07:54
Posty: 82

Postprzez Paweł » 25 cze 2005, 11:09

jacek*** napisał(a):Według oryginalnej instrukcji do ASB wlewa się "ATF M-III or Dextron II"[...]najważniejsze by był to Dextron II

W przypadku CD4E moze byc Mercon (ale tylko u forda) lub Dexron IIE/III i warto stosowac ten ostatni ze wzgledu na zwiekszona odpornosc termiczna.

jacek*** napisał(a):jeśli 2l to skrzynia CD4E
jeśli 2,5 l – skrzynia GF4A-EL

Pierwsze egzemplarze FS (2 litry) maja skrzynie GF4A-EL.

tomaga napisał(a):Kupiłam autko mazdę 626 cronos '93 z automatem.

tomaga, popraw temat wiadomosci, albo bedziemy musieli szukac jej w koszu.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez tomaga » 25 cze 2005, 19:19

tco_tm czyli CASTROL TQ dexron III D będzie O.K. do mojej skrzynki niezależnie od jej modelu (CASTROL jest mineralny). Czy jest jakaś różnica między syntetykiem a mineralnym jeżeli chodzi o moją sprawę ?
Dzięki za odpowiedzi.
tomaga
 

Postprzez roben » 11 gru 2005, 14:40

Witam! Chcialbym sie dowiedziec jakie oznaczenie ma moja asb. Mam madzie 626 GD coupe 2.2i 88r. Pozdrawiam! :)
Początkujący
 
Od: 11 lis 2005, 22:46
Posty: 6
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 gd 2.2i coupe

Postprzez es » 12 gru 2005, 17:51

Amerykanski manual zna tylko G4A-EL. Ale dotyczy to samochodow z tamtego rynku. Diabli wiedza jak to wygladalo w Europie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Domelxyz » 20 maja 2007, 00:42

Zastanawiam się, czy aby na pewno mam tą nieszczęśliwą CD4E.
Czy ten model na pewno ma CD4E?
Znalazłem w wątku: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=automat
następujące info:
626 2.0L L4 1994-98 CD4E FWD 4 FORD
626 2.0L L4 1983-86 F3A FWD 3 MITSUBISHI
626 2.0L L4 1986-93 G4A-EL FWD 4 MAZDA
626 2.0L L4 1980-82 L3N71B RWD 3 NISSAN

A może mam tą drugą? :P
Jak to sprawdzić? Szperałem po forum i google ale nie znalazłem odpowiedzi...
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Domelxyz » 20 maja 2007, 23:12

No i co? Nikt mi nie pomoże? :| :(
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Reagan » 21 maja 2007, 09:07

Może w ASO udzielą Ci takiej informacji <głaszcze> Zadzwoń do AZAUTO i spytaj może dojdą po nr VIN.
Możesz spróbować też u Olczaka sie dowiedzieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez Globy » 21 maja 2007, 14:07

CD4E jak w morde szczelil. O ile pamietam, mazdowskie skrzynie byly w niektorych modelach J-Spec.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Domelxyz » 21 maja 2007, 17:12

Globy napisał(a):CD4E jak w morde szczelil. O ile pamietam, mazdowskie skrzynie byly w niektorych modelach J-Spec.

Qrde nie no też tak mi się wydawało aczkolwiek im więcej o tym czytam tym więcej mam wątpliwości.
Np. na wikipedii TUTAJ
Piszą "Though the manual transmission was highly regarded, 4-cylinder 626s from 1994 onwards used Ford's CD4E automatic transmission, which quickly became known for its extremely high failure rate."
Słowem według tego od 94 dopiero Fordowskie skrzynki były do mazd ładowane :|
Dziwne... Dobra jak będę w Samko to się jednoznacznie dowiem :)
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez Domelxyz » 16 wrz 2007, 23:13

Globy napisał(a):CD4E jak w morde szczelil. O ile pamietam, mazdowskie skrzynie byly w niektorych modelach J-Spec.

No i pudło. To jest G4 na szczęscie :)
Zrobiłem wreszcie skrzynkę ale nie w Samko tylko na boku u tych samych ludzi co w Samko pracują. Koszt rzędu 3,5tys.
Skrzynię ocenili na dobry stan. Remont ograniczył się do wymiany zużytych części.
Tylko panowie udowodnili, że nie znają się na Mazdach (poza skrzyniami automatycznymi), bo zamiast dolać płynu do chłodnicy który chyba im uciekł podczas remontu to dolali do zbiorniczka wyrównawczego czego rezultatem był brak wody w chłodnicy i przegrzewanie się silnika...
Na szczęście przy wsparciu Jaksy szybko sprawa się wyjaśniła i już Madzia jeśli jak trzeba ;)
Never let your sense of morals get in the way of doing what's right
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2006, 18:59
Posty: 247 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:Skoda Octavia SCOUT
Była: 626 Cronos

Postprzez jacobs » 16 wrz 2007, 23:20

Domelxyz napisał(a):626 2.0L L4 1980-82 L3N71B RWD 3 NISSAN

były 626 RWD?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Siw-y » 16 wrz 2007, 23:30

jacobs napisał(a):
Domelxyz napisał(a):626 2.0L L4 1980-82 L3N71B RWD 3 NISSAN

były 626 RWD?

czy RWD to nie wiem ale AWD były więc i skrzynia mogła pasować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Grzyby » 16 wrz 2007, 23:35

jacobs napisał(a):były 626 RWD?

oczywiście CB była RWD (taka jak miał bajer0)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez spike72 » 5 maja 2008, 21:08

Wiem, temat ciut stary, ale zostawię wiadomość dla szukających informacji.
W przekonaniu o posiadaniu niesławnej skrzyni CD4E szukałem do niej części; uszczelka miski i filtr oleju.
Dla tych co niezauważyli jestem posiadaczem 626GF/GW 98r 2.0i 16V FS i wedle wszelkich prawideł taka skrzynia tam powinna być, ale tu niestety Zoonk! :)
Po dokładnym sprawdzeniu, nieoceniona pomoc chłopaków z InterCarsu o/Łódź, okazało się, że w moim przypadku jest jednak skrzynia G4A-EL, co bardzo poprwiło mi humor. :D
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez vani » 23 lis 2008, 12:43

Witam, dołączę się do tematu i spytam Was jaka to skrzynia, bo szukam do swojej Mazdy 626 ASB i nie mogę znaleźć. Szukam CD4E ale nie wiem czy to taka, bo w necie jest kilka zdjęć ale nijak nie pasują do mojej. A to jest zdjęcie mojej: Obrazek

A to link do dużego zdjęcia: http://img227.imageshack.us/my.php?imag ... ja3vz3.jpg
Początkujący
 
Od: 22 lut 2008, 12:38
Posty: 4
Skąd: Olsztyn
Auto: Cronos 2,5L V6 95r. Manual

Postprzez delarossa » 23 lis 2008, 18:29

CD4E była tylko przy silniku FS czyli 2.0 16V
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez spike72 » 23 lis 2008, 19:03

vani napisał(a):spytam Was jaka to skrzynia

Do silników o pojemności większej niż 2 litry i do samochodów cięższych raczej nie wkładano tej skrzyni, po prostu była za słaba. W moim przypadku pomimo że mam 2 litrowego FS-a 16V jest skrzynia G4A-EL, a to tylko dlatego że mam wersje kombi, która była budowana w Hiroszimie razem z modelami 2,5 litrowymi.
Niżej rysunek który może coś Ci pomoże ustalić.
<center>Obrazek</center>
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez vani » 23 lis 2008, 20:27

może mój opis trochę wprowadził w bląd ale mam także Mazde 96r. 2.0L 16V Cronos w automacie i właśnie się sypnął, a w moim opisie jet cronos 2,5L 95r. manual(to drugi samochód). Niestety nie mogę znależć drugiej skrzyni do tego modelu(zdjęcie jest z automatu)ale jak szukam w Google CD4E to pokazuje mi np:link http://www.transparts.ru/pdf/cd4e_04_w.pdf, gdzie połączenie do silnika jest na górze okrągłe a ja mam kanciate? i sam nie wiem jaką mam szukać. Mechanik mi mówił że to CD4E.
Już sam nie wiem, czy były różne CD4E?
Początkujący
 
Od: 22 lut 2008, 12:38
Posty: 4
Skąd: Olsztyn
Auto: Cronos 2,5L V6 95r. Manual

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6