Znosi w prawo podczas jazdy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gość » 9 maja 2007, 09:56

Mam pytanie dotyczące mazdy 626 GW, z roku 2000
Podczas jazdy na prostym odcinku, samochód znosi na prawy bok i widać że kierownica jest lekko przekrzywiona.
Wyważenie kół wystarczy, czy to może być coś poważniejszego ??
Gość
 

Postprzez lucas_ka » 9 maja 2007, 10:41

Cos powaniejszego, najpierw jedx sprawdzic geometrie, bo teraz to jest wrózenie z fusów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez Gawron » 9 maja 2007, 10:48

Ja bym robił w tej kolejności:
– ciśnienie w oponach
– luzy w zawieszeniu
– geometria
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2006, 14:44
Posty: 78
Skąd: gdzieś w zachodniopomorski
Auto: 323BG 91r sedan 1.3i 16V

Postprzez Karwoś » 9 maja 2007, 11:19

Ja bym najpierw sprawdził cisnienie , stan felg i opon, potemn obejrzał zawieszenie od dołu a jak to nie przyniesie żadych efektów podjechałbym na ustawienie zbierzności i sprawdzenie geometri.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Marcin » 9 maja 2007, 15:42

slawekte napisał(a):widać że kierownica jest lekko przekrzywiona

99% geometria
jedz ustaw zbieżnosc-szkoda opon i Twojego zdrowia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Skilu » 9 maja 2007, 23:53

Witam,
Pozwolicie że wtrącę się w wątek... Mam podobny problem w swojej GF-ce – też mnie ściąga w prawo. Geometria, wyważenie, zbieżność, stan felg i opon odpadają, tak więc coś musi tkwić w zawieszeniu, tylko co??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2006, 17:05
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: była 626 GF FP '98, aktualnie brak

Postprzez Karwoś » 10 maja 2007, 20:43

Wada któregoś z [waaaczego?] lub któryś jest po prostu "skrzywiony".
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez tomtom » 16 maja 2007, 10:43

Też zjezdza mi na prawo moja BJ-tka, zawieszenie jest ok, pozostalo sprawdzenie zbiezności, geometria no i zajecie się samymi kołami. Zacznę pewnie od końca, bo pierwsze co podejrzewam to powoli uchodzące powietrze z tylnej prawej opony. I tu pytanie: Czy brak w ciśnieniu z tyłu może mieć wpływ na to "ściąganie" w prawo??

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2007, 08:30
Posty: 8
Skąd: Piotrków Tryb.
Auto: Mazda 323 F TDVi 2003

Postprzez xANDy » 16 maja 2007, 10:56

Ściąganie w prawo to wada wrodzona GFki (GW też). Zbyt czuły układ kierowniczy zmieniony dopiero pod koniec 2000 roku trochę to poprawił ale nie zniwelował.
Oczywiście to co napisane jest powyżej też ma znaczenie (wyważenie, geometria, przeszłość auta). Przyzwyczaiłem się już do tego – na prostym odcinku na prawym pasie ściąga nieco w prawo, na lewym nieco w lewo, na środku jedzie prosto a na autostradzie Poznań-Konin jedzie idealnie prosto (jechałem tak >1km bez dotykania kierownicy – sprawdzałem w obie strony!). Na profilowanych łukach skręca również sam (czasem muszę pomóc a czasem właśnie nie).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6