Prawidłowa praca i regulacja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kubiarz » 2 kwi 2007, 19:14

Mam konkretne pytanie na temat pracy tylnego zacisku, z którym od dłuższego czasu mam spory problem, i na ostatnim przeglądzie musiałem Panom diagnostom dać na czekolade bo na rolka wyszło mi 20% wobec 70% na przodzie i co dziwne 60 na ręcznym.

W momencie kiedy zaciski są odkrecone, tzn tłoczek ma luz żeby się wysunąc, kiedy naciskam pedał hamulca, nie ważne czy na zapalonym czy nie zapalonym silniiku tłoczek wysuwa się jedynie o jakieś 4mm i ani milmetra dalej. Czy tak powinna wyglądać jego prawidłowa praca?

Drugie pytanie dotyczy regulacji ręcznego. Ja zrobilem to taki sposób że zaciągłem ręczny na 3 czy 4 ząbek i dociągłem ten inbus od regulacji na maksa. Tak to się ma odbywać?

Jeżeli na pierwsze pytanie odpowiedź będzie pozytywna, prosze o podpowiedź gdzie szukać przyczyny słabych hamulcy. Dodoam tylko że klocki i tarcze są jako takie, pompa hamulcowa działa bez zarzutu, no i oczywiści wszystko jest jak należy odpowietrzone.

Aha jeszcze jedno pytanie czy to normalne że w moim aucie (93r) nie ma korektora siły hamowania?
Ostatnio edytowano 2 kwi 2007, 19:43 przez Kubiarz, łącznie edytowano 2 razy
Kubiarz
 

Postprzez bazyl wspaniały » 3 kwi 2007, 09:44

to cię moderator potraktował na dzieńdobry :P <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez bazyl wspaniały » 3 kwi 2007, 09:48

mechanik ze mnie jak z koziej d... trąba ale postaram się podzielić moimi doświadczeniami na temat zacisków, trochę się też bawiłem :D

Kubiarz napisał(a):W momencie kiedy zaciski są odkrecone, tzn tłoczek ma luz żeby się wysunąc, kiedy naciskam pedał hamulca, nie ważne czy na zapalonym czy nie zapalonym silniiku tłoczek wysuwa się jedynie o jakieś 4mm i ani milmetra dalej. Czy tak powinna wyglądać jego prawidłowa praca?

przy jednorazowym naciśnięciu pedału hamulca to ci się raczej więcej nie wysunie, ale jeśli dalej pompujesz a tłoczek stoi to możesz mieć zapieczony tłoczek. Nic tylko rozbierać zacisk i naprawiać. Koszt niewielki efekt wielki :D
Co do regulacji ręcznego to ja robiłem tak. podniosłem tył samochodu i wkręciłem tego sławnego imbusa tak aby zacisk wyraźnie już łapał tarcze w jednym i drugim kole z podobną siłą. jak już mam to ustawione to jeden idrugi imbus wykręciłem o 3/4 obrotu i ręczny jest git i mniej więcej równo trzyma
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez bazyl wspaniały » 3 kwi 2007, 09:55

a jak masz gdzie i dysponujesz czasem to sobie profilaktycznie rozmontuj zacisko po kolei, przyjżyj się elementom gumowym, sprawdź czy prowadnice zacisków nie są zatarte, sprawdź jak ci linka od ręcznego chodzi.
trochę zabawy jest ale później przez długi czas nie myślisz o tym
pozdrawiam
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez SHY » 4 kwi 2007, 19:43

Witam

Ja robie to tak. Jak sa problemy z zaciskiem – rozbieram, czyszcze (wszystko a nie tylko sam tloczek) i skladam. Regulacje przeprowadzam w nastepujacy sposob. Podnosze kolo (reczny calkowicie odpuszczony) i wkrecam imbus tyle zeby kolo nic nie obcieralo. Jak zaczyna hamowac to cofam troche zeby byl luz. Tak oba kola. Pozniej jazda i pare bardzo ostrych hamowan (hamulec podstawowy i reczny do momentu kiedy jeszcze dziala). Efekt jest taki, ze recznego nie ma ani troche po tych hamowaniach. Taki "rozregulowany" reczny pozostawiam na noc nie zaciagniety i rano przychodze i jest akurat taki jak nalezy. Poprostu mechanizm samodociagania sobie podziala w nocy i sam sie reguluje ile nalezy. Moze to zle a moze i dobrze robie, ale efekt jest satysfakcjonujacy i tak robilem juz z 3 razy.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 22:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Rekin » 6 maja 2007, 10:47

SHY napisał(a):. Podnosze kolo (reczny calkowicie odpuszczony) i wkrecam imbus tyle zeby kolo nic nie obcieralo.r


Gdzie dokładnie jest ten imbus , panowie nie mam prawie wogle ręcznego pomóżcie , a dzwignia od ręcznego lata jak żyd po pustym sklepie <killer>
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Redoo » 6 maja 2007, 10:56

Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez SHY » 6 maja 2007, 11:01

Rekin napisał(a):Gdzie dokładnie jest ten imbus


Imbus jest ukryty pod sruba, ktora musisz wykrecic. Szukaj od wewnetrznej strony w osi z tloczkiem. Sruba jest chyba z 13, ale moge sie mylic. Jak ja wykrecisz to pod spodem jest wlasnie imbus. Jak chcesz sie za to zabierac to moze warto od razy wszystko wyczyscic. Skoro Ci reczny sie wyluzowal to znaczy, ze chyba caly mechanizm samoczynnego naciagania nie dziala i sytuacja bedzie Ci sie powtarzac wraz ze scieraniem klocka. Tak przynajmniej jest w GE a widze ze Ty masz GD a ja nie wiem czy jest tak samo.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 22:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Rekin » 6 maja 2007, 11:06

Nie mam GE / GDto poprzednik właśnie zmieniam profil :)
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Rekin » 8 maja 2007, 19:42

Kto z was wie jaki to nr' imbusa jest potrzebny do podciągnięcia ręcznego ??
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Bimbak » 8 maja 2007, 20:09

Kto z was wie jaki to nr' imbusa jest potrzebny do podciągnięcia ręcznego

Niewiem jaki to numer ale...
UWAŻAJ!! Chyba źle zrozumiałeś kolegów. Imbus ten służy do regulacji wysunięcia tłoczka i musi być równo ustawiony na obu zaciskach z tyłu bo inaczej ręczny nie będzie równo brać. Naciąg linki można regulować śrubą znajdującą się z tyłu dźwigni ręcznego. Śruba ta schowana jest pod podłokietnikiem, a dostęp do niej uzyskasz kluczem nasadowym 10 wciskając go przez otwór za dźwignią ręcznego zamaskowany zaślepką na podłokietniku.
Obrazek

Co do imbusika to znajdziesz go tutaj:

Obrazek

śruba z imbusikiem oznaczona na rys poniżej numerem 3 pod śrubką

Obrazek
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Redoo » 8 maja 2007, 20:31

Bimbak o cholera tos zaprezetował moze masz jakis opis z remontu silnika <lol> <lol> zrobie to sam <glupek2>
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Rekin » 8 maja 2007, 20:40

Fajnie to przedstawiłeś o tej nr'10 koło podłokietnika to nie wiedziałem ale o imbusie wiem co i jak tylko że dziś akurat chciałem podregulować imbusem ale ma prawie wszystkie rozmiary prócz potrzebnego :( i chcem dokupić tylko nie wiem jai ma rozmiar bede mierzył w takim razie na chybił trafił , dzięki Bimbaki za wspaniały opis <jupi>
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Bimbak » 8 maja 2007, 21:10

Redoo napisał(a):moze masz jakis opis z remontu silnika

co... a chcesz? :P
Rekin napisał(a):ale ma prawie wszystkie rozmiary prócz potrzebnego

kup dobry zestawik i po bólu :P

Mi w padace notorycznie zacina się i nie odbija lewy tylny zacisk i mam to obryte na pamięć. Co 2 miesiące rozbieram i wystarczy go rozruszać i przesmarować porządnie i na jakiś czas jest dobrze. Wiem że odwala prowizore ale za każdym razem jak mówie że będę je regenerować to odwodzi mnie od tego cena zestawu naprawczego i wracam do tego co skutkuje na krótko ale nic mnie nie kosztuje :P tylko trochę pracy.
Ogólnie na problemy z zaciskiem radze zdjąć go z tarczy ... rozebrać.... wyczyścić ... pomedytować nad nim ... zobaczyć co wypadałoby wymienić a co nie trzeba.... złożyć spowrotem, wyregulować razem z drugim zaciskiem i zobaczyć jak działa na kole. Jak efekty pracy są marne to kupić drogi zestaw naprawczy i wymienić bebechy. Rekin albo masz luźną linke albo ... (jeśli wcześniej było dobrze i ręczny przestał działać z czasem) faktycznie zapiekły ci się tłoczki lub zjechałeś ostro klocki z tyłu.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Rekin » 9 maja 2007, 19:24

Bimbak Ile kosztuje zestaw naprawczy podaj jakieś namiary,już powoli dobrałem sie do tego hamulca ale wskazuje wyraźnie na zatarty tłoczek i za cholere nie mog odkręćiś 2óch śrub '14 klucz które trzymają zaćisk już cudowałem jak mogłem i ani drgnie lałem wóde ! płyn hamulcowy i jak beton :(..
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Redoo » 9 maja 2007, 19:48

Rekin wez uwazaj bo jeda ze srub ta trzymajaca koszyk od klockow to imitacja na niej chodzi zacisk rep.bedzie kosztowac 60zł i kup sobie dobry smar dobrej klasy mozesz jeszcze przeczyscic drobnym ale bardzo drobnym papierkiem posmaruj rozruszaj i bedzie git ;)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Rekin » 9 maja 2007, 20:58

Redoo spoko super wieśći tylko wkońcu którą srube mam odkręcać :D

PS. kręce śruba nr .4 z rys..

Obrazek
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Bimbak » 10 maja 2007, 09:20

Rekin napisał(a):kręce śruba nr .4 z rys..

No to dobrą śrubą kręcisz. U mnie się to odkręca po lekkim przyłożeniu siły (często rozbieram :P)
Oto cytat z maila jakiego dostałem kiedyś z AZ-Auto
magazyn@azauto.pl napisał(a):zestaw naprawczy zacisków tył (dwa zaciski) kosztuje 326 zł
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Rekin » 10 maja 2007, 12:09

Rekin napisał(a):Oto cytat z maila jakiego dostałem kiedyś z AZ-Auto
magazyn@azauto.pl napisał(a):zestaw naprawczy zacisków tył (dwa zaciski) kosztuje 326 zł


O no no no !! <glupek2> <glupek2> <glupek2> 326 PLN za naprawczy !!

A ja te właśnie śruby nie mogę ruszyć za cholere !! właśnie wracam z garażu i LIPA znowu nic nie ruszy ani drgnie :( już mi się pomysły skońcczyły
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez sołtys » 10 maja 2007, 12:29

Bimbak napisał(a):magazyn@azauto.pl napisał:
zestaw naprawczy zacisków tył (dwa zaciski) kosztuje 326 zł


a co wchodzi w skład zestawu, rozumiem że wszystkie gumki ale czy coś jeszcze??

Wczoraj rozebrałem oba zaciski (do części pierwszych jak na rysunku) wyczyściłem wszystko (nie wiedziałem że może tam być tyle rdzy i poskładałem wszystko spowrotem na starych gumkach) narazie jest git i mam nadzieje że mam spokój na kilka sezonów.

Bimbak ty zacisk tylko demontujesz i robisz teanimację ruszając dzwigienką czy rozbierasz go do części pierwszych i wszystko czyścisz??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6