Problem z prowadzeniem, rzuca i ściąga – 626 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marcing » 28 cze 2004, 18:03

Posypały się tuleje wahaczy z tyłu, tych podłużnych, montowanych pod progami i przy piastach. Okropnie rzuca tyłem na zakrętach, a amortyzatory są nówki. Czy można kupić same tuleje, czy trzeba szukać całych wahaczy? W sklepach raczej trudno znaleźć same gumy. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2004, 17:14
Posty: 44
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GE 1992

Postprzez Jaksa » 28 cze 2004, 18:55

Czy można kupić same tuleje, czy trzeba szukać całych wahaczy?
Witaj! I tu jest problem z tego co wiem to występują cale wahacze( nowe originalne) ew. szukaj uzywek.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez osdeb » 30 paź 2007, 20:53

Witam!
Mam problem z prowadzeniem swojej madzi po nierównej drodze np. koleiny, dziury. Po równej i gładkiej nawierzchni nie ma najmniejszego problemu i jedzie równiutko ale jak są koleiny to trzeba mocno kierownice trzymać w ręce bo pływa jak łódka. Ponadto coś dziwnie strzela przy wjeździe np. na krawężnik. Myślę że to są amortyzatory przednie ale pewności nie mam.

Czy ktoś miał już taki problem i takie objawy?

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam ozdeb
Początkujący
 
Od: 20 maja 2007, 18:43
Posty: 26
Auto: mazda 626 2,5 v6

Postprzez qbass » 30 paź 2007, 22:32

Może opony za szerokie?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez osdeb » 30 paź 2007, 22:43

Opony mam o takich wymiarach 225/45/R16. Jeszcze jedno przy hamowaniu na koleinach lub nierównej nawierzchni ściąga mi samochód raz w lewo raz w prawo.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 maja 2007, 18:43
Posty: 26
Auto: mazda 626 2,5 v6

Postprzez Grzyby » 30 paź 2007, 23:26

osdeb – możliwości jest kilka ale najlepiej będzie jak podjedziesz na jakąś stację diagnostyczną.
Dokładnie ci powiedzą co padło
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Widelec » 30 paź 2007, 23:26

225 w takim aucie i Ty się dziwisz że Ci nim rzuca na koleinach?? <lol> ja u siebie mam 205/50, całe zawieszenie zrobione więc bez luzów, i potrafi jeździć jak chce jak się tragiczna droga trafi :] niestety, przy tej szerokości kołach auto będzie myszkowało :) to nie A8 czy 740... a strzelanie przy krawężniku to obacz luzy na sworzniach i łączniki :)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez tomekrvf » 31 paź 2007, 00:22

osdeb napisał(a):Opony mam o takich wymiarach 225/45/R16.

Na takich kołach to ten samochód jeździ jak chce. Ja założyłem do swojej GE KL 205/60R15 i w końcu jakoś się jeździ po warszawskim poligonie.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Bodek » 31 paź 2007, 08:36

Ja bym jeszcze amorki sprawdził.... Ja miałem opony jak fabryka przewiduje, a przy wyrypanych amorkach to czasem nie szło jechać ....

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez osdeb » 31 paź 2007, 09:14

Witam!

Też mi się wydaje, że amory ponieważ z tyłu miałem także zjechane amory i po wymianie auto lepiej się trzyma drogi ale ciągle jest to do pupy. Chyba że faktycznie za szerokie opony.

Pozdrawiam osdeb
Początkujący
 
Od: 20 maja 2007, 18:43
Posty: 26
Auto: mazda 626 2,5 v6

Postprzez Malpiszon78 » 31 paź 2007, 10:39

Trzask to na 99% sworzeń wahacza, bez prasy nie podchodź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez scigacz220 » 31 paź 2007, 15:11

U mnie trzaski przy wjezdzaniu np. na kraweznik to objaw...pęknietej sprezyny od prawego przedniego amortyzatora..Ale to tylko u mnie:)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 22:07
Posty: 34
Skąd: Brzeg
Auto: Mazda 626 2.0i GD 1989 95 KM

Postprzez bazyl wspaniały » 31 paź 2007, 15:43

szalona jazda to wina laczy, ja tak jaktomekrvf mam 2o5/55 i szał ciał na koleinach, przy 195/65 problem znika prawie zupełnie. pożycz od kogoś koła z mniejszym rozmiarem i sobie obadaj.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez zipek » 9 sty 2008, 23:11

....więc tak. Sprawa dotyczy przedniego prawego koła. W czasie pokonywania nierówności typu dziura -im głębsza tym efekt jest silniejszy, oraz przejeżdzania przez kałuże lub inne przeszkody, prawym kołem, na kierownicy czuć szarpnięcie w prawo. Dodam że nie ma tego efektu po stronie lewej. Zjawisko nie jest uciążliwe ale może być niebezpieczne. Poza tym lubie gdy w autku wszystko cyka :P
Wszellkie sugestie i porady mile widziane

P.S. podczas gwałtowniejszej zmiany biegów i przy uruchamianiu silnika słychać delikatny pojedyńczy stuk gdzieś..? pewnie to inna przyczyna <jelen>

P.S.2.0: a wie może ktoś co to za tajemniczo brzmiący wyraz na mojej madzi "Adagio"
Ostatnio edytowano 7 maja 2008, 23:18 przez zipek, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez fazi » 11 sty 2008, 18:07

zipek napisał(a):Zjawisko nie jest uciążliwe
jest uciążliwe,przynajmniej dla mnie,miałem podobne objawy w Madzi a teraz mam powtórkę w Probe.Tuleje wahaczy możesz raczej wykluczyć bo wymiana kompletu nic nie pomogła,dziś wymienię końcówki bo jest luz na prawej i się zobaczy czy cuś się poprawi :)
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2006, 23:54
Posty: 50
Skąd: Nowinka
Auto: 626GD 2.0 8V,Probe 2.0 16v FS

Postprzez zipek » 11 sty 2008, 18:19

no to trzeba poczekać
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez Tygrysek21krk » 12 sty 2008, 17:37

To ja ci juz moge bardzo szybko odpowiedziec poniewaz ten sam problem mialem lecz z lewyk kolem do wymiany : – Tuleje wahacza + sworzen wahacza najlepiej jest jak wymienisz prawy+lewy czyli komplet .Efekt koncowy jest fantastyczny i pamietaj o ustawieniu zbierznosci.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez zipek » 12 sty 2008, 19:27

Tygrysek21krk
fazi napisał(a): Tuleje wahaczy możesz raczej wykluczyć bo wymiana kompletu nic nie pomogła

a jak mam się odnieść do tej wypowiedzi, trochę są rozbierzne
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez Tygrysek21krk » 12 sty 2008, 19:49

No wlasnie powiem szczerze ze u mnie byl ten problem i zdembialem jak u kolegi nic nie pomogla a u mnie jak wymienilem sworznie wahacza to sam efekt nie byl zadowalajacy dopiero jak wymienilem rowniez tuleje to efekt byl imponujacy.Wiec wybor nalezy do ciebie
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez leszo1 » 15 sty 2008, 20:03

zipek
ja mialem to samo.Kupilem kompletne 2 [waaaco?](nie potrzebnie) bo mialem zerwana jedna poduszke (ta co jest z tylu przeguba),a naiczekawsze jest to ze ta nie stabilnosc nie znikla,dodam ze jak wymienilem [waaaczego?] to przy okazii laczniki stabilizatora i koncowki na drazku kierowniczym,wiec zostalo mi jedno mc pherson.Pojechalem na szarpaki i majstry stwierdzili ze juz sa do wymiany.Juz je zamuwilem i czekam na przesylke,jak zmienie to dam znac czy cos sie poprawilo.Kiedys czytalem o phersonie na forum tylko temat dotyczyl pokania na malych nie ruwnosciach,i to cudo potrafie niezle pukac.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2007, 10:06
Posty: 4
Skąd: sierpc
Auto: 626 GE FP 1.8 ASB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6