Przegub wewnetrzny – luz na podporze półośki

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cynia80 » 26 lut 2007, 11:35

panowie a jeżeli mam problem nie z łożyskiem tylko z przegubem na na pól osi prawej tym przy podporze to czy ten przegub da się jakoś zregenerować czy trzeba go wymienić i jaki może to być koszt naprawy
bo od pewnego czasu słyszę stuki z prawej strony i już naprawdę nie wiem co wymieniać bo wymieniłem już chyba wszystko z przodu i dalej puka a nawet wali aż czuć pod nogami dziś byłem na SO i facet poruszał za tą pół oś i słychać było taki metaliczny dzwięk coś jakby podobny
MADZIA MOJA MIłOść
Początkujący
 
Od: 29 gru 2006, 16:14
Posty: 17
Skąd: KRAśNIK
Auto: 1.8 16V DOHC 94r. GE

Postprzez D4r3k » 26 lut 2007, 12:11

cynia80 napisał(a):panowie a jeżeli mam problem nie z łożyskiem tylko z przegubem na na pól osi prawej tym przy podporze to czy ten przegub da się jakoś zregenerować czy trzeba go wymienić i jaki może to być koszt naprawy
bo od pewnego czasu słyszę stuki z prawej strony i już naprawdę nie wiem co wymieniać bo wymieniłem już chyba wszystko z przodu i dalej puka a nawet wali aż czuć pod nogami dziś byłem na SO i facet poruszał za tą pół oś i słychać było taki metaliczny dzwięk coś jakby podobny


Witam.
Mialem to samo co Ty, myslalem ze to poduszka ale jak poruszalem polosia to odrazu znalazlem przyczyne. Waliło strasznie, szczegolnie jak przyspieszalem i pozniej puszcilem gaz :/
Ja kupilem kompletna polos na allegro za 150 zl i juz mam spokoj.
Cena moim zdaniem naprawde niska, oba przeguby byly dobre. Wymienilem smar, zalozylem swoj zewnetrzy przegub i jezdze (nawet lozyska nie wymienialem).
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2006, 08:55
Posty: 50
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 06' 2.0

Postprzez cynia80 » 26 lut 2007, 12:31

na nieszczęście to juz moja druga pól oś z pierwszą miałem tak samo podczas rozpędzania auta 60 wzwyż było j\eden wielki chrobot tu jeszcze tego nie ma ale już się zaczyna a czy możliwe jest wydobywanie odgłosu pukania podczas powolnego przejazdu przez nierówności takie jak n.p płytki trelinki?
MADZIA MOJA MIłOść
Początkujący
 
Od: 29 gru 2006, 16:14
Posty: 17
Skąd: KRAśNIK
Auto: 1.8 16V DOHC 94r. GE

Postprzez stanbart » 26 lut 2007, 12:33

CYNIA nie kombinuj. Wymieniaj łożysko na półosi w podporze. Jeśli przegup napędowy to słychać trajkot głównie przy skrętach i uderzenia przy ruszaniu. Przegub napędowy praktycznie nie regenowalny ( jak już to robią to droga kicha ) koszt nowego ok 140 zł.Pozdrawiam.
stanbart
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2006, 18:14
Posty: 11
Skąd: dołhobyczów
Auto: mazda xedos 6, 2,0 24V,93r.gaz

Postprzez D4r3k » 26 lut 2007, 13:19

Ale jej chodzi o wewnetrzy a tam nie ma terkotu !!!!!!! Jak przejezdzalem przez progi zwalniajace to bylo slychac u mnie stuk, ale gluwnie przy puszczaniu gazu i ponownym wcisnieciu (gluche udezenie).


Tam moze byc luz na lozysku lub na wieloklinie. U mnie byl na tym i na tym. Mozna kupic nowa polos, ta co wychodzi ze skrzyni z prawej strony i osobno przegub wewnetrzy prawy cena okolo 450 za przegub, polos 180zl :/
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2006, 08:55
Posty: 50
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 06' 2.0

Postprzez xANDy » 26 lut 2007, 17:29

Jeśli to na pewno przegub wewnętrzny to po prostu można go wymienić na nowy i tyle. Po co nadmiernie kombinować na wszystkie sposoby?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez waldii » 26 lut 2007, 21:49

waldii
 

Postprzez cynia80 » 26 lut 2007, 22:25

panowie chciałem małe sprostowanko w pewnej kwestii zamieścić bo przeczytałem w jednym z postów "MOżE JEJ CHODZI... " jestem facetem 100%, <piwo> <piwo> <piwo> wasze zdrowie !!!
MADZIA MOJA MIłOść
Początkujący
 
Od: 29 gru 2006, 16:14
Posty: 17
Skąd: KRAśNIK
Auto: 1.8 16V DOHC 94r. GE

Postprzez D4r3k » 27 lut 2007, 10:51

cynia80 napisał(a):panowie chciałem małe sprostowanko w pewnej kwestii zamieścić bo przeczytałem w jednym z postów "MOżE JEJ CHODZI... " jestem facetem 100%, <piwo> <piwo> <piwo> wasze zdrowie !!!


Ja o tym wiedzialem :)
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2006, 08:55
Posty: 50
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 06' 2.0

Postprzez waldii » 27 lut 2007, 21:47

cynia80 napisał(a):jestem facetem 100%

taaa.My wszystkie zawsze tak mowimy ;) <lol> <lol> <lol> hahaha
waldii
 

Postprzez max » 28 mar 2007, 18:28

ow_czarek napisał(a):nie mam stukow przy ruszaniu ale mam cholernie duze wibracje calym autem


dokaldnie mam to samo dodam ze kola wywazone zero luzow w zawieszeniu oprucz luzu na podpoze poloski taki delikatny czasami sobie stuknie przy skrecaniu czy to moze byc przyczyna drgan powyzej 110km/h :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Gość » 21 sie 2007, 21:37

witam mam uszkodzone łożysko podpory półosi jaki to typ łożyska
Gość
 

Postprzez Dziewczopol » 22 sie 2007, 14:46

Witam.
Czy może ktoś z was wie jakie są wymiary tych uszczelniaczy zamontowanych w podporze przegubu? Z tego co zauważyłem to sa od siebie inne. Chodzi mi tu o GE FP ????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez lukbet » 22 sie 2007, 21:43

Witam, mam podobny problem. Cosik mi charamboli z przodu i wszystko wskazuje właśnie na wewnętrzny przegub. Jednakże hałas co jakiś czas znika, w szczególności w prawych zakrętach. Jak myślicie może to wskazywać na lewy przegub??? w prawych zakrętach zdaje mnie się, że jest odciążony ??
lukbet
 

Postprzez Dziewczopol » 23 sie 2007, 07:34

Czasami nie ma to różnicy czy skręcasz w prawo czy w lewo. Trzeba sie dobrze wsłuchać. Zazwyczaj leca przeguby zewnetrzne a jak chodzi o chrobotanie w wewnetrznym to znaczy że sie łozysko i moze wielowypust na prawej podporze przegubu wysypał. Na stronie firmy MOTOMAX masz napisane jak tam sobie sprawdzić półosie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez lukbet » 24 sie 2007, 00:08

Wiem, czytałem to. Ale zrobiłem taki manewr, że wyciągnąłem prawą półoś przy okazji wymiany osłony przegubu zewnętrznego i sobie ja dobrze obejrzałem. nie stwierdziłem żadnych luzów na wielowypuście ani na przegubie wew ale za to przegub poruszał się z małymi oporami. Zrzuciłem osłonę i okazało się że oryginalny smar tajemniczo sie rozrzedził i ubył(chyba że one takie są). Umyłem to wpakowałem tube smaru i efekt jest taki, jak opisałem. Muszę dodać, że przed tą operacją charcholenie było bardzo podobne tylko dużo głośniejsze i dźwięki miały większą częstość. Więc poprawa jest. Zastanawiam sie tylko czy warto rozebrać lewą stronę i wykonać podobne ruchy czy od razu wymienić prawy przegub(no bo skoro jest zmiana to moze to tak rąbie) W przegubie nic przerażającego nie widziałem, kulki całe jedynie bieżnie na części zewnętrznej nieco powycierane ale bez wżerów czy łuszczenia.
lukbet
 

Postprzez hubizx » 1 kwi 2010, 18:05

Ja wymienialiście łożysko w podporze to udało się uratować gumowe osłony z obu stron łożyska, bo łożysko łatwo jest kupić ale co z osłonami.

--
Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez arabek » 10 kwi 2010, 22:39

Podłącze się do tematu, czy wymiana łożyska pomoże jeżeli luz jest od strony przegubu, to znaczy pół oś wychodząca ze skrzyni jest sztywna( bez luzu ) a przegub ma luz tak jakby na wieloklinie?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 12:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez Koniol & Pati » 2 mar 2014, 10:35

Witam wszystkich. Ostatnio chwyciłem i poruszałem półośką w górę i w dół od strony pasażera i zauważyłem luz na przegubie wewnętrznym. Czy to jest normalny objaw? Jeśli nie to czy wystarczy wymienić sam przegub i będzie oki, czy to jest już poważniejsza sprawa i trzeba będzie wymienić półośkę? Czy przegub firmy NTY, lub JPN będzie dobrym wyborem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez szumki44 » 2 mar 2014, 12:31

Jak jedziesz na wprost to czujesz takie nie to stukanie nie to wibracje ? tylko takie coś w stylu ( pralki wirującej ) ? pod nogami ? jak nie to jest ok :) , bądź jak dajesz gazu i puszczasz gaz i znów dodasz gazu to
jest taki głuchy stuk ? jak nie to masz ok :). Przegub wewnętrzny tak pracuje :) góra dół :) i ma luz przód tył.

A powiedz czy masz luźne poduszki przy silniku ? przy skrzyni biegów ? jak nie to masz wszystko ok :)

Przy wymianie przegubu musisz najpierw spuścić olej ze skrzyni biegów bo wyleci ci .
Po drugie nowe uszczelki pół-osi do skrzyni biegów (30 zł szt).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6