Przegub wewnetrzny – luz na podporze półośki
panowie a jeżeli mam problem nie z łożyskiem tylko z przegubem na na pól osi prawej tym przy podporze to czy ten przegub da się jakoś zregenerować czy trzeba go wymienić i jaki może to być koszt naprawy
bo od pewnego czasu słyszę stuki z prawej strony i już naprawdę nie wiem co wymieniać bo wymieniłem już chyba wszystko z przodu i dalej puka a nawet wali aż czuć pod nogami dziś byłem na SO i facet poruszał za tą pół oś i słychać było taki metaliczny dzwięk coś jakby podobny
bo od pewnego czasu słyszę stuki z prawej strony i już naprawdę nie wiem co wymieniać bo wymieniłem już chyba wszystko z przodu i dalej puka a nawet wali aż czuć pod nogami dziś byłem na SO i facet poruszał za tą pół oś i słychać było taki metaliczny dzwięk coś jakby podobny
MADZIA MOJA MIłOść
- Od: 29 gru 2006, 16:14
- Posty: 17
- Skąd: KRAśNIK
- Auto: 1.8 16V DOHC 94r. GE
cynia80 napisał(a):panowie a jeżeli mam problem nie z łożyskiem tylko z przegubem na na pól osi prawej tym przy podporze to czy ten przegub da się jakoś zregenerować czy trzeba go wymienić i jaki może to być koszt naprawy
bo od pewnego czasu słyszę stuki z prawej strony i już naprawdę nie wiem co wymieniać bo wymieniłem już chyba wszystko z przodu i dalej puka a nawet wali aż czuć pod nogami dziś byłem na SO i facet poruszał za tą pół oś i słychać było taki metaliczny dzwięk coś jakby podobny
Witam.
Mialem to samo co Ty, myslalem ze to poduszka ale jak poruszalem polosia to odrazu znalazlem przyczyne. Waliło strasznie, szczegolnie jak przyspieszalem i pozniej puszcilem gaz :/
Ja kupilem kompletna polos na allegro za 150 zl i juz mam spokoj.
Cena moim zdaniem naprawde niska, oba przeguby byly dobre. Wymienilem smar, zalozylem swoj zewnetrzy przegub i jezdze (nawet lozyska nie wymienialem).
- Od: 16 wrz 2006, 08:55
- Posty: 50
- Skąd: Jarosław
- Auto: Mazda 6 06' 2.0
na nieszczęście to juz moja druga pól oś z pierwszą miałem tak samo podczas rozpędzania auta 60 wzwyż było j\eden wielki chrobot tu jeszcze tego nie ma ale już się zaczyna a czy możliwe jest wydobywanie odgłosu pukania podczas powolnego przejazdu przez nierówności takie jak n.p płytki trelinki?
MADZIA MOJA MIłOść
- Od: 29 gru 2006, 16:14
- Posty: 17
- Skąd: KRAśNIK
- Auto: 1.8 16V DOHC 94r. GE
CYNIA nie kombinuj. Wymieniaj łożysko na półosi w podporze. Jeśli przegup napędowy to słychać trajkot głównie przy skrętach i uderzenia przy ruszaniu. Przegub napędowy praktycznie nie regenowalny ( jak już to robią to droga kicha ) koszt nowego ok 140 zł.Pozdrawiam.
stanbart
- Od: 12 wrz 2006, 18:14
- Posty: 11
- Skąd: dołhobyczów
- Auto: mazda xedos 6, 2,0 24V,93r.gaz
Ale jej chodzi o wewnetrzy a tam nie ma terkotu !!!!! Jak przejezdzalem przez progi zwalniajace to bylo slychac u mnie stuk, ale gluwnie przy puszczaniu gazu i ponownym wcisnieciu (gluche udezenie).
Tam moze byc luz na lozysku lub na wieloklinie. U mnie byl na tym i na tym. Mozna kupic nowa polos, ta co wychodzi ze skrzyni z prawej strony i osobno przegub wewnetrzy prawy cena okolo 450 za przegub, polos 180zl :/
Tam moze byc luz na lozysku lub na wieloklinie. U mnie byl na tym i na tym. Mozna kupic nowa polos, ta co wychodzi ze skrzyni z prawej strony i osobno przegub wewnetrzy prawy cena okolo 450 za przegub, polos 180zl :/
- Od: 16 wrz 2006, 08:55
- Posty: 50
- Skąd: Jarosław
- Auto: Mazda 6 06' 2.0
Jeśli to na pewno przegub wewnętrzny to po prostu można go wymienić na nowy i tyle. Po co nadmiernie kombinować na wszystkie sposoby?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ow_czarek napisał(a):nie mam stukow przy ruszaniu ale mam cholernie duze wibracje calym autem
dokaldnie mam to samo dodam ze kola wywazone zero luzow w zawieszeniu oprucz luzu na podpoze poloski taki delikatny czasami sobie stuknie przy skrecaniu czy to moze byc przyczyna drgan powyzej 110km/h
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Witam.
Czy może ktoś z was wie jakie są wymiary tych uszczelniaczy zamontowanych w podporze przegubu? Z tego co zauważyłem to sa od siebie inne. Chodzi mi tu o GE FP ??
Czy może ktoś z was wie jakie są wymiary tych uszczelniaczy zamontowanych w podporze przegubu? Z tego co zauważyłem to sa od siebie inne. Chodzi mi tu o GE FP ??
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
Witam, mam podobny problem. Cosik mi charamboli z przodu i wszystko wskazuje właśnie na wewnętrzny przegub. Jednakże hałas co jakiś czas znika, w szczególności w prawych zakrętach. Jak myślicie może to wskazywać na lewy przegub??? w prawych zakrętach zdaje mnie się, że jest odciążony ??
-
lukbet
Czasami nie ma to różnicy czy skręcasz w prawo czy w lewo. Trzeba sie dobrze wsłuchać. Zazwyczaj leca przeguby zewnetrzne a jak chodzi o chrobotanie w wewnetrznym to znaczy że sie łozysko i moze wielowypust na prawej podporze przegubu wysypał. Na stronie firmy MOTOMAX masz napisane jak tam sobie sprawdzić półosie.
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
Wiem, czytałem to. Ale zrobiłem taki manewr, że wyciągnąłem prawą półoś przy okazji wymiany osłony przegubu zewnętrznego i sobie ja dobrze obejrzałem. nie stwierdziłem żadnych luzów na wielowypuście ani na przegubie wew ale za to przegub poruszał się z małymi oporami. Zrzuciłem osłonę i okazało się że oryginalny smar tajemniczo sie rozrzedził i ubył(chyba że one takie są). Umyłem to wpakowałem tube smaru i efekt jest taki, jak opisałem. Muszę dodać, że przed tą operacją charcholenie było bardzo podobne tylko dużo głośniejsze i dźwięki miały większą częstość. Więc poprawa jest. Zastanawiam sie tylko czy warto rozebrać lewą stronę i wykonać podobne ruchy czy od razu wymienić prawy przegub(no bo skoro jest zmiana to moze to tak rąbie) W przegubie nic przerażającego nie widziałem, kulki całe jedynie bieżnie na części zewnętrznej nieco powycierane ale bez wżerów czy łuszczenia.
-
lukbet
Witam wszystkich. Ostatnio chwyciłem i poruszałem półośką w górę i w dół od strony pasażera i zauważyłem luz na przegubie wewnętrznym. Czy to jest normalny objaw? Jeśli nie to czy wystarczy wymienić sam przegub i będzie oki, czy to jest już poważniejsza sprawa i trzeba będzie wymienić półośkę? Czy przegub firmy NTY, lub JPN będzie dobrym wyborem?
- Od: 12 mar 2008, 21:34
- Posty: 73
- Skąd: Poznań
- Auto: mazda 626 2.0 16v GE
Jak jedziesz na wprost to czujesz takie nie to stukanie nie to wibracje ? tylko takie coś w stylu ( pralki wirującej ) ? pod nogami ? jak nie to jest ok , bądź jak dajesz gazu i puszczasz gaz i znów dodasz gazu to
jest taki głuchy stuk ? jak nie to masz ok . Przegub wewnętrzny tak pracuje góra dół i ma luz przód tył.
A powiedz czy masz luźne poduszki przy silniku ? przy skrzyni biegów ? jak nie to masz wszystko ok
Przy wymianie przegubu musisz najpierw spuścić olej ze skrzyni biegów bo wyleci ci .
Po drugie nowe uszczelki pół-osi do skrzyni biegów (30 zł szt).
jest taki głuchy stuk ? jak nie to masz ok . Przegub wewnętrzny tak pracuje góra dół i ma luz przód tył.
A powiedz czy masz luźne poduszki przy silniku ? przy skrzyni biegów ? jak nie to masz wszystko ok
Przy wymianie przegubu musisz najpierw spuścić olej ze skrzyni biegów bo wyleci ci .
Po drugie nowe uszczelki pół-osi do skrzyni biegów (30 zł szt).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6