Amortyzatory – jakie zamontować

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kmieta » 21 mar 2009, 13:52

i9i napisał(a):Kmieta podał linki akurat do najtańszych


podałem do tych najtańszych bo u mnie krucho z kasą a w tym miesiącu czekają mnie jeszcze spore wydatki na autko (przegląd, wymiana oleju, nowe opony :o)

dlatego zapytałem bo patrząc na cenę amorka Kayaba Premium 252zł/szt po rabacie to ja w tej cenie mam 2 amorki z allegro + odboje i osłony + wymiana jednego :o
więc różnice cenowe mnie lekko szokują...

ale rozumiem ze lepiej dopłacić (i skończyć z wielkim minusem na kredytówce :P ) i mieć pewność dobrych części ?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 23:14
Posty: 43 (1/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 6 2.0 D GY 143KM 2006

Postprzez Hugo » 21 mar 2009, 13:54

i9i napisał(a):Nie mówię iż kolega jest chytry, a jeśli uraziłem to głęboko przepraszam
Nawet tak nie pomyślałem ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez i9i » 21 mar 2009, 14:51

podałem do tych najtańszych bo u mnie krucho z kasą

ale rozumiem ze lepiej dopłacić (i skończyć z wielkim minusem na kredytówce :P ) i mieć pewność dobrych części ?:)


Lepiej dopłacić i mieć dobre części, natomiast Hugo kupił GPD z allegro i buja się na nich ponad pół roku był na szarpakach i jest git, więc jeśli chcesz zaoszczędzić to kup te same i najlepiej od tego samego sprzedającego, a sądzę, że przynajmniej rok spokoju powinieneś mieć i w międzyczasie możesz odkładać na lepsze.

W końcu nie mieszkamy w kraju mlekiem i miodem płynącym lecz wyzyskiwawczo – rabowniczym i każdy może mieć dołek. Więc sądzę że masz już na pewno jakiś punkt zaczepienia.[/b]
Ostatnio edytowano 22 mar 2009, 15:58 przez i9i, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez Hugo » 21 mar 2009, 16:18

i9i napisał(a):natomiast Hugo[/b] kupił GPD z allegro i buja się na nich ponad pół roku był na szarpakach i jest git
Warto dodać, że jeżdżę na alu 17" i mam sprężyny -35 mm.
i9i napisał(a):W końcu nie mieszkamy w kraju mlekiem i miodem płynącym lecz wyzyskiwawczo – rabowniczym
Bardzo dobrze powiedziane.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Finch » 21 mar 2009, 22:02

kierownik dzieki za pomoc; temat poprawiony :)
chodzi mi jednak bardziej o amortyzatory na tyl, a dlaczego – to chyba rozjasni sprawe:
http://finch.no-ip.info/mazda.jpg
Na stronie Kayaba nie moge znalezc tych pasujacych na tyl, albo po prostu zle szukam. Nie mialbys pod reka numeru produtku [jakich?] amorkow gdzies pod reka? Z gory dziekuje :)
Jeszcze jedna rzecz: ten model moze miec aktywne zawieszenie z tylu; jak rozpoznac ze to jest wlasnie to? Jakies przewody, etc?
Finch
 

Postprzez qbass » 22 mar 2009, 15:26

Łączę z podobnym. Radzę przeczytać cały ten temat oraz używać szukajki.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez anus1983 » 22 mar 2009, 21:21

Panowie przez 2 lata wypełniałem protokoły reklamacyjne i na temat amorków do mazdy powiem jedno!!
Kayaba i Tocico....cała reszta to szmelc od chińczyka!!
Takie GPD , Kamoka i pare innych wynalazków made in allegro których jest co można wyliczać to chińczyk robiony za miskę ryżu i wysyłany do odbiorców w UE!!
Potem taki odbiorca pakuje to w swoje pudełka GPD albo kamoka i pisze made in EU!
Kamoka jest czeska i popatrzcie co pisze na pudełku.....
Cena takiego towaru zależy od marży "pakowacza" albo co jest bardzo rzadkie od kontroli jakości chinola!!
To samo jest z zawieszeniem i choćby rozrządami,nawet nie macie pojęcia że 80-90% tego co jest na allegro to chińczyk!!
Przykładowo kupijesz rolkę RUVILA (nie polecam do mazdy) a w środku traficz INE z czech INE z Canady do japończyka GMB i czort wie co jeszcze bo nawet nic nie piszze na tym....
A wiecie ile kayaba ma fabryk??
To kup na allegro Kayabe i popatrz co pisze na pudełku Made in Czech ,Tajlandia albo hiszpania....bo tam są fabryki a w japoni o ile pamietam to jest tylko centrum badań i 2 małe fabryki w których jest naprawde nowoczesny sprzet który wymieniając podsyłają do europejskiej fabryki!!
Ale uszczelcie Kayabe z made in japan to zobaczysz jaka cena!!
Tak więc zapraszam do pobiegania po sklepach a przekonacie się :)
Części mechaniczne do twojego samochodu pisz gg 9609866
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2007, 23:04
Posty: 36
Skąd: małopolska

Postprzez anus1983 » 22 mar 2009, 21:29

KYB334201 tył prawy i 334202 lewy
Jeśli chcesz to mogę Ci załatwić po rabatach
Części mechaniczne do twojego samochodu pisz gg 9609866
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2007, 23:04
Posty: 36
Skąd: małopolska

Postprzez MazDarek » 23 mar 2009, 01:05

Łączę z podobnym.
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez Finch » 30 mar 2009, 20:06

KYB 334197, KYB 334198 – to są amorki Kayaby przednie prawy i lewy

KYB334201 tył prawy i 334202 lewy


Panowie, jestescie niezawodni, bardzo podoba mi sie to forum :]

Mam jeszcze jeden problem, mianowicie gumy-oslony na te amortyzatory (chodzi o ten element gumowy siedzi w sprezynie na amortyzatorze – moje sie praktycznie rozpadly). Obdzwonilem serwisy Mazdy i rozne firmy ale zawsze slyszalem ze nikt nie ma tego na stanie. W Mazdzie mi powiedzieli, ze musza je sprowadzac az ze Stanow co zajmie sporo czasu, a ja sie juz boje tym samochodem jezdzic, zeby nie dorobic sobie problemu :(

Zauwazylem za to ze Kayaba robi swoje oslony na amortyzatory; niestety w liscie zestawow nie ma nic co by pasowalo na powyzsze modele wiec tu jest moje zapytanie: Czy jakies oslony pasujace do innych modeli Kayaba beda pasowac do tych ktore mi podaliscie? Wielkie dzieki za odpowiedz i pozdrawiam serdecznie :)
Finch
 

Postprzez dyszel » 30 mar 2009, 23:08

coś muszą dobrać z uniwersalnych na wzór tych które były założone, kosztują parę złotych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez mkomeda » 31 mar 2009, 15:56

Hugo napisał(a):Ja nie jestem chytry, założyłem ten szajs, bo po zakupie auta było krucho z kasą. Póki co działają, a jak padną to będą Kayaby.


Ja auto kupilem auto jakis czas temu ale tez jest u mnie krucho z kasa, a musze wymienic amortyzatory, bo wala na kazdej dziurce. zastanawiam sie czy pojezdze na tych allegrowych za 80 zyli jakies 2 lata? Moze ktos mnie zapewni ze dadza rade...
Początkujący
 
Od: 3 lis 2008, 13:38
Posty: 9
Skąd: Opoczno
Auto: mazda 626 Comprex GLX 1994

Postprzez interlocator » 8 kwi 2009, 00:02

Witam

Wlasnie wylaly mi amory z tylu, wiec powoli mysle o zmienie tylnej osi, gdyz czuje sie jakbym zamiast tylnych kol mial koleczka od wozka z supermarketu. Ze wzgledow finansowych chcialbym wymienic jedna os. Chcialbym zalozyc gazowki, lecz nie mam pewnosci co jest z przodu (moze olejowe?). A tarez pytanie: czy da sie jakos ocenic rodzaj amortyzatora bez zdejmowania go?

Ewentualnie, czy wie ktos moze jakie amory montowane byly fabrycznie w GE (comprex) -- auto ma 250tys na liczniku, wiec podejrzewam, ze mogly nie byc jeszcze zmieniane -- ponoc dawniej robili wszystko "trwalsze"

A moze ktos z Was jezdzi w kobinacji gaz-tyl i olej-przod?

Z gory dzieki za pomoc

PS Do moderatora: jesli temat ten byl juz poruszany to z gory przepraszam -- mnie nie udalo sie znalezc odpowiedzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2008, 10:51
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE Comprex 1994

Postprzez kmieta » 11 kwi 2009, 12:11

Witam,

zamierzam wymienic amortyzatory i mam pytanie czy jestescie wstanie doradzić jakie osłony i odboje mam kupić ?

http://www.allegro.pl/item606158060_osl ... dboje.html

http://www.allegro.pl/item606158929_osl ... dboje.html


bo u tego sprzedajacego chce kupic amorki i odrazu osłony ale nie wiem ktore. niby w obudwóch aukacjach pisze ze to mazdy 626 sie nadają ale hmm.... nie chce kupowac czegos co nie bedzie pasowalo ;/

z gory dzieki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 23:14
Posty: 43 (1/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 6 2.0 D GY 143KM 2006

Postprzez Savel » 30 kwi 2009, 16:54

Witam

A ja mam takie pytanko:
Jak powinny wygladac prawidlowo zamontowane oslony na amortyzatorach? czy wogole mozna je zle zamontowac?
Pytam bo bylem na wymianie opon i przy podniesionym aucie zauwazylem, ze z przodu (stare amortyzatory) widac tloczysko amortyzatora (tak to sie chyba nazywa) nad oslonami, natomiast z tylu (amortyzatory KYB 4-miesieczne) sytuacja jest odwrotna – przeswit ten jest pod oslonami. Nie zastanawial bym sie nad tym gdyby nie fakt, ze jeden z tylnych amortyzatorow jest lekko mokry.

pozdro
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 00:13
Posty: 19
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323f 1,5 '95

Postprzez Hazu » 30 kwi 2009, 18:16

Osłony powiny trzymać się razem z odbojami na górze amortyzatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez kierownik » 4 maja 2009, 10:36

jak autko jest podniesione, to normalnym jest, że widać ten "chromowaty" środek amorka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez morfi » 4 maja 2009, 12:28

a jak sprawdzić domowymi metodami czy amorki nadają się do wymiany czy nie ?
kupiłem samochód u zachodnich sąsiadów i nie znam jego historii na przeglądzie wszystko ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez luki88 » 8 maja 2009, 16:06

morfi jak bedziesz robił przegląd to tam ci powiedzą czy amorki są dobre czy do wymiany. Można je sprawdzić optycznie – jeżeli olej z nich nie leci i są suche to jeszcze na nich poaltasz, a jak są zaolejone i mokre to czas na wymianę.
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez misiek@07 » 8 maja 2009, 16:14

Ja założyłem olejowe Optimale, dałem za dwa 300zł, 24 mieś gwarancji bez limitu km.
Miałem wczesniej takie w Passacie i byłem zadowolony. Nie wiem jak Kayaba (też trzeba uwarzać bo mozna kupic hiszpańskie nie japońskie!!!), ale Sachs strasznie sie popsuł tak jak Bilstein... Tak naprawde jak sie trafi dobrze to sie pojeżdzi... Kolega włożył do Ducato na przód Sachc'a przejechał 23 000 i padły... Zaznaczam że nie woził nim nic ciężkiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2009, 09:46
Posty: 77
Skąd: Warszawa- Bródno
Auto: 626 1.8 16V GE "96 Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6