Wymiana osłony przegubu zew. (626 GE/Probe)
ja 3 razy wymieniałem przegub w Maździe i ani razu nie obeszło się bez cięcia.. nacinam koszyk, łamie go przecinakiem, wyjmuję kule, tnę bieżnie wew. i zakładam nowy przegub, tylko za pierwszym razem wyjąłem półoś, w imadło, jebałem młotem, i tak nie zszedł..
- Od: 30 sty 2007, 21:00
- Posty: 71
- Skąd: Krosno/Kraków
- Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V
Witam.Mam to samo do zrobienia, tyle ze z prawej strony. Podobno operacja bardzo trudna i warto zapłacic 100zł za wymiane w warsztacie na element bardzo elastyczny.Jak to jest? Dziwne jest ze z drugiej strony na gumie mam tez ślad obcierania.Skąd to się bierze?
- Od: 13 cze 2009, 21:42
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: 2.0 V6 CA
Bierze się to ze starości, guma parcieje i pęka, jest tam narażona na znaczne wycieranie i duży ruch przy każdym skręcaniu, działa na nią zimno, woda, piach, smary itd. Dlatego warto zainwestować w dobrej klasy osłonę, która jest wykonana z dobrej grumy, żeby potem znów nie płacić kupę kasy za wymianę.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Odswieze kotleta Dzis zabralem sie za wymiane oslon z prawej strony w mojej MX-6 GE 2,5v6. Najpierw chcialem odkrecić srubę centralną przegubu, ale nie mialem klucza Więc dalem sobie z tym spokoj. Rozpiąłem sworzeń wahacza, zdjąłęm resztki gumy z WEWNĘTRZNEGO przegubu, wyjąłem pierścień zabezpieczający przegub w tulei, wysunąłem półoś i opuściłem na dół. Zdjąłem saegera, zsunąłem przegub z półośki i miałem gotową półoś do wymiany obu gum. Zero szarpania sie z przewodami hamulcowymi, tą przechlapaną nakrętką, itd. Problem jest jeden. Wymyłem wewnętrzny przegub i nie pamiętam jak go włożyć w obudowę. Rowkiem do wewnątrz czy do zewnątrz? Poniżej foto
- Od: 7 cze 2015, 16:38
- Posty: 134
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG
jak najbardziej prawidłowo.Mysza napisał(a):Rozpiąłem sworzeń wahacza, zdjąłęm resztki gumy z WEWNĘTRZNEGO przegubu, wyjąłem pierścień zabezpieczający przegub w tulei, wysunąłem półoś i opuściłem na dół. Zdjąłem saegera, zsunąłem przegub z półośki i miałem gotową półoś do wymiany obu gum. Zero szarpania sie z przewodami hamulcowymi, tą przechlapaną nakrętką, itd.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Dobra, wygooglalem, bo nie bylem pewien z fotek na początku postu. http://www.motomax.pl/www/instrukcja%20 ... rukcja.htm
Wyglada na to ze rowkiem do wewnątrz obudowy.
Wyglada na to ze rowkiem do wewnątrz obudowy.
- Od: 7 cze 2015, 16:38
- Posty: 134
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG
Jako że guma którą zamówiłem do madzi (prawy wewnetrzny przegub) przyszła nieprawidłowa, (bo dali taką z 3 zębami na dużym obwodzie, do przegubów trójramiennych), a auto było rozebrane na podnośniku, a nie mieli katalogowej oryginalnej, to kupiłem od jakiegoś dełu bo wymiary się prawie zgadzały (90x100x25). Ładnie się wszystko poskładało i śmiga aż miło.
- Od: 7 cze 2015, 16:38
- Posty: 134
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG
U mnie chyba padł prawy przegub bo gdy skręcę w lewo i dodoam gazu słychać terkot przy prawej stronie ALE gdy skręcę w prawo i dodam gazu to też słychać terkot z prawej str.
Czy to napewno przegub? Dodam że przy wyprostowanych kołach cisza
Czy to napewno przegub? Dodam że przy wyprostowanych kołach cisza
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Jak dla mnie to przegub. Na szczęście nie są jakieś tragicznie drogie. Za nowy zapłacisz sto coś złotych i jeśli masz ochotę i możliwość to wymienisz sam. Najgorzej jest wybić wieloklin jeśli jest zapieczony. Mi się to kiedyś udało na podnośniku wtedy pomogł mi anonimowy użytkownik tego forum
Witam,
Ja zmieniałem osłonę bez rozbierania piasty. Można wyjąć półoś z przegubem bez problemu po odkręceniu piasty od mcphersona. Po wyjęciu przegubu wewnętrznego i zdjęciu łożyska (seger) można zmienić obie osłony.
Uwaga tylko na sypiące się z góry paprochy do przegubu :–)
Całość zajęła mi godzinę. Przydała się niewielka pomoc kolegi.
Ja zmieniałem osłonę bez rozbierania piasty. Można wyjąć półoś z przegubem bez problemu po odkręceniu piasty od mcphersona. Po wyjęciu przegubu wewnętrznego i zdjęciu łożyska (seger) można zmienić obie osłony.
Uwaga tylko na sypiące się z góry paprochy do przegubu :–)
Całość zajęła mi godzinę. Przydała się niewielka pomoc kolegi.
- Od: 17 kwi 2013, 09:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
Mój problem polegał na tym, że nie mogłem ruszyć nakrętki i bałem się, że coś rozpierniczę, a auto potrzebuję stale. Poza tym postraszyli mnie, że może być problem ze zdjęciem przegubu. Poza tym nie mam klucza dynamometrycznego, nie wspominając o tym, że nie wiem z jaką siłą dokręcić to później :–)
Jak się coś robi pod blokiem, to się bierze pod uwagę najgorsze warianty ;–)
Jak się coś robi pod blokiem, to się bierze pod uwagę najgorsze warianty ;–)
- Od: 17 kwi 2013, 09:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
AleksanderVM napisał(a):że nie wiem z jaką siłą dokręcić to później :–)
Z dużą tak, żeby się nie odkręcilo i klucz dyno nie potrzebny. /
Ja już rożnie metody wymiany osłon przerobiłem A w mazdach czasem przegób nie chce zejść i trzeba to od tyłu robić
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
powiem ci ze nakretke od piasty odkrecasz 1metrowa pała po ktorej skaczesz wiec tak samo dokrecisz. nic nie urwiesz.. tylko zabijasz rowek zabezpieczajacy i przez tydzien sprawdzasz czy nie ruszylo sie cos:) dla swojego spokoju. Pozatym jak nie masz pewnosci to idz do warsztatu ok 70 zl kosztuje ta wymiana i raz dwa ci to zrobia i bedziesz mogl spac spokojnie:)
Ja płaciłem za wymianę przegubu i gumy od strony skrzyni 50zł, więc nawet mi się nie chciało myśleć, żeby samemu to robić
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6