Wymiana osłony przegubu zew. (626 GE/Probe)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pawelc » 8 sie 2007, 09:53

nie wiem z czego to w wynika ale w mazdach strasznie ciężko odkręcic śrubę przegubu i zdarza się tak jak napisałeś problem ze zbiciem z wieloklina ,może jest to spowodowane tym że rzadko się tam zagląda a w większości przypadków jest to pierwsza naprawa,zalej całoś jakimś odrdzewiaczem i zostaw na kilka godzin może pusci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Intruz » 8 sie 2007, 21:56

Poradzilem sobie....ale nie jestem w stanie opisac co robilem zeby zbic wielokiln...i nie udalo sie ... Na szczescie anonimowy uzytkownik tego forum (chwala mu za to) doradzil mi ze jednak mozna wyjac poloske od strony podpory....i tak na przyszlosc wszystkim to polecam....jest latwiej i szybciej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 11:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Zbigniew » 19 wrz 2007, 21:31

A mi wczoraj rozleciał sie koszyk trzymający kulki w przegubie przy prawym kole :( Można sam koszyk gdzieś dokupić? czy jest możliwość żeby założyć koszyk na półoś, kulki (6) i wsadzić to do obudowy zewnętrznej przegubu? i jeszcze jedno pytanie: Gdzie jest wspomniane wcześniej zabezpieczenie?
Początkujący
 
Od: 3 cze 2007, 10:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 2.0D COMPREX

Postprzez qbass » 19 wrz 2007, 22:57

Zbigniew napisał(a): czy jest możliwość żeby założyć koszyk na półoś,

Oczywiście, ale nie wiem, czy kupisz gdzieś nowy, raczej cały przegub...
Zbigniew napisał(a): Gdzie jest wspomniane wcześniej zabezpieczenie?

Jak wyjmiesz półoś, to zobaczysz pierścień segera ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Bimbak » 20 wrz 2007, 12:00

Jak wyjmiesz półoś, to zobaczysz pierścień segera

najlepiej wymacać paluchem bo może być tak smarem zafajdane że go nie zobaczysz ;)
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez qbass » 20 wrz 2007, 18:53

Bimbak, nawet mi o tym nie przypominaj. To ma konsystencję jak...nie powiem co :|

Warto pamiętać o dobrym smarze. Niektórzy dają łożyskowy, ale nie jest to dobry pomysł.
Ostatnio edytowano 23 sie 2008, 21:17 przez qbass, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Bimbak » 21 wrz 2007, 10:29

ee smary do przegubów zawierają dwusiarczek molibdenu. Łożyskowy chyba nie, wiec nie polecam. Taki smar do przegubów to koło 5 pln kosztuje, więc bez sensu oszczędzać.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Zbigniew » 21 wrz 2007, 12:12

kupiłem nowy przegób (zew przy prawym kole). Zakładan taka "gwiazdke" (bieżnie wewnętrzną z koszykiem) na półoś. Potem zabezpieczenie. Zakładam odudowe (bieżnie zewnętrzną) i zaczyna wkładać kulki. I tutaj ZONK!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wchodzą maksymalnie 3 ale obok siebie. Nie moge włażyć kulek na przeciwko siebie. Nie można dostatecznie obrucić koszyka na kulki żeby można było wsadzić chociaż dwie kulki na przeciwko siebie. Sześć godzin ćwiczeń z przegubem i nic. Pomóżcie. Prosze.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2007, 10:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 2.0D COMPREX

Postprzez Bimbak » 21 wrz 2007, 13:36

kupiłem nowy przegub (zew przy prawym kole)

zewnętrzny czy wewnętrzny? Bo opis czynności jakie wykonałeś pasuje mi bardziej do wewnętrznego :|
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Zbigniew » 21 wrz 2007, 21:38

chodziło mi o zewnetrzny (ten przy kole). Ale juz zrobiłem. Złożyłem przegób spowrotem. I jak jest "goła" półoś to założyłem zabezpieczenie. Przyłożyłem przegób i uderzyłem młotkiem w niego (ale tak żeby go nie rozbić). bieżnia wewnętrzna przegubu przezszła przez to zabezpieczenie i sprawa gotowa. Tylko jeszcze smar w gume i założenie jej. Poskładanie zawieszenia i mazda jeździ. Troche mi nerwy przeszły ;)) A jak mi sie ten przegób sypnął 2 dni temu, to podzwoniłem za używanym razem z półosią. No i gość z Widawy miał taki za 200 PLN. Ale jak miał wysyłać to zadzwonił, że niestety przegób jest wadliwy (nie wiem w jakim sensie, bo nie pytałem) i że nici z niego. Ale doradził mi że na sklepie ma nowy (a w zasadzie to 2 rodzaje). Tańszego mi odradził bo nie wytrzymują. Polecił nowszego za 150 PLN (razem z osłoną, opaskami i smarem). Z przesyłką wyniosło mnie to 165 PLN. Brawo dla Pan z Widawy! Gość mógł mi wcisnąć walnięty przegób za drożej, a sprzedał mi nowy taniej. Mam nadzieje że teraz troche pojeżdże. A mam jeszcze małe pytanie. Jakie odchylenie od pionu powinno mieć przednie koło przy jeździe na wprost?
Początkujący
 
Od: 3 cze 2007, 10:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 2.0D COMPREX

Postprzez Gregor_ » 19 paź 2008, 16:49

Witam:)

Niedawno kupilem Mazda 626 1,8, 1995r. Chcialbym wiedziec czy przegub ten odpowiada ze dziwne odglosy przy ostrym skrecaniu, jesli jest uszkodzony? Otoz, kiedy zaczynam skrecac w ostry zakret np. 90 stopni, i lekko przyspieszac, spod auta w okolicach kol przednich jest wyraznie slyszalne taki "tyrkotanie" jakby cos przeskakiwalo. Nie utrudnia to jazdy jednak jest dosc denerwujace, zreszta wkoncu moze utrudnic jazde lub ja uniemozliwic. Ucze sie dopiero tego samochodu wiec bardzo prosilbym o pomoc.

Pozdrawiam
Obrazek Mazda 626 IV GE Hatchback 1.8 16V DOHC 1995 r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 10:07
Posty: 34
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: 626 IV GE HB 1.8 16V, '95

Postprzez qbass » 19 paź 2008, 16:52

Skoro terkocze przy skręcie, to na pewno przegub.
Dzieje się tak przy skręcie w lewo, czy prawo? Z której strony dochodzi odgłos?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Gregor_ » 19 paź 2008, 16:54

Wlasnie problem w tym ze odkglos jest slyszalny przy skrecie w prawo i w lewo i zaleznie od strone skretu z tej wydobywa sie odglos:/
Obrazek Mazda 626 IV GE Hatchback 1.8 16V DOHC 1995 r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 10:07
Posty: 34
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: 626 IV GE HB 1.8 16V, '95

Postprzez qbass » 19 paź 2008, 17:07

Z tego by wynikało, że oba przeguby są do wymiany. Osłony na nich są całe, sprawdzałeś? Od uszkodzenia osłon przeguby momentalnie się sypią.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Gregor_ » 19 paź 2008, 17:10

Nie wiem, jutro sprawdze bo dzis nie mam juz jak. Ewentualna wymiana tych przegubow ile by kosztowala, wiesz moze? Musialbym sie przygotowac na ewentualne wydatki:P
Obrazek Mazda 626 IV GE Hatchback 1.8 16V DOHC 1995 r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 10:07
Posty: 34
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: 626 IV GE HB 1.8 16V, '95

Postprzez qbass » 19 paź 2008, 17:35

Przeguby Spidan (te najbardziej polecam) to koszt ok. 150 zł/szt.
Osobiście za wymianę biorę 40 zł, nie wiem jak kasują inni, ale myślę że nie więcej niż 50 zł za stronę.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Pantas » 18 gru 2008, 14:48

Nakrętka piasty Mazda 323F BA 1.5

Ktoś wie jakie ma rozmiary? Czy gwint jest lewostronny?

Chce wymienić osłonę przegubu, ale nie mogę dostać takiej nakrętki, wszędzie chcą, albo wymiary albo na wzór nakrętkę a ona jest na aucie.

Podpowiedzcie gdzie coś takiego dostać? W paczce z osłoną przegubu nie było nakrętki.

Sprawa bardzo pilna, także za wszelkie wskazówki bardzo dziękuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 23:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez Gib » 18 gru 2008, 17:04

Może napisz w dziale 323, chociaż Jaksa pewnie będzie wiedział.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Pantas » 18 gru 2008, 18:48

Dzwoniłem do Jaksy, gwint normalny prawostronny, wymiarów nie znał.

Będę jutro dzwonił bo jakichś sklepach jeszcze z japończykami, ew. szrotach.

Pan Jaksa – złoty człowiek ;) Myślałem że mnie wyśmieje o taką pierdołę dzwonię, ale u siebie w mieście wszystko kupiłem do świątecznych napraw, a tej jednej pierdółki nigdzie nie ma, katalog tego nie opisuje, panowie w sklepach ręce rozkładają i oferują mi przegub cały już z nakrętką, ale też go nie mają na stanie.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 23:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez Gib » 18 gru 2008, 21:22

a nie masz nakrętki starej?
aha doczytałem że na aucie, przecież jak masz zdjęte koło ewentualnie na stalówce da radę tą nakrętke suwmiarką zdjąć, potem pozostaje jeszcze sprawa gęstości gwintu.
Ja do swifta kiedyś kupiłem z wszystkimi rodzajami gwintu (4 szt)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6