Wymiana osłony przegubu zew. (626 GE/Probe)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pantas » 18 gru 2008, 22:17

tak tez chyba bede musial zrobic.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 23:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez delarossa » 31 mar 2009, 18:42

ja 3 razy wymieniałem przegub w Maździe i ani razu nie obeszło się bez cięcia.. nacinam koszyk, łamie go przecinakiem, wyjmuję kule, tnę bieżnie wew. i zakładam nowy przegub, tylko za pierwszym razem wyjąłem półoś, w imadło, jebałem młotem, i tak nie zszedł..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 20:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez jarsonik » 31 mar 2009, 18:52

a u mnie w fordzie 2,5v6 zewnetrzny przegób zszedł bez problemu uderzyłem tylko kilka razy młotkiem od wewnętrznej strony. Aha, musi byc druga osoba, która najlepiej z kanału przytrzyma przegów
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 20:02
Posty: 148
Skąd: Białystok
Auto: Ford probe 2,5v6 93r.

Postprzez 01rafal04 » 14 lis 2009, 17:07

Mam do wymiany gumową osłonę [zewnętrzną] przegubu w lewym kole.jak to zrobić?mazda xedos 6 2.0
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 17:44
Posty: 31
Skąd: Szklarska Poręba
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1995r

Postprzez ddunn » 30 lis 2009, 13:56

Witam.Mam to samo do zrobienia, tyle ze z prawej strony. Podobno operacja bardzo trudna i warto zapłacic 100zł za wymiane w warsztacie na element bardzo elastyczny.Jak to jest? Dziwne jest ze z drugiej strony na gumie mam tez ślad obcierania.Skąd to się bierze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 20:42
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: 2.0 V6 CA

Postprzez Pantas » 30 lis 2009, 13:58

Bierze się to ze starości, guma parcieje i pęka, jest tam narażona na znaczne wycieranie i duży ruch przy każdym skręcaniu, działa na nią zimno, woda, piach, smary itd. Dlatego warto zainwestować w dobrej klasy osłonę, która jest wykonana z dobrej grumy, żeby potem znów nie płacić kupę kasy za wymianę.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 23:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez ddunn » 3 gru 2009, 11:31

Wymieniłem,koszt jak podałem, ale założyli normalną gumę. Niestety dla przegubu już za późno i będę musiał wysupłać ok 3 stów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 20:42
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: 2.0 V6 CA

Postprzez Mysza » 28 gru 2009, 19:45

Odswieze kotleta :) Dzis zabralem sie za wymiane oslon z prawej strony w mojej MX-6 GE 2,5v6. Najpierw chcialem odkrecić srubę centralną przegubu, ale nie mialem klucza :D Więc dalem sobie z tym spokoj. Rozpiąłem sworzeń wahacza, zdjąłęm resztki gumy z WEWNĘTRZNEGO przegubu, wyjąłem pierścień zabezpieczający przegub w tulei, wysunąłem półoś i opuściłem na dół. Zdjąłem saegera, zsunąłem przegub z półośki i miałem gotową półoś do wymiany obu gum. Zero szarpania sie z przewodami hamulcowymi, tą przechlapaną nakrętką, itd. Problem jest jeden. Wymyłem wewnętrzny przegub i nie pamiętam jak go włożyć w obudowę. Rowkiem do wewnątrz czy do zewnątrz? Poniżej foto
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 15:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez Hugo » 28 gru 2009, 19:51

Mysza napisał(a):Rozpiąłem sworzeń wahacza, zdjąłęm resztki gumy z WEWNĘTRZNEGO przegubu, wyjąłem pierścień zabezpieczający przegub w tulei, wysunąłem półoś i opuściłem na dół. Zdjąłem saegera, zsunąłem przegub z półośki i miałem gotową półoś do wymiany obu gum. Zero szarpania sie z przewodami hamulcowymi, tą przechlapaną nakrętką, itd.
jak najbardziej prawidłowo.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Mysza » 28 gru 2009, 20:55

Dobra, wygooglalem, bo nie bylem pewien z fotek na początku postu. http://www.motomax.pl/www/instrukcja%20 ... rukcja.htm
Wyglada na to ze rowkiem do wewnątrz obudowy.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 15:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez Mysza » 29 gru 2009, 16:13

Jako że guma którą zamówiłem do madzi (prawy wewnetrzny przegub) przyszła nieprawidłowa, (bo dali taką z 3 zębami na dużym obwodzie, do przegubów trójramiennych), a auto było rozebrane na podnośniku, a nie mieli katalogowej oryginalnej, to kupiłem od jakiegoś dełu bo wymiary się prawie zgadzały (90x100x25). Ładnie się wszystko poskładało i śmiga aż miło.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 15:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez Don Gregorio » 21 kwi 2010, 09:29

U mnie chyba padł prawy przegub bo gdy skręcę w lewo i dodoam gazu słychać terkot przy prawej stronie ALE gdy skręcę w prawo i dodam gazu to też słychać terkot z prawej str.
Czy to napewno przegub? Dodam że przy wyprostowanych kołach cisza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 09:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Intruz » 22 kwi 2010, 07:31

Jak dla mnie to przegub. Na szczęście nie są jakieś tragicznie drogie. Za nowy zapłacisz sto coś złotych i jeśli masz ochotę i możliwość to wymienisz sam. Najgorzej jest wybić wieloklin jeśli jest zapieczony. Mi się to kiedyś udało na podnośniku wtedy pomogł mi anonimowy użytkownik tego forum :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 11:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez AleksanderVM » 24 maja 2013, 09:19

Witam,

Ja zmieniałem osłonę bez rozbierania piasty. Można wyjąć półoś z przegubem bez problemu po odkręceniu piasty od mcphersona. Po wyjęciu przegubu wewnętrznego i zdjęciu łożyska (seger) można zmienić obie osłony.

Uwaga tylko na sypiące się z góry paprochy do przegubu :–)

Całość zajęła mi godzinę. Przydała się niewielka pomoc kolegi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez Bartosz_ » 29 maja 2013, 03:34

ja robiłem tak samo już dwukrotnie. Przy pierwszym się udało a przy drugim miałem troche problemów i urwałem przegub :/
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 16:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez szumki44 » 29 maja 2013, 06:42

To toc proste:) odkrecasz piaste na kolach jak autko stoi :) pozniej kolo amorka 2 srobki piaste w rekach . Skrecasz kierownice i po sprawie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez AleksanderVM » 29 maja 2013, 10:35

Mój problem polegał na tym, że nie mogłem ruszyć nakrętki i bałem się, że coś rozpierniczę, a auto potrzebuję stale. Poza tym postraszyli mnie, że może być problem ze zdjęciem przegubu. Poza tym nie mam klucza dynamometrycznego, nie wspominając o tym, że nie wiem z jaką siłą dokręcić to później :–)

Jak się coś robi pod blokiem, to się bierze pod uwagę najgorsze warianty ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 08:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Postprzez noxes » 29 maja 2013, 22:05

AleksanderVM napisał(a):że nie wiem z jaką siłą dokręcić to później :–)

Z dużą tak, żeby się nie odkręcilo i klucz dyno nie potrzebny. /
Ja już rożnie metody wymiany osłon przerobiłem :D A w mazdach czasem przegób nie chce zejść i trzeba to od tyłu robić :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 29 maja 2013, 23:24

powiem ci ze nakretke od piasty odkrecasz 1metrowa pała :D po ktorej skaczesz :) wiec tak samo dokrecisz. nic nie urwiesz.. tylko zabijasz rowek zabezpieczajacy i przez tydzien sprawdzasz czy nie ruszylo sie cos:) dla swojego spokoju. Pozatym jak nie masz pewnosci to idz do warsztatu ok 70 zl kosztuje ta wymiana i raz dwa ci to zrobia i bedziesz mogl spac spokojnie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 30 maja 2013, 09:02

Ja płaciłem za wymianę przegubu i gumy od strony skrzyni 50zł, więc nawet mi się nie chciało myśleć, żeby samemu to robić :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6