Brak płynu wspomagania w zbiorniczku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zgrzes » 25 mar 2006, 12:42

Mam mały problem. Sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku wspomagania a tam bagnecik suchy. Coś widać na dnie że jest ale mało.
Znalazłem w garażu płyn a właściwie olej ELF 75W90 do skrzyń automatycznych gdzie jest napisane że można go stosować do układów wspomagania.
Jest tak rzeczywiście że płyn do wspomagania to olej o wspomnianej powyżej lepkości?
Jeżeli nie, to jaki płyn się zalewa? Coś znalazłem że to jest jakiś Dextron – tylko jaki?
Czy mogą być jakieś konsekwencje braku płynu w układzie?
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Pajko » 25 mar 2006, 12:48

A na zakretce pojemniczka nie pisze ?? wg. Mnie powinno pisać , w GE chyba pisze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez zgrzes » 25 mar 2006, 12:50

nic nie pisze – właściwie to jest napisane żeby zalać płyn do układu wspomagania. Nestety nie jest podane jaki to ma być
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Pajko » 25 mar 2006, 12:55

To dziwne bylem przekonany ze pisze , a instrukcji nei dostales do auta tam napewno bedzie a raczej powinno pisac o plynach jakich trzeba uzywac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez zgrzes » 25 mar 2006, 12:58

Autko mam sprowadzone z Francji i było bez instrukcji
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Pajko » 25 mar 2006, 13:00

hehe no to musi ci ktos pomoc co sie na tym lepiej zna .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Mav » 25 mar 2006, 13:22

Zawsze mi sie wydawalo ze generalnie plyn we wspomaganiu to nic innnego jak olej do automatow. WIec wydaje mi sie ze mozesz. Ale odchodzac od tego problemu to ja bym sie najpierw dowiedzial gdzie sie konkretnie podzial ten plyn ktorego nie ma. Uklad wspomagania jest ukladem szczelnym (przynajmniej w zalozeniu) plyn nie powinien odparowywac (przynajmniej w tak znaczacej ilosci) wiec jesli go ubywa to musi gdzies znikac. Najprawdopodobniej cieknie gdzies kolo maglownicy.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez zgrzes » 25 mar 2006, 13:28

jak sie zajrzy do środka zbiorniczka to widać że jest – ale na bagnecie juz nie zostawia śladu. A gdzie sie podział? Auto ma już prawie 6 lat. Może to jest powodem jakiegoś powolnego ubywania?? Nie wiem
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Mav » 25 mar 2006, 15:56

Ale ten plyn to od nowosci tam byl czy go czasem zmieniasz? No bo jak go ubywa to pewnie gdzies wycieka. Takim najczestszym miejscem w ktorych wycieka plyn w samochodach sa takie wezyki doprowadzajace plyn do maglownicy i tam na uszczelkach cieknie.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez xANDy » 25 mar 2006, 23:10

Wejdź do sklepu z częściami samochodowymi i poproś o płyn do wspomagania układu kierowniczego (różowy-czerwony). W każdym sklepie podadzą Ci od razu to, co trzeba (rozpoznają po kolorze).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez andrev001 » 26 mar 2006, 09:40

xANDy napisał(a):Wejdź do sklepu z częściami samochodowymi i poproś o płyn do wspomagania układu kierowniczego (różowy-czerwony). W każdym sklepie podadzą Ci od razu to, co trzeba (rozpoznają po kolorze).


Jak kupilem moja 626 to tez ledwo widzialem dno zbiorniczka, pojechalem do sklepu, a tu na polkach 40 rodzajow plynow. poprosilem (kaleczac po angielsku) o plyn do wspomagania, mily pan zapytal o marke i rocznik i zaraz dal mi plyn. Pamietam tylko, ze HONDA ma odzielne plyny do wspomagania ktorych nie mozna stosowac w innych markach. Ciekawe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez Huano » 26 mar 2006, 10:34

DEXRON III (przynajmniej taki był do mnie). Śmierdzi rybami, kolor czerwono/buraczkowy... Kosztuje kilkanaście groszy za pojemnik – spokojnie wystarcza. Podpytaj Walusia bo ma podobny temat – powie Ci co wlewa do siebie.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez zgrzes » 26 mar 2006, 15:35

Zalałem Dexrona III. Jeszcze jedno pytanie. Czy mała ilość płynu mogła spowodowac jakieś nieodwracalne zmiany – uszkodzenia?
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez xANDy » 26 mar 2006, 15:37

Jeśli nie chrobotało przy korzystaniu ze wspomagania, to raczej nie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Paweł » 26 mar 2006, 15:41

Ogolnie i czesto powtarzana na tym forum zasada jest taka, zeby nie mieszac olejow do wspomagania (przekladni automatycznych) kolorow rozowego i zoltego. Okreslasz wiec kolor tego co masz w ukladzie i dolewasz taki sam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez zgrzes » 26 mar 2006, 15:52

Wlałem taki kolorek jak był -ciemna czerwień. Teraz juz będę spokojnie spał.
A co by się działo jak by ktoś pomieszałte płyny?? Są mieszalne czy pieniło by się?
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Waluś » 26 mar 2006, 20:46

Jako że do Porad mało kto zagląda więc mam pytanie:
Jak wymienić płyn w układzie wspomagania ??
szukałem szukałem i nic ciekawego nie mogem znaleźć, wiem że było,bo nawet zdaje się Adam626 opisywał, ale nie znalazłem. więc jeszcze raz

Doczytałem się że trzeba odkręcić przewód powrotny do zbiornika i nim zleć. Ale który to, co bym za dużo nie rozkręcił pytajnik
No i jak potem zalać i odpowietrzyć bez stresu


Noo więc ?? jakieś sugestie ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 28 mar 2006, 14:47

zgrzes – może nazwiesz temat zgodnie z regulaminem zanim wyląduje w koszu?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez EmielRegis » 28 lip 2017, 10:57

Witam, niedawno kupiłem CX-9. Mam mało płynu w zbiorniczku (minimum). Nie wiem dokładnie, co tam jest wlane, poza tym, że ma kolor czerwonawo-brązowiejący. Najlepiej zlać i wlać nowy, ale czy przy tej okazji nie trzeba też wymienić jakiegoś filtra?
EmielRegis
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6