Siema!
Z uwagi na to ze jest to mój pierwszy samochód z manualną skrzynia to nie mam pojęcia o wymianie oleju w manualach i o typach oleju do takich skrzyni.. Od jakiegoś czasu zgrzyta trójka – nie zawsze zalezy czy z 2 na 3 zmienie po mału czy dynamiczne. To samo przy redukcji z 4 na 3, też zgrzyta – w tej sytuacji częściej. Zauważyłem też opory przy wlączaniu biegu cofania wiec chciałbym zacząc od wymiany oleju w skrzyni gdyż od kupienia auta jeszcze nigdy nie wymieniałem (3 lata). Pytanie tylko jaki olej lac?
Dzięki za pomoc, pozdrawiam!
Mazda 626 2.5 V6 GE – jaki olej do manualnej skrzyni
Strona 1 z 1
olej można wymienić nie zaszkodzi ale obstawiał bym synchronizator skrzyni biegów
Olej wg książki 75w90 i wchodzi go 2,7l. Ja bym kupił pewnie Valvoline jakbym miał wymieniać.
Tak jak pisze kolega wyżej.
Też miałem problem ze zmianą biegów jak nie zgrzytały to wchodziły ciężko.
Dolałem olej i jest o niebo lepiej zaniedbałem wyciek i się prawie sucho zrobiło w skrzyni
Olej 75w90 Valvoline.
Też miałem problem ze zmianą biegów jak nie zgrzytały to wchodziły ciężko.
Dolałem olej i jest o niebo lepiej zaniedbałem wyciek i się prawie sucho zrobiło w skrzyni
Olej 75w90 Valvoline.
- Od: 22 kwi 2014, 16:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
A jeszcze powinno być GL-5? Nie mylę się? Bo jest jeszcze GL-4 chyba?
Ciekawe czy by mi pomogło na zgrzytającą jedynkę?
Ciekawe czy by mi pomogło na zgrzytającą jedynkę?
jarek43_16 napisał(a):A jeszcze powinno być GL-5? Nie mylę się? Bo jest jeszcze GL-4 chyba?
Ciekawe czy by mi pomogło na zgrzytającą jedynkę?
Zależy z czego był lany.
Ja wlewałem z czerwonego opakowania czyli GL-4
Niebieskie to GL-5
- Od: 22 kwi 2014, 16:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Olej swoją drogą, ale warto też sprawdzic, czy nie ma luzów na tulejkach wybieraka. Zajrzyj tutaj:
1. viewtopic.php?t=26071&postdays=0&postorder=asc&start=0
2. http://www.mx6.com/forums/fs-engine-mec ... hings.html
1. viewtopic.php?t=26071&postdays=0&postorder=asc&start=0
2. http://www.mx6.com/forums/fs-engine-mec ... hings.html
- Od: 24 lis 2013, 01:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Mazda626eg, wymiana pomogła, tzn. rozwiązała problem zgrzytania? Macie jakieś doświadczenia z tym związane?
-
BlackDevil69
Ja ostatnio wymieniałem w skrzyni olej, miałem Valvo zalać, ale cena K2 75W90 GL-5 mnie skusiła
Odczucia po po ok 1000km na tym przejechanym to biegi lżej wchodzą, ale na zgrzytanie pierwszego biegu nie pomogło, no i jest jeszcze świadomość, że skrzynia nie chodzi na tym czymś czarnym 20 letnim co o dziwo to wyleciało tego czarnego tyle ile powinno, czyli skrzynia szczelna
Przesmarowanie tulejki pod wajchą zmiany biegów też nie pomogła na zgrzytanie, więc to musi być synchronizator, a ja sobie wrzucam 2 jak dojeżdżam do skrzyżowania i dopiero na 1 i dzięki temu obchodzi się w większości przypadków bez zgrzytów
A jeszcze co do GL-4 czy GL-5 to moja książka pozwala na użycie tych dwóch, a po zagłębieniu się w sieci to znalazłem, że GL-4 to jest stosowany do zwykłych skrzyń, do normalnego użytku, a GL-5 już do bardziej wysilonych.
Odczucia po po ok 1000km na tym przejechanym to biegi lżej wchodzą, ale na zgrzytanie pierwszego biegu nie pomogło, no i jest jeszcze świadomość, że skrzynia nie chodzi na tym czymś czarnym 20 letnim co o dziwo to wyleciało tego czarnego tyle ile powinno, czyli skrzynia szczelna
Przesmarowanie tulejki pod wajchą zmiany biegów też nie pomogła na zgrzytanie, więc to musi być synchronizator, a ja sobie wrzucam 2 jak dojeżdżam do skrzyżowania i dopiero na 1 i dzięki temu obchodzi się w większości przypadków bez zgrzytów
A jeszcze co do GL-4 czy GL-5 to moja książka pozwala na użycie tych dwóch, a po zagłębieniu się w sieci to znalazłem, że GL-4 to jest stosowany do zwykłych skrzyń, do normalnego użytku, a GL-5 już do bardziej wysilonych.
Czyli brać GL5 (obecnie są tylko czerwone czyli dawniejsze Durablend niebieski) butle, Mazda MX6 2.5 GL-DE? A może by tak ten Valvoline HeavyDuty TDL PRO do ciężarówek?
A tak na serio to z dopiskiem LS ten Valvoline czy bez dopisków? (LS – to chyba o ograniczony poślizg chodzi ale nie jestem pewien).
Co myślicie o oleju RedLine do MX-6?
A tak na serio to z dopiskiem LS ten Valvoline czy bez dopisków? (LS – to chyba o ograniczony poślizg chodzi ale nie jestem pewien).
Co myślicie o oleju RedLine do MX-6?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6