ASB nie wrzuca 3 biegu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Frips » 17 lut 2014, 21:44

Witam,

Mój problem z ASB wygląda następująco.
Auto jeździ, skrzynia też funkcjonuje jako tako czyli jest wsteczny, lecz w położeniu D3 zmienia 1, 2 i dalej nic się nie dzieje, auto jedzie max 60km/h i po zawodach. Wkrętka na obroty nic nie daje.
W czasie gdy mój brat nią jeździł, skrzynia załapywała kilka razy i auto normalnie się rozpędzało.
Kontrolka HOLD się nie zapala ani nie mruga w trakcie postoju lub jazdy. Olej w skrzyni jest wymieniony.

Sądzę że gdyby skrzynia była uszkodzona w jakikolwiek sposób, to auto w ogóle by nie ruszyło.
Może elektryka? Na prawdę nie wiem co się z nią dzieje. Jeśli ktoś miał podobną sytuację/problem proszę o informacje.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 14:07
Posty: 6 (2/0)
Auto: 626 GE 2.0 115KM 1993r Automat, LPG.

Postprzez kamilspider » 17 lut 2014, 23:06

Dawno był ten olej wymieniany? Może jakiś lipny i się takie cuda wianki dzieją...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 17 lut 2014, 23:18

Po 1 błędy. A dalej zobaczymy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Frips » 25 wrz 2014, 12:23

Witam,

Z góry Przepraszam, że aż po tak długim czasie odpisuję w temacie, ale miałem jeszcze trochę problemów z Mazdą.

Właśnie jestem na etapie wymiany skrzyni, znalazłem identyczną z tą którą mam tylko, że z modelu GF z 2000r. obydwie posiadają oznaczenia FU9A. Pytanie czy będzie pasować? Jak z kompatybilnością między tymi modelami?
Dzięki.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 14:07
Posty: 6 (2/0)
Auto: 626 GE 2.0 115KM 1993r Automat, LPG.

Postprzez noxes » 26 wrz 2014, 22:36

Gabarytowo to samo, a co z elektryką to nie wiadomo. W GF prędkościomierz jest na linkę, a w GE elektryczny.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Maliniak » 26 wrz 2014, 22:43

noxes napisał(a):Gabarytowo to samo, a co z elektryką to nie wiadomo. W GF prędkościomierz jest na linkę, a w GE elektryczny.


<nie> w GF równiez jest elektryczny, a jezeli chodzi o skrzynie to raczej na 99% podejdzie
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez noxes » 26 wrz 2014, 23:44

Gdzieś widziałem, że była linka. Ta sama skrzynia siedziała jeszcze w premacy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Frips » 27 wrz 2014, 15:33

Maliniak napisał(a):
noxes napisał(a):Gabarytowo to samo, a co z elektryką to nie wiadomo. W GF prędkościomierz jest na linkę, a w GE elektryczny.


<nie> w GF równiez jest elektryczny, a jezeli chodzi o skrzynie to raczej na 99% podejdzie


Dzięki Panowie za odpowiedzi.
Według tego tematu wynika, że mogę mieć G4A-EL, znowu według innych źródeł, że w 626 od 93r w górę były montowane GF4A-EL.
viewtopic.php?t=35872

Dzwoniłem do jednego serwisu zajmującego się automatami i osoba z która rozmawiałem powiedziała, że GF4A-EL może mieć podobny obrys ale trzeba by było liczyć przełożenia i sprawdzić jakieś konwertery.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 14:07
Posty: 6 (2/0)
Auto: 626 GE 2.0 115KM 1993r Automat, LPG.

Postprzez noxes » 27 wrz 2014, 17:40

Gf4ael jest też w xedosie 6 2.v6.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Frips » 2 paź 2014, 10:36

noxes napisał(a):Gf4ael jest też w xedosie 6 2.v6.


Niestety nie mam Xedosa 6 lecz Mazdę 626. Bardzo mi zależy na informacji czy ta skrzynia o której pisałem kilka postów wyżej podejdzie, ponieważ samochód stoi już w warsztacie a skrzynia jest wyjęta.
Niestety innej znaleźć nie mogę.

Tak wygląda moja skrzynia; na pewno nie jest to CD4E. Teraz pytanie czy G4A-EL czy GF4A-EL? Któraś z tych :/
http://zapodaj.net/04d797bbd7530.jpg.html

edit:
Znalazłem takie oto informacje na wikipedii:

G4A-EL sterowana przez 3 elektrozawory
GF4A-EL steriwana przez 7 elektrozaworów.

Teraz pytanie brzmi, po czym poznać czy moja skrzynia jest 3 czy 7 zaworowa.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 14:07
Posty: 6 (2/0)
Auto: 626 GE 2.0 115KM 1993r Automat, LPG.

Postprzez Frips » 16 paź 2016, 14:14

Witam ponownie po ponad 2 latach od ostatniego postu. Na prośbę użytkownika stachan opiszę rozwój sytuacji.

We wrześniu ubiegłego roku zakończyłem "walkę" lub też poszukiwania rozwiązania mojego problemu,
oprócz skrzyni biegów doszedł problem z silnikiem lub z układem paliwowym.

Nie jestem już w stanie powiedzieć jak długo i gdzie szukałem rozwiązania mojego problemu.

Oto opinie różnych osób z którymi kontaktowałem się w tej sprawie:

– skutecznie zajeżdżona
– wyeksploatowana
– zła eksploatacja spowodowana użyciem niewłaściwego oleju przez poprzednich właścicieli – ja wymieniałem go dwukrotnie co nie przyniosło skutku.
– awaryjność ASB w tym modelu – czyli musiało kiedyś do tego dojść
– problem w układem sterującym – elektrozaworami, już nie pamiętam dokładnie o co chodziło.

Znalazłem osobę która doradziła mi abym wymienił sterownik do ASB znajdujący się za dźwignią zmiany biegów, w jej przypadku skrzynia nie reagowała na wrzucenie biegu wstecznego a wymiana sterownika rozwiązała problem. Udało mi się znaleźć taki sterownik i go kupić lecz nigdy nie dokonałem wymiany ze względu na wspomniany na początku problem i z obawy aby nie "ugotować" samochodu, ponieważ podobno tak zwana domowa wymiana sterownika nic by nie dała i trzeba by było pod coś go podpiąć i skalibrować lub prze kalibrować a to wiązało się z dużymi kosztami.

Sama naprawa skrzyni bez demontażu i montażu oscylowała w granicach 2-4tys. zł co przekraczało wartość pojazdu i nie dawało 100% gwarancji czy będzie w ogóle działać lub działać poprawnie i jak długo.

Kolejnym problemem było znalezienie odpowiedniego zamiennika od tak zwanego dawcy ponieważ najwięcej ich było do modelu GF a gdy już udało mi się znaleźć ASB z tego konkretnego modelu (tak myślałem, o tym niżej) wychodził problem z jej dostarczeniem, firmy kurierskie nie mogły podjąć się transportu ze względu na gabaryty i wagę, pozostawało jeszcze spotkanie się w pół drogi ze sprzedawcą i dalszy transport na własną rękę.

Ostatnim probleme były znalezione przeze mnie informacje, że Mazda z modelu 626 GE montowała dwa typy ASB:

G4A-EL sterowana przez 3 elektrozawory – mogła pochodzić jeszcze z modelu III GD, GV z 1993r
GF4A-EL sterowana przez 7 elektrozaworów

Obie wyglądają niemalże identycznie lecz miałem problem ze znalezieniem informacji która z tych skrzyń znajdowała się w moim samochodzie. Mógłbym kupić nie taką jak trzeba i zostać z problemem ewentualnej sprzedaży.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2014, 14:07
Posty: 6 (2/0)
Auto: 626 GE 2.0 115KM 1993r Automat, LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6