Witam,
Mój problem z ASB wygląda następująco.
Auto jeździ, skrzynia też funkcjonuje jako tako czyli jest wsteczny, lecz w położeniu D3 zmienia 1, 2 i dalej nic się nie dzieje, auto jedzie max 60km/h i po zawodach. Wkrętka na obroty nic nie daje.
W czasie gdy mój brat nią jeździł, skrzynia załapywała kilka razy i auto normalnie się rozpędzało.
Kontrolka HOLD się nie zapala ani nie mruga w trakcie postoju lub jazdy. Olej w skrzyni jest wymieniony.
Sądzę że gdyby skrzynia była uszkodzona w jakikolwiek sposób, to auto w ogóle by nie ruszyło.
Może elektryka? Na prawdę nie wiem co się z nią dzieje. Jeśli ktoś miał podobną sytuację/problem proszę o informacje.
Pozdrawiam.
ASB nie wrzuca 3 biegu
Strona 1 z 1
Dawno był ten olej wymieniany? Może jakiś lipny i się takie cuda wianki dzieją...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Witam,
Z góry Przepraszam, że aż po tak długim czasie odpisuję w temacie, ale miałem jeszcze trochę problemów z Mazdą.
Właśnie jestem na etapie wymiany skrzyni, znalazłem identyczną z tą którą mam tylko, że z modelu GF z 2000r. obydwie posiadają oznaczenia FU9A. Pytanie czy będzie pasować? Jak z kompatybilnością między tymi modelami?
Dzięki.
Z góry Przepraszam, że aż po tak długim czasie odpisuję w temacie, ale miałem jeszcze trochę problemów z Mazdą.
Właśnie jestem na etapie wymiany skrzyni, znalazłem identyczną z tą którą mam tylko, że z modelu GF z 2000r. obydwie posiadają oznaczenia FU9A. Pytanie czy będzie pasować? Jak z kompatybilnością między tymi modelami?
Dzięki.
noxes napisał(a):Gabarytowo to samo, a co z elektryką to nie wiadomo. W GF prędkościomierz jest na linkę, a w GE elektryczny.
w GF równiez jest elektryczny, a jezeli chodzi o skrzynie to raczej na 99% podejdzie
Maliniak napisał(a):noxes napisał(a):Gabarytowo to samo, a co z elektryką to nie wiadomo. W GF prędkościomierz jest na linkę, a w GE elektryczny.
w GF równiez jest elektryczny, a jezeli chodzi o skrzynie to raczej na 99% podejdzie
Dzięki Panowie za odpowiedzi.
Według tego tematu wynika, że mogę mieć G4A-EL, znowu według innych źródeł, że w 626 od 93r w górę były montowane GF4A-EL.
viewtopic.php?t=35872
Dzwoniłem do jednego serwisu zajmującego się automatami i osoba z która rozmawiałem powiedziała, że GF4A-EL może mieć podobny obrys ale trzeba by było liczyć przełożenia i sprawdzić jakieś konwertery.
noxes napisał(a):Gf4ael jest też w xedosie 6 2.v6.
Niestety nie mam Xedosa 6 lecz Mazdę 626. Bardzo mi zależy na informacji czy ta skrzynia o której pisałem kilka postów wyżej podejdzie, ponieważ samochód stoi już w warsztacie a skrzynia jest wyjęta.
Niestety innej znaleźć nie mogę.
Tak wygląda moja skrzynia; na pewno nie jest to CD4E. Teraz pytanie czy G4A-EL czy GF4A-EL? Któraś z tych :/
http://zapodaj.net/04d797bbd7530.jpg.html
edit:
Znalazłem takie oto informacje na wikipedii:
G4A-EL sterowana przez 3 elektrozawory
GF4A-EL steriwana przez 7 elektrozaworów.
Teraz pytanie brzmi, po czym poznać czy moja skrzynia jest 3 czy 7 zaworowa.
Witam ponownie po ponad 2 latach od ostatniego postu. Na prośbę użytkownika stachan opiszę rozwój sytuacji.
We wrześniu ubiegłego roku zakończyłem "walkę" lub też poszukiwania rozwiązania mojego problemu,
oprócz skrzyni biegów doszedł problem z silnikiem lub z układem paliwowym.
Nie jestem już w stanie powiedzieć jak długo i gdzie szukałem rozwiązania mojego problemu.
Oto opinie różnych osób z którymi kontaktowałem się w tej sprawie:
– skutecznie zajeżdżona
– wyeksploatowana
– zła eksploatacja spowodowana użyciem niewłaściwego oleju przez poprzednich właścicieli – ja wymieniałem go dwukrotnie co nie przyniosło skutku.
– awaryjność ASB w tym modelu – czyli musiało kiedyś do tego dojść
– problem w układem sterującym – elektrozaworami, już nie pamiętam dokładnie o co chodziło.
Znalazłem osobę która doradziła mi abym wymienił sterownik do ASB znajdujący się za dźwignią zmiany biegów, w jej przypadku skrzynia nie reagowała na wrzucenie biegu wstecznego a wymiana sterownika rozwiązała problem. Udało mi się znaleźć taki sterownik i go kupić lecz nigdy nie dokonałem wymiany ze względu na wspomniany na początku problem i z obawy aby nie "ugotować" samochodu, ponieważ podobno tak zwana domowa wymiana sterownika nic by nie dała i trzeba by było pod coś go podpiąć i skalibrować lub prze kalibrować a to wiązało się z dużymi kosztami.
Sama naprawa skrzyni bez demontażu i montażu oscylowała w granicach 2-4tys. zł co przekraczało wartość pojazdu i nie dawało 100% gwarancji czy będzie w ogóle działać lub działać poprawnie i jak długo.
Kolejnym problemem było znalezienie odpowiedniego zamiennika od tak zwanego dawcy ponieważ najwięcej ich było do modelu GF a gdy już udało mi się znaleźć ASB z tego konkretnego modelu (tak myślałem, o tym niżej) wychodził problem z jej dostarczeniem, firmy kurierskie nie mogły podjąć się transportu ze względu na gabaryty i wagę, pozostawało jeszcze spotkanie się w pół drogi ze sprzedawcą i dalszy transport na własną rękę.
Ostatnim probleme były znalezione przeze mnie informacje, że Mazda z modelu 626 GE montowała dwa typy ASB:
G4A-EL sterowana przez 3 elektrozawory – mogła pochodzić jeszcze z modelu III GD, GV z 1993r
GF4A-EL sterowana przez 7 elektrozaworów
Obie wyglądają niemalże identycznie lecz miałem problem ze znalezieniem informacji która z tych skrzyń znajdowała się w moim samochodzie. Mógłbym kupić nie taką jak trzeba i zostać z problemem ewentualnej sprzedaży.
Pozdrawiam.
We wrześniu ubiegłego roku zakończyłem "walkę" lub też poszukiwania rozwiązania mojego problemu,
oprócz skrzyni biegów doszedł problem z silnikiem lub z układem paliwowym.
Nie jestem już w stanie powiedzieć jak długo i gdzie szukałem rozwiązania mojego problemu.
Oto opinie różnych osób z którymi kontaktowałem się w tej sprawie:
– skutecznie zajeżdżona
– wyeksploatowana
– zła eksploatacja spowodowana użyciem niewłaściwego oleju przez poprzednich właścicieli – ja wymieniałem go dwukrotnie co nie przyniosło skutku.
– awaryjność ASB w tym modelu – czyli musiało kiedyś do tego dojść
– problem w układem sterującym – elektrozaworami, już nie pamiętam dokładnie o co chodziło.
Znalazłem osobę która doradziła mi abym wymienił sterownik do ASB znajdujący się za dźwignią zmiany biegów, w jej przypadku skrzynia nie reagowała na wrzucenie biegu wstecznego a wymiana sterownika rozwiązała problem. Udało mi się znaleźć taki sterownik i go kupić lecz nigdy nie dokonałem wymiany ze względu na wspomniany na początku problem i z obawy aby nie "ugotować" samochodu, ponieważ podobno tak zwana domowa wymiana sterownika nic by nie dała i trzeba by było pod coś go podpiąć i skalibrować lub prze kalibrować a to wiązało się z dużymi kosztami.
Sama naprawa skrzyni bez demontażu i montażu oscylowała w granicach 2-4tys. zł co przekraczało wartość pojazdu i nie dawało 100% gwarancji czy będzie w ogóle działać lub działać poprawnie i jak długo.
Kolejnym problemem było znalezienie odpowiedniego zamiennika od tak zwanego dawcy ponieważ najwięcej ich było do modelu GF a gdy już udało mi się znaleźć ASB z tego konkretnego modelu (tak myślałem, o tym niżej) wychodził problem z jej dostarczeniem, firmy kurierskie nie mogły podjąć się transportu ze względu na gabaryty i wagę, pozostawało jeszcze spotkanie się w pół drogi ze sprzedawcą i dalszy transport na własną rękę.
Ostatnim probleme były znalezione przeze mnie informacje, że Mazda z modelu 626 GE montowała dwa typy ASB:
G4A-EL sterowana przez 3 elektrozawory – mogła pochodzić jeszcze z modelu III GD, GV z 1993r
GF4A-EL sterowana przez 7 elektrozaworów
Obie wyglądają niemalże identycznie lecz miałem problem ze znalezieniem informacji która z tych skrzyń znajdowała się w moim samochodzie. Mógłbym kupić nie taką jak trzeba i zostać z problemem ewentualnej sprzedaży.
Pozdrawiam.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6