ile sprężyn do klocków na tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez genewa » 24 paź 2005, 13:48

Witam,

w moim autku mam denerwujący szum podczas jazdy wskutek ocierania klocków o tylne tarcze.
Odkręcenie śruby (od regulacji ręcznego) nie powoduje żadnych zmian. Dopiero wyjęcie klocków powoduje, że szum zanika.
Zauważyłem, że mam w zacisku tylko jedną "sprężynę". Czy jest to część, którą bez problemu kupię w sklepie z częściami do japończyków?
Czy jest jakiś "przepis" na regulację ręcznego.
Tarcza przed rozebraniem zacisku nie grzała się a hamulce nożny i ręczny były sprawne.
Klocki hamulcowe (Lucas) są w dobrym stanie i jest jeszcze duży zapas okładziny ciernej.

Pytanie do Jaksy: Jaka jest różnica między kluczem ampulowym a imbusowym?

Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez tomekrvf » 24 paź 2005, 13:58

genewa napisał(a):Jaka jest różnica między kluczem ampulowym a imbusowym?

Nie ma. Przepraszam że się wtrącam.
A którą śrubę wykręcałeś? Tą w zacisku?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez genewa » 24 paź 2005, 14:23

Witam,
To dlaczego Jaksa zawsze używał w postach słowa ampulowy

żeby wyjąć klocki to musiałem odkręcić jedną śrubę trzymającą prowadnice klocków.
Również odkręcałem śrube (kluczem imbusowym), która to powodowała przesuwanie się tłoczka.

Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez hazell » 24 paź 2005, 21:28

Też się zastanawiałem jak w nowym zestawie była tylko jedna sprężyna. W każdym razie w manualu narysowana jest też tylko jedna i to zamontowana na dole.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez genewa » 25 paź 2005, 07:57

Witam,

u mnie też sprężyna zamontowana jest na dole.
To co mam zrobić żeby klocki nie szurały po tarczy.
Efekt dzwiękowy jest podobny jak przy uszkodzonym łożysku.

Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez hazell » 25 paź 2005, 08:49

Teoretycznie regulacja kluczem ampulowym/imbusowym powinna załatwić sprawę. Ale skoro tak nie jest... może stoją tłoczki i przydałaby się regeneracja zacisków? Na odległość to raczej ciężko coś takiego zweryfikować.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez genewa » 25 paź 2005, 09:00

Tłoczek pracuje dobrze.
Jeśli poluzuję śrubę na klucz ampulowy, to prowadnice z klockami mogę przesuwać około 0,5 cm, a i tak nie jest możliwe znalezienie takiego położenia klocków aby nie ocierały o tarcze.

Pozdrawiam
Marek

PS.
Zima idzie, to może "jeżdżąc" dużo na ręcznym poprawi się i zaniknie ten cholerny szum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez genewa » 17 lis 2005, 10:27

mayer napisał(a):wywal lukasy i załóż porządne klocki, miałem to samo jak sobie zamontowałem lukasy z przodu, lekko zuzyte kantowały sie w zacisku.


Witam,

ostatnio przyglądałem się tarczom z tyłu i mają one ranty na obwodzie. Klocki się do tych rantów dopasowały bo są starte właśnie w tych miejscach. Kupiłem nowe klocki Kashiyama (we Wrocku 70 PLN) i założyłem je po obruceniu kilka razy kołem na powierzchni ich powstał ślad ocierania. Myślę, że po przejechaniu kilku kilometrów wyglądałyby jak te stare – czyli zabawa ze zmianą klocków odpada. Czy jest jakiś chaułpniczy sposób na wyrównanie tarczy lub są firmy, które robią tego typu zabieg bez zdejmowania tarczy.

Pozdrawiam
Marek

PS. Myślę, że efekt ten jest zaniedbaniem ze strony ASO w Niemczech.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez genewa » 17 lis 2005, 11:40

Prawdopodobnie mam tyle samo co ty (do Jaksy).
Rzecz się dzieje na dwóch tarczach.

Ile jest zabawy przy wymianie tarcz z tyłu? Jak z ustawianiem luzu łożysk?
Jakie tarcze (firma)?

Pozdrawiam
marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez mayer » 21 lis 2005, 00:34

genewa napisał(a):Ile jest zabawy przy wymianie tarcz z tyłu?

wszystko zależy od twojej wprawy zakładam ze nie zajmie ci to mniej jak 1,5 h a nie powinno więcej niż 3h.
genewa napisał(a):Jak z ustawianiem luzu łożysk?

a o jakim ustawianiu luzu mówisz??? nic nie ustawiasz żadnego luzu.

genewa napisał(a):Jakie tarcze (firma)?

ilu uzytkowników tyle opinii zalezy co jest decydujacym warunkiem – jakość , gwarancja czy cena?
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez genewa » 22 lis 2005, 09:54

mayer napisał(a):
genewa napisał(a):Ile jest zabawy przy wymianie tarcz z tyłu?

wszystko zależy od twojej wprawy zakładam ze nie zajmie ci to mniej jak 1,5 h a nie powinno więcej niż 3h.


Mógłbyś w skrucie opisać jakie czynności się wykonuje przy wymianie tarczy (demontaż z piasty).

Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez mayer » 22 lis 2005, 10:52

1. popuścić śruby koła
2. podnieść auto
3. odkręcić koło
4. wypiąć z mocowań wężyk elastyczny hamulcowy i odkręcić go od zacisku zabezpieczyć przed wylewaniem sie płynu
5. wypiąć linkę hamulca ręcznego
6. wykręcić dolną prowadnice zacisku
7. otworzyć zacisk cofając wcześniej lekko tłoczek (wkręca się) wyjąć klockii WYRZUCIĆ JE!!
8. odkręcić zacisk z mocowań dwie śruby M17
9.zdjąć zacisk
10. zdjąć tarczę hamulcową
11. BARDZO DOKŁADNIE WYCZYŚCIĆ powierzchnię piasty najpierw szczotka druciana później papier ścierny tak żeby nie zostało żadnego brudu rdzy itp.
odwrotnie składać
Po wszystkim wyregulować hamulec ręczny i odpowietrzyć zaciski zaczynając od tylnego prawego koła , tylne lewe przednie prawe, przednie lewe.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez hazell » 22 lis 2005, 11:06

Wszystko git, tylko po co ma odpinać przewód hamulcowy i zapowietrzać układ? Nie potrzeba tego robić.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez genewa » 22 lis 2005, 11:12

hazell napisał(a):Wszystko git, tylko po co ma odpinać przewód hamulcowy i zapowietrzać układ? Nie potrzeba tego robić.


Klocki wymieniałem bez odpinania wężyka.

Mnie interesuje punkt 10-ty.
O ile pamiętam to tarcza chyba jest przykręcona śrubą, która jest umieszczona centralnie w piaście, a więc musi ona również spinać łożysko. Nie zauważyłem żadnych innych śrub, które by trzymały tarcze. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.

Pozdrawiam
marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez hazell » 22 lis 2005, 11:14

Tarcza jest trzymana tylko i wyłącznie śrubami, które trzymają koło. Blokuje ją jeszcze mocowanie zacisku – tak jak mayer napisał – dwie śruby 17.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez genewa » 24 lis 2005, 12:14

Hamulce dobrze hamują. Tłoczki są tylko zardzewiałe od strony klocków. Nie wiem jak w środku. Gumy od prowadnic i od tłoczka są dobre. Prowadnice również są bez oznak rdzy. Jak pogoda pozwoli to będe próbował w sobotę odkleić tarcze od piasty. O efektach napiszę.

Pozdrawiam
marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez genewa » 3 kwi 2006, 11:13

genewa napisał(a):Witam,

w moim autku mam denerwujący szum podczas jazdy wskutek ocierania klocków o tylne tarcze.


Przełożenie kół z tyłu na przód spowodowało przeniesienie denerwującego szumu na przód. Nie potrzebnie czepiałem się hamulców. Dobrze, że nie zabrałem się za wymianę łożysk. Gumy firmy Barum – muszą iść do wymiany.

Pozdrawiam
marek
President Valery + drut na magnesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez bazyl wspaniały » 30 cze 2006, 18:07

ja tylko nieśmiało w sprawie tych sprężynek rozpychających klocki. u mnie, u mojego szfagra (też ma mazdę taką jak ja) i jeszcze u jednego gościa znajomego są po dwie sprężyny w każdym zacisku, a co do tego szumu to proponuję porządnie wyczyscić wszystkie elementy zacisku tak żeby sobie wszystko luźno chodziło. u mnie było tak że niby lekko chodziło wszystko ale... no właśnie, w czasie jazdy już nie chciało. czyszczenie rozwiązało problem
pozdrawiam :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez dgolf » 2 paź 2015, 14:29

Temat stary ale np. ja się dowiedziałem o tych sprężynkach kiedy kupiłem zacisk na szrocie niedawno. Tam były zamontowane dwie na jeden zacisk i naprawdę żadnego stukania, nawet jeśli klocki mają wyrobione prowadniki.
Załączniki
zestaw-montazowy-klockow-mazda-626.jpg
Zestaw montażowy klocków tylnych Mazda 626 GE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6