ile sprężyn do klocków na tył
Strona 1 z 1
Witam,
w moim autku mam denerwujący szum podczas jazdy wskutek ocierania klocków o tylne tarcze.
Odkręcenie śruby (od regulacji ręcznego) nie powoduje żadnych zmian. Dopiero wyjęcie klocków powoduje, że szum zanika.
Zauważyłem, że mam w zacisku tylko jedną "sprężynę". Czy jest to część, którą bez problemu kupię w sklepie z częściami do japończyków?
Czy jest jakiś "przepis" na regulację ręcznego.
Tarcza przed rozebraniem zacisku nie grzała się a hamulce nożny i ręczny były sprawne.
Klocki hamulcowe (Lucas) są w dobrym stanie i jest jeszcze duży zapas okładziny ciernej.
Pytanie do Jaksy: Jaka jest różnica między kluczem ampulowym a imbusowym?
Pozdrawiam
Marek
w moim autku mam denerwujący szum podczas jazdy wskutek ocierania klocków o tylne tarcze.
Odkręcenie śruby (od regulacji ręcznego) nie powoduje żadnych zmian. Dopiero wyjęcie klocków powoduje, że szum zanika.
Zauważyłem, że mam w zacisku tylko jedną "sprężynę". Czy jest to część, którą bez problemu kupię w sklepie z częściami do japończyków?
Czy jest jakiś "przepis" na regulację ręcznego.
Tarcza przed rozebraniem zacisku nie grzała się a hamulce nożny i ręczny były sprawne.
Klocki hamulcowe (Lucas) są w dobrym stanie i jest jeszcze duży zapas okładziny ciernej.
Pytanie do Jaksy: Jaka jest różnica między kluczem ampulowym a imbusowym?
Pozdrawiam
Marek
Witam,
To dlaczego Jaksa zawsze używał w postach słowa ampulowy
żeby wyjąć klocki to musiałem odkręcić jedną śrubę trzymającą prowadnice klocków.
Również odkręcałem śrube (kluczem imbusowym), która to powodowała przesuwanie się tłoczka.
Pozdrawiam
Marek
To dlaczego Jaksa zawsze używał w postach słowa ampulowy
żeby wyjąć klocki to musiałem odkręcić jedną śrubę trzymającą prowadnice klocków.
Również odkręcałem śrube (kluczem imbusowym), która to powodowała przesuwanie się tłoczka.
Pozdrawiam
Marek
Teoretycznie regulacja kluczem ampulowym/imbusowym powinna załatwić sprawę. Ale skoro tak nie jest... może stoją tłoczki i przydałaby się regeneracja zacisków? Na odległość to raczej ciężko coś takiego zweryfikować.
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Tłoczek pracuje dobrze.
Jeśli poluzuję śrubę na klucz ampulowy, to prowadnice z klockami mogę przesuwać około 0,5 cm, a i tak nie jest możliwe znalezienie takiego położenia klocków aby nie ocierały o tarcze.
Pozdrawiam
Marek
PS.
Zima idzie, to może "jeżdżąc" dużo na ręcznym poprawi się i zaniknie ten cholerny szum.
Jeśli poluzuję śrubę na klucz ampulowy, to prowadnice z klockami mogę przesuwać około 0,5 cm, a i tak nie jest możliwe znalezienie takiego położenia klocków aby nie ocierały o tarcze.
Pozdrawiam
Marek
PS.
Zima idzie, to może "jeżdżąc" dużo na ręcznym poprawi się i zaniknie ten cholerny szum.
mayer napisał(a):wywal lukasy i załóż porządne klocki, miałem to samo jak sobie zamontowałem lukasy z przodu, lekko zuzyte kantowały sie w zacisku.
Witam,
ostatnio przyglądałem się tarczom z tyłu i mają one ranty na obwodzie. Klocki się do tych rantów dopasowały bo są starte właśnie w tych miejscach. Kupiłem nowe klocki Kashiyama (we Wrocku 70 PLN) i założyłem je po obruceniu kilka razy kołem na powierzchni ich powstał ślad ocierania. Myślę, że po przejechaniu kilku kilometrów wyglądałyby jak te stare – czyli zabawa ze zmianą klocków odpada. Czy jest jakiś chaułpniczy sposób na wyrównanie tarczy lub są firmy, które robią tego typu zabieg bez zdejmowania tarczy.
Pozdrawiam
Marek
PS. Myślę, że efekt ten jest zaniedbaniem ze strony ASO w Niemczech.
genewa napisał(a):Ile jest zabawy przy wymianie tarcz z tyłu?
wszystko zależy od twojej wprawy zakładam ze nie zajmie ci to mniej jak 1,5 h a nie powinno więcej niż 3h.
genewa napisał(a):Jak z ustawianiem luzu łożysk?
a o jakim ustawianiu luzu mówisz??? nic nie ustawiasz żadnego luzu.
genewa napisał(a):Jakie tarcze (firma)?
ilu uzytkowników tyle opinii zalezy co jest decydujacym warunkiem – jakość , gwarancja czy cena?
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
mayer napisał(a):genewa napisał(a):Ile jest zabawy przy wymianie tarcz z tyłu?
wszystko zależy od twojej wprawy zakładam ze nie zajmie ci to mniej jak 1,5 h a nie powinno więcej niż 3h.
Mógłbyś w skrucie opisać jakie czynności się wykonuje przy wymianie tarczy (demontaż z piasty).
Pozdrawiam
Marek
1. popuścić śruby koła
2. podnieść auto
3. odkręcić koło
4. wypiąć z mocowań wężyk elastyczny hamulcowy i odkręcić go od zacisku zabezpieczyć przed wylewaniem sie płynu
5. wypiąć linkę hamulca ręcznego
6. wykręcić dolną prowadnice zacisku
7. otworzyć zacisk cofając wcześniej lekko tłoczek (wkręca się) wyjąć klockii WYRZUCIĆ JE!!
8. odkręcić zacisk z mocowań dwie śruby M17
9.zdjąć zacisk
10. zdjąć tarczę hamulcową
11. BARDZO DOKŁADNIE WYCZYŚCIĆ powierzchnię piasty najpierw szczotka druciana później papier ścierny tak żeby nie zostało żadnego brudu rdzy itp.
odwrotnie składać
Po wszystkim wyregulować hamulec ręczny i odpowietrzyć zaciski zaczynając od tylnego prawego koła , tylne lewe przednie prawe, przednie lewe.
2. podnieść auto
3. odkręcić koło
4. wypiąć z mocowań wężyk elastyczny hamulcowy i odkręcić go od zacisku zabezpieczyć przed wylewaniem sie płynu
5. wypiąć linkę hamulca ręcznego
6. wykręcić dolną prowadnice zacisku
7. otworzyć zacisk cofając wcześniej lekko tłoczek (wkręca się) wyjąć klockii WYRZUCIĆ JE!!
8. odkręcić zacisk z mocowań dwie śruby M17
9.zdjąć zacisk
10. zdjąć tarczę hamulcową
11. BARDZO DOKŁADNIE WYCZYŚCIĆ powierzchnię piasty najpierw szczotka druciana później papier ścierny tak żeby nie zostało żadnego brudu rdzy itp.
odwrotnie składać
Po wszystkim wyregulować hamulec ręczny i odpowietrzyć zaciski zaczynając od tylnego prawego koła , tylne lewe przednie prawe, przednie lewe.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
hazell napisał(a):Wszystko git, tylko po co ma odpinać przewód hamulcowy i zapowietrzać układ? Nie potrzeba tego robić.
Klocki wymieniałem bez odpinania wężyka.
Mnie interesuje punkt 10-ty.
O ile pamiętam to tarcza chyba jest przykręcona śrubą, która jest umieszczona centralnie w piaście, a więc musi ona również spinać łożysko. Nie zauważyłem żadnych innych śrub, które by trzymały tarcze. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.
Pozdrawiam
marek
Hamulce dobrze hamują. Tłoczki są tylko zardzewiałe od strony klocków. Nie wiem jak w środku. Gumy od prowadnic i od tłoczka są dobre. Prowadnice również są bez oznak rdzy. Jak pogoda pozwoli to będe próbował w sobotę odkleić tarcze od piasty. O efektach napiszę.
Pozdrawiam
marek
Pozdrawiam
marek
genewa napisał(a):Witam,
w moim autku mam denerwujący szum podczas jazdy wskutek ocierania klocków o tylne tarcze.
Przełożenie kół z tyłu na przód spowodowało przeniesienie denerwującego szumu na przód. Nie potrzebnie czepiałem się hamulców. Dobrze, że nie zabrałem się za wymianę łożysk. Gumy firmy Barum – muszą iść do wymiany.
Pozdrawiam
marek
President Valery + drut na magnesie
ja tylko nieśmiało w sprawie tych sprężynek rozpychających klocki. u mnie, u mojego szfagra (też ma mazdę taką jak ja) i jeszcze u jednego gościa znajomego są po dwie sprężyny w każdym zacisku, a co do tego szumu to proponuję porządnie wyczyscić wszystkie elementy zacisku tak żeby sobie wszystko luźno chodziło. u mnie było tak że niby lekko chodziło wszystko ale... no właśnie, w czasie jazdy już nie chciało. czyszczenie rozwiązało problem
pozdrawiam
pozdrawiam
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Temat stary ale np. ja się dowiedziałem o tych sprężynkach kiedy kupiłem zacisk na szrocie niedawno. Tam były zamontowane dwie na jeden zacisk i naprawdę żadnego stukania, nawet jeśli klocki mają wyrobione prowadniki.
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6