Drgania Kierownicy podczas jazdy (Mazda 626 1,8 1996r.)
Strona 1 z 1
Ostatnio podczas jazdy od 100km/h zaczeła drgać kierownica.Samochod ostatnio przeszedł badania techniczne bez żadnego ale.Wiem ze lewe koło ma dosłownie moze 0,5 mm luzu i wiem ze to koncówka drążka.jak podniose samochod i dobrze uderze w koło to słychac delikatny luz.Diagnosta sprawdzając powiedział ze nic nie znalazł.Moje pytanie brzmi.czy tak minimalny luz moze powodowac drgania podczas jazdy szybkiej? P.S – Gdy samochod stoi zgaszony i ruszam kierownicą to slychac stukanie z lewej strony. Prosze o jakies porady.Pozdrawiam.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
- Od: 12 lut 2010, 10:40
- Posty: 170
- Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.
bokser1111 napisał(a):Wiem ze lewe koło ma dosłownie moze 0,5 mm luzu i wiem ze to koncówka drążka.jak podniosę samochod i dobrze uderze w koło to słychac delikatny .
Taki luz, to nie luz Chyba że masz na myśli 0.5cm?.
Stukanie raczej nie powoduje końcówka drążka. Bardziej prawdopodobne to drążek, lub sama maglownica. Tylko pytanie jak mocno ruszasz kierownicą na postoju?
Lekko do pojawienia się oporu, czy ruszasz kołami? Jeśli to pierwsze to, to co napisałem wyżej.
A drugie. Sworzeń wahacza, tuleja górna wahacza, łożysko mcp.
Przy takim luzie nie powinno nic drgac. Powiem więcej, nawet go nie wyczujesz ręką
Jednak myślę że to wina drążka, lub maglownicy tego stukania i luzu.
Pozdr.
-
lukasz2387
A ja borykałem się przez ostatnie parę lat z takim samym problemem – powyżej 130 km/h kierownica tak się trzęsła, że nie szło jechać... Obstawiałem źle wyważone opony, ale specjalnie przyglądałem się podczas wyważania – maszyna wskazywała 0 czyli niby idealne wyważenie... Potem kupiłem nowe opony i było to samo. I tak do zeszłej zimy kiedy to w końcu trafiłem na dobrego gumiarza – i jak ręką odjął zarówno na letnich i jak na zimowych, teraz nawet przy 160 km/h nic nie drga. Rozmawiałem z gumiarzem i powiedział, że generalnie "fachowcy" ustawiają dużą tolerancję wyważarki aby po prostu szybciej wyważać koła (wiadomo, nie trzeba tak tak dokładnie dobierać obciążników) – i potem, mimo że koło nie jest do końca wyważone to wyważarka pokazuje, że jest (bo niedoważenie mieści się w ustawionej tolerancji). Powiedział, że on ma ustawioną bardzo małą tolerancję i musi się nie raz namęczyć żeby się wyważyło ale za to koła są idealnie wyważone.
Tak więc moja rada – poszukaj dobrego gumiarza.
PS. Jak ktoś z okolic Poznania to mogę dać namiary, zakład jest w Przeźmierowie.
Tak więc moja rada – poszukaj dobrego gumiarza.
PS. Jak ktoś z okolic Poznania to mogę dać namiary, zakład jest w Przeźmierowie.
- Od: 6 sie 2008, 08:43
- Posty: 22
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 '95
kamil75 napisał(a):Powiedział, że on ma ustawioną bardzo małą tolerancję i musi się nie raz namęczyć żeby się wyważyło ale za to koła są idealnie wyważone.
Tak więc moja rada – poszukaj dobrego gumiarza.
Zgadzam się, ale różni są fachowcy Czasami w pośpiechu przy zmianie opon nie wyczyszczą dokładnie felgi z błota i wyważają, od tego mają tolerancją. Ale gdy błoto zniknie z felgi jest już problem. Tak samo ma się rzecz na odwrót.
Kolega pisze że ma problem z małym luzem i stukami na postoju Więc chyba to nie wina wyważenia. Jednak nie wykluczone, że może byc przyczyną drgań i powstałych luzów w zawieszeniu
Może warto sprawdzić?
Pozdr.
-
lukasz2387
A ja bym sprawdził czy felgi są prawidłowo osadzone na piaście, czy niema luzów? Ja miałem właśnie mały luz, jeździłem jakiś czas bez pierścieni i przy 100km/h właśnie drgała kiera jak sto diabłów...
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Witam.Dzisiaj dowiedziałem sie ze to złe wyważenie kół. lukasz2387 : Kręce kierownica do wyczucia oporu,wiec delikatnie i słysze stukanie.Dodam ze Kierownica poszła w lewa strone.musze ja przytrzymywac i jest sporo przekrecona w lewo i dodatkowo te drgania.Napewno sprawdze tez jak kolega pisał wcześniej : maglownice i drążek.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
- Od: 12 lut 2010, 10:40
- Posty: 170
- Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.
Ja mam też luz i stukanie , chyba te nasze auta tak mają z wiekiem. U siebie olałem temat tej maglownicy, tylko pilnuję końcówek i zbieżności.
Pozdr.
Pozdr.
-
lukasz2387
Wczoraj zdjąłem koło i zaczałem nim machac na lewo i prawo i juz nie ma tak minimalnego luzu a macha sie ze 3mm na boki.sworzen to tez nie jest bo byl wymieniony ostatnio na 555.zauwazyłem dodatkowo przy machaniu kołem ze razem z nim rusza sie drążek.jeszcze sprawdze to na stacji.jezeli chodzi o maglownice to raczej jest ok.przy najmniejszym ruchu kierownica kolo tez sie rusza.pozdrawiam.
Sprawdziłem dzisiaj maglownice i drążki.Wszystko było ok,wiec wymieniłem ta koncówke drążka która miała luz,ustawiłem geometrie i wszystko ustało.Dziekuje wszystkim za pomoc.Problem uważam za rozwiazany.
Sprawdziłem dzisiaj maglownice i drążki.Wszystko było ok,wiec wymieniłem ta koncówke drążka która miała luz,ustawiłem geometrie i wszystko ustało.Dziekuje wszystkim za pomoc.Problem uważam za rozwiazany.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
- Od: 12 lut 2010, 10:40
- Posty: 170
- Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6