Odczyt kodów DTC (626 GE CD4E Cronos)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez _MarSs_ » 15 lut 2004, 14:22

Chcę sprawdzić kody błędów.

Pojazd: 626 Cronos 2.0 ASB (CD4E) '95
W złączy diagnostycznym nie ma pinów do testów (TAT, FAT) jest oczywiście GND i +B oraz kilka innych.

Jest dodatkowe złącze diagnostyczne blizej lampy i tam jest niby ten przewód STI ale po zwarciu do masy nic się nie dzieje a dokładniej:
– zwieram STI do masy,
– siadam za stery,
– włączam zapłon (nie włączam silnika),
– czekam, czekam,
– po 30 sekundach lampka od ASB błyska 1 raz na bardzo krótko i dalej cisza,
– włączam silnik,
– czekam, czekam,
– i juz nic a nic nie błyska.

A zawsze na zimnym silniku jeśli próbuję jechać zanim się nie dogrzeje to zaczyna błuskać lampka od ASB i po dogrzaniu przestaje.

Jeśli możecie to pomóżcie!!!

Pozdrawiam

_MarSs_

P.S. Bardzo mi to nie przeszkadza ale zawsze to człowiek chciałby, żeby nic mu po oczach nie błyskało. Prawda?
Pozdrawiam

_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2003, 14:33
Posty: 80
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0 95

Postprzez newbie » 15 lut 2004, 14:53

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Paweł » 15 lut 2004, 22:05

Mostkujesz zlacze nr 2 (SIG RTN), razem z tym, ktore jest na oddzielnym kablu (STI). Wczesniej sprawdz, czy masz doprowadzona mase do SIG RTN, jesli nie, to mozna polaczyc STI (Self Test Input) razem z minusem akumulatora. Przy okazji sprawdz, czy masz fabryczna zwore na odgalezieniu tej wiazki (zwora serwisowa, po wyjeciu uzywana do ustawiania zaplonu i obrotow).

Po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu: Check Engine (CE) zgasnie od razu, po okolo 12 sekundach powinien bardzo krotko mignac HOLD, po chwili mignie CE. Wydaje mi sie, ze to sa wlasnie te "szybkie kody". 3 sekundy pozniej powinienes miec juz odczyty bledow. Na poczatek kod 111, czyli trzy 0.5 sekundowe pikniecia. Kolejne kody oddzielone sa dluzsza, 4 sekundowa przerwa. Wszystkie kody sa "wyswietlane" dwa razy, a oddzielone sa 6 sekundowa pauza, sygnalem i 6 sekundowa pauza.

Po odczytaniu tych kodow odlaczasz zaplon i po kilkunastu sekundach uruchamiasz silnik. CE zgasnie od razu, po okolo 6 sekundach CE mignie dwa razy – jest to ID czterocylindrowego silnika. Masz blisko 50 sekund, zeby przekrecic kolo kierownicy przynajmniej o 1/4 obrotu, wcinac i zwolnic hamulec oraz dwa razy nacisnac guzik HOLD lub O/D OFF. Po uplywie tego czasu CE krotko mignie (szybkie kody). 3 sekundy pozniej powinienes miec odczyty bledow (bez 111, jako ze na pracujacym silniku nie ma odczytu bledow KAM – Keep Alive Memory).

To chyba wszystko. Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/892)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez _MarSs_ » 15 lut 2004, 22:54

Mostkujesz zlacze nr 2 (SIG RTN), razem z tym, ktore jest na oddzielnym kablu (STI). Wczesniej sprawdz, czy masz doprowadzona mase do SIG RTN, jesli nie, to mozna polaczyc STI (Self Test Input) razem z minusem akumulatora.

Pięknie, pięknie – tak właśnie robię i nic jedno błyśnięcie i po krzyku.
Przy okazji sprawdz, czy masz fabryczna zwore na odgalezieniu tej wiazki (zwora serwisowa, po wyjeciu uzywana do ustawiania zaplonu i obrotow).

Zworka jest i wygląda OK

A Check Engine to mi się jeszcze w życiu nie zaświeciło!! Może spalona żarówka??? Kiedy on się powinien zapalać?? I czy to ten obok wskaźnika świateł drogowych??
Pozdrawiam

_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2003, 14:33
Posty: 80
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0 95

Postprzez Paweł » 15 lut 2004, 23:10

Tak, CE jest obok drogowych, zapala sie i nie gasnie po przekreceniu kluczyka do pozycji zaplonu. Wylacza sie po uruchomieniu silnika (jesli wszystko jest ok). Podczas odczytu DTC, HOLD mruga mi tylko raz i mysle, ze nawet gdyby byly bledy skrzyni, to wymrugalaby je kontrolka CE – kody na cyfre "6".

Sprawdz wiec zarowke. Zegary w GE demontuje sie bardzo latwo. Nie to co w Corolli – wlasnie przed chwila to robilem. Toyota w 1998 roku montowala linke predkosciomierza! Toz to sredniowiecze! <killer>

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/892)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez _MarSs_ » 16 lut 2004, 10:40

Nooooooo, "tegom chciał" *

wreszcie zblizam się do brzegu – po robocie birgne ze srubokrętem i rozkręcam!!!

* Copyrights to Czarnecki z "Potopu"
Pozdrawiam

_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2003, 14:33
Posty: 80
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0 95

Postprzez _MarSs_ » 17 lut 2004, 20:58

Panowie, sprawdziłem kody!!!!
Dzięki za schemat i łopatologiczną instrukcję.
Wstyd, że nie zauważyłem, że żarówka od EC jest spalona.

A oto co dostałem:
Silnik wyłączony 116, 181, 452
Silnik działający 412, 116, 411

I byłem cały szczęśliwy dopóki nie sprawdziłem ich znaczenia!! :(
116 Engine Coolant Temperature Sensor
181 Heated Oxygene Sensor
452 Vehicle Speedometer Sensor
411 i 412 Idle Air Control Solenoid
Rozpacz ogromna, byłem przekonany, że samochód mam raczej sprawny a tu tyle "miodu'!!!!

Tak mi się jakos wydaje (intuicja czy co??) że ten 116 i 181 to mogą byc spowodowane niską temperaturą otoczenia (około 0) i silnikiem zimnym jak stopy nieboszczyka. Licze na Wasze potwierdzenie <głaszcze>

Ale te 411 i 412 to raczej prawda, bo obroty zachowują mi się jakoś dziwnie (kiedys o tym pisałem).

Liczę na Wasze komentarze.
Pozdrawiam

_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2003, 14:33
Posty: 80
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0 95

Postprzez Długi » 17 lut 2004, 21:09

Nie szarpie ci skrzynia ??????!!!!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez _MarSs_ » 17 lut 2004, 21:15

Kiedyś szarpała, a teraz nie.
Tyle, ze nie chce jej się jeździc na zimno.
Pozdrawiam

_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2003, 14:33
Posty: 80
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 626 2.0 95

Postprzez Długi » 17 lut 2004, 21:22

Ok pare uwag
Przy uszkodzeniu VSS może nie działać lockup i nie ma nadbiegu, przy zmianach biegów pojawiają się szarpnięcia, zakładając że błąd wyświetla przy niepracującym silniku jest to najprawdopodobniej błąd chwilowy lub przeszły.
181 – masz gaz ??, usterka wystąpiła w przeszłości
116 – błąd ECT usterka bieżąca, ale może wystąpić kiedy temp.silnika przy teście KOER nie przekracza 70 C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez GrzegorzSz » 17 lut 2004, 21:22

"Engine Coolant Temperature Sensor" tez mialem wywalony (kabelek sie urwal przy wymianie silnika. Ale zimno bylo – prawie caly czas wlaczone wentylatory.

"Vehicle Speedometer Sensor" jest elektroniczy (o ile sie nie myle – nie zagladalem w serwisowke) i nie powinien Ci pokazywac predkosci. Tak przynajmniej mialem w 2.5 KL.

"Heated Oxygene Sensor" temat sondy powraca jak bumerang.

...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Paweł » 17 lut 2004, 21:26

116, 411 i 422 – zwalam na nierozgrzany silnik.
181 i 452 – poczekalbym na sprawdzenie, czy wroca po resecie pamieci.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/892)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Długi » 17 lut 2004, 21:29

Teraz popatrzałem dokładniej i 116 jest również kodem zarejestrowanym przez PCM w przeszłości wię może być tu jakiś problem.
Przesunięcie parametrów pracy(nie całkowity damage) tego czujnika może mieć wpływ na kod 181
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Długi » 17 lut 2004, 21:32

Greyg napisał(a):
"Vehicle Speedometer Sensor" jest elektroniczy (o ile sie nie myle – nie zagladalem w serwisowke) i nie powinien Ci pokazywac predkosci. Tak przynajmniej mialem w 2.5 KL.


Licznik jest elektroniczny ale miałem taki przypadek w Probe że VSS zaczynał pokazywać od prędkości ok 8 km/h (osłabł magnes w nadajniku, najprawdopodobniej). Przy jeździe w korku skrzynia wyprawiała różne cuda (brak sygnału VSS)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Paweł » 17 lut 2004, 21:32

MarsS tego nie napisal, ale 116 na KOEO wywalilo mu jako blad biezacy. 411 i 412 sa dosc dziwne, ale mi tez je wywalalo jak robilem "testy" na zimnym silniku. Byc moze jest to spowodowane otwarciem termicznej czesci bypassu...

EDIT:

Blad VSS martwi mnie najbardziej, bo pamietam, ze bardzo czesto pojawia sie usterka tego elemntu przy problemach z CD4E. Dopoki jednak blad nie wroci, zakladam ze to jakis "pik", albo inne zaklocenie.

Uboga mieszanka na polotwartej przepustnicy – rowniez stawiam na chwilowa sprawe. Zla benzyna, przeklamanie odczytu z innych czujnikow, blad komputera, etc.

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 17 lut 2004, 21:36 przez Paweł, łącznie edytowano 1 raz
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/892)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Długi » 17 lut 2004, 21:33

Raczej jest jak mówisz, ponieważ (z głowy) te kody informują o niemożności osiągnięcia minimalnej i maksymalnej prędkości obrotowej podczas testu KOER
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez GrzegorzSz » 17 lut 2004, 21:35

Długi napisał(a):Przy uszkodzeniu VSS może nie działać lockup i nie ma nadbiegu, przy zmianach biegów pojawiają się szarpnięcia, zakładając że błąd wyświetla przy niepracującym silniku jest to najprawdopodobniej błąd chwilowy lub przeszły.


To fakt, a latwo to sprawdzisz nasluchuac czy ASB zmieni do konca biegi. Moja rada – nie ignoruj tych bledow, tylko zresetuj je, zorb troche km w celu weryfikacji i zrob ponowny odczyt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez GrzegorzSz » 17 lut 2004, 21:38

Dlugi, fakt, ja dziwnych przypadkow z ASB widzialem tyle, ze najlepsi w tym temacie glupieli. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Paweł » 17 lut 2004, 21:39

Raczej jest jak mówisz, ponieważ (z głowy) te kody informują o niemożności osiągnięcia minimalnej i maksymalnej prędkości obrotowej podczas testu KOER


Tak, cos z predkoscia obrotowow jalowych (niemoznosc skorygowania):

411 – obroty sa zbyt wysokie
412 – obroty sa zbyt niskie

Troche dziwne, ze dwa wywalilo. Ja mialem tylko 411. Ale co tam. Zobaczymy co wroci.

Pozdrawiam.

P.S. Z ciekawosci: MarsS moglbys sprawdzic jakie obroty ma silnik po wyjeciu tej zwory (SPOUT), bo mi wchodzi na blisko 1000rpm, a mysle ze powinien miec te 700 +/-50. Wszystkie odbiorniki, lacznie z wentylatorami powinienes miec wylaczone.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/892)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Długi » 17 lut 2004, 21:48

tco_tm napisał(a):
Tak, cos z predkoscia obrotowow jalowych (niemoznosc skorygowania):

411 – obroty sa zbyt wysokie
412 – obroty sa zbyt niskie

Troche dziwne, ze dwa wywalilo. Ja mialem tylko 411. Ale co tam. Zobaczymy co wroci.



Tco byłeś już w domu :)

Przyczyną faktycznie może być zimny silnik i otwarty termostat woskowy IACS.
Podczas testu KOER (w czasie którego wystąpiły błędy) PCM sprawdza zakres pracy IAC czyli obniża obroty do minimalnych i podwyższa do maksymalnych, kiedy otwarty jest termostat woskowy nie może tego zrobić więc zapisuje DTC. Błędy mogą też wystąpić kiedy pokręcona jest śruba AAS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6