Odczyt kodów DTC (626 GE CD4E Cronos)
1, 2
Chcę sprawdzić kody błędów.
Pojazd: 626 Cronos 2.0 ASB (CD4E) '95
W złączy diagnostycznym nie ma pinów do testów (TAT, FAT) jest oczywiście GND i +B oraz kilka innych.
Jest dodatkowe złącze diagnostyczne blizej lampy i tam jest niby ten przewód STI ale po zwarciu do masy nic się nie dzieje a dokładniej:
– zwieram STI do masy,
– siadam za stery,
– włączam zapłon (nie włączam silnika),
– czekam, czekam,
– po 30 sekundach lampka od ASB błyska 1 raz na bardzo krótko i dalej cisza,
– włączam silnik,
– czekam, czekam,
– i juz nic a nic nie błyska.
A zawsze na zimnym silniku jeśli próbuję jechać zanim się nie dogrzeje to zaczyna błuskać lampka od ASB i po dogrzaniu przestaje.
Jeśli możecie to pomóżcie!!!
Pozdrawiam
_MarSs_
P.S. Bardzo mi to nie przeszkadza ale zawsze to człowiek chciałby, żeby nic mu po oczach nie błyskało. Prawda?
Pojazd: 626 Cronos 2.0 ASB (CD4E) '95
W złączy diagnostycznym nie ma pinów do testów (TAT, FAT) jest oczywiście GND i +B oraz kilka innych.
Jest dodatkowe złącze diagnostyczne blizej lampy i tam jest niby ten przewód STI ale po zwarciu do masy nic się nie dzieje a dokładniej:
– zwieram STI do masy,
– siadam za stery,
– włączam zapłon (nie włączam silnika),
– czekam, czekam,
– po 30 sekundach lampka od ASB błyska 1 raz na bardzo krótko i dalej cisza,
– włączam silnik,
– czekam, czekam,
– i juz nic a nic nie błyska.
A zawsze na zimnym silniku jeśli próbuję jechać zanim się nie dogrzeje to zaczyna błuskać lampka od ASB i po dogrzaniu przestaje.
Jeśli możecie to pomóżcie!!!
Pozdrawiam
_MarSs_
P.S. Bardzo mi to nie przeszkadza ale zawsze to człowiek chciałby, żeby nic mu po oczach nie błyskało. Prawda?
Pozdrawiam
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
- Od: 14 gru 2003, 14:33
- Posty: 80
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 626 2.0 95
Mostkujesz zlacze nr 2 (SIG RTN), razem z tym, ktore jest na oddzielnym kablu (STI). Wczesniej sprawdz, czy masz doprowadzona mase do SIG RTN, jesli nie, to mozna polaczyc STI (Self Test Input) razem z minusem akumulatora. Przy okazji sprawdz, czy masz fabryczna zwore na odgalezieniu tej wiazki (zwora serwisowa, po wyjeciu uzywana do ustawiania zaplonu i obrotow).
Po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu: Check Engine (CE) zgasnie od razu, po okolo 12 sekundach powinien bardzo krotko mignac HOLD, po chwili mignie CE. Wydaje mi sie, ze to sa wlasnie te "szybkie kody". 3 sekundy pozniej powinienes miec juz odczyty bledow. Na poczatek kod 111, czyli trzy 0.5 sekundowe pikniecia. Kolejne kody oddzielone sa dluzsza, 4 sekundowa przerwa. Wszystkie kody sa "wyswietlane" dwa razy, a oddzielone sa 6 sekundowa pauza, sygnalem i 6 sekundowa pauza.
Po odczytaniu tych kodow odlaczasz zaplon i po kilkunastu sekundach uruchamiasz silnik. CE zgasnie od razu, po okolo 6 sekundach CE mignie dwa razy – jest to ID czterocylindrowego silnika. Masz blisko 50 sekund, zeby przekrecic kolo kierownicy przynajmniej o 1/4 obrotu, wcinac i zwolnic hamulec oraz dwa razy nacisnac guzik HOLD lub O/D OFF. Po uplywie tego czasu CE krotko mignie (szybkie kody). 3 sekundy pozniej powinienes miec odczyty bledow (bez 111, jako ze na pracujacym silniku nie ma odczytu bledow KAM – Keep Alive Memory).
To chyba wszystko. Pozdrawiam.
Po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu: Check Engine (CE) zgasnie od razu, po okolo 12 sekundach powinien bardzo krotko mignac HOLD, po chwili mignie CE. Wydaje mi sie, ze to sa wlasnie te "szybkie kody". 3 sekundy pozniej powinienes miec juz odczyty bledow. Na poczatek kod 111, czyli trzy 0.5 sekundowe pikniecia. Kolejne kody oddzielone sa dluzsza, 4 sekundowa przerwa. Wszystkie kody sa "wyswietlane" dwa razy, a oddzielone sa 6 sekundowa pauza, sygnalem i 6 sekundowa pauza.
Po odczytaniu tych kodow odlaczasz zaplon i po kilkunastu sekundach uruchamiasz silnik. CE zgasnie od razu, po okolo 6 sekundach CE mignie dwa razy – jest to ID czterocylindrowego silnika. Masz blisko 50 sekund, zeby przekrecic kolo kierownicy przynajmniej o 1/4 obrotu, wcinac i zwolnic hamulec oraz dwa razy nacisnac guzik HOLD lub O/D OFF. Po uplywie tego czasu CE krotko mignie (szybkie kody). 3 sekundy pozniej powinienes miec odczyty bledow (bez 111, jako ze na pracujacym silniku nie ma odczytu bledow KAM – Keep Alive Memory).
To chyba wszystko. Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Mostkujesz zlacze nr 2 (SIG RTN), razem z tym, ktore jest na oddzielnym kablu (STI). Wczesniej sprawdz, czy masz doprowadzona mase do SIG RTN, jesli nie, to mozna polaczyc STI (Self Test Input) razem z minusem akumulatora.
Pięknie, pięknie – tak właśnie robię i nic jedno błyśnięcie i po krzyku.
Przy okazji sprawdz, czy masz fabryczna zwore na odgalezieniu tej wiazki (zwora serwisowa, po wyjeciu uzywana do ustawiania zaplonu i obrotow).
Zworka jest i wygląda OK
A Check Engine to mi się jeszcze w życiu nie zaświeciło!! Może spalona żarówka??? Kiedy on się powinien zapalać?? I czy to ten obok wskaźnika świateł drogowych??
Pozdrawiam
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
- Od: 14 gru 2003, 14:33
- Posty: 80
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 626 2.0 95
Tak, CE jest obok drogowych, zapala sie i nie gasnie po przekreceniu kluczyka do pozycji zaplonu. Wylacza sie po uruchomieniu silnika (jesli wszystko jest ok). Podczas odczytu DTC, HOLD mruga mi tylko raz i mysle, ze nawet gdyby byly bledy skrzyni, to wymrugalaby je kontrolka CE – kody na cyfre "6".
Sprawdz wiec zarowke. Zegary w GE demontuje sie bardzo latwo. Nie to co w Corolli – wlasnie przed chwila to robilem. Toyota w 1998 roku montowala linke predkosciomierza! Toz to sredniowiecze!
Pozdrawiam.
Sprawdz wiec zarowke. Zegary w GE demontuje sie bardzo latwo. Nie to co w Corolli – wlasnie przed chwila to robilem. Toyota w 1998 roku montowala linke predkosciomierza! Toz to sredniowiecze!
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Panowie, sprawdziłem kody!!!!
Dzięki za schemat i łopatologiczną instrukcję.
Wstyd, że nie zauważyłem, że żarówka od EC jest spalona.
A oto co dostałem:
Silnik wyłączony 116, 181, 452
Silnik działający 412, 116, 411
I byłem cały szczęśliwy dopóki nie sprawdziłem ich znaczenia!!
116 Engine Coolant Temperature Sensor
181 Heated Oxygene Sensor
452 Vehicle Speedometer Sensor
411 i 412 Idle Air Control Solenoid
Rozpacz ogromna, byłem przekonany, że samochód mam raczej sprawny a tu tyle "miodu'!!!!
Tak mi się jakos wydaje (intuicja czy co??) że ten 116 i 181 to mogą byc spowodowane niską temperaturą otoczenia (około 0) i silnikiem zimnym jak stopy nieboszczyka. Licze na Wasze potwierdzenie
Ale te 411 i 412 to raczej prawda, bo obroty zachowują mi się jakoś dziwnie (kiedys o tym pisałem).
Liczę na Wasze komentarze.
Dzięki za schemat i łopatologiczną instrukcję.
Wstyd, że nie zauważyłem, że żarówka od EC jest spalona.
A oto co dostałem:
Silnik wyłączony 116, 181, 452
Silnik działający 412, 116, 411
I byłem cały szczęśliwy dopóki nie sprawdziłem ich znaczenia!!
116 Engine Coolant Temperature Sensor
181 Heated Oxygene Sensor
452 Vehicle Speedometer Sensor
411 i 412 Idle Air Control Solenoid
Rozpacz ogromna, byłem przekonany, że samochód mam raczej sprawny a tu tyle "miodu'!!!!
Tak mi się jakos wydaje (intuicja czy co??) że ten 116 i 181 to mogą byc spowodowane niską temperaturą otoczenia (około 0) i silnikiem zimnym jak stopy nieboszczyka. Licze na Wasze potwierdzenie
Ale te 411 i 412 to raczej prawda, bo obroty zachowują mi się jakoś dziwnie (kiedys o tym pisałem).
Liczę na Wasze komentarze.
Pozdrawiam
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
_MarSs_ {626 Cronos 2.0 95}
- Od: 14 gru 2003, 14:33
- Posty: 80
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 626 2.0 95
Ok pare uwag
Przy uszkodzeniu VSS może nie działać lockup i nie ma nadbiegu, przy zmianach biegów pojawiają się szarpnięcia, zakładając że błąd wyświetla przy niepracującym silniku jest to najprawdopodobniej błąd chwilowy lub przeszły.
181 – masz gaz , usterka wystąpiła w przeszłości
116 – błąd ECT usterka bieżąca, ale może wystąpić kiedy temp.silnika przy teście KOER nie przekracza 70 C
Przy uszkodzeniu VSS może nie działać lockup i nie ma nadbiegu, przy zmianach biegów pojawiają się szarpnięcia, zakładając że błąd wyświetla przy niepracującym silniku jest to najprawdopodobniej błąd chwilowy lub przeszły.
181 – masz gaz , usterka wystąpiła w przeszłości
116 – błąd ECT usterka bieżąca, ale może wystąpić kiedy temp.silnika przy teście KOER nie przekracza 70 C
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
"Engine Coolant Temperature Sensor" tez mialem wywalony (kabelek sie urwal przy wymianie silnika. Ale zimno bylo – prawie caly czas wlaczone wentylatory.
"Vehicle Speedometer Sensor" jest elektroniczy (o ile sie nie myle – nie zagladalem w serwisowke) i nie powinien Ci pokazywac predkosci. Tak przynajmniej mialem w 2.5 KL.
"Heated Oxygene Sensor" temat sondy powraca jak bumerang.
...
"Vehicle Speedometer Sensor" jest elektroniczy (o ile sie nie myle – nie zagladalem w serwisowke) i nie powinien Ci pokazywac predkosci. Tak przynajmniej mialem w 2.5 KL.
"Heated Oxygene Sensor" temat sondy powraca jak bumerang.
...
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Greyg napisał(a):
"Vehicle Speedometer Sensor" jest elektroniczy (o ile sie nie myle – nie zagladalem w serwisowke) i nie powinien Ci pokazywac predkosci. Tak przynajmniej mialem w 2.5 KL.
Licznik jest elektroniczny ale miałem taki przypadek w Probe że VSS zaczynał pokazywać od prędkości ok 8 km/h (osłabł magnes w nadajniku, najprawdopodobniej). Przy jeździe w korku skrzynia wyprawiała różne cuda (brak sygnału VSS)
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
MarsS tego nie napisal, ale 116 na KOEO wywalilo mu jako blad biezacy. 411 i 412 sa dosc dziwne, ale mi tez je wywalalo jak robilem "testy" na zimnym silniku. Byc moze jest to spowodowane otwarciem termicznej czesci bypassu...
EDIT:
Blad VSS martwi mnie najbardziej, bo pamietam, ze bardzo czesto pojawia sie usterka tego elemntu przy problemach z CD4E. Dopoki jednak blad nie wroci, zakladam ze to jakis "pik", albo inne zaklocenie.
Uboga mieszanka na polotwartej przepustnicy – rowniez stawiam na chwilowa sprawe. Zla benzyna, przeklamanie odczytu z innych czujnikow, blad komputera, etc.
Pozdrawiam.
EDIT:
Blad VSS martwi mnie najbardziej, bo pamietam, ze bardzo czesto pojawia sie usterka tego elemntu przy problemach z CD4E. Dopoki jednak blad nie wroci, zakladam ze to jakis "pik", albo inne zaklocenie.
Uboga mieszanka na polotwartej przepustnicy – rowniez stawiam na chwilowa sprawe. Zla benzyna, przeklamanie odczytu z innych czujnikow, blad komputera, etc.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 17 lut 2004, 21:36 przez Paweł, łącznie edytowano 1 raz
the right man in the wrong place...
Długi napisał(a):Przy uszkodzeniu VSS może nie działać lockup i nie ma nadbiegu, przy zmianach biegów pojawiają się szarpnięcia, zakładając że błąd wyświetla przy niepracującym silniku jest to najprawdopodobniej błąd chwilowy lub przeszły.
To fakt, a latwo to sprawdzisz nasluchuac czy ASB zmieni do konca biegi. Moja rada – nie ignoruj tych bledow, tylko zresetuj je, zorb troche km w celu weryfikacji i zrob ponowny odczyt.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Dlugi, fakt, ja dziwnych przypadkow z ASB widzialem tyle, ze najlepsi w tym temacie glupieli.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Raczej jest jak mówisz, ponieważ (z głowy) te kody informują o niemożności osiągnięcia minimalnej i maksymalnej prędkości obrotowej podczas testu KOER
Tak, cos z predkoscia obrotowow jalowych (niemoznosc skorygowania):
411 – obroty sa zbyt wysokie
412 – obroty sa zbyt niskie
Troche dziwne, ze dwa wywalilo. Ja mialem tylko 411. Ale co tam. Zobaczymy co wroci.
Pozdrawiam.
P.S. Z ciekawosci: MarsS moglbys sprawdzic jakie obroty ma silnik po wyjeciu tej zwory (SPOUT), bo mi wchodzi na blisko 1000rpm, a mysle ze powinien miec te 700 +/-50. Wszystkie odbiorniki, lacznie z wentylatorami powinienes miec wylaczone.
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):
Tak, cos z predkoscia obrotowow jalowych (niemoznosc skorygowania):
411 – obroty sa zbyt wysokie
412 – obroty sa zbyt niskie
Troche dziwne, ze dwa wywalilo. Ja mialem tylko 411. Ale co tam. Zobaczymy co wroci.
Tco byłeś już w domu
Przyczyną faktycznie może być zimny silnik i otwarty termostat woskowy IACS.
Podczas testu KOER (w czasie którego wystąpiły błędy) PCM sprawdza zakres pracy IAC czyli obniża obroty do minimalnych i podwyższa do maksymalnych, kiedy otwarty jest termostat woskowy nie może tego zrobić więc zapisuje DTC. Błędy mogą też wystąpić kiedy pokręcona jest śruba AAS
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6