Trzeszczenie i zgrzytanie przy skrecaniu kierownica

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez GofNet » 17 kwi 2007, 15:35

Najprawdopodobniej. Dzini mnie jednak to, że w Mazdzie 6! Przecież to "nowe" auto...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 17 kwi 2007, 16:04

darow napisał(a):Krecac kierownica na postoju cos ostro trzeszczy/stuka z lewej strony , przyspieszenie lub hamowanie rowniez wywoluje ten efekt (niezaleznie czy jade prosto czy skrecam). Trzeszczenie slychac jedynie w aucie, na zewnatrz nic.

Prawdopodobnie sworzeń któregoś wahacza lub końcówka drążka kierowniczego.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez oblivion » 5 lip 2007, 19:32

Odświeżam temat:
Zauważyłem że po kilkukilometrowej jeździe w deszczu lub po kałużach, przy skręcaniu kierownicy – obojętnie czy w czasie jazdy czy nie – w lewo lub prawo – coś skrzypi jak stare drzwi :| dźwięk przerażający.
"Na sucho" tego nie ma...
Co przeglądnąć, smarować lub wymienić? każda sugestia cenna.
Nie są to przeguby ani mcphersony – wymieniałem jakieś 1000km temu

niestety drogi mamy takie, że koleiny u ciotki na wsi są mniejsze...
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez piotrek2 » 11 lip 2007, 07:44

a może wyjmowaliscie całą kolumne Macpersona i została założona odwrotnie ja miałam tak u siebie. Na górnym kielichu są 4-y śruby rozmieszczone w takich samych odstępach i można przy montażu obrucić. Przy demontażu trzeba dobrze zaznaczyć położenie. Pozdrowionka
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez oblivion » 11 lip 2007, 08:22

fakt, zmieniałem łożysko+to co na górze(poduszka?jestem laikiem) z prawej strony na nowe. ale skrzypi tylko jak dostanie wilgoci... ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez tumek_b » 3 lis 2007, 10:23

Witam :)
Nawiązując do tematu trzeszczenia w układzie kierowniczym, mam również z tym problem. Podczas skręcania kierownicą w prawo, początkowo tylko podczas jazdy, po jakimś czasie również na postoju, daje się słyszeć trzeszczenie wyraźnie z okolic prawego koła. Wizyta na stacji diagnostycznej i jest diagnoza: końcówka drążka i sworzeń kulisty oczywiście prawa strona, do tego lekki luz na łożysku z lewej strony.

Pytanie, co jeszcze wymieni przy okazji wymiany końcówki i sworznie z jednej strony ??
Czy od razu kazać zrobi to samo z drugiej ??, Może przy okazji gumy na wahaczach ??(będą robili geometrie jak to po wymianie końcówki i nie chciałbym jej robi za jakiś czas drugi raz.)

Ostatnio wymieniałem amortyzatory z przodu i oczywiście nie miałem pojęcia o konieczności takiego samego ustawienia poduszki w kielichu, czy przy geometrii naprawią to, co spaprałem?

I jeszcze jedno czy łożysko koła, jak ma lekki luz wystarczy dokręcić czy konieczna wymiana, oczywiście zakładając, że nie jest wytrzaskane o ile to możliwe?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2007, 12:43
Posty: 7
Skąd: Bytom
Auto: 626 GE 2.0 Comprex `93 r.

Postprzez oblivion » 3 lis 2007, 15:47

nie wiem czy się nie mylę ale w 626 sworzeń jest wciskany w wahacz fabrycznie i trzeba go albo migomatem potraktować albo wymienić wahacz ze sworzniem, wymieniałem lewy przód i spanikowany mechanik dzwonił do mnie z pytaniem co robić, spawać czy wymieniamy wahacz...

o niemiłosierne zgrzyty gotów jestem podejrzewać pasek układu wspomagania kierownicy – być może jest stary i po otrzymaniu dawki wilgoci skrzypi, sz.p. Jaksa czy mogę mieć rację?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Marcin » 3 lis 2007, 16:26

Się podepnę :)
U mnie ostatnio zauważyłem coś takiego:
Wszystko jest OK jeśli kręcę kierownicą,czy to na postoju czy w czasie jazdy.Problem zaczyna się dopiero wtedy gdy hamuję,a dokładnie w ostatniej "fazie" hamowania (auto jedzie bardzo wolno,prawie stoi a ja mam naciśnięty lekko pedał ham.).Mi się wydaje że przy hamowaniu przód auta "siada" kładąć nacisk na któryś z elementów zawieszenia.
Trzeszczenie wydobywa się z prawego przedniego koła (z tych okolic) i tylko w czasie hamowania (zatrzymywania się).
Jakieś diagnozy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Beny » 3 lis 2007, 16:31

Marcin napisał(a):Się podepnę :)
U mnie ostatnio zauważyłem coś takiego:
Wszystko jest OK jeśli kręcę kierownicą,czy to na postoju czy w czasie jazdy.Problem zaczyna się dopiero wtedy gdy hamuję,a dokładnie w ostatniej "fazie" hamowania (auto jedzie bardzo wolno,prawie stoi a ja mam naciśnięty lekko pedał ham.).Mi się wydaje że przy hamowaniu przód auta "siada" kładąć nacisk na któryś z elementów zawieszenia.
Trzeszczenie wydobywa się z prawego przedniego koła (z tych okolic) i tylko w czasie hamowania (zatrzymywania się).
Jakieś diagnozy?


mam to samo i w tym samym kole i dokladnie tak jak opisujesz.Z tym ze nie zawsze raz jest raz nie.Przetrzepali mi auto na przegladzie i nic wiec jezdze dalej i czekam na rozwoj sytuacji
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Marcin » 3 lis 2007, 16:48

BenyV6 napisał(a):Przetrzepali mi auto na przegladzie

A chciałem właśnie w tygodniu na "szarpaki" jechać ale chyba sobie narazie podaruję skoro piszesz:

BenyV6 napisał(a):i nic

Chetnie bym usunął tą dolegliwość bo czasem się czuję jak bym starą drewnianą furmankę chciał wyhamować :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Beny » 3 lis 2007, 17:04

Bylem na szarpakach w sierpniu moze jak bede mial czas to jeszcze raz podjade moze sie ujawni :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez tumek_b » 4 lis 2007, 12:51

oblivion napisał(a):nie wiem czy się nie mylę ale w 626 sworzeń jest wciskany w wahacz fabrycznie i trzeba go albo migomatem potraktować albo wymienić wahacz ze sworzniem

To się okaże we wtorek autko na warsztat :(, ale jak rozglądałem się za cenami części to powiedziano mi, że sworzeń jest wymienny. Przekonam się za niedługo
oblivion napisał(a):o niemiłosierne zgrzyty gotów jestem podejrzewać pasek układu wspomagania kierownicy – być może jest stary i po otrzymaniu dawki wilgoci skrzypi

U mnie ewidentnie skrzypi końcówka drążka może i dlatego że jednocześnie jest wybity sworzeń. Ale co do pasków to pewnie nie zaszkodzi wymienić.
Pytania:
tumek_b napisał(a):Pytanie, co jeszcze wymieni przy okazji wymiany końcówki i sworznie z jednej strony ??
Czy od razu kazać zrobi to samo z drugiej ??, Może przy okazji gumy na wahaczach ??(będą robili geometrie jak to po wymianie końcówki i nie chciałbym jej robi za jakiś czas drugi raz.)

Ostatnio wymieniałem amortyzatory z przodu i oczywiście nie miałem pojęcia o konieczności takiego samego ustawienia poduszki w kielichu, czy przy geometrii naprawią to, co spaprałem?

I jeszcze jedno czy łożysko koła, jak ma lekki luz wystarczy dokręcić czy konieczna wymiana, oczywiście zakładając, że nie jest wytrzaskane o ile to możliwe?

nadal aktualne :(
Dziękuje z góry i pozdrawiam

06.11.2007
Dziś własnie odebrałem "Magdalene" z warsztatu no i skończyło sie tak :
1. demontaż whaczy 2 szt. – 110 zł.
2. sworznie 2 szt. – 90 zł.
3. końcówki zew. 2 szt. – 60 zł.
4. końcówki wew. 2 szt. – 90 zł.
5 demontaż końcówek – 70 zł.
6 zbieżnośc – 60 zł.
7. łożysko koła – 126zł. (zamiennik)
8. wymiana łożyska – 65 zł.
Cena części 366 zł., Cena robocizny 305 zł. razem 671 zł.

Wypowiedzcie sie czy drogo czy tanio <co?> ??
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2007, 12:43
Posty: 7
Skąd: Bytom
Auto: 626 GE 2.0 Comprex `93 r.

Postprzez Grabsien » 6 gru 2007, 00:02

Mam podobny problem w mojej Madzi tzn. nie zawsze ale zdarza sie, że skrzypi w okolicach prawego przedniego koła, ale częściej przy ruszaniu (np. lekko pod górke) niż przy hamowaniu.
Czy orientujecie sie czy zawieszenie ulegało zmianie po face liftingu 626 (tzn. po '99)?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2007, 21:24
Posty: 31
Skąd: KUTNO
Auto: 626 2,0 (GW) '00

Postprzez bazyl wspaniały » 6 gru 2007, 00:05

tumek_b napisał(a):Wypowiedzcie sie czy drogo czy tanio

części mniej więcej ok, ceny są naprawdę różne, ale za robociznę to się nieźle skasowali :|
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez oblivion » 6 gru 2007, 11:50

ja za wymianę obydwu końcówek drążka+zbieżność i wymiana obydwu tulei wahacza zapłaciłem 200pln :| + części...

zapomniałem dodać, że przestało zgrzytać po wymianie końcówek drążka. specjalnie nie wjeżdżam do garażu od kilku dni żeby go trochę zawilgocić ;) <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez interpc » 9 gru 2007, 22:45

Witam. Mam do wymiany łożyska McPersona objaw jest na razie nie wielki bardzo jeszcze słabo słyszalny.Mechanik powiedzaił że najlepiej zebym kupił łożyska wraz z ''poduszkami''. Czy to jest konieczne? gdyz łożyska kosztuja 55zł oryginał /szt a poduszki ponad 300zł. pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 15:23
Posty: 42
Skąd: Brzeg
Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys

Postprzez xedi » 9 gru 2007, 23:36

U mnie też było takie zgrzytanie skrzypienie szczególnie w wilgotne dni przy wyjeżdżaniu z parkingu lub przy ostrym skręcanu i wolnej jexdzie na wybojach. no i przy ruszaniu czasem.

U mnie wymiana tuleji wahacza przedniego (tylnej/motyla)załatwiła sprawę.

Uszkodzenia tuleji nie było widać była tylko bardziej elastyczna niz nowa.

Po wymianie okazało się nagle że przy przyśpieszaniu i odpuszczaniu gazu zmienia się kierunek jazdy samochodu.

Pomogła wymiana tuleji z drugiej strony.
xedi
 

Postprzez oblivion » 10 gru 2007, 08:51

interpc dobrze popytaj bo ja np miałem do wymiany samo łożysko a jak kumpel w sklepie zaczął się pytać o towar okazało się że np JC sprzedaje komplet łożysko + poducha.
ostatecznie wymieniłem wszystko. po 11 latach na polskich drogach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez qbass » 10 gru 2007, 10:50

W większości wystarcza wymiana samego łożyska ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Bodek » 11 gru 2007, 17:18

Ja może nie napiszę o zgrzytach lecz o stukach. Coś wali w przednim zawieszeniu. Wymienione [waaaco?], łożyska McPherson'a (bez poduszek), drążki kierownicze i końcówki drążków. Luzów na łożyskach kół nie ma. Łączniki stabilizatora sątakże nówki. Ruszając kierwonicą na postoju w lewo i prawo nie dochodzą stuki z maglownicy ani żadnych luzów nie zauważam. A jednak jeszcze coś wali. Pomóżcie dobrzy ludzie !! Na co tam jeszcze można zobaczyć. Tak bym chciał, żeby z przodu nic nie pukało :|
Podejrzewam jeszcze amorki, ale to już kurde chyba ostateczność. Na trzepakach wychodzi 73% sprawności (o ile można tym trzepakom zaufać)

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6