Automat padł
Strona 1 z 1
Przeglądajac forum przeczytałem na temat poziomu oleju w ASB . Jako że ostatnio wymieniałem olej sprawdziłem poziom i okazało się że jest minimalnie za wysoki .Przez miarkę wyciągnąłem nadmiar i okazało się to tragiczne w skutkach.,skrzynia padła!!!.Mam teraz tylko wsteczny i nic więcej i nie mam pojęcia co się stało.Nie robiłem nic więcej! Myślę że jest przykra nauczka i ostrzeżenie aby nie grzebać przy jeżdżącym aucie chyba że to "pierdoła "i i ktoś wie co z tym zrobić ? Czekam na propozycje.Pozdrawiam Wszystkich i chyba idę jutro do pracy na piechotę.
Ostatnio edytowano 24 maja 2005, 16:19 przez Leszekz, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 12 lut 2005, 13:32
- Posty: 13
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 626 cronos 1995 2.0 16V
Co do podpisu zgoda to GE(pomyłka w pisownii).Olej sprawdzam przy włączonym silniku,poziom poniżej górnego pułapu zakreskowanego pola(górnego punktu}.Teraz zaczęła się swiecić kontrolka O|D OFF,nie ma to nic wspólnego z przyciskiem.Czekam na opinie.
- Od: 12 lut 2005, 13:32
- Posty: 13
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 626 cronos 1995 2.0 16V
Olej zawsze spuszcza się z miski olejowej. Teraz musisz spuścic olej z miski i ze sprzęgła hydrokinetycznego. Zalać skrzynie od nowa i powinno pomóc.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
mayer napisał(a):Olej zawsze spuszcza się z miski olejowej.
Dlaczego? Widziales w CD4E miske olejowa?
mayer napisał(a):i ze sprzęgła hydrokinetycznego
Jak?
Leszekz napisał(a):Olej sprawdzam przy włączonym silniku,poziom poniżej górnego pułapu zakreskowanego pola(górnego punktu}.
Uproszczajac, poziom oleju sprawdza sie na wlaczonym silniku i przy dzwigni ustawionej na pozycje "D" po wszesniejszym przestawieniu jej w pozostale polozenia. Jesli poziom bedziesz sprawdzal bez wlaczania biegow, kiedy olej nie jest zasysany przez skrzynie, wtedy jego poziom bedzie na miarce pozornie zbyt wysoki. Czy sprawdzales poziom wg tego opisu?
Pozdrawiam
P.S.
Leszekz napisał(a):Co do podpisu zgoda to GE
Poprawisz podpis...?
the right man in the wrong place...
Sprawdziłem poziom zgodnie z opisem! i zastosowałem się do porad. Niestety w dalszym ciągu jest tylko wsteczny(ideał) i czasami posuwa się żółwim tempem do przodu.Czekam na dalsze pomysły.Za dotychczasowe ogromne dzięki. Pozdrawiam.
- Od: 12 lut 2005, 13:32
- Posty: 13
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 626 cronos 1995 2.0 16V
Leszekz napisał(a):Sprawdziłem poziom zgodnie z opisem! i zastosowałem się do porad. Niestety w dalszym ciągu jest tylko wsteczny(ideał) i czasami posuwa się żółwim tempem do przodu.
Jesli masz prawidlowy bagnet i prawidlowo sprawdziles poziom oleju i nie odessales go ponizej kropki tuz nad petelka, to nie mogles uszkodzic skrzyni. W tej sytuacji mozesz sprobowac dodac tyle oleju ile odjales i jesli to pomoze powinienes zastanowic sie, czy na pewno wczesniej wszystko prawidlowo zrobiles lub czy skrzynia jest sprawna w normalny sposob. Jesli problem pozostanie, to skrzynia padla w czasie, ktory mozna nazwac tylko i wylacznie niesamowitym zbiegiem okolicznosci.
P.S. Ile oleju odessales (objetosciowo)?
the right man in the wrong place...
Wyciągnąłem ok.0,3 l. oleju gumową rurką (zaciągnąłem),po stwierdzeniu braku działania ASB wlałem z powrotem..Na S i L ma większą ochotę się ruszyć(po paru naciśnięciach gazu toczy się) .Naciśnięcie HOLDa nic nie zmienia. Przed chwilą spusciłem ponownie olej i pozostawiam do jutra ,ponownie zaleję i zobaczę co będzie.Zaczynam skłaniać się do poglądu Koordynatora o "złośliwości przedmiotów martwych" .
- Od: 12 lut 2005, 13:32
- Posty: 13
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 626 cronos 1995 2.0 16V
Dziwi mnie jeszcze, ze masz w samochodzie z '95 opcje O/D OFF zamiast HOLD. W zasadzie cos takiego moglo sie pojawic jedynie do '93 roku... ale moja wiedza tez nie jest absolutna.
Zobacz, czy za lewym reflektorem, pomiedzy blotnikiem i akumulatorem znajduje sie lacze osloniete przykrywka (wisi na kablu) z napisem EEC TEST. Jesli przkykrywki nie bedzie, to odszukaj lacze takie jak na obrazku:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php
...i sprobuj odczytac kody.
Jesli nie bedziesz mial takiego zlacza, to sprawdz, czy w puszce DIAGNOSTICS (obok FUSE BOX) masz wyprowadzone koncowki FEN i TEN – opis pod wieczkiem lub na obrazku:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Na bagnecie to jest pewnie jakies 0.5-1.0 cm, a dla skrzyni tyle co nic.
Zobacz, czy za lewym reflektorem, pomiedzy blotnikiem i akumulatorem znajduje sie lacze osloniete przykrywka (wisi na kablu) z napisem EEC TEST. Jesli przkykrywki nie bedzie, to odszukaj lacze takie jak na obrazku:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.php
...i sprobuj odczytac kody.
Jesli nie bedziesz mial takiego zlacza, to sprawdz, czy w puszce DIAGNOSTICS (obok FUSE BOX) masz wyprowadzone koncowki FEN i TEN – opis pod wieczkiem lub na obrazku:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Leszekz napisał(a):Wyciągnąłem ok.0,3 l
Na bagnecie to jest pewnie jakies 0.5-1.0 cm, a dla skrzyni tyle co nic.
the right man in the wrong place...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6