2 Usterki – szybka odpowiedz... co moze to oznaczac i ile kosztowac

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mbmaster » 13 maja 2005, 08:49

Witam!
Jade dzisiaj kupic auto i wiem ze ma dwie usterki. W niemczech serwisowana w ASO niemcy, jest ksiazka serwisowa. Sciągnieta niedawno do Polski.

1.W aucie przy hamowaniu zapala sie kontorlka od hamulcy.
(wlasciel mowi ze to zurzyte klocki, sam nia z niemiec przyjechal)

2. Klima nie dziala :( (jakie moga byc koszty naprawy i wasze sugestie)
Nic mi niewiadomo co z nia jest.

Prosze o szybka odpowiedz bo teraz ide do szkoly a po szkole prosto po mazde.
Liczy sie kazda wasza opinia wiec pomozcie , doradzajcie mi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez hazell » 13 maja 2005, 08:53

Oczywiście podlewaruj auto, zdejmij po kolei każde koło i oceń stan klocków.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez mayer » 13 maja 2005, 10:09

1.najprawdopodobniej zużyte klocki powodują zapalanie kontrolki hamulców lub zbyt niski poziom płynu hamulcowego.
2. Najprawdopodobniej w ogóle nie ma klimy jest tylko pusty przycisk, setki razy słyszałem już tą idiotyczną bajeczkę : "... wie pan , jest klima tylko sprężarka jest zdemontowana..." albo "jest ale nie działa a ja się na tym nie znam.. " sprawdź czy jest kompletna instalacjia klimatyzacji – sprężarka, parowanik, wymiennik, przewody itp. Jak nie ma to powiedz handlarzowi że jest zwykłym oszustem.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez es » 13 maja 2005, 10:11

Z ta kontrolka to z duzym prawdopodobienstwem winne sa zuzyte klocki.

Klime sprawdzilbym dokladnie. Pisalem juz o tym, jak handlarz zachwalal auto, ze ma klime. Wnikliwe obserwacje doprowadzily mnie do wniosku, ze auto klime mialo. Jednak powazny dzwon wycial wszystko przed silnikiem. "Uczciwy" importer wstawil to, co niezbedne (nie pozalowal nawet na sprezarke od serwa kierownicy), ale klimy i, jesli dobrze pamietam, tempomatu nie odbudowal wcale. Wiedziony tym tropem odkrylem powazne ingerencje blacharskie z przodu i tylu auta.

Przyszly takie czasy dla sprzedawcow, ze powinni lepiej zajmowac sie sprzedawanymi autami. Najlepiej zapewnij sprzedawce o milosci do tego auta oraz o tym, ze chetnie poczekasz az on we wlasnym zakresie usunie te drobne niedociagniecia. Mozesz rowniez w obecnosci sprzedawcy wybrac sie do Twojego serwisu. Obserwuj reakcje – one naprawde sporo mowia o stanie auta.

Klima z reguly jest niezawodna. Jednak sklada sie z elementow, ktore kupowane oddzielnie sa dosc drogie. Awaria moze byc nawet tak niewinna jak przepalenie bezpiecznika. Awaria sprzegla sprezarki to juz spory wydatek. A sa drozsze elementy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez hazell » 13 maja 2005, 10:18

es napisał(a):chetnie poczekasz az on we wlasnym zakresie usunie te drobne niedociagniecia.

Na to akurat bym się nie pisał. W przypadku klimy facet (jeżeli jest oszustem) odwalić totalną fuszerę, która wyjdzie po jakimś czasie a jeżeli chodzi o klocki i kontrolkę... wystarczy odciąć kabelek i po sprawie...
es napisał(a):Mozesz rowniez w obecnosci sprzedawcy wybrac sie do Twojego serwisu.

Takie rozwiązanie polecam.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez es » 13 maja 2005, 10:28

hazell napisał(a):
es napisał(a):chetnie poczekasz az on we wlasnym zakresie usunie te drobne niedociagniecia.

Na to akurat bym się nie pisał. W przypadku klimy facet (jeżeli jest oszustem) odwalić totalną fuszerę, która wyjdzie po jakimś czasie a jeżeli chodzi o klocki i kontrolkę... wystarczy odciąć kabelek i po sprawie...
es napisał(a):Mozesz rowniez w obecnosci sprzedawcy wybrac sie do Twojego serwisu.

Takie rozwiązanie polecam.


Przyznam, ze nie wiem jaka fuszerke mozna odwalic z klima. Wydaje mi sie, ze albo dziala, albo nie dziala. Ale nie upieram sie. Na klimie znam sie teoretycznie ;)

Generalnie chyba warto sie uprzec przy wizycie w serwisie. Albo nawet dwoch, bo ci od hamulcow i mechaniki moga sie nie znac na klimie, i odwrotnie. Pomyslowosc naszych sprzedawcow moze nawet przekraczac pomyslowosc hazella :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez hazell » 13 maja 2005, 10:32

es napisał(a):Przyznam, ze nie wiem jaka fuszerke mozna odwalic z klima

Ja też nie wiem. Ale jak słyszę od sprzedającego "to ja to panu naprawię i będzie git" to wolę aby mi obniżył cenę i sam to sobie naprawię. Nie wiem gdzie on to zrobi, jak to zrobi, jakich części użyje a mam pewność niemal 100%, że zrobi to najniższym kosztem no bo kto będzie ładował w samochód, który właśnie sprzedaje...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Marcin26 » 13 maja 2005, 10:42

Witam
Najlepiej jak wybierzesz sie do warsztatu gdzie go od razu sprawdza
Zaplacisz 50-100zl ale zawsze sie potem mozesz pohandlowac z gosciem jesli bedzie cos nie tak
Z ta kontrolka to moze byc za malo plynu
MarcinR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 20:18
Posty: 30
Auto: mazda 6 cd top 2.0 100kW

Postprzez mayer » 13 maja 2005, 10:43

es napisał(a):Pomyslowosc naszych sprzedawcow moze nawet przekraczac pomyslowosc hazella


ja już się spotkałem z :
1. spawanym wahaczem i drążkiem kierowniczym.
2. SPAWANĄ TARCZĄ HAMULCOWĄ PZREDNIĄ <killer>
3. spawanymi półosiami
Notorycznie – skrót "b.w" oznaczać powinien "był walony" tłumiki na drutach, łyse opony, itp. Generalnie uważam że kupowanie samochodu od Polaka to pomyłka a w żadnym wypadku NIE WOLNO kupować samochodów od handlarzy z okolic Gniezna, Ostrowa Wlkp, Kalisza. To po prostu śmieciarze bo to co oni zwożą to śmieci i złom. Po za tym kilku moich znajomych po zakupie auta z tych okolic w ciągu miesiąca miało kradzież samochodu i propozycję odkupu....
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez hazell » 13 maja 2005, 10:46

es napisał(a):pomyslowosc hazella

To nie moja pomysłowość...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez rrrradek » 13 maja 2005, 11:54

Stary uważaj na tą książkę serwisową. Mam znajomego rzeczoznawcę samochodowego i powiedział, że polacy i Niemcy juz się tak wycwanili, że dorobienie książki serwisowej do samochodu to już mały problem. Dlatego jak radziło wielu moich przedmówców lepiej pojechać do serwisu niech to sprawdzą. Z hamulcami to też obstawiam brak płynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2004, 10:14
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez es » 13 maja 2005, 11:59

hazell napisał(a):
es napisał(a):pomyslowosc hazella

To nie moja pomysłowość...


Nic Ci nie chce zarzucac oczywiscie. No moze poza tym, ze ludzka (znaczy handlarzy) pomyslowosc moze przekraczac sume naszych zlych doswiadczen...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez DOSIAAS » 13 maja 2005, 13:22

1.W aucie przy hamowaniu zapala sie kontorlka od hamulcy.
(wlasciel mowi ze to zurzyte klocki, sam nia z niemiec przyjechal)

Mam ten sam problem :( Wymienilem na nowe klocki(przud) i znwou zaczela sie kontrolka palic po po 200 kilometrach...jeszce mam do wymiany klocki [jakie?] moze tam jest cos nie tak... wogole sprawdz czy abs dziala bo ja kupilem auto które niema jednego czujnik i niedziala abs i zobacz gdzie masz kontrolke od absu i czy działa?u mnie pomyslowy były własciciel ja wykrecil<LOL> :| .
Ogólnie ta kontrolka sie nie przejmuj musisz tylko wymienic klocki płyn i sprawdzic ten czujnik:P
pozdrawiam
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez mbmaster » 13 maja 2005, 13:23

OK. Wielkie dzieki za wasza pomoc. Miejemy nadzieje ze sprawdzi sie ten najlepszy scenarjusz. Jak wroce to napisze czy kupilem i takie tam.

Pozdrawaima i jescze raz dzieki. Ruszam w trase
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez geriavid » 13 maja 2005, 21:14

mbmaster,
Zapalona kontrolka hamulców to za niski poziom płynu hamulcowego, bo za mało wlane i duże zużycie klocków lub najczęsciej powstaje na skutek powolnego wycieku płynu hamulcowego na którymś zacisku. Dolanie płynu załatwia sprawę na jakiś czas, ale dalszy wyciek prowadzi do ponownego zapalania się kontrolki podczas silnego hamowania.
Klimatyzacja to sprawa kontroli w serwisie. Przyczyną może być niesprawny pressostat
lub po prostu jego brak.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez mbmaster » 13 maja 2005, 22:11

NO i lipa.
Oba auta do pupy. Jedno jakby calkiem lakierowane i to na biegu a drugie po porzadnym dzwonie bylo.

KIBEL jutro jade ogladac Xedosa 9 i MX-6 moze jeszcze jedna.
Mam tez na oku Xeda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6