"bicie" podczas wyższych prędkości

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Rafal » 6 maja 2005, 10:18

Witam, ostatnio zauważyłem że podczas większych prędkości 130km/h i wyższych odczuwalne jest pewnego rodzaju "bicie", samochód zaczyna wpadać w drgania, nie wiem co może być przyczyną (przegób napędowy – delikatnie słychać go przy skrętach) czy coś w zawieszeniu (słychać przy nierównościach stuki).

Pozdrawiam,
Rafał
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez nor » 6 maja 2005, 12:08

Ja stawiam na krzywe a nawet bardzo krzywe felgi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Rafal » 6 maja 2005, 12:38

felgi raczej odpadają jesli już coś to bardziej prawdopodobne są opony.....
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez SÓWKA » 6 maja 2005, 12:43

Ja też tak myślę.Choć może być to też lekkie niewyważenie kół!
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 12:54
Posty: 39
Skąd: Rudnik nad Sanem
Auto: 323 C Z5 98
6 GG LF 04

Postprzez SÓWKA » 6 maja 2005, 12:47

Opony to raczej nie bo jeśliby miały jakieś bicie to wychodziloby to podczas niższych prędkości.
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 12:54
Posty: 39
Skąd: Rudnik nad Sanem
Auto: 323 C Z5 98
6 GG LF 04

Postprzez Rafal » 6 maja 2005, 12:49

a może związane jest z przegubem?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Postprzez SÓWKA » 6 maja 2005, 12:55

Raczej też nie przegub! Ja tak miałem w Oplu! Do 120 spokój póżniej do 160 masakra a powyżej znów spokój.Okazało się że przyczyną jest brak pierścienia centrującego! Podejżewam więc felgi!
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 12:54
Posty: 39
Skąd: Rudnik nad Sanem
Auto: 323 C Z5 98
6 GG LF 04

Postprzez nor » 6 maja 2005, 14:17

Podjedz na stacje i wywaz kola. I jak bedzie Ci wywazal to zwroc uwage na same felgi a sie przekonasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez SÓWKA » 6 maja 2005, 15:12

Przepraszam wszystkich za "podejżewam" o kurka ale wstyd!
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 12:54
Posty: 39
Skąd: Rudnik nad Sanem
Auto: 323 C Z5 98
6 GG LF 04

Postprzez SÓWKA » 6 maja 2005, 15:14

A najlepiej znajdź punkt gdzie wyważają koła na samochodzie :)
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 12:54
Posty: 39
Skąd: Rudnik nad Sanem
Auto: 323 C Z5 98
6 GG LF 04

Postprzez b2 » 6 maja 2005, 15:57

sprawdź hamulce z przodu. u mnie zapieczony zacisk nie odbijał od tarczy i przy wyzszych prędkościach wszystko latało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez GofNet » 6 maja 2005, 16:27

To można sprawdzić, drogą obserwacji. Po takiej podróży wystarczy się zatrzymać i sprawdzić, czy/które koła się grzeją. Wtedy będziesz wiedział, czy jest to wina hamulców/zacisków. Zasada ta oczywiście nie obowiązuje, gdy nieustannie hamowałeś. Wtedy nawet przy zdrowych zaciskach będziesz miał rozgrzane felgi.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Paweł » 6 maja 2005, 17:04

To wystarczy inaczej sprawdzic. Jesli wybracje ustaja z chwila przelaczenia skrzyni na "N" lub wcisniecia sprzegla, oznacza ze pochodza od elementow napedowych, czyli najprawdopodobniej przegubow wewnetrznych – zewnetrzne bylby slyszalne na zakretach. Jesli nie ma roznicy, to krzywe moga byc kola, piasty...

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Rafal » 9 maja 2005, 22:00

Dzięki za pomoc....wyważyłem raz jeszcze koła, i to było przyczyną-źle wyważone jedno koło.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 13:38
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 cronos z LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6