Problem z ABS-em

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Redoo » 28 kwi 2007, 18:47

Kurna wiem zaraz ktos mnie tutaj zrypie bym poszukał na forum :P sorry ale juz mnie krew zalewa z tym ABS-em <lol>

sprawdzałem czujniki na moje oko wygladaja ok!prad dochodzi do czujnikow do pompy tez,nie miezyłem napiecia bo mi wcieło miernik :| ale to chyba nie ma znaczenia sprawdzałem bespiecznik jest ok!wszystko wyglada na sprawne a ABE-su nie ma :| juz nie wiem co jeszcze moge sprawdzic 2 czujniki sa czyste i prad dochodzi mogły sie jakos uszkodzic wew?przy zapalaniu nie ma tego harakterystycznego bzykania <jelen> Poradzicie cos?

Kurna choc powiedzcie jak wyłaczyc ta cholerna kontrolke:)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez majkel » 28 kwi 2007, 18:56

A ,,wymrugałeś'' sobie które czujniki są niesprawne?
Jak tego nie robiłeś, to: http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

A jak wiesz które są niesprawne, to sprawdź oporność i porównaj z oporem tych sprawnych.
I wtedy wiesz co wymienić :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 14:49
Posty: 9
Skąd: Lubin
Auto: Opel Vectra 2.2 (jeszcze...)

Postprzez Redoo » 28 kwi 2007, 19:07

:D aa to nowosc dla mie eh dzieki:)moja mazda ma chyba tylko ABS na przednie koła wiec sa tylko 2 czujniki :]
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Wodzu » 30 kwi 2007, 18:20

Dołącze się do tego tematu :)
Mianowicie odebrałem dziś Mazde od blacharza, wymieniał tylne nadkola itp itd. Po tej operacji po odpaleniu silnika kontrolka od ABS zapala się na chwilke i zaraz gaśnie, a po przejechaniu nie dlugiego odcinka drogi zapala się i cały czas świeci. Czy przyczyną może być zabrudzony czujnik gdyż pełno kurzu zostało na mcpersonach i pewnie innych elementach (koła, piasty itp) od szlifowania szpachli?? Jeśli nie jak sprawdzić system ABS podpiąć się tak jak przy sprawdzeniu kodów silnika?? Link opisuje tylko auta ze złączem diagnostycznym.
Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez ibox » 30 kwi 2007, 18:57

U mnie też były kłopoty z ABS-em, okazała się rzecz banalna spadła koronka ABS-u z przegubu :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2006, 20:21
Posty: 9
Auto: Mazda 626 MX6 GT 2.0 16V 140KM

Postprzez Przemo » 30 kwi 2007, 21:21

Wodzu, poszukaj dobrze na pewno jest opis. Jeśli nie znajdziesz opis jest na performanceprobe.com. Mazda stosowała dwa systemy, więc opisy są dwa dla aut z wcześniejszej i późniejszej produkcji. Złącze jest pod fotelem kierowcy. Zrób zworę między czarnym a zielono czarnym , włącz zapłon i obserwuj wskazania kontrolki ABS. Po odczytaniu kodów i sprawdzenia w tabeli, jeśli wyjdzie, że to usterka czujnika, to wyczyść najpierw ten czujnik który powoduje błąd. Postaraj się go nie wykręcać do czyszczenia. Lepiej jeśli ściągniesz tarcze i wyczyścisz czujnik i zębatkę. Jeśli nie pomoże sprawdź w jakiej odległości jest czujnik od zębatki, (powinien niemal jej dotykać, jeśli będzie przerwa 1mm, to może pokazywać błąd).
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Wodzu » 30 kwi 2007, 22:22

Przemo napisał(a):Lepiej jeśli ściągniesz tarcze i wyczyścisz czujnik i zębatkę.

Wydajemi sie ze tu lezy przyczyna gdyz blacharz wymianial tylne nadkola i pewnie zapylilo czujnik podczas szlifowania szpachli a po kodach dojde ktory nie styka :) "mam nadzieje" :P
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Wodzu » 1 maja 2007, 19:58

Odczytałem kody za pierwszym razem wyswietlil mi kod "2" czyli Wheel Brake Sensor, Wiring Harness, or Hydraulic Actuation Assembly – Left Front Wheel, czyli oznacza walniety czujnik lewego przedniego koła?? Dobrze zrozumiałem, jaka czujnik powinien miec oporność ewentualnie jak go sprawdzić??
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Przemo » 1 maja 2007, 23:35

Z tego co słyszałem ciężko jest sprawdzić czujnik multimetrem. Do sprwdzenia czujnika potrzebny jest oscyloskop.
Natomiast jeśli chodzi o kod błędu, który odczytałeś warto poczekać na wypowiedź fachowca.
W mojej madzi jak był zabrudzony czujnik prawego przedniego koła wyskoczył kod nr 4, czyli Sensor Rotor – Right Front Wheel. Ale wydaje mi sie że Sensor Rotor to jest zębatka. Więc kod nr 4, może sygnalizować nieprawidłowości pomiędzy czujnikiem, a zębatką (np zabrudzenie czujnika, źle ustawiony czujnik, bądź uszkodzona zębatka).
Wheel Brake Sensor, Wiring Harness, or Hydraulic Actuation Assembly – nie chcę zgadywać, ale ten kod może faktycznie oznaczać uszkodzenie czujnika, lub jego przewodu.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez darecki 626 » 2 maja 2007, 09:54

Witam.
Nie wiem czy to Wam coś pomoże, ale miałem podobny problem i wszystko wskazuje na to że pies był pogrzebany w klockach hamulcowych.Otóż po ich wymianie lubiła się zajarać kontrolka od ABS i TCM. Problem zdaje się sam zniknął (jak na razie) po dotarciu się klocków. Problem ten pojawiał się też przed ich wymianą, więc może biega o kllocki.
Pozdrawiam.
DARECKI 626
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2007, 12:38
Posty: 4
Skąd: Ostrołęka
Auto: 626/ "99/ 1.8 DOHC/ GW

Postprzez Redoo » 2 maja 2007, 19:56

cholera temat rzeka obawiam sie ze bez podpiecia do kompa sie nie obejdzie :(
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez mayer » 3 maja 2007, 22:48

redoo wymień czujnik abs i nie wypisuj wiecej głupot ze masz ABS tylko na dwa koła... Takich rozwiazań nie ma juz od lat 80tych. odkąd zaprzestano stosowania ABSu dwukanałowego np MB dwa czujniki przód + jeden tylny.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Redoo » 3 maja 2007, 22:54

mayer :D ehh nie bede wymieniał czujnikow na pałe :D bo cos mi sie to nie podoba!jeszcze nie sprawdzałem czujek z tyłu bo jeden taki powiedział ze w tych mazdach jest ABS tylko na przednie koła i to serwisant <lol> tak wiec nie miej pretensji do mnie zaufałem mu wkoncu serwisant mazdy ehhh <killer>
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez mayer » 3 maja 2007, 23:06

Redoo napisał(a):nie miej pretensji do mnie zaufałem mu wkoncu serwisant

poizdrów go ode mnie....
pozycz od kogoś na chwile czujnik, to najprostszy sposób.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Redoo » 5 maja 2007, 18:25

mayer przejde sie noca po osiedlu moze ktos bedzie miał :D a na serwis juz niegdy nie pojade!!Goscie z dyplomami a nie z wiedzą <killer>
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6