Regeneracja tylnych zacisków [fotorelacja]

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Manieq1 » 24 lis 2013, 23:45

Tak właśnie myślałem żeby sobie to dorobić z czegoś, tylko jakieś wymiary by się przydały jakby ktoś rozbierał swoje. Całego zacisku nie potrzebuję bo regenerowałem go w całości z tłoczkiem ( ponieważ po samych gumkach leciał płyn przez tłoczek, który miał wżery no chyba, że dalej będzie leciało to się zgłoszę po ten zacisk :)) więc reszta gratów jest ok. Za zestaw gumek z tłoczkiem dałem 54 zł więc nie ma sensu na przyszłość wymieniać tylko gumek, lepiej kupić wszystko niż robić to dwa razy.

Jakby ktoś w niedalekiej przyszłości rozbierał swoje zaciski to proszę rzucić jakieś wymiary tej części zaznaczonej na zdjęciu ;)
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 22:22
Posty: 16
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v 94 r.

Postprzez lukkil » 31 lip 2014, 19:05

żeby wyjąć dźwignie recznego z zacisku to tzreba najpierw wyjąć ten pierścień segera i trzpień na który wchodzi tłoczek?

Obrazek

Obrazek

bo wychodzi do pewnego momentu i dalej nie chce, zapezpieczenie nie przeszkadza
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Siw-y » 31 lip 2014, 19:30

Tak, bo w tej chwili dźwignię trzyma wewnątrz taka fasolka co pcha tłoczek.

Ten kołek kontrujący to byś wbił bo za płytko siedzi.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez mark.87 » 14 lis 2014, 18:42

Ja u siebie regenerowalem zacisk tez i obylo sie bez wybijania sruby trzymajacej uchwyt do recznego, wszystko wyszlo bez problemu poza tym nic nie wypadnie bo sprezyna trzyma uchwyt po zlozeniu,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Fedu » 26 lut 2015, 19:50

Witam mam pytanie u mnie w X6 hamulec ręczny , lewa strona nie łapie w ogóle a prawa troszkę czy taka regeneracja pomoże na niedziałający ręczny. Czy w każdym zestawie naprawczym są wszystkie gumki nawęd te do ręcznego? Czy zestaw naprawczy B6 I KF jest taki sam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Piotr89 » 27 lut 2015, 14:21

Fedu w KF jest to samo co w 626 a więc podejrzewam że i w B6 jest to samo.
Do regeneracji potrzebujesz zestaw naprawczy tłoczka: w skład którego wchodzą: pierścień uszczelniający tłoczek, osłona przeciwpyłowa tłoczka, oring prowadnicy tłoczka i taki ala seger od cięgna ręcznego
Dodatkowo zainwestowałbym w zestaw naprawczy prowadnic zacisku <czytaj> i składaj na smar silikonowy, który w niektórych zestawach dodają.
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Fedu » 6 mar 2015, 20:01

Witam właśnie jestem w czasie regeneracji zacisku lewego i mam problem. Wyjąłem tłoczek, pierścień ten mały ale nie mogę wyciągnąć tego bolca z gwintem. w samo regulacji zjechałem gwint imbusowy, czy to coś przeszkadza? Czemu nie mogę wyciągnąć tego czpienia ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez mark.87 » 7 mar 2015, 00:57

Przeszkadza bo po to jest imbus zeby reczny wyregulowac i wkrecic tloczek, jak zjechales go do zera to jak wkrecisz tloczek? A sruby nie mozesz wybic bo jest zapieczona jak by byla zaspawana, u siebie nie musialem wybijac bo dzwigna zeszla bez problemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez caroleck » 6 lut 2017, 21:35

odgrzeje kotleta.

Dziś złożyłem zacisk do kupy po wymianie wszystkich uszczelek i nasmarowaniu zacisk chyba nie działa. Chodzi bardziej o ręczny gdyż po schowaniu tłoczka na maxa w zacisku po zaciągnięciu ręcznego tłoczek nie reaguje. Dopiero jak wysunę go gdzieś na 3mm ręczny powraca. Tak ma być czy coś jest nie tak z zaciskiem ??
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez jarek43_16 » 7 lut 2017, 00:23

Tak ma być, podnieś koło i nim kręć jednocześnie kręcąc imbusem, aż będzie trochę hamować i go cofnij trochę by nie hamowało, dalej sam się płynem hamulcowym podreguluje podczas normalnego hamowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez caroleck » 7 lut 2017, 18:10

jarek43_16 napisał(a):Tak ma być, podnieś koło i nim kręć jednocześnie kręcąc imbusem, aż będzie trochę hamować i go cofnij trochę by nie hamowało, dalej sam się płynem hamulcowym podreguluje podczas normalnego hamowania.


Dzięki za szybkie info. :D
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez caroleck » 15 lut 2017, 20:54

jarek43_16 napisał(a):Tak ma być, podnieś koło i nim kręć jednocześnie kręcąc imbusem, aż będzie trochę hamować i go cofnij trochę by nie hamowało, dalej sam się płynem hamulcowym podreguluje podczas normalnego hamowania.


Możliwe jest to, że na stole zacisk działa a na aucie już nie ? Na sucho po rozebraniu i złożeniu tłoczek od pewnego momentu wysunięcia reagował na ręczny (tłoczek wysuwał się na 2-3mm). Jednak gdy mechanik zamontował go na auto (odpowietrzył itp) hamulec nożny działa dobrze zaś ręcznego w ogóle brak.

Może być to kwestia regulacji ? czy mechanizm już nie ma siły pod obciążeniem klocków ?? <co?>
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez caroleck » 18 lut 2017, 13:50

temat rozwiązany. Wystarczyło wyregulować zacisk imbusem :d
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 13:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez yaro626 » 27 cze 2017, 12:40

Czy zacisk tył pasuje od 626gf do ge?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez elbooro » 28 cze 2017, 00:37

NIE

Dopisano 28 cze 2017 0:39:

Mam gdzieś prawy zacisk na sprzedaż do GE jakby ktoś potrzebował (zregenerowany i pozakładane nowe gumki)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 22:47
Posty: 12
Skąd: Radom/Siedlce/Warszawa
Auto: mazda 626 GE 1.8 105KM 94r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6