Zawieszenie przód i tył 626 GE – problemy, pytania, koszty.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pawelc » 8 wrz 2010, 14:38

w xedosie 6 były krótsze wahacze o ile pamiętam ,ciekawie jak to będzie wyglądać w przypadku 626 ,najlepiej porównać rozstaw kół
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez m.wol » 13 wrz 2010, 09:32

a co sądzicie o założeniu używanych oryginalnych amorków? i czy ma ktoś może dostęp do sprawdzonych używek?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2010, 14:43
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: mazda 626 GE 1.8 1995r.

Postprzez Hugo » 13 wrz 2010, 22:58

m.wol napisał(a):a co sądzicie o założeniu używanych oryginalnych amorków?
Kompletnie bez sensu.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Piotr » 1 paź 2010, 19:27

Z góry przepraszam za odkopywanie tematu ale skoro go znalazłem nie będę zakładał nowego tylko się podepnę.
Jako że od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 626 hatchback 2.0 z 93r mam kilka pytań bo i mechanik ze mnie marny :) co przyznaje bez bicia.
Madzie dostałem w "spadku" i muszę ją troszkę wyremontować, po blacharce przyszła kolej na tylne zawieszenie, otóż gdy jadę po nierównym strasznie bije mi w tylnym lewym kole, okazało się że amortyzator wyzionął ducha, i tutaj moje pytanie – wymieniam 2+2 sprężyny – co byście polecili by nieco usztywnić "zadek" ? jeździłem nią troszkę wcześniej i była strasznie miękka, a w zakrętach czasami zdarzało się że tył chciał mnie wyprzedzić :)

dzięki za dobre rady :)

EDIT:
zastanawiam się nad Bilstein B6 + sprężyny Eibach E5523-240 – ma to sens ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez majk79 » 14 paź 2010, 17:46

LeeAdama napisał(a): co byście polecili by nieco usztywnić "zadek" ?


z założenia amory gazowe są twardsze od olejowych. a to, że Ci aż tak pływał na zakrętach, to pewnie już amorki były wywalone, tylko jeszcze nie stukały.
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez barren » 9 lut 2011, 23:21

LeeAdama – temat już pewnie nie aktualny ale co tam:

1. stukało ci górne mocowania amortyzatora – takie gumy w kielichach – nie wiem jak to profesjonalnie się nazywa lub druga opcja tuleje na wahaczach
2. żeby się nie kładła na boku i tył ci nie uciekał – sprawdź stabilizator, prawdopodobnie gumy mocujące umarły i łączniki stabilizatora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 11:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez desp » 10 lut 2011, 17:06

A ja się zapytam – wymieniłeś już, jaki wyszedł ci koszt? Bo rozumiem, że pytałeś z zamiarem wymiany? :)
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez arabek » 11 lut 2011, 10:28

Mogę koledze powiedzieć ile u mnie wyszło :
– amorki tył kayaba 250 zł sztuka
– poduszki amora tył 110 zł sztuka (stare sparciałe) kupione na allegro bo w sklepie tylko Sachs po 250zł sztuka
– wahacze tył nie wymieniane od kupna
– amorki przód tokico kupione w promocji 160 sztuka normalnej ceny nie znam
– uzbrojony wahacz przód 130 zł sztuka (wymieniony cały x2 bo same tulejki i sworzeń ok 150 zł + robota)
poduszki na przód w jakiejś przystępnej cenie były ale okazało się, że stare jeszcze przelatają
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 12:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez kamilspider » 11 lut 2011, 12:35

za wahacze na przód (z osprzętem) + łączniki stabilizatora + końcówki drążków kierowniczych z przesyłką zapłaciłem coś ok 320zł
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez desp » 12 lut 2011, 08:09

Zatem ok. 1200zł plus robocizna. Dzięki za info:)
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez Piotr » 1 kwi 2011, 19:18

desp napisał(a):A ja się zapytam – wymieniłeś już, jaki wyszedł ci koszt? Bo rozumiem, że pytałeś z zamiarem wymiany? :)


Przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale nie zauważyłem wcześniej :) u mnie wyglądało to nieco gorzej :)

– 2 amorki KYB – tutaj dziękuję koledze z forum (Qlesh), za poratowanie – 200zł
– osłony+odboje sachs – 100zł od Smirnoffa – POLECAM !
– 2 poduszki z łożyskami KYB – 420zł
– łącznik stabilizatora – 45zł

Robocizna:
– wymiana amorków 2x45 zł
– i tutaj kiepska sprawa... wspawanie nowych górnych mocowań amortyzatorów – starych praktycznie już nie było – 350 zł

tyle było z tyłem robione :)


pozdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez roberto81 » 29 cze 2011, 09:26

Mam do Was prośbę. Możecie mi napisać z czego się składa tylne zawieszenie i co najczęściej się wymienia. Na przeglądzie koleś powiedział, że są do wymiany tylne tuleje- nie zdążyłem się podpytać o które chodzi dokładnie. Wydaje mi się, że chodziło o wahacze. Ile jest tych tulejek z lewej i prawej strony? Czy zrobię to u siebie na kanale? Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez KamoDBWC » 14 cze 2012, 17:25

Witam!
Przeszukałem wszystkie tematy i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie czy pomiędzy górnym mocowanie amortyzatora a sprężyną ma być jakaś guma? Pracownik sklepu motoryzacyjnego twierdzi że tam nie ma być żadnej gumy ,ale gdy rozbierałem amory to tam była guma która jest strasznie popękana i nie wiem skąd teraz nową dostać i czy w ogóle będzie potrzebna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 12:02
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Freiburg DE / Cieszyn PL
Auto: Mazda 626 GD 2,0i 1991r R.I.P. 2012 :(
Mazda 323 BG 1,6 16V 1991r R.I.P. 2011
Mazda 626 GE 1,8 16V 1995r
Mazda 6 GG 2,0 2006r

Postprzez noxes » 14 cze 2012, 21:46

Oryginał ma, zamiennik nie, a przynajmniej nie montują.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 14 cze 2012, 22:43

ja mam :) i w kazdym aucie mialem z japonskich :) wiesz moze chodzi o to zeby sprezyna nie tarla o mocowanie amora ktore pozniej moze skorodowac i po prostu rozpizdzic sie:) ja gume na tasme izolacyja kleilem zeby nie spadala podczas montowania:D z tylu :D a co do gumy to kup np gruby waz ogrodowy czarny i przetnij na pol :D jak juz bys mial prowizore robic :) ... Ale dostac powinienes dostac napewno w lepszych sklepach:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez KamoDBWC » 15 cze 2012, 11:54

No właśnie chciałbym tam coś założyć jakie lepsze sklepy proponujecie? Pytałem w IC i nie mają :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 12:02
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Freiburg DE / Cieszyn PL
Auto: Mazda 626 GD 2,0i 1991r R.I.P. 2012 :(
Mazda 323 BG 1,6 16V 1991r R.I.P. 2011
Mazda 626 GE 1,8 16V 1995r
Mazda 6 GG 2,0 2006r

Postprzez noxes » 15 cze 2012, 13:20

A u niedziałka pytałeś? Tylko nie wiem czy klient detaliczny ma mozliwość zakupu. W IC mogą mieć tylko nie wiedzą jak tego szukać, nie wszyscy są tam aż tak obrotni.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez KamoDBWC » 16 cze 2012, 00:43

Nie pytałem u niedziałka masz namiary na niego??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 12:02
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Freiburg DE / Cieszyn PL
Auto: Mazda 626 GD 2,0i 1991r R.I.P. 2012 :(
Mazda 323 BG 1,6 16V 1991r R.I.P. 2011
Mazda 626 GE 1,8 16V 1995r
Mazda 6 GG 2,0 2006r

Postprzez zibi626 » 20 cze 2012, 13:07

To nie chodzi o odboje amora ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez kme » 23 cze 2012, 11:26

Pytanko odnośnie wahacza.

Ktoś, gdzieś, kiedyś :) pisał, że wahacze pasują od kia. Znalazłem wizualnie identyczne montowane w KIA Clarus K9A. Numer częsci 0K2A1-34-300 KIA. Czy ktoś może potwierdzić czy pasują? Przydały by się jakieś dane techniczne odnośnie rozmiarów.


edit:

znalazłem taką oto stronę rosyjską
http://mazdatver.ru/table_art.php?artbd=0K9A634300

Z tego wynika, że pasuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 17:00
Posty: 17
Skąd: Lublin
Auto: Galant 6A13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6