Mazda na prąd – bardzo twarde twarde zawieszenie? (626 GE)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bucz » 24 maja 2010, 17:36

mam mozliwosc kupienia od kumpla 626 GE z uszkodzonym silnikiem za 600zl
mam tez w garazu silnik pradu stalego 20kW ktory moglbym bez wiekszych trudnosci zaaplikowac w pojezdzie
problemem dla mnie jest tylko zawieszenie – musialo by wytrzymac dodatkowe 1000kg akumulatorow w technologi AGM (300kg na przodzie w komorze silnika i 700kg w bagazniku)
czy ktos ma pomysl na modyfikacje zawieszenia na takie ktore by to wytrzymalo a jazda nia nim byla by w miare komfortowa?
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez Pajko » 24 maja 2010, 20:11

Gwint np taki jak ja mam czyli D2 lub Ksport regulacja twardości i dobicia i wielu innych pierdółek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez ursus2400 » 24 maja 2010, 20:43

Mazda ma delikatne zawieszenie. Na polskich, dziurawych drogach z takim balastem rozpadnie się na każdej większej dziurze.
Według mnie, musiałbyś skonstruować ramę i do niej przyspawać budę.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez morfi » 25 maja 2010, 08:47

swoja droga ciekaw jestem co z tego wyjdzie mazdy na prad chyba jeszcze nie było, pisz co i jak zrobiłeś ! powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez Hugo » 25 maja 2010, 16:42

ursus2400 napisał(a):Mazda ma delikatne zawieszenie. Na polskich, dziurawych drogach z takim balastem rozpadnie się na każdej większej dziurze
Szczerze, nie jeździłem do tej pory autem z trwalszym zawieszeniem.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez ursus2400 » 25 maja 2010, 22:43

Jeździłem wcześniej Oplem Vectrą A '92, bez porównania. Zawieszenie tego samochodu wytrzymało wszystkie moje szaleństwa (jazda można by powiedzieć terenowa – raz polną, bardzo dziurawą drogą 80 km/h, 626 nawet bym nie próbował). Wiem samochód nie został do tego stworzony, ale jeśli wytrzymał tyle to na asfalcie nic go nie ruszy. Mazda według mnie to samochód na autostradę, tam naprawdę świetnie się sprawuje.

Trochę odbiegliśmy od tematu. Same sprężyny i amortyzatory nie wystarczą na taki ciężar. Nie jestem pewien, ale maksymalne obciążenie 626 to chyba mniej niż 500 kg. Dla FS maksymalna masa całkowita to 1675, a dla KL 1735. Do takich eksperymentów najlepszym samochodem byłby jakiś pick-up, ewentualnie terenówka (nie mam na myśli popularnych SUV'ów, ale rasowe terenówki).
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez bucz » 25 maja 2010, 23:54

rasowe terenowki maja wysoki wspolczynnik oporu powietrza (co jak wiadomo przy napedzie elektrycznym ma wysokie znacznie – szczegolnie przy predkoscia >80km/h)... to byl glowny powod zwrocenia sie w strone "GE" – aczkolwiek to jest tylko przymiarka i rozeznawanie tematu
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez Grzyby » 26 maja 2010, 16:08

A myślisz że przy silniku 20kW i masie +/– 2 tony zdołałbyś uzyskać ponad 80km/h <lol> <glupek2>

Bądźmy szczerzy – guzik z tego będzie, bo to temat na "dzień dobry" zupełnie nierealny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bucz » 26 maja 2010, 19:16

mysle ze duzo wiecej nic 80km/h z bardzo prostego powodu
20kW to jakies 28 koni mechanicznych z tym ze te 28 jest dostepne caly czas na kazdym zakresie obrotow a nie tylko przy 4800rpm
dodatkowo silnik elektryczny mozna na 1min czasu przeciazyc do wartosci x1,5 jego nominalnej mocy
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez Grzyby » 26 maja 2010, 20:03

Jasne. 180km/h wyciągnie :)
Moc to moc. I nieważne w jakim zakresie jest rozwijana.
A 27,2KM to 27,2KM.
Poza tym – ten silnik będzie przeciążony od samego startu. Masą.
Przy takiej znikomej mocy możesz zapomnieć o oporach powietrza.
A jak się dalej upierasz to jedynie pozostaje polecić zrobienie powtórki z fizyki.

Pomijam pytanie o stronę techniczną pomysłu (przekładnia, przeniesienie napędu) bo pewnie nic się nie dowiemy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rudzik6 » 27 maja 2010, 02:57

Pełna moc – gaz do dechy , w 21 KM silniku malucha, na równej bezwietrznej nawierzchni pozwala maluchowi jechac stale z predkością ok 110 km/h, czyli jest to moc pokonująca , równoważca wszystkie opory ruchu, takie jak opór powietrza, opory toczenia i opory mechaniczne napędu. Tak mazda 626 przy tej mocy ma szanse podejrzewm na ok 70km/h z wielkimi problemami, stałej prędkosci. Tak na oko szacuję.
Do tej prędkości przy swojej masie będzie prawdopodobnie dochodzić w czasie ok 50 sekund. Jak już osiągnie te 60-70km/h to każda górka , wiatr czołowy ostro spowolni pojazd do ok , tak szacuję 40-50km/h.
Tak więc mazda jest fajna, ale jest to pojazd o dużej masie do takiego silnika, jedyna zaleta to mały Cx. Da się tym jeźdxić, ale średnia , wołowata prędkosc ok. 30km/h..to problem...chyba, że u ciebie same równiny i świetne równe drogi...
Kwestia przeniesienia napedu, to żaden problem, silnik napedza bezpośrednio skrzynię biegów, wywala się sprzegło.
Ja mam silnik elektryczny amerykański ETEK RT o mocy 11kW stałej i ok. 22kW mocy chwilowej i planuje zabudować go do pojazdu typu seicento. Liczę na ok 70-80 km/h max.
Ale największym moim marzeniem jest budowa pojazdu od zera, w planie mam pojazd na bazie zawieszenia przód cseicento, tył maluch, naped dwoma silnikami ETEK na dwa niezależne pzrekładnie róznicowe (adoptowana skrzynia malucha na przedniej i tylnej osi odzielnie)
Pojazd na spawanej ramie, licze na rejestracje jako pojazd typu SAM.
Powiedz, jaki to silnik masz? jakis bułgar od wózka widłowego? Być może można go przeciążyc trochę wyższym napięciem , co dać może ok 30KM stałej mocy, chwilowo przez kilka sekund może pociagnie 50KM, a potem godzina studzenia :) Kolejne przyśpieszanie , przeciazanie, albo przyspieszanie pod góre może spalić silnik.
Polecam starą ksiazkę A.Słodowego "Budowa samochodu amatorskiego" z roku 1958, tam fajnie jest wiele spraw wyliczonych, moce, zawieszenie, ramy itp....

Pozdrawiam

Wiesiek

PS. Ja bym na Twoim miejscu poszukał starego renault twingo, to był bardzo opływowy pojazd. A opory powietrza rosną do kwadratu predkości...
Ogólnie pomysł fajny, ale do mazdy 626 radziłbym zastosowac silnik LEMCO ( pogadaj z pionierem elektrycznych samochodów w Polsce ze Zbyszkiem Kopciem z Gdańska)
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6