Regeneracja zacisków hamulcowych (Mazda 626 GE KL)
1, 2
Witam
dziś zabralem sie za regeneracje [jakich?] zacisków zgodnie z instrukcja umieszczona na forum jednak pojawił sie mały a własciwie duży problem
góny sworzeń wykrecilem bez problemu mimu ze był nieco zardzewniały natomiast dolny sie urkęcił-ułamał tak ja widac na zdjeciu poniżej (połowa została w miescu zaznaczonym na zdjeciu a druga połowa jest w drugiej części zacisku)
i teraz zabardzo nie wiem co zrobić czy da rade jakos rozwiercić ten ułamany sworzeń w obu czesciach zacisku ? i czy można gdzieś kupić ten dolny sworzeń??? bo górne są do kupienia w zestawach regenreacyjnych, natomiast dolnych nie widzialem nigdzie
licze na waszą pomoc
pozdrawiam
dziś zabralem sie za regeneracje [jakich?] zacisków zgodnie z instrukcja umieszczona na forum jednak pojawił sie mały a własciwie duży problem
góny sworzeń wykrecilem bez problemu mimu ze był nieco zardzewniały natomiast dolny sie urkęcił-ułamał tak ja widac na zdjeciu poniżej (połowa została w miescu zaznaczonym na zdjeciu a druga połowa jest w drugiej części zacisku)
i teraz zabardzo nie wiem co zrobić czy da rade jakos rozwiercić ten ułamany sworzeń w obu czesciach zacisku ? i czy można gdzieś kupić ten dolny sworzeń??? bo górne są do kupienia w zestawach regenreacyjnych, natomiast dolnych nie widzialem nigdzie
licze na waszą pomoc
pozdrawiam
- Od: 21 cze 2009, 16:32
- Posty: 33
- Skąd: wlkp
- Auto: mazda 626 GE V6 2.5
Daruj sobie naprawę tego zacisku, ta część co została w zacisku (to w kółku) powinno luźno się poruszać a jak się zapiekło, że aż urwałeś to już nie da się tego naprawić. Jedynym oporem przy wyjęciu tego powinien być smar, który powoduje podciśnienie podczas wyciągania.
Vlad24 napisał(a):wyjmij bebechy i potraktuj ten sworzeń palnikiem rozgrzewając do prawie czerwonego i polewając wodą i tak kilka razy. Po tym sam wyjdzie, z gwintem w drugiej cześć to samo.
W ten sposób rozhartuje zacisk, który potem w każdej chwili się może urwać.
witam i dziekuje za odpowiedzi
wiec tak z tego elemantu na zdjeciu trzpień został wyciągniety na imadle – ale on był zasyfiony gruba warstwa syfu...
natomiast ta czesc gwintowana ktora sie ukręciła i została w "klocko trzymaczu" została rozwiercona i nagwintowana
a ukręcony trzpień dałem tokarzowi do zrobienia z dotatkowo nieco dłuższa czesci gwintowana
zeby ją głebiej wkrecić z otwór który był dzsiaj rozwiercany i gwintowany
jutro dam znac jak to zadziała ;p
pozdrawiam
wiec tak z tego elemantu na zdjeciu trzpień został wyciągniety na imadle – ale on był zasyfiony gruba warstwa syfu...
natomiast ta czesc gwintowana ktora sie ukręciła i została w "klocko trzymaczu" została rozwiercona i nagwintowana
a ukręcony trzpień dałem tokarzowi do zrobienia z dotatkowo nieco dłuższa czesci gwintowana
zeby ją głebiej wkrecić z otwór który był dzsiaj rozwiercany i gwintowany
jutro dam znac jak to zadziała ;p
pozdrawiam
- Od: 21 cze 2009, 16:32
- Posty: 33
- Skąd: wlkp
- Auto: mazda 626 GE V6 2.5
noxes napisał(a):Jeśli go rozgrzejesz a potem bardzo szybko ale to bardzo szybko schłodzisz to się nie rozhartuje.
Jeśli nie masz pojęcia o hartowaniu to nie opowadaj bajek. Jest kilka sposobów hartowania i niestety żaden z nich nie wygląda tak jak myślisz. Od biedy można by to podciągnąć pod 1fazę hartowania, ale to tylko wtedy kiedy znasz skład stopu i traktujesz go odpowiednią temperaturą przed odpowiedni czas i nagle schładzasz w cieczy (niekoniecznie wody) o określonej temperaturze. Czynność powtarza się czasami kilkakrotnie przy czym niekoniecznie kolejne fazy trwają tyle samo co pierwsza i niekoniecznie w takiej samej temperaturze. Hartowanie nie zawsze też ma na celu tylko utwardzenie materiału, ale również zmianę jego wytrzymałości (niekoniecznie na większą, często na mniejszą. Felgi samochodowe to najczęściej twardość w granicach 80-100 HB, przy czym im twardsza od 100HB tym większa szansa na szybkie zejście z tego świata ).
aby nie było OT- zacisk na fotce jest do wyrzucenia jak dla mnie a :
skąd wiesz z jakiego materiału i na jakie obciążenia był przygotowany ten ślizg?? będzie za miękki to może się wyginać i w końcu zacisk straci geometrię a Ty będzies obwiniał tłoczek że się zapieka i dlatego klocki obcierają. Będzie za twardy to może się urwać i... zacisk odchyla się od tarczy, tłoczek ma nagle 3cm luzu i zanim to napompujesz i zacznie znowu hamować to ... lepiej na zimne dmuchać i poszukać u kogoś tego ślizgu. O zacisk w dobrym stanie może być ciężko, ale jażmo z tym ślizgiem raczej nie powinno być trudne do znalezienia.ukręcony trzpień dałem tokarzowi do zrobienia z dotatkowo nieco dłuższa czesci gwintowana
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Swoją drogą ciekawe ile zapłaciłeś za toczenie, rozwiercanie itp. ?
nic nie zapłaciłem w firmie w ktorej pracuje jest miedzy innymi dział zajmujący się obróbką stali kwasoodpornej tzn robią rożnego rodzaju urządzenia dla przemysłu. Tam mi wyciągneli zapieczony sworzeń z zacisku druga czesc zacisku rozwiercili i zagwintowali a tokarz na jutro dorobi nowy sworzen z tym ze nie wiem z jakiego materialu ale wydaje mi sie że nie z byle jakiego ;p
- Od: 21 cze 2009, 16:32
- Posty: 33
- Skąd: wlkp
- Auto: mazda 626 GE V6 2.5
witam
wiec dzsiaj dostalem dotoczony element delikatnie go zjechalem papierem sciernym i złożyłem całość do kupy jednak teraz cos mi słąbiej hamuje tył z tej strony, układ odpowietrzylem na tym zacisku, tłoczek tez został troche wyregulowany. Mozna tam jeszcze jakos cos wyregulowac?
wiec dzsiaj dostalem dotoczony element delikatnie go zjechalem papierem sciernym i złożyłem całość do kupy jednak teraz cos mi słąbiej hamuje tył z tej strony, układ odpowietrzylem na tym zacisku, tłoczek tez został troche wyregulowany. Mozna tam jeszcze jakos cos wyregulowac?
- Od: 21 cze 2009, 16:32
- Posty: 33
- Skąd: wlkp
- Auto: mazda 626 GE V6 2.5
Witam, ja mam taki problem że nie mogę oddzielić tej części jarzma (klockotrzymacza) od zacisku, w górnej prowadnicy gdzie jest śruba na zewnątrz, schodzi bardzo dobrze ale w dolnej części tam gdzie jest z jednej strony zaślepiona prowadnica nie mogę wyciągnąć jej z tej części, luźno się obraca ale nie mogę jej z stamtąd wyciągnąć, jest tak zapieczona że cały zacisk hamuje mi tylko z jednej strony tarczy. Chodzi mi o tą prowadnicę w której kolega deeler urwał tą końcówkę. Z kolegą zdemontowaliśmy cały zacisk, stukaliśmy młotem na imadle i nic. Da się to jakoś ruszyć?? czy może to się jakoś odkręca w magiczny sposób??
pzdr Josi
- Od: 24 sty 2010, 12:53
- Posty: 24
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 97r 626 IV GEN, 1,8 16V 66kW + LPG IV GEN
witam, może byc cięzko skoro nawet w imadle nie idze, ja proponuje zalać ten zapieczony sworzen wd40 na noc i moze to cos da, na pewno nie polecam podgrzewania palnikiem bo nie wiem jak to wplynie na wlasciwosci metalu, można jeszcze spróbować wywiercić dziure z tej strony ktora jest zaślepiona. Nie chce cie wprowadzić w błąd bo nie pamietam ile dokladnie ale cos kolo 5mm bylo wolnego miejsca bo ten sworzeń nie wchodził do konca takze jak bedziesz wiercił to poczujesz jak przejdziesz przez tą "zaślepiona" czesc. Aha jak uda ci się wywiercic idealnie na środku to ten sworzeń ma "gniazdo" na imbuls (4-5 mm) zeby go wkręcic/wykrecic z zacisku. Wiec możesz w ostatecznosci wywiercic dziurke i sprobowac go poluzowac imbulsem albo bo poprostu wybic. Ale najpierw lepiej sporobowac z tym WD albo coca colą (podobno lepiej odrdzewia od wd);)
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 21 cze 2009, 16:32
- Posty: 33
- Skąd: wlkp
- Auto: mazda 626 GE V6 2.5
Nie lepiej kupić nowy zacisk hamulcowy niż tak rzeźbić?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
Miałem taki sam problem i rozwiązałem go w ten sposób ze przez ok 2-3 dni polewałem WD40,płynem hamulcowym póżniej lekko podgrzewałem i kręciłem kluczem chydrałlicznym z dobrymi ząbkami w części chwytającej. Po 2 min puściło i wyszło bez problemu:–)
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Hazu napisał(a):Jeszcze jakby Ktoś miał problemy z zaciskami to mam na sprzedaż zaciski tylne, z mocowaniami lub bez.
-
buli333
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6