ASB nie wrzuca biegów, czyżby jej koniec??

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez i9i » 29 sty 2009, 19:24

Witam!!
Po powrocie do domu postanowiłem wyczyścić przepływomierz, i jak pomyślałem tak zrobiłem było troszkę syfu na drucikach wiec przedmuchałem delikatnie i skręciłem, odpaliłem i miała trochę wysokie obroty, odpiąłem przepływkę odpaliłem pochodziła chwilę i zgasła sama, powtórka i podpięcie przepływki. Odpalam i to samo co przedtem, ale ... biegi nie wchodzą, ani do przodu ani do tyłu ZONK i gorący pot :( gaszę. Majstruje coś w kablach koło zworki serwisowej którą wcześniej odpinałem i dalej nie wchodzą, gaszę przekręcam kluczyk i nic, tak jakby na biegu był, kontrolki się zapalają i żadnej reakcji rozrusznika.

EDIT: Odpaliła sama więc pozostał problem skrzyni.
Ostatnio edytowano 30 sty 2009, 16:14 przez i9i, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez dyszel » 29 sty 2009, 20:29

Temat nie jest zgodny z regulaminem, najpierw użyj opcji "szukaj" dopiero gdy nic nie znajdziesz załóż nowy temat ale poprawnie!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez i9i » 29 sty 2009, 22:12

To czy jest zgodny z regulaminem stwierdzą moderatorzy. Ale zdaje mi się, że forum nie służy do kłótni tylko do wymiany pomocnych informacji, których na forum jest dużo ale jest kilka razy więcej nic nie wnoszących tematów i postów, które trzeba przejrzeć (co może zająć sporo czasu). Mniejsza z tym.
Pomęczyłem trochę "Forda w japońskiej skórze" a że zimno i ciemno to jak znajdę czas to pogrzebie jutro i lampki przygasają po przekręceniu kluczyka, wiec pytanie: Czy ten widoczny na zdjęciu przekaźnik "Made in Poland" ma coś wspólnego z rozrusznikiem?? I jaki najlepiej kupić na wymiankę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez dyszel » 29 sty 2009, 22:56

i9i napisał(a):To czy jest zgodny z regulaminem stwierdzą moderatorzy. Ale zdaje mi się, że forum nie służy do kłótni tylko do wymiany pomocnych informacji

Mylisz się, każdy może stwierdzić i polecić ci poprawienie twego tematu, i ja wcale nie zamierzam się kłócić tylko chcę zwiększyć twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi ;) Spróbuj rozrusznik na ostro, np. śrubokrętem, wtedy szukaj dalej!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez i9i » 29 sty 2009, 23:02

Jutro wymienię ten blaszany przekaźnik z napisem Poland i pokręcę rozrusznikiem, najbardziej mnie zastanawia, że przestał biegi wrzucać i jednocześnie padł rozrusznik chociaż jest burdel w instalacji i wszystko może się zdarzyć.

EDIT: Dzisiaj odpaliła normalnie, ale biegu nie wrzuca żadnego tylko delikatne syczenie słychać po przestawieniu dźwigi na jakikolwiek bieg. Odczytałem kody:

452 – (M) Vehicle Speed Sensor (VSS) problem
116 – (O,R) Engine Coolant (ECT) sensor out of range – ECT
411 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) – ISC

I pytanie: czy można ją jeszcze uratować czy zbierać na nową skrzynię (ewentualnie Mazdę) <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez delarossa » 31 sty 2009, 13:32

mialem podobnie ostatnio, przyczyą była zawilgocona wiązka od lambdy, aparatu zapłonowego itd.. jakieś zwarcie albo przerwe masz w obwodzie, sprawdz wtyczkę silnika krokowego i czujnika położenia przepustnicy.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez zenith839 » 31 sty 2009, 14:34

Skasuj kody jak dalej będą występować to musisz zobaczyć co się dzieje z czujnikiem prędkości, druga sprawa to walnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego i za wysokie obroty na biegu jałowym.

Sprawdź komputer skrzyni jakie błędy generuje.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez i9i » 1 lut 2009, 20:01

Błędy kasowałem dwa razy, jutro pogrzebię przy kablach, a jak nic nie pomoże to skrzynia do wymiany. Osobiście, wolałbym ją pogonić na części i kupić 929 :D ale niestety cronos jest na spółkę z bratem a on woli w remonty wkładać ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez delarossa » 1 lut 2009, 20:49

929 kupić to sztuka.. pogrzeb przy kablach, odkręć obudowe filtra i przeczyść wtyczki przy skrzyni, powinno pomóc, no chyba że skrzynia już zdychała..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez chudy » 1 lut 2009, 21:25

i9i, całą skrzynią steruje elektronika i nie jest to chyba mechaniczna usterka. Poszukaj przyczyny w elektryce jak radzi delarossa bo koszt wymiany skrzyni jest dość wysoki w porównaniu z wymianą np. sondy lambda. jak pozbędziesz się błędów to dopiero możesz myśleć o ewentualnej wymianie skrzyni biegów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez i9i » 3 lut 2009, 13:12

Zauważyłem, że wtyczka okrągła od skrzyni jest luźna, zdjąłem więc cały filtr powietrza razem z obudową, pomęczyłem się trochę bo w gnieździe siedzieć nie chce ta wtyczka ale spiąłem, złożyłem wszystko do kupy ... i nie kręci rozrusznikiem, że jest zimno to dałem sobie spokój na dziś. Jutro postaram się znowu rozebrać i pogrzebać w tych kablach.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez wayne » 3 lut 2009, 18:28

We wrocku na RAKOWEJ kolo Korony jest gośc zajmjacy sie ASB, drogi ale niby sie zna. Ja generalenie mam z po nim słabe doświadczenia. Ale za porade raczej nie skasuje Cię :)
Początkujący
 
Od: 31 lip 2007, 23:23
Posty: 14
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GE 97 2.0 +Stag300

Postprzez Mapett » 4 lut 2009, 10:52

Sprawdź masę na silniku ona też potrafi płatać figle.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 16:19
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: 626 Cronos 1996 2,0 16V Automa

Postprzez delarossa » 5 lut 2009, 00:27

a wyświetla Ci na jakim biegu jest?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez i9i » 8 mar 2009, 22:43

Śniegi puściły i pora zabrać się za reperację. W tygodniu jadę do ASO podpiąć się pod komputer (ASO zaznacza ze skrzyń nie robi!!!) delarossa: wyświetla tylko na desce standard (PRND21) i niby po wrzuceniu biegu obroty wzrastają ale żadnych odgłosów z niej nie słychać i ciągle jest na luzie. Odpiąłem sterownik ten co jest za komputerem głównym (za popielniczką bliżej ścianki grodziowej) i po tej operacji obrotów nie ruszało, nawet O/D które wcześniej po kilku sekundach zaczynało mrugać teraz już nie pokazuje błędu. Zobaczymy co komputer wykaże ale nastawiam się na wymianę skrzyni. <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez Paweł » 8 mar 2009, 23:27

Sprawdź, czy działa czujnik położenia dźwigni – znajduje się pod filtrem, na górze skrzyni.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez i9i » 12 mar 2009, 19:53

Kręci się ten czujnik przy każdym ruchu dźwignią, a po jego odłączeniu nawet lampek na zegarach od biegów nie podświetla. Natomiast wpadł mi w ucho wydobywający się ze skrzyni metaliczny dźwięk podobny do dźwięku łożyska chodzącego na sucho. Zauważyłem ze mam dwa biegi "N" i "P" i mogę się między nimi nawet przełączać manualnie <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez delarossa » 16 mar 2009, 19:48

a olej w skrzyni to Wy macie?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez i9i » 16 mar 2009, 20:17

niby coś tam jest, ale jakiś taki ciemny i powyżej tego kratkowanego pola na bagnecie i nawet po odpaleniu poziom sę nie zmienia, oczywiście jest możliwosc, że coś źle robię
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez delarossa » 16 mar 2009, 22:40

jak poziom oleju nie spada po odpaleniu to slabo..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6