ASB nie wrzuca biegów, czyżby jej koniec??
1, 2
Witam!!
Po powrocie do domu postanowiłem wyczyścić przepływomierz, i jak pomyślałem tak zrobiłem było troszkę syfu na drucikach wiec przedmuchałem delikatnie i skręciłem, odpaliłem i miała trochę wysokie obroty, odpiąłem przepływkę odpaliłem pochodziła chwilę i zgasła sama, powtórka i podpięcie przepływki. Odpalam i to samo co przedtem, ale ... biegi nie wchodzą, ani do przodu ani do tyłu ZONK i gorący pot gaszę. Majstruje coś w kablach koło zworki serwisowej którą wcześniej odpinałem i dalej nie wchodzą, gaszę przekręcam kluczyk i nic, tak jakby na biegu był, kontrolki się zapalają i żadnej reakcji rozrusznika.
EDIT: Odpaliła sama więc pozostał problem skrzyni.
Po powrocie do domu postanowiłem wyczyścić przepływomierz, i jak pomyślałem tak zrobiłem było troszkę syfu na drucikach wiec przedmuchałem delikatnie i skręciłem, odpaliłem i miała trochę wysokie obroty, odpiąłem przepływkę odpaliłem pochodziła chwilę i zgasła sama, powtórka i podpięcie przepływki. Odpalam i to samo co przedtem, ale ... biegi nie wchodzą, ani do przodu ani do tyłu ZONK i gorący pot gaszę. Majstruje coś w kablach koło zworki serwisowej którą wcześniej odpinałem i dalej nie wchodzą, gaszę przekręcam kluczyk i nic, tak jakby na biegu był, kontrolki się zapalają i żadnej reakcji rozrusznika.
EDIT: Odpaliła sama więc pozostał problem skrzyni.
Ostatnio edytowano 30 sty 2009, 16:14 przez i9i, łącznie edytowano 5 razy
- Od: 9 lis 2008, 12:20
- Posty: 27
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI
To czy jest zgodny z regulaminem stwierdzą moderatorzy. Ale zdaje mi się, że forum nie służy do kłótni tylko do wymiany pomocnych informacji, których na forum jest dużo ale jest kilka razy więcej nic nie wnoszących tematów i postów, które trzeba przejrzeć (co może zająć sporo czasu). Mniejsza z tym.
Pomęczyłem trochę "Forda w japońskiej skórze" a że zimno i ciemno to jak znajdę czas to pogrzebie jutro i lampki przygasają po przekręceniu kluczyka, wiec pytanie: Czy ten widoczny na zdjęciu przekaźnik "Made in Poland" ma coś wspólnego z rozrusznikiem?? I jaki najlepiej kupić na wymiankę.
Pomęczyłem trochę "Forda w japońskiej skórze" a że zimno i ciemno to jak znajdę czas to pogrzebie jutro i lampki przygasają po przekręceniu kluczyka, wiec pytanie: Czy ten widoczny na zdjęciu przekaźnik "Made in Poland" ma coś wspólnego z rozrusznikiem?? I jaki najlepiej kupić na wymiankę.
- Od: 9 lis 2008, 12:20
- Posty: 27
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI
i9i napisał(a):To czy jest zgodny z regulaminem stwierdzą moderatorzy. Ale zdaje mi się, że forum nie służy do kłótni tylko do wymiany pomocnych informacji
Mylisz się, każdy może stwierdzić i polecić ci poprawienie twego tematu, i ja wcale nie zamierzam się kłócić tylko chcę zwiększyć twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi Spróbuj rozrusznik na ostro, np. śrubokrętem, wtedy szukaj dalej!
Jutro wymienię ten blaszany przekaźnik z napisem Poland i pokręcę rozrusznikiem, najbardziej mnie zastanawia, że przestał biegi wrzucać i jednocześnie padł rozrusznik chociaż jest burdel w instalacji i wszystko może się zdarzyć.
EDIT: Dzisiaj odpaliła normalnie, ale biegu nie wrzuca żadnego tylko delikatne syczenie słychać po przestawieniu dźwigi na jakikolwiek bieg. Odczytałem kody:
452 – (M) Vehicle Speed Sensor (VSS) problem
116 – (O,R) Engine Coolant (ECT) sensor out of range – ECT
411 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) – ISC
I pytanie: czy można ją jeszcze uratować czy zbierać na nową skrzynię (ewentualnie Mazdę)
EDIT: Dzisiaj odpaliła normalnie, ale biegu nie wrzuca żadnego tylko delikatne syczenie słychać po przestawieniu dźwigi na jakikolwiek bieg. Odczytałem kody:
452 – (M) Vehicle Speed Sensor (VSS) problem
116 – (O,R) Engine Coolant (ECT) sensor out of range – ECT
411 (R) Idle speed system not controlling idle properly (generally idle too high) – ISC
I pytanie: czy można ją jeszcze uratować czy zbierać na nową skrzynię (ewentualnie Mazdę)
- Od: 9 lis 2008, 12:20
- Posty: 27
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI
mialem podobnie ostatnio, przyczyą była zawilgocona wiązka od lambdy, aparatu zapłonowego itd.. jakieś zwarcie albo przerwe masz w obwodzie, sprawdz wtyczkę silnika krokowego i czujnika położenia przepustnicy.
- Od: 30 sty 2007, 21:00
- Posty: 71
- Skąd: Krosno/Kraków
- Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V
Skasuj kody jak dalej będą występować to musisz zobaczyć co się dzieje z czujnikiem prędkości, druga sprawa to walnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego i za wysokie obroty na biegu jałowym.
Sprawdź komputer skrzyni jakie błędy generuje.
Sprawdź komputer skrzyni jakie błędy generuje.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
Błędy kasowałem dwa razy, jutro pogrzebię przy kablach, a jak nic nie pomoże to skrzynia do wymiany. Osobiście, wolałbym ją pogonić na części i kupić 929 ale niestety cronos jest na spółkę z bratem a on woli w remonty wkładać
- Od: 9 lis 2008, 12:20
- Posty: 27
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI
i9i, całą skrzynią steruje elektronika i nie jest to chyba mechaniczna usterka. Poszukaj przyczyny w elektryce jak radzi delarossa bo koszt wymiany skrzyni jest dość wysoki w porównaniu z wymianą np. sondy lambda. jak pozbędziesz się błędów to dopiero możesz myśleć o ewentualnej wymianie skrzyni biegów.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Zauważyłem, że wtyczka okrągła od skrzyni jest luźna, zdjąłem więc cały filtr powietrza razem z obudową, pomęczyłem się trochę bo w gnieździe siedzieć nie chce ta wtyczka ale spiąłem, złożyłem wszystko do kupy ... i nie kręci rozrusznikiem, że jest zimno to dałem sobie spokój na dziś. Jutro postaram się znowu rozebrać i pogrzebać w tych kablach.
- Od: 9 lis 2008, 12:20
- Posty: 27
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI
Śniegi puściły i pora zabrać się za reperację. W tygodniu jadę do ASO podpiąć się pod komputer (ASO zaznacza ze skrzyń nie robi!!!) delarossa: wyświetla tylko na desce standard (PRND21) i niby po wrzuceniu biegu obroty wzrastają ale żadnych odgłosów z niej nie słychać i ciągle jest na luzie. Odpiąłem sterownik ten co jest za komputerem głównym (za popielniczką bliżej ścianki grodziowej) i po tej operacji obrotów nie ruszało, nawet O/D które wcześniej po kilku sekundach zaczynało mrugać teraz już nie pokazuje błędu. Zobaczymy co komputer wykaże ale nastawiam się na wymianę skrzyni.
- Od: 9 lis 2008, 12:20
- Posty: 27
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI
Kręci się ten czujnik przy każdym ruchu dźwignią, a po jego odłączeniu nawet lampek na zegarach od biegów nie podświetla. Natomiast wpadł mi w ucho wydobywający się ze skrzyni metaliczny dźwięk podobny do dźwięku łożyska chodzącego na sucho. Zauważyłem ze mam dwa biegi "N" i "P" i mogę się między nimi nawet przełączać manualnie
- Od: 9 lis 2008, 12:20
- Posty: 27
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6