Problem z zbyt dużym wzrostem ciśnienia w skrzyni korbowej

Postprzez Darkman » 24 lut 2005, 23:00

Siemka

Mam pytanie: Czy ktos moze dysponuje ksiazka z serii (sam naprawiam mazda 626 2.0D Comprex)?. Mam wlasnie taka mazde rocznik 93. Problem: silnik jest po remoncie głowicy. Występują przedmuchy olejowe ... Czy jest to wina braku uszczelnienia na trzonkach zaworow? Czy moze sa jakies inne mozliwosci ...Dzieki za odpowiedz.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 lut 2005, 22:56
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 93r.

Postprzez Jaksa » 24 lut 2005, 23:06

Darkman napisał(a):Problem: silnik jest po remoncie głowicy. Występują przedmuchy olejowe ... Czy jest to wina braku uszczelnienia na trzonkach zaworow? Czy moze sa jakies inne mozliwosci .
Podstawowa sprawa .... Nigdy nie robi się połowy motoru ( jak robisz głowicę rób i dol silnika ) w Twoim przypadku zrobic musisz cylindry + pierscienie. Na ciepłym silniku "dmucha " przez bagnet?

P.S. Myślę ze temat powinien być przeniesiony do innego działu. ( Moderatorzy ! )
Ostatnio edytowano 24 lut 2005, 23:09 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez navroth » 24 lut 2005, 23:07

Darkman napisał(a):Czy ktos moze dysponuje ksiazka z serii (sam naprawiam mazda 626 2.0D Comprex)?


W 99% nikt taką nie dysponuje <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Darkman » 24 lut 2005, 23:08

... tak na ciepłym silniku "dmucha" przez bagnet ...
Początkujący
 
Od: 24 lut 2005, 22:56
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 93r.

Postprzez Jaksa » 24 lut 2005, 23:10

Darkman napisał(a):tak na ciepłym silniku "dmucha" przez bagnet ...
To kicha..... Trzeba zrobic szlify cylindrow lub tuleje ( pod stare tłoki o ile są jeszcze ok )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Darkman » 24 lut 2005, 23:14

a czy brak uszczelnienia na zaworach ma jakiś wpływ ? Czy warto ryzykować zdjęcie samej głowicy ?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2005, 22:56
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 93r.

Postprzez Jaksa » 24 lut 2005, 23:23

Czy warto ryzykować zdjęcie samej głowicy ?
Głowicę i tak musisz demontowac aby doł zrobic ( cały motor musisz wyjąć z auta ) Wymiana samych pierscieni w dieslu nie pomaga, tuleje mają owal. A jak sprężarka ...Cicha?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Darkman » 24 lut 2005, 23:26

ze sprężarką nie ma problemów, jest chichutka :) ...
Początkujący
 
Od: 24 lut 2005, 22:56
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 93r.

Postprzez Darkman » 24 lut 2005, 23:30

... silnik pracuje równo, nie ma problemów z uruchamianiem (nawet w zime) ... jedynym minusem jest ten wypychany olej ... :(
Początkujący
 
Od: 24 lut 2005, 22:56
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 93r.

Postprzez Jaksa » 24 lut 2005, 23:30

Darkman napisał(a): jest chichutka

<spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 24 lut 2005, 23:31

Darkman napisał(a):jedynym minusem jest ten wypychany olej
To początki , następnie będzie stuk tłoka o ścianki cylindra ( ale to jeszcze trochę czasu )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez navroth » 24 lut 2005, 23:44

Darkman napisał(a):Występują przedmuchy olejowe


Hej a moze po prostu masz go za duzo na stanie?
Sprawdzales na zimnym silniku jaki jest poziom?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Jaksa » 24 lut 2005, 23:48

navroth napisał(a):Hej a moze po prostu masz go za duzo na stanie?
Przedmuchy są od kompresji ktora "ucieka" między pierscieniem a gładzią cylindra....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gstr » 5 maja 2005, 20:23

A czy przypadkiem nie chodzi Ci o to, że z odmy nieco dymi i czasem kropla oleju się tam zbierze?

U mnie to samo. Czasami (rzaaaadko) w korku nawet chmurka poleci wyraźnie widoczna jeszcze na poziomie szyby. Oleju ubywa prawie niezauważalnie.

Jak mój samochód miał 130.000 km to mnie to zmartwiło. Ale nic z tym nie robiłem, teraz jest 250.000 km i wciąż to samo. Ten model chyba tak ma...

Dodam jeszcze, że jak kiedyś oleju za dużo nalałem to dopiero się cyrki zaczeły. Szczęśliwie po spuszczeniu nadmiaru wszystko wróciło do normy a wiem, że nie musiało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6