Silnik nie chce odpalać po nocy

Postprzez neo184 » 15 lis 2009, 11:33

Enduro napisał(a):pompa!?
sprawdz, bo ona mi podejrzana...

no właśnie mechanik teraz też stawia na nią, twierdzi iż może się zapowietrzać po dłuższym postoju

Enduro napisał(a):jeszcze jedno:
czy ten filter, to do diesla?,

do diesla :)
Enduro napisał(a):pozdr.

i wzajemnie

p.s. czekam na zrobienie głowicy – mechanik przesadził przy dokręcaniu i pękła.... :(
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez Enduro » 15 lis 2009, 14:07

neo184 napisał(a):p.s. czekam na zrobienie głowicy – mechanik przesadził przy dokręcaniu i pękła.... :(

a to ptaszek!
czym dokrecal? kluczem do czolgu!?

bo jesli by mial klucz dynamometryczny..
i bylyby mu znane wartosci (choc one zawsze dodatkowo sa podawane na opakowaniu uszczelki!
to powinno wsio byc okay!
jesli glowice spawaja, to powinni to zrobic fachowcy,
ale tacy prawdziwi...
bo beda problemy!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez karaluch85 » 17 lis 2009, 10:37

neo184 czekam na rozwiązanie twojego problemu, ponieważ sam mam podobny..

ogólnie już zastosowałem wszystkie patenty z forum i żaden nie pomagał,
zapowietrzająca się pompa to chyba jedyna możliwość (poza brakiem dobrej kompresji).

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 10:47
Posty: 37
Skąd: Warszawa

Postprzez neo184 » 17 lis 2009, 19:04

karaluch85 napisał(a):neo184 czekam na rozwiązanie twojego problemu, ponieważ sam mam podobny..

ogólnie już zastosowałem wszystkie patenty z forum i żaden nie pomagał,
zapowietrzająca się pompa to chyba jedyna możliwość (poza brakiem dobrej kompresji).

Pozdrawiam!

ja w tej chwili czekam na rozwiązanie tematu głowicy, jak temat zostanie rozwiązany zapewne się pochwale. W perspektywie wymiana pompy bądź regeneracja...
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez biniloluk » 18 lis 2009, 20:34

miałem ten sam problem i też była podejrzana pompa wtryskowa ale to nie to zamontowałem dodatkowy zaworek zwrotny na zasilaniu i powrocie nie pomogło wstawiłem pompę elektryczną dobiajacą paliwo też nic nie dało należy po nocy na zimnym silniku zbadać ciśnienie sprężania a także przeprowadzić w tym momencie nie na letnim silniku kontrole luzów zaworowych u mnie na letnim były ok a po nocy kiedy było -1 zmniejszały sie do zera i podpierało delikatnie zawory co powodowało spadek ciśnienia sprężania jak by to było paliwo nie byłoby dymu z rury dodam że mając ten problem jak już zapalił i pochodził 2 minuty zapalał cały dzień z dotyku
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez karaluch85 » 20 lis 2009, 09:58

biniloluk mi też wydaje się, że to nie jest kwestia zapowietrzenia układu paliwowego.. bo skąd dym (od zalanego silnika) przy braku paliwa? No i dlaczego jak nawet podpompuję ręcznie paliwo z rana to różnicy nie widzę?

Byłem z autem u Jaksy na sprawdzenie luzów zaworowych – podobno wszystko ok.
Ze względu na przestaną noc i zimny silnik mechanik dobrał mi się do pompki przy filtrze i obszedł go kawałkiem plastikowej rurki ;) Trochę dziwna metoda i ryzykowna ale ok, stare auto, można spróbować. Nic to nie pomogło i wróciłem do pompki i filtra by do silnika i pompy nie szedł piach z baku..

Ogólnie wielką tajemnicą dla mnie jest przyczyna tego nieodpalania..
bo to co podejrzewam, czyli za małe ciśnienie sprężania przy rozruchu w wyniku nieszczelności pierścieni chyba jednak powoduje zwiększone zużycie oleju i dymienie oraz spadek osiągów. A u mnie silnik oleju bierze minimalne ilości – dolewam 100ml/2000km (raczej ze względu na wydmuch odmą), dymi jedynie jak mocno przycisnę (ale to nic niezwykłego w doładowany dieslu) a prędk. max 160km/h osiągam bez problemu i bez zasłony dymnej za mną..
Najgorsze to, że teraz jest 10C i jest źle, niedługo zima i będzie jeszcze gorzej. Z drugiej strony, po zimie będzie wiosna i będzie lepiej. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 10:47
Posty: 37
Skąd: Warszawa

Postprzez biniloluk » 22 lis 2009, 00:18

tyle że ja już nie mam tego problemu ustawiłem luzy zaworowe w zeszłym roku zbałem ciśnienie sprężania wyszło po 33 na wszystkich cylindrach mimo to dymi z odmy a w zeszłą zime -20 było na dwoże i ford mondeo i mercedes A sąsiadów nie odpaliły a mója mazda z dotyku a akumulator mam nie zawesoły ma już 5 lat i trzyma tylko 3 dni bez jazdy jest od benzyny 55Ah i niema czym pokręcić
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Enduro » 22 lis 2009, 11:55

biniloluk napisał(a):tyle że ja już nie mam tego problemu ustawiłem luzy zaworowe w zeszłym roku zbałem ciśnienie sprężania wyszło po 33 na wszystkich cylindrach

cos sporo jak na comprexa..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez biniloluk » 22 lis 2009, 14:39

silnik na którym jeżdzę ma przejechane 135tys niewiem na ile wiarygodny jest przyrząd ale z wykresu wychodzi takie ciśnienie a na drugim silniku który stoi w garażu w rezerwie mam mniej równe ciśnienie 29 32 31 31 ale ten ma około 235tys
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez karaluch85 » 24 lis 2009, 10:52

Problem rozwiązany, aż nie chce mi się wierzyć, że półtorej roku jeździłem ze spaloną świecą.. :|
W dodatku świecą 7V zamiast 11V, ja rozumiem że poprzedni właściciel mógł mieć problem z kupnem dobrego zamiennika ale taki parametr jak napięcie to mógłby sprawdzić.. <killer>.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 10:47
Posty: 37
Skąd: Warszawa

Postprzez neo184 » 24 lis 2009, 20:33

karaluch85 napisał(a):Problem rozwiązany, aż nie chce mi się wierzyć, że półtorej roku jeździłem ze spaloną świecą.. :|
W dodatku świecą 7V zamiast 11V, ja rozumiem że poprzedni właściciel mógł mieć problem z kupnem dobrego zamiennika ale taki parametr jak napięcie to mógłby sprawdzić.. <killer>.

a jak sprawdzić czy świeca jest o prawidłowych parametrach?? u mnie niby grzeją ale może są niewłaściwe??
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez Enduro » 24 lis 2009, 22:06

neo184 napisał(a):
karaluch85 napisał(a):Problem rozwiązany, aż nie chce mi się wierzyć, że półtorej roku jeździłem ze spaloną świecą.. :|
W dodatku świecą 7V zamiast 11V, ja rozumiem że poprzedni właściciel mógł mieć problem z kupnem dobrego zamiennika ale taki parametr jak napięcie to mógłby sprawdzić.. <killer>.

a jak sprawdzić czy świeca jest o prawidłowych parametrach?? u mnie niby grzeją ale może są niewłaściwe??

najlepiej je wykrecic,
oczyscic i odczytac oznaczenia producenta
no i sprawdzic zgodnosc z zaleceniem ASO...!
i przed wkreceniem sprawdzic bezposrednio na akumulatorze,
dolaczajac plus i minus,
patrzac przy tym czy wszystki podobnie rozgrzewaja sie
do czerwonego koloru!
pomiary rezystancji lub tzw. przejscia miernikiem (Ohmomierzem!)
nie sa do konca poprawne!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez karaluch85 » 25 lis 2009, 09:31

neo184 dokładne dane świec do comprexa znalazłem na stronie z VIN-ami, stamtąd trafiłem na stronę zamienników http://www.etecno1.it/cross.php?ourref= ... anguage=en.

a o tym, że świeca była nie taka świadczył napis 7V na niej i napis 11V na pozostałych 3. A to że była spalona poznałem bez odkręcania po braku rdzy w okolicy gniazda, odkręcenie i przytknięcie do akumulatora tylko potwierdziły przypuszczenia. Dobra świeca nagrzewa się do czerwoności w 1-2 sekundy, po 3-4 jest już "świecącą" świecą ;)
Z tego co zauważyłem to na świecach podawane jest napięcie znamionowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 10:47
Posty: 37
Skąd: Warszawa

Postprzez neo184 » 25 lis 2009, 15:31

a jak z cenami świec żarowych do mazdy?? znalazłem takie świece w katalogu intercars firmy polskiej iskra 11 721 789. Słyszałem rożne opinie o tej firmie, ale cena jest zachęcająca :) jak dostanę autko od mechanika (pękła głowica) to sprawdzę te świeczki.

http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez neo184 » 27 lis 2009, 22:44

Wizyta u mechanika i troszkę gorszy humor. Pompa zrobiona – zapowietrzała się . Głowicę pospawali nawet ładnie wygląda:) Wszystko złożone w całość i parę rzeczy nowych: autko odpala fajnie (chociaż ostatnio ciepło), nowe problemy to nie chce się wkręcać na obroty, strasznie kopci. W międzyczasie sprawdzone jeszcze raz ciśnienie ma po 30 na każdym. Co się stało że po zrobieniu odpalania pojawiły się n owe problemy.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez biniloluk » 29 lis 2009, 14:58

problem masz z napendem comprexa sprawdź paski a jak wszystko ok to masz nieszcleny dolot sprawdź łacznik z intercollera
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez neo184 » 29 lis 2009, 15:27

biniloluk napisał(a):problem masz z napendem comprexa sprawdź paski a jak wszystko ok to masz nieszcleny dolot sprawdź łacznik z intercollera

hmmm przed naprawą nie było z tym problemu, pasek napięty, dolot sprawdzony szczelny...
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez biniloluk » 30 lis 2009, 01:28

no to nie ma opcji powinien chodzić jeżeli paski masz ok spróbuj wyjąć zawór startowy zastąp go kawałkiem rury bo jeżeli jest nieszczelny dolot to niema odpowiedniego podciśnienia żeby otworzyć przepustnice w zaworze chyba że auto w ogóle ci się nie chce zbierać i kopci cały czas A nie tak jak misie wydaje bo zazwyczaj do 2000obr jedzie a powyżej 2000 z tyłu czarna chmura i zero mocy
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez neo184 » 10 gru 2009, 15:20

biniloluk napisał(a):no to nie ma opcji powinien chodzić jeżeli paski masz ok spróbuj wyjąć zawór startowy zastąp go kawałkiem rury bo jeżeli jest nieszczelny dolot to niema odpowiedniego podciśnienia żeby otworzyć przepustnice w zaworze chyba że auto w ogóle ci się nie chce zbierać i kopci cały czas A nie tak jak misie wydaje bo zazwyczaj do 2000obr jedzie a powyżej 2000 z tyłu czarna chmura i zero mocy

autko dalej w warsztacie więc sam nie mam dostępu. paski na mój wniosek sprawdzili jeszcze raz są ok. gdzie tego zaworu szukać?? może ktoś ma pomysł co to może być.
aktualnie podmieniono do sprawdzenia: comprex, głowica – sprawdzana w specjalistycznym punkcie, druga pompa drugie wtryski, i jeszcze coś drobnego wymieniali. Jedyne co mi świta dalej to to ten zawór startowy i intercoler- może się zapchał??
Plus jest taki iż autko już odpala normalnie – myślę iż uszczelnienie pompy wtryskowej było dobrym posunięciem.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez neo184 » 15 gru 2009, 10:48

Po odłączeniu comprexa autko wkręca się na obroty nie kopci – diagnoza winny comprex . Może w przyszłości dam do regeneracji... z ciężkim sercem pozbywam się comprexa-turbiny. Mam nadzieje że bez sprężarki też się da jeździć.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6