Rozrząd wymiana, ustawienie – Comprex
sprawdziłeś świece żarowe ? mogą nie mieć zasilania i może być taki efekt
swoją drogą to nie jest pompka tylko filtr paliwa ciekawe kiedy był ostatnio wymieniany , że nie chce puścić paliwa ?
swoją drogą to nie jest pompka tylko filtr paliwa ciekawe kiedy był ostatnio wymieniany , że nie chce puścić paliwa ?
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
swoją drogą to nie jest pompka tylko filtr paliwa ciekawe kiedy był ostatnio wymieniany , że nie chce puścić paliwa ?
pompka moze sie zapowietrzac ;–)
Tanie części mercedes
- Od: 7 kwi 2010, 15:07
- Posty: 37
- Skąd: Wejherowo
- Auto: Szwed
oj może ale i tak powinien zapalić powiedzmy po minutowym kręceniu a jak koledze nie "jarał" to zapchany filtr nie puszczał paliwa choć podejrzewam ,że sprawdzenie czy paliwo dochodzi jest jedną z pierwszych czynności jak auto nie "JARA" przynajmniej dla mnie i kilku znajomych
bzdurny post nie pomyślałem przed napisaniem prośba do moda o skasowanie ....
bzdurny post nie pomyślałem przed napisaniem prośba do moda o skasowanie ....
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Witam wszystkich.Posiadam mazdę od 2 lat i przyszedł czas na wymianę paska rozrządu. I tu pojawił się problem gdyż nijak nie da się odkręcić rolki napinacza. Główka śruby jest dosyć niska i do tego jest chyba z "plasteliny" , Nie radzą sobie z nią żadne klucze jakie posiadam ani nasadka (6 i 12-kątna) ani oczkowe ani nawet płaskie wszystkie objeżdżają albo je wypycha. I tu moje pytanie do tych co już to robili czy jest jakiś sposób na to . A może jest tam lewy gwint? Za wszystkie rady z góry dziekuję
-
wojto79
Cóż jeśli ja nie mogę czegoś odkręcić aplikuję tam płyn hamulcowy (np.DOT4) + rurka na dobry oczkowy/nasadowy klucz. Nie wiem jakie masz podejście proponuje DOT4 w miejsce mocowania napinacza do bloku i poczekać, a potem kluczem ewentualnie zaatakować dobrą żabką hydrauliczną. Można też opiłować pilnikiem śrubę na mniejszy wymiar (pracochłonne) lub jeśli da się wyjąć napinacz po odcięciu łba (w co wątpię) piłka do metalu/(flex. No i jeszcze na ciepło, po delikatnym podgrzaniu palnikiem. powodzenia
Aha przy cieciu i szlifowaniu jeśli masz zdjęta pokrywę rozrządu osłoń rozrząd i usuń dokładnie wszystkie opiłki odkurzaczem a DOT dokładnie wytrzyj do sucha.
Aha przy cieciu i szlifowaniu jeśli masz zdjęta pokrywę rozrządu osłoń rozrząd i usuń dokładnie wszystkie opiłki odkurzaczem a DOT dokładnie wytrzyj do sucha.
- Od: 22 kwi 2010, 10:23
- Posty: 86
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0
Dziękuje za rade. Po wielu próbach i już prawie całkowitej utracie nadziei wpadłem na pomysł dospawania nakrętki "10". Było ciasno ale udało się i nie czekając aż ostygnie szybko kluczem do rurek odkręciłem tą nieszczęsną śrubę. Na pewno pomogła temperatura od spawania i długi klucz. zostało teraz tylko poskładać rozrząd
-
wojto79
Witajcie.
Przymierzam się powoli do wymiany paska rozrządu.
Naprowadźcie mnie proszę, czy temat nadaje się do samodzielnego wykonania(troszkę już poznaliście moje skromne umiejętności, więc łatwiej Wam będzie mnie naprowadzić)?
Domyślam się,że trzeba wywalić najpierw paski od alternatora i pompy klimatyzacji, czyli oczywiście odkręcić kolejny raz łapę silnika i napinacz paska alternatora..
Przechylić silnik w górę dla troszkę lepszego dojścia, poodkręcać obudowę rozrządu i .... co dalej?
Macie jakieś patenty?
Koła pasowe mają znaczniki, więc czy istnieje przymus stosowania dodatkowych przyrządów?
Na razie nie widziałem w realu jak to wszystko pod obudową wygląda, nie wiem jak rozluźnić napinacz paska rozrządu i czy nie ucieknie mi jakaś sprężynka napinacza.
Jeśli robiliście już sami wymianę, to proszę podpowiadajcie.
P.S.
Oczywiście wiem,że tylko oryginalny i że razem z rolkami/napinaczami oraz pompą wody
Przymierzam się powoli do wymiany paska rozrządu.
Naprowadźcie mnie proszę, czy temat nadaje się do samodzielnego wykonania(troszkę już poznaliście moje skromne umiejętności, więc łatwiej Wam będzie mnie naprowadzić)?
Domyślam się,że trzeba wywalić najpierw paski od alternatora i pompy klimatyzacji, czyli oczywiście odkręcić kolejny raz łapę silnika i napinacz paska alternatora..
Przechylić silnik w górę dla troszkę lepszego dojścia, poodkręcać obudowę rozrządu i .... co dalej?
Macie jakieś patenty?
Koła pasowe mają znaczniki, więc czy istnieje przymus stosowania dodatkowych przyrządów?
Na razie nie widziałem w realu jak to wszystko pod obudową wygląda, nie wiem jak rozluźnić napinacz paska rozrządu i czy nie ucieknie mi jakaś sprężynka napinacza.
Jeśli robiliście już sami wymianę, to proszę podpowiadajcie.
P.S.
Oczywiście wiem,że tylko oryginalny i że razem z rolkami/napinaczami oraz pompą wody
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
no więc, robisz to co napisałeś przymusu blokady nie ma ale dla bezpieczeństwa własnego (silnika )
proponuję zablokować jest tam otworek przynajmniej w moim comprexie był ( sprzedałem niestety ) nic ci raczej nie powinno wypaść .
Co do paska ja miałem dwa geats chyba tak się to pisze pierwszy wymieniłem po 60 tyś bo zdechła pompa wody drugi poszedł z samochodem .
proponuję zablokować jest tam otworek przynajmniej w moim comprexie był ( sprzedałem niestety ) nic ci raczej nie powinno wypaść .
Co do paska ja miałem dwa geats chyba tak się to pisze pierwszy wymieniłem po 60 tyś bo zdechła pompa wody drugi poszedł z samochodem .
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
nie, no pasek to ja wezmę Mitsuboshi, dla pewności.
Zastanawiam się nad resztą zestawu, ale pasek na pewno "mitsu.."
Zastanawiam się nad resztą zestawu, ale pasek na pewno "mitsu.."
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Dobry temat powstał,sledzę od poczatku kiedy muunek go napisał a pózniej Ktoryś z modów zszczepił, dobrze że są moderzy bo by człowiek nie wiedział o już istniejących poradach Tylko troche mało wypowiadajacych, po cichu liczę że coś biniloluk napisze co by pózniej się przydało przy tej jak by nie było ważnej i precyzyjnej operacji
Wyłącz TV, Włącz myślenie
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
- Od: 27 lis 2011, 15:37
- Posty: 128
- Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
- Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3
Ponieważ zostałem wywołany do tablicy a znalazłem pięć minut więc napisze mały poradnik
Czas pracy około 2,5 godziny
Narzędzia specjalne
• Nie są wymagane.
• (Chyba że dobre piwko)
Zaczynamy
• Podnieść i podeprzeć przód samochodu zdjąć prawe przednie koło (jakiś pieniek cegły kobyłka co się nawinie )
• Wykorzystując oryginalny lewarek mazdy podeprzeć silnik
o Następnie demontujemy
o Boczna osłona silnika [1]
o Listwę bezpieczników i odsuwamy ją na bok
o Odkręcamy poduszkę silnika [4]
o Paski napędowe alternatora i klimatyzacji (jeśli mamy)
o Rolka napinająca paska klimatyzacji (jeżeli występuje). [2]
o Napinacz paska alternatora [3] .
• Opuszczamy silnik lewarkiem po to aby móc odkręcić i wyjąć koło pasowe imbus 6mm
• Zdejmujemy koło pasowe wału korbowego [5] .
• Zdejmujemy osłony paska rozrządu [6] i [7] . najlepiej zrobić sobie tekturkę i wbijać śruby tak aby ich nie pozamieniać miejscami mają różne długości
• Obracamy wałem korbowym w prawo, w GMP pierwszego cylindra. Znaki muszą się nam pokrywać [8] , [9] i [10] na kole pompy są dwa znaki po przeciwnych stronach najlepiej oznaczyć sobie ten właściwy przed zdjęciem paska .
• Wkręcamy dwie śruby 35-40 mm w uchwyt pompy wtryskowej i zabezpieczyć koło zębate [11] .
• Zdejmujemy górną rolką prowadzącą [12] .
• Luzujemy śrubę rolki napinającej [13] .
• Zdejmujemy pasek zębaty.
Teraz najtrudniejsze (jeżeli zmieniamy pompę wody)
• demontujemy koło z wałka rozrządu i koło z pompy wtryskowej oba są na klinie więc uwaga na kliny jeśli macie ściągacz to prosta sprawa można też poradzić bez niego koła możemy zepchnąć wkręcając dłuższe śruby ale trzeba uważać żeby równo ciągnąć można też delikatnie puknąć w śrubę po napięciu koła owymi śrubami
• Demontujemy tylną osłonę rozrządu
• Śruby pompy wody są dwie jedna u góry druga trochę niżej jedna jest bardzo długa przechodzi przez całą obudowę
jak już się z tym uporamy możemy przystąpić do montażu
• Zakładamy pompę wody
• Osłonę tylną koła rozrządu
• Sprawdzamy długość swobodnej części sprężyny [14] . W razie potrzeby wymienić.
• Sprawdzamy czy zgadzają się nam znaki [8] [9] i[10].
• Zakładamy pasek zębaty w lewą stronę, rozpoczynając przy tym od koła na wale korbowym.
• Montujemy górną rolką prowadzącą [12] trzeba ją dokręcić śrubę momentem 37-52 Nm.
• Jeżeli nie zmienialiśmy pompy wyjmujemy śrubę blokującą z koła pompy wtryskowej [11] .
• śrubę rolki napinającej zostawiamy lekko luźną żeby sprężyna mogła ją napinać [13] .
• Obracamy wałem korbowym dwa obroty w prawo aż do momentu aż znaki odniesienia się pokryją [8] [9] [10] .
i żeby nikt nie obracał w wałem korbowym w lewą stronę.!!!
• Dokręcamy śrubę rolki napinającej [13] . Moment dokręcania: 37-52 Nm.
• Obciążyć pasek w punkcie ciężarem 10 kg. Pasek musi się odchylić o 9,0-11,5 mm.
• Jeżeli tak nie jest: Powtarzamy napinanie.
• Należało by sprawdzić i nastawić początek wtrysku no ale nie każdy ma czym
• Zostało zamontować tylko osłony koło pasowe wału korbowego. Moment dokręcania: 20-32 Nm.
• napinacze paski i poduszki ale skoro doszliśmy do tego momentu to chyba tego już nie trzeba tłumaczyć
• Jeżeli kontrolka paska świeci trzeba ją skasować przez otwór w liczniku pokazane na rysunku
tutaj dołączam rysunek co i jak
toby było chyba na tyle
pozdrawiam wszystkich fanów moich porad
Czas pracy około 2,5 godziny
Narzędzia specjalne
• Nie są wymagane.
• (Chyba że dobre piwko)
Zaczynamy
• Podnieść i podeprzeć przód samochodu zdjąć prawe przednie koło (jakiś pieniek cegły kobyłka co się nawinie )
• Wykorzystując oryginalny lewarek mazdy podeprzeć silnik
o Następnie demontujemy
o Boczna osłona silnika [1]
o Listwę bezpieczników i odsuwamy ją na bok
o Odkręcamy poduszkę silnika [4]
o Paski napędowe alternatora i klimatyzacji (jeśli mamy)
o Rolka napinająca paska klimatyzacji (jeżeli występuje). [2]
o Napinacz paska alternatora [3] .
• Opuszczamy silnik lewarkiem po to aby móc odkręcić i wyjąć koło pasowe imbus 6mm
• Zdejmujemy koło pasowe wału korbowego [5] .
• Zdejmujemy osłony paska rozrządu [6] i [7] . najlepiej zrobić sobie tekturkę i wbijać śruby tak aby ich nie pozamieniać miejscami mają różne długości
• Obracamy wałem korbowym w prawo, w GMP pierwszego cylindra. Znaki muszą się nam pokrywać [8] , [9] i [10] na kole pompy są dwa znaki po przeciwnych stronach najlepiej oznaczyć sobie ten właściwy przed zdjęciem paska .
• Wkręcamy dwie śruby 35-40 mm w uchwyt pompy wtryskowej i zabezpieczyć koło zębate [11] .
• Zdejmujemy górną rolką prowadzącą [12] .
• Luzujemy śrubę rolki napinającej [13] .
• Zdejmujemy pasek zębaty.
Teraz najtrudniejsze (jeżeli zmieniamy pompę wody)
• demontujemy koło z wałka rozrządu i koło z pompy wtryskowej oba są na klinie więc uwaga na kliny jeśli macie ściągacz to prosta sprawa można też poradzić bez niego koła możemy zepchnąć wkręcając dłuższe śruby ale trzeba uważać żeby równo ciągnąć można też delikatnie puknąć w śrubę po napięciu koła owymi śrubami
• Demontujemy tylną osłonę rozrządu
• Śruby pompy wody są dwie jedna u góry druga trochę niżej jedna jest bardzo długa przechodzi przez całą obudowę
jak już się z tym uporamy możemy przystąpić do montażu
• Zakładamy pompę wody
• Osłonę tylną koła rozrządu
• Sprawdzamy długość swobodnej części sprężyny [14] . W razie potrzeby wymienić.
• Sprawdzamy czy zgadzają się nam znaki [8] [9] i[10].
• Zakładamy pasek zębaty w lewą stronę, rozpoczynając przy tym od koła na wale korbowym.
• Montujemy górną rolką prowadzącą [12] trzeba ją dokręcić śrubę momentem 37-52 Nm.
• Jeżeli nie zmienialiśmy pompy wyjmujemy śrubę blokującą z koła pompy wtryskowej [11] .
• śrubę rolki napinającej zostawiamy lekko luźną żeby sprężyna mogła ją napinać [13] .
• Obracamy wałem korbowym dwa obroty w prawo aż do momentu aż znaki odniesienia się pokryją [8] [9] [10] .
i żeby nikt nie obracał w wałem korbowym w lewą stronę.!!!
• Dokręcamy śrubę rolki napinającej [13] . Moment dokręcania: 37-52 Nm.
• Obciążyć pasek w punkcie ciężarem 10 kg. Pasek musi się odchylić o 9,0-11,5 mm.
• Jeżeli tak nie jest: Powtarzamy napinanie.
• Należało by sprawdzić i nastawić początek wtrysku no ale nie każdy ma czym
• Zostało zamontować tylko osłony koło pasowe wału korbowego. Moment dokręcania: 20-32 Nm.
• napinacze paski i poduszki ale skoro doszliśmy do tego momentu to chyba tego już nie trzeba tłumaczyć
• Jeżeli kontrolka paska świeci trzeba ją skasować przez otwór w liczniku pokazane na rysunku
tutaj dołączam rysunek co i jak
toby było chyba na tyle
pozdrawiam wszystkich fanów moich porad
Ostatnio edytowano 28 mar 2013, 00:21 przez biniloluk, łącznie edytowano 1 raz
Ktoryś z modów zszczepił
może zbyt słabo szukałem podobnego tematu, ale również uważam,że modowie są potrzebni.
DZIĘKUJĘ CI O WIELKI MODERATORZE.
co by pózniej się przydało
co by później się przydało, to może starym zwyczajem kilka fotek strzelę i wkleję, jeśli w ogóle podejmę się roboty.
Operacja nie wygląda na bardzo wymagającą, ale tyczy się newralgicznego punktu każdego auta. Tu nie może być fuszerki, dlatego warto aby ci co już sami wymieniali opisali na co zwracać szczególną uwagę przy tej czynności.
Kika pytań bez odpowiedzi:
1. Jak bardzo napiąć pasek – jak prawidłowo sprawdzić ugięcie po założeniu?
2. czy zdjęcie koła pomoże w czynnościach – chodzi o dojście do koła wału silnika
3. czy założenie paska należy wykonać jakimś przyrządem- jest bardzo mało miejsca na palce
4. czy po założeniu i napięciu paska można obracać "ręcznie" dla sprawdzenia poprawności montażu za kółko pasowe rozrządu?
5. czy przechylenie silnika pomoże, czy będzie przeszkadzało w pracy?
No tak.
Jak ja produkowałem swój post, to Biniloluk wszystko zdążył już wyjaśnić. DZIĘKI BINI..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Napisałeś,że pompę wtryskową blokujemy wkręcając śruby 35...40mm
Czy chodzi o ich długość?
Czy jest przygotowany gwint pod te śrubki, czy po prostu opierają sie one o korpus/obudowę pompy?
Czy chodzi o ich długość?
Czy jest przygotowany gwint pod te śrubki, czy po prostu opierają sie one o korpus/obudowę pompy?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
kolejne pytania:
Jaka powinna być właściwa, prawidłowa długość sprężyki napinacza; już widzę: "nie dłuższa niż 15,6mm? "
Przy sprawdzaniu napięcia paska rozrządu stosuje się jakiś specjalny przyrząd, czy po prostu sprawdza się ugięcie palcami "na czuja"(kilka razy tak robiłem w innych,mniej cennych dla mnie aut – w maździe chciałbym zrobić jak należy)?
Skąd wiadomo, czy uginając palcami przyłożyliśmy odpowiednią siłę?
Jest na to jakiś sprawdzony sposób?
Jaka powinna być właściwa, prawidłowa długość sprężyki napinacza; już widzę: "nie dłuższa niż 15,6mm? "
Przy sprawdzaniu napięcia paska rozrządu stosuje się jakiś specjalny przyrząd, czy po prostu sprawdza się ugięcie palcami "na czuja"(kilka razy tak robiłem w innych,mniej cennych dla mnie aut – w maździe chciałbym zrobić jak należy)?
Skąd wiadomo, czy uginając palcami przyłożyliśmy odpowiednią siłę?
Jest na to jakiś sprawdzony sposób?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
na rysunku masz pokazane jak sprawdzić naprężenie i również opisałem to powyżej na odcinku pomiędzy kołem wałka a kołem pompy tam gdzie pokazany jest znacznik taki trójkącik przykładamy siłę 10 kg ugięcie paska powinno być pomiędzy 9,0-11,5 mm
można się obyć bez specjalistycznych narzędzi w tym przypadku i to wbrew pozorom naprawdę dość precyzyjna metoda to nie mój wymysł
dobry jest do tego siłomierz lub waga wędkarska czyli taki sprzęt
http://allegro.pl/waga-wedkarska-turyst ... 97648.html
można się obyć bez specjalistycznych narzędzi w tym przypadku i to wbrew pozorom naprawdę dość precyzyjna metoda to nie mój wymysł
dobry jest do tego siłomierz lub waga wędkarska czyli taki sprzęt
http://allegro.pl/waga-wedkarska-turyst ... 97648.html
masz pokazane jak sprawdzić naprężenie
Oczywiście widziałem schemat, wiem gdzie i ile przyłożyć, ale zastanawiałem się jakim sposobem to wykonać.
O wadze wędkarskiej wspominał mi kolega ale pomyślałem,że to mało precyzyjne urządzenie.
Poza tym chyba trzeba by było w dół ciągnąć za pasek(tak jakby się obciążyło z góry), no chyba,że można ugięcie sprawdzać odciągając pasek rozrządu w górę, w kierunku przeciwnym do wskazania strzałki przyłożenia siły..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
powinno się w dół ale spoko jest na tyle miejsca że można śmiało byle by ciągnąć prostopadle do paska
metoda sprawdzania naprężenia paska którą opisałem opracowana jest przez firmę bosch wydaje mi się że to nie bez znaczenia
wystarczy że przełożysz przez pasek kawałek sznurka żeby pociągnąć w dół
metoda sprawdzania naprężenia paska którą opisałem opracowana jest przez firmę bosch wydaje mi się że to nie bez znaczenia
wystarczy że przełożysz przez pasek kawałek sznurka żeby pociągnąć w dół
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6