Rozrząd wymiana, ustawienie – Comprex

Postprzez zygaol » 15 paź 2009, 17:57

Podaje problem,za kołem rozrządu wału korbowego nie mam kołnierza, i nie wiem,w jaki sposób ustawić to koło rązrządu wału korbowego.Bardzo cieżko zapala,po zapalaniu dużo czarnego dymu,oraz twarda praca silnika Silnik dizla RF-CX (Comprex)
Ostatnio edytowano 16 paź 2009, 11:35 przez zygaol, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2008, 08:38
Posty: 4

Postprzez pawelMX6 » 15 paź 2009, 22:42

zygaol, proszę o zmianę tematu na zgodny z regulaminem pisania na forum –> Regulamin. Czas na poprawę 24 godziny. Poza tym korzystając z magicznej wyszukiwarki znalazłem taki temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26666
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez MazDarek » 16 paź 2009, 15:56

Przenoszę do –> diesel. Może tam szybciej ktoś odpowie.
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez mario33 » 21 paź 2009, 19:24

poszukuję schematu, opisu wymiany rozrządu do madzi 626 comprex. jak się dobrać do tego? trzeba podwieszać silnik?
mario33
 

Postprzez lusiek » 26 gru 2009, 16:02

Witam
Czy ktoś może mi powiedzieć co ile kilometrów powinno wymieniać się rozrząd w takim samochodzie i które elementy rozrządu jest konieczność wymienić?
lusiek
 

Postprzez MazDarek » 28 gru 2009, 00:53

Przenoszę do działu –> diesel
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez Tomcio1972 » 28 gru 2009, 16:14

Witaj wszystko zależy od stanu w jakim jest rozrząd jak masz kasiorę polecam wymianę kompletu <diabel>
co do przebiegu mój RODZINNY mechanik poleca wymieniać co 50-70 tyś km i to w zależności od tego co zakładasz jak pasek gorszy = częstsza wymiana ale na tym lepiej nie oszczędzać ... :D :D
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez zadra » 29 gru 2009, 00:06

jeśli były oryginały co 100kkm, oczywiście tylko oryginały, oczywiście cały kąplet: pasek, napinacz, rolka prowadząca, można też pompę wody.

Koszt bez pompy ok 600zł

jeśli nie wiesz, co masz, to lepiej zakładaj, bo narazisz się na koszty
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez slawek100 » 18 lut 2010, 22:31

wymieniłem pasek rozrzadu ustawiłem kąt zapłonu na lampie na ciepłym silniku 13 stopni tak mi doradzono lecz mam problem z odpalniem moze zły kąt zapłonu jaki powinien byc.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 16:20
Posty: 6
Skąd: rzeszow
Auto: mazda 626 comprex

Postprzez slawek100 » 25 lut 2010, 22:56

Przepraszam zapomiałem dopisac chodzi o mazde 626 comprex pojemnosc silnika 2000. Rok prod 1992 silnik typ RF silnik posiada sprezarke na pasek klinowy ,pompa ma obieg płynu chłodniczego który zmienia kąt zapłonu.Jaki kąt ma miec na zimnym silniku , lub na ciepłym chcę sprawdzić go na lampie czy mam dobry bo słabo pali krece około 30 sekund nim zapali , z rury idą kłęby białego dymu.Gdy zapale rano to przez cały dzien pali za kazdym razem bez podgrzewania swiec co jest powodem.W przewód paliwowy pomiedzy pompa a filtrem paliwa wstawiłem rurkę ze szkła by sprawdzic czy się zapowietrza pompa lecz paliwo jest cały czas .
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 16:20
Posty: 6
Skąd: rzeszow
Auto: mazda 626 comprex

Postprzez danielsc1 » 5 maja 2010, 15:36

tak jak w każdym samochodzie.nic skomplikowanego
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez zadra » 5 maja 2010, 18:52

jeżeli myślisz,że trzeba "podwieszać silnik", to myślę,że powinieneś zgłosić się do jakiegoś zaufanego mechanika..
Tylko nie idź na łatwiznę i zamontuj tylko oryginalne podzespoły.
Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz mój post z określeniem kosztów, które poniosłem za swój rozrząd.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez danielsc1 » 6 maja 2010, 18:40

ja za swoj rozrząd zapłaciłem 550zł.(pasek mitsuboshi;rolka prowadząca ntn;napinacz ntn;pompa wody gmb)a silnik wystarczy troche podnieść na lewarku hydraulicznym.
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez PTB1 » 28 sie 2010, 01:40

Witam
Do tej pory nie znalazłem nic na temat rozrządu w Comprex'ie dlatego pytam.
Szykuję się do wymiany rolek, paska rozrządu i pompy wody. W związku z tym czy posiada ktoś schemat/ew. podpowie jak ustawić rozrząd w maździe 626 Comprex 94rok HB?
Początkujący
 
Od: 5 mar 2007, 09:13
Posty: 27
Skąd: PTB
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.

Postprzez vilkolak » 28 sie 2010, 09:21

pierwsza rada to kupuj tylko oryginaly, bo ja kupilem sobie tansze zamienniki, zaoszczedzilem na wszystkim 130 zl, i cale szczescie ze mechanik przy wymianie poduszki silnika zerknal na pasek i sie zorientowal ze rolka prowadzaca sie zaciera :/

co do schematu to nie ma problemu, potem wkleje bo teraz nie mam czasu ale problemu nie ma bo na wszystkich kolach pasowych sa znaki, jedyny problem z wymiana to to ze trzeba sciagnac poduszke silnika :)
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez PTB1 » 30 sie 2010, 09:12

wiem że trzeba oryginały kupować tak zrobiłem. Wrzuć schemat jak możesz tak dla pewności. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 mar 2007, 09:13
Posty: 27
Skąd: PTB
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.

Postprzez vilkolak » 30 sie 2010, 22:09

przepraszam ze dopiero dzis ale nie mialem wczesniej czasu, nie wiem gdzie podzialem oryginalna ksiazke wiec mam tylko schemat z pudelka po pasku, ale to w sumie to samo

Obrazek
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez Szary01 » 1 cze 2011, 17:30

Witam!

Po wymianie rozrządu (paska) nie wiem ile mam ustawić na wale korbowym stopni.
Mam ustawione na wale 0 stopni. Koło od pompy wtryskowej i od wałka rozrządu jest dobrze ze znakami fabrycznymi. I tu jest problem bo mi nie chce palić. Słyszałem, że trzeba ustawić z wyprzedzeniem...
To znaczy kąt wyprzedzenia wtrysku ( nie wiem dokładnie )
[nie pisać żebym obócił wał o 360 stopni, ponieważ jest dobrze ustawione]

Interesuje mnie ten kąt z wyprzedzeniem!!! Ile stopni ma być wyprzedzenia???

Proszę doświadczonych mechaniów o pomoc bardzo bym chciał już odpalić madzie! :)

PS. Przepraszam za poprzednie posty... i mam nadzieje, że z tym już dobrze trafiłem. Pierwszy raz jestem na tym forum.
Szary01
 

Postprzez Tomcio1972 » 1 cze 2011, 18:49

masz rysunek jak ustawić powyżej ja wymieniałem zgodnie z tymi objaśnieniami i działa więc może coś popitoliłeś ?
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez Szary01 » 1 cze 2011, 23:18

Dobra działa!!!
Przyczyna: Pompka do paliwa a nie rozrząd...
Czytałem kilka tematów na ten temat. Podłączyłem plastikowy filtr za 6 zł i działa.
Pompka nie podawała paliwa!

Chociaż... działa... ALE itak musze 5 sec pokręcić żeby zapalił a powinno odrazu palić więc nie wiem jak z tym kątem wtrysku powinno być ileś tam stopni..
Szary01
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6