Comprex 93r – Kontrolki, wolne obroty, wyciek oleju

Postprzez fomkin » 10 sie 2009, 17:11

Witam panowie mam kilka pytań, mam nadzieje, że mi pomożecie!

Posiadam mazde 625 diesel comprex 92 r.
Przejechane aż 415 tys. km
Mam problemy z tym, że strasznie szybko się nagrzewa silnik, wiatrak chodzi i w chłodnicy jest wody pełno, do 90 stopni nagrzewa się w ciągu 2min. później nagrzewa się aż do litery H czyli Hot, z chłodnicy zaczyna momentalnie wytryskiwać woda oraz przez rurkę obok. mam zapaloną czerwoną lampeczke nad zegarem ktory wskazuje ilość paliwa w zbiorniku niby przypomina chłodnicę, mechanik u którego byłem twierdzi, że prawdopodobnie jest usterka pod głowicą, co wy o tym sądzicie?
Pozdrawiam
fomkin
 

Postprzez marek63hd » 10 sie 2009, 17:55

Wielokrotnie ten temat był poruszany.
W najlepszym przypadku wydmuchana uszczelka, gorszy to popękana głowica. Ten drugi jest nabardziej prawdopodobny.
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Sebas » 11 sie 2009, 00:19

Olo82 napisał(a):Dodatkowo u mnie cieply gorzej pali, ale mysle ze to wina tego ze mam dziure gdzies miedzy IC a Comprexem
Jak bede mial urlop to rozbiore to na czesci i sie okarze

comprexa nie rozbierzesz :P
[jakie?] działanie na zimnym silniku jest ponieważ jest bardziej szczelny ;) gdy dostanie temperatury materiał się rozszerza to jest przyczyna minimalnego spadku mocy ;) poprostu się rozszczelnia :P
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez Olo82 » 11 sie 2009, 19:47

Sebas napisał(a):comprexa nie rozbierzesz


chodziło mi o przewody od comprexa do IC i z powrotem ;P

jeśli chodzi o spadek mocy to zgadza się, i jak pisałeś jest minimalny, jednak miałem na myśli samego comprexa, Jest tam łożysko które chodzi na sucho przez co dostaje mocno popalić, gdyby było chłodzone olejem autko miało by prawie taką moc jak na zimnym silniku, no i comprex miał by dłuższa żywotność
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 19:02
Posty: 14
Auto: 626 Comprex

Postprzez Sebas » 11 sie 2009, 21:50

Olo82 dokładnie ;)
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez vilkolak » 1 sie 2010, 14:56

a ja sie dopinam :)

mam problem jak na poczatku tematu, tylko u mnie po wlaczeniu klimy obroty tak spadaja ze prawie gasnie :/
i teraz zdjecia juz nie aktualne i nie wiem czym krecic na pompie zeby te obroty przy wlaczonej klimie zwiekszyc :/
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez lipton » 1 lis 2010, 11:08

Witam po długiej nieobecności. Ale jak nie ma się problemów to tak jakoś czlowiek nie zagląda. Teraz za to katastrofa- Większość kontrolek świeci i za cholerę nie gaśnie. T.j. ładowanie , kontrolka rozrządu, poziomu płynu w chłodnicy, nawet halogenów się zapaliła ale ich nie mam. Koledzy pomóżcie. Dodatkowo problemy z odpaleniem, w czasie jazdy dymi. Dodam że objawy pokazały się po wymianie pasków klinowych. Rozrządu i comprexa nie ruszałem.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 21:09
Posty: 10
Skąd: Opole
Auto: mazda 626 2.0 Comprex 93'

Postprzez Tomcio1972 » 1 lis 2010, 20:15

NACIĄGNIJ PORZĄDNIE PASEK ALTERNATORA ZA DYMIENIE MOŻE ON ODPOWIADAĆ JAK SIĘ ŚLIZGA
SPRWADZIC MUSISZ CZY GDZIEŚ NIE ODPIEŁA SIĘ JAKAŚ MASA MOŻE TO JEST POWÓD CHOINKI NA TABLICY ?
a sorki za duże literki caps mi się załączył
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez Bandit » 1 lis 2010, 23:37

Tomcio1972 napisał(a):a sorki za duże literki caps mi się załączył

więc edytuj swojego posta
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez TyLuH » 19 gru 2011, 15:35

Heja.

Jaki powinien być właściwy zakres obrotów jałowych ?
Czy faktycznie jest problem z podkręceniem ich ?
Gadałem ze znajomym – ma jakąś swoją teorie, że trzeba tu pokręcić, potem tu i jeszcze tu :)
pozdrawiam:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2010, 16:34
Posty: 30
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'

Postprzez zadra » 20 gru 2011, 07:26

jeśli dobrze pamietam, to ok 750 obr/min – ja mam ok 900, żeby mi się kabina nie rylała.
Podkręcasz przy pompie jedną śrubą (chyba na klucz 27) gdzieś było opisane- szukaj.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez bifor » 20 gru 2011, 11:13

Też mam ustawione jak muunek – na około 900. Niżej kabina trząsła się jak galareta. Ustawiałem naciągając linkę gazu – dwa klucze 17.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2010, 15:07
Posty: 37
Skąd: Wejherowo
Auto: Szwed

Postprzez TyLuH » 20 gru 2011, 16:12

dziękówa :* szperałem już na forum, ale nic specjalnego nie znalazłem...tyle info mi wystarczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2010, 16:34
Posty: 30
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'

Postprzez zadra » 28 lip 2014, 10:28

odgrzeję temat aby nie zakładać nowego.
Pytanie po części jest związane z ustawieniami silnika.

Czy może ktoś podpowiedzieć w jaki sposób reguluje się kąt wtrysku?
Wiem,że pompa posiada własny regulator którego zadaniem jest wyprzedzenie wtrysku w momencie przyspieszania, mi chodzi o coś innego – w jaki sposób należy ustawić moment wtrysku "pompą" – ten podstawowy do którego regulator wewnętrzny daje "poprawki"?
słyszałem gdzieś o "fasolkach" mocujących pompę, ale nie mam pewności co z czym..
Wydaje mi się,że przesunięcie paska o jeden ząbek na pompie, to już zbyt wielka ingerencja i mógłbym nie odpalić..

Chciałbym odrobinę opóźnić moment wtrysku dla celów "naukowych" ;)
Oczywiście musi to być zmiana w pełni odwracalna.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6