Wymiana oleju co ile km – są różne opinie

Postprzez PTB1 » 21 lip 2008, 14:26

Witam
Co ile powinno się wymieniać olej w Mazda 626 GE 94r Comprex.
W instrukcji od Jaksy jest co 5 tyś, ale na stronie Mazda Speed piszą że co 15 tyś dlatego się zastanawiam bo sporo jeżdżę i trochę się na olej wykosztowuję :D
cyt:
"Wymiany paska rozrządu warto dokonywać po przejechaniu każdych 70 tys. km, oleju i filtra co 15 tys. km, filtrów paliwa/powietrza co 60/45 tys. km, płynu hamulcowego i chłodzącego co 2 lata."

Pozdrawiam[/b]
Początkujący
 
Od: 5 mar 2007, 09:13
Posty: 27
Skąd: PTB
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.

Postprzez Jaksa » 21 lip 2008, 22:21

PTB1 napisał(a):W instrukcji od Jaksy jest co 5 tyś
Jakiej instrukcji ? Olej w mazdach przed 97 rokiem zawsze wymienia sie co 10 tysiecy km razem z filtrem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez PTB1 » 22 lip 2008, 07:40

no instrukcji ściągniętej z twojej strony.
Zresztą nie dochodzę się tylko spytałem. Skoro osobo wiedząca lepiej ode mnie mi mówi że co 10tyś to znaczy że ja się myliłem lub nie doczytałem.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 mar 2007, 09:13
Posty: 27
Skąd: PTB
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.

Postprzez Jaksa » 22 lip 2008, 11:06

PTB1 napisał(a):no instrukcji ściągniętej z twojej strony
Tak szczerze to nawet nie czytałem tej instrukcji :] wklejał ją moj informatyk ... wiem z doswiadczenia i manuali ze oliwke w silniku wymienia się co 10 tysiecy km.( w samochodach do 97 roku )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Marko91 » 4 lut 2011, 07:26

Witam wlewałem olej LOTOS DIESEL 15W/40 w październiku.. i czy mogę zlać teraz ten olej i wlać
LOTOS DIESEL SEMISYNTHETIC z Formułą Thermal Control 10W/40 ?? czyli wlac pół-syntetyka zamiast mineralnego ?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez kemor » 4 lut 2011, 09:54

generalnie taka zamiana nie jest zalecana ze wzglęgu na lepsze własności myjące olei półsynt.i możliwość wypłukania ewentualnych nagarów które mogą zaczopować kanał olejowy.Fakt ,że dzisiejsze oleje mineralne to nie to co kiedyś (nagar skrobało się jak beton) , ja zdjąłem po zakupie w swojej maździ pokrywę zaworów ,było "czysto" i podjąłem to ryzyko i zalałem półsyntezą i jest wszysko OK.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 10:55
Posty: 9
Skąd: krzepice

Postprzez zadra » 4 lut 2011, 12:39

Niepotrzebnie zalewałeś w pażdzierniku mineralnym, nie sądzę jednak by były jakieś poważne skutki powrotu po tym czasie do półsyntetyka.
Chyba,że zalałeś minerałem z powodu dużego spalania oleju przez silnik Twojego auta i boisz się,że problem powróci.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez biniloluk » 4 lut 2011, 14:19

raczej nie zaszkodzi ja też przeszłem na pół syntetyk i odziwo ale zużycie oleju nawet spadło no i rozwiązał się problem z odpalniem na mrozie w comprexie niemasz samoregulatorów co by miały klepać a co do panewek też nie ma obaw jak rozbierałem mój silnik po 270tyś były jak nowe generalnie napewno gożej się nie zrobi pół syntetyk wypukuje delikatnie nagary ityle a właściwości smarne ma nawet lepsze niż minerał przy mniejszej gęstośći
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Marko91 » 4 lut 2011, 17:50

planuje troche zainwestować w mazde tzn biore pod uwage remont silnika chociac nie wiem w 100% w jakiej jest kondycji ale jednak zaruzykuję i wleje tego pół-syntetyka.. Czytałem dużo na temat takiej zmiany i czytałem o zagrożeniach ale nigdzie nie wyczytałem żeby komuś coś się z silnikiem działo po takiej wymianie..więc do tych ostrzeżeń podchodzę raczej sceptycznie, leci mi olej po rozrządzie z pod pokrywy zaworów i planuje uszczelke kupic i wymienic i wlać już wtedy półsyntetyka..A co do spalania oleju no to raczej nie zauważyłem.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez Tomcio1972 » 4 lut 2011, 19:25

ja również wlałem pólsyntetyk po przeszło 60tyś km na minerale – poprzednik "dbał" o auto nic sie nie stało łatwiej pali w mroźne dni i tyle co prawda pierwszę wymianę po powrocie na pólsyntetyk zrobiłem wcześniej
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez zadra » 16 lut 2011, 22:00

biore pod uwage remont silnika


Dlaczego chcesz remontować?
Masz jakieś poważne problemy?

czy wymiana oleju na semisyntetyk powiodła się?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Marko91 » 17 lut 2011, 07:10

Szczerze mówiąc nie wymieniałem na semi.. ponieważ zobaczyłem przedmuchy duże silnika, na rozgrzanym wywalanie dodatkowe oleju. Mam problemy duże z odpalaniem jak temp spadnie poniżej 0, w lato na dotyk więc stawiam na brak kompresji dlatego rozważam remont..najprawdopodobniej przedmuchy bo pierscienie do wymiany i zobaczymy co jeszcze wiec teraz wymiana oleju nie ma sensu skoro remont np za miesiac bede robil..
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez zadra » 17 lut 2011, 23:44

Przedmuchy silnika nie powinny być jedyną przesłanką do remontowania silnika.
Jeżeli osiągi są prawidłowe, to nie ma sensu ładować się w remont.
Podwyższony pobór oleju może być związany z jego mineralnym pochodzeniem.
gdzieś na forum jest informacja,że po wymianie na semisyntetyk zmniejszyło się zużycie oleju...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez arturro400 » 29 lis 2012, 23:38

koledzy w naszej części geografinczej olej w dieslu trzeba wymienić co 10000 tys w benzynie można to zrobić co 15000 tys. Jeżeli ktoś zmienia w dieslu który ma przebieg ok 150000 tys w góre co 20000 tys to pużniej wychodzą takie wątki typu podkładki pod wtryskami, zapchane smoki i ogólnie kanał. Olej silnikowy podczas eksploatacji w wyższych obrotach silnika (czyli jak ktoś lubi deptać) szybciej traci swoje wartości i nie ważne czy to bedzie mobil castrol czy elf. Bardzo ważna też jest temperatura która jest na zewnątrz zima lato , nie wiem czy wiecie ale wszyscy producenci zalecają po cichu wymiane oleju po każdej zimie nawet jak auto ma przejechane 5000 tys km.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2012, 22:20
Posty: 12
Auto: mazda 6 2,0 100kw sport wagon

Postprzez massur » 30 lis 2012, 00:07

No dobra a jak wymieniłem olej w maju i w grudniu stuknie 10 tysięcy to lepiej przeciągnąć do 14-15 tysięcy do marca i wtedy po zimie wymienić czy jednak lepiej wymienić w środku zimy?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez zadra » 30 lis 2012, 11:06

To zależy jak bardzo związany jesteś uczuciowo ze swoim autem. Jasno określone jest,że co 10 kkm, a nie że na wiosnę czy po święcie pieczonego indyka.. ;) jeśli chcesz sprzedać auto, i zrobisz to niedługo,to nie wymieniaj, następny właściciel zrobi to we własnym zakresie, jeśli chcesz dłużej pojeździć to zadbaj o oliwe bo jest ważna.
Nikt za Ciebie nie bierze odpowiedzialności za to jak dasz o auto.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez massur » 30 lis 2012, 12:28

Źle mnie zrozumiałeś... Nie chodziło mi o to czy wymiana ma sens i z czym się wiąże jazda na przepalonym starym oleju.

Wiadomo, że częstotliwość powinna też zależeć od rodzaju pokonywanych tras, jak ktoś stoi pół drogi do prazy w korku to silnik przecież też pracuje a kilometry "toją w miejscu" i inaczej się to ma jak ktoś drogę do pracy pokonuje w tzw. trasie na 5-tym biegu i w dodatku ruch jest mały czyli jedzie tzw. "swoim tempem".

A pojawiła się jeszcze sugestia, że zima jakby "psuje" olej i stąd pojawiło się moje pytanie, czy jeśli faktycznie tak jest to nie lepiej podejść do tego na logikę, że lepiej jeszcze pojeździć i zalać świeżym olejem który stosunkowo długo będzie spełniał swoją rolę czy wymienić od razu i dzięki 2 miesiącom zimy mieć w silniku olej prawie jak przed wymianą.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez zadra » 30 lis 2012, 14:21

Nie popadajmy w skrajności. Nie ma co przesadzać w żadną stronę. Ujme to tak:producent zaleca wymianę oleju co 10kkm albo 12 m-cy i tego się trzymajmy. Nie zaleca wydluzac tego okresu.
Czy wymieniasz co 2 lata płyn hamulcowy, oraz chlodzacy tak jak zaleca producent auta? Czy wszystkie podzespoły kupujesz oryginalne i montujesz w autoryzowanym serwisie? Myślę,że nikt w starszym aucie tego nie robi, więc i wymianę oleju możesz potraktować podobnie i robić wg własnego widzimisię.wymieniaj np. Zawsze w marcu ale co rok. Albo co 10kkm bez względu na miesiąc. Albo co 10kkm lub 12 m-cy tak jak podaje producent.gdybym Ci napisał,że powinieneś wymienić wiosną,bo po zimie traci swoje właściwości oraz jesienią,żeby w trudnych warunkach i niskich temperaturach zapewne optymalne smarowanie silnika, to zacząłbyś stosować taką regułę bez względu na przebieg? Odpowiedz sobie sam.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez arturro400 » 1 gru 2012, 22:43

poprostu wymieniaj co 10-12 tys i bedzie ok ja też tak robie skontroluj od czasu do czsu czy olej nie budzi twoich wątpliwości powąchaj jeżeli czyć olej jest ok jeżeli zapach jest jak by ropa lub spaliny pojawia sie jakiś tam problem weż na palec z bagnetu i pocieraj dwoma palcami tylko pamiętaj że olej a nie coś tam innego hehe przez przez minute jeżeli wyczujesz po tym czasie że są jakieś opory a palce przestają sie ślizgać zmień ale z tą prubą palca to trzeba mieć troche doświadczenia ponieważ dosyć trudno jest oszacować w ten sposób zużycie oleju
Początkujący
 
Od: 27 lis 2012, 22:20
Posty: 12
Auto: mazda 6 2,0 100kw sport wagon

Postprzez Sputnik1 » 9 gru 2012, 15:24

Olej powinno się wymieniać regularnie, to jest co 10kkm lub jesli sie tego dystansu nie przejedzie to co rok, oczywiscie jeżeli minie rok i się nie zrobi dystansu 10k km to mozna jak najbardziej wymianę przeciagnąć nawet o kilka miesiecy, lecz jesli jest juz najechane te 10 km to się niepowinno przeciagać wymiany.
Oczywiscie sprawa też jest do dyskusji bo olej olejowi nie równy ale generalnie wymienia się co 10k km
Napewno olej ma być dobrej jakości i lepkosci, czym rzadszy podczas startu tym lepszy. Technologia produkcji syntetycznych olejów na tyle sie udoskonalila i stała się przystępna cenowo ze naprawdę nie ma co oszczedzać.
Wydatek 100 -150 zeta na 5W40 jest wręcz niewspółmierny do korzysci jakie daje taki olej podczas eksploatacji samochodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6