Wymiana/zmiana/swap silnika

Postprzez AUGUSTOFF » 7 lut 2009, 14:35

witam.Mam mazde 626 2.0D compex z 1993 roku(IV generacja) padl mi silik:( totalnie:( caly zlany olejem,nawet juz nie odpali.Bylem u mechanika i poradzil wymiane calego silnika i tu zaczynaja sie schody:
Czy silnik od mazdy 626 2.0D z 1990 roku moze pasowac do mojej madzi?:P co prawda jest to silniczek bez turba ale wyglada prawie identycznie jak w mazdach 626 IV generacji.
Prosze o pomoc abym jak najszybciej mogł odpalic moja Madzule:P <jupi>
AUGUSTOFF
 

Postprzez Mateusz L » 8 lut 2009, 19:15

Silniki różnią się tylko Comprexem, ale RF7 będzie za słaby do GE. Poszukaj lepiej takiego jaki masz, a wogóle co było powodem awarii? Odwlekałeś wymianę łożysk w Comprexie???
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez wiesiek5 » 8 lut 2009, 20:31

Mam mazde 626D całą na części silnik jak nowy i wszystki części do przeróbki.
Skąd jesteś?
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez kaczy344 » 22 mar 2010, 14:10

Witam
Orientuje się ktoś w jakich kosztach można dostać comprexa, ewentualnie czy podejdzie tam jakiś inny silnik(nowszy gen, wejdzie benzyna??)??
Obrazek
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 18:19
Posty: 8
Auto: 626 '93 FR Comprex

Postprzez Tomcio1972 » 22 mar 2010, 15:06

Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez kaczy344 » 22 mar 2010, 15:08

dzieki kolego najbardziej mnie interesuje to czy mozna tam wsadzic silnik nowszej generacji....
Obrazek
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 18:19
Posty: 8
Auto: 626 '93 FR Comprex

Postprzez Tomcio1972 » 22 mar 2010, 15:19

raczej za dużo zabawy z przekładką nie te mocowania nie ten osprzęt niby wszystko można ale ja już przekładałem w innym aucie na nowszy i lepiej tego było nie robić ;–) co prawda w magdzie siedzę dopiero rok może ktos inny miał takie doświadczenia ale raczej jest to nieopłacalne no chyba że sam wszystko sobie zrobisz
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez zadra » 22 mar 2010, 23:34

Można oczywiście przełożyć, ale tak jak napisał Tomcio, bardzo dużo pracy i pieniędzy.
Lepiej wstawić taki sam, można pokusić się o silnik wcześniejszy(najlepiej po kapitalce) z mazdy nieuturbionej(czy może nieusprężarkowanej..;). Może być on tańszy i okazać się bardziej trwały – wydaje mi się,że mocowania powinny pasować, bo Comprex jest tylko rozwinięciem wcześniejszego modelu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez vilkolak » 10 cze 2010, 21:40

zastanawia mnie dlaczego RF7 bedzie za slaby?

z tego co widze to GE nie jest o wiele ciezszy od GD wiec nie powinien byc az tak strasznie mulowaty...
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez Riki » 11 cze 2010, 00:51

jest duża różnica po wyjęciu sprężarki w GE :)

Ciekawe kto pierwszy do RF7 zaaplikuje tradycyjne turbo np. od RF-T :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez vilkolak » 11 cze 2010, 13:10

ale ja nie mowie o wyjeciu sprezarki z comprexa tylko o wsadzeniu silnika RF7

wiadomo ze po wyjeciu sprezarki silnik bedzie znacznie slabszy bo wszystkie nastawy wtrysku itd sa zastrojone pod sprezarke wiec nie bedzie to raczej za dobrze smigac, ale sam silnik od GD ma te 60 KM i jakos sobie poradzi, skoro Poldkonez ma 1400 kg wagi i 60 KM i jezdzi to i GE z silnikiem RF pojedzie :)

a co do zaaplikowania turbo to sam o tym myslalem ale jest troche problemow z magistrala olejowa i nastawieniem wtrysku (mam turbinke z Merca i myslalem juz o przerobce ale szkoda mi troche mojego kochanego GD na testy :) )
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez zadra » 13 cze 2010, 22:19

Jeżeli chodzi o wymianę, to myślę,że wszystko zagra.
Standardowy diesel ma przede wszystkim inne ciśnienia sprężania.
Pod comprex silnik został "odprężony", stąd taki spadek parametrów po demontażu sprężarki.
Czekam na relację z wymiany oraz wrażenia z jazdy..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez vilkolak » 14 cze 2010, 20:07

co do wymiany to juz ci moge odpowiedziec bo wlasnie wczoraj z kuzynem zakonczylismy montaz silnika z mojego gd w jego ge

no i powiem szczeze ze wcale zle nie jest, owszem jest slabszy od GD ale nie jest to straszna roznica, a jezdzi sie praktycznie porownywalnie jak GD

moze w bezposrednim porownaniu do comprexa wypada slabiej, ale jak porownac z gd to wielkiej roznicy nie ma
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez Grzyby » 15 cze 2010, 18:26

No i dobrze :)
A Comprexa na zwykłego RFa już wymieniał (chyba z 2 lata temu) jeden taki kubuś na forum :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez benny88 » 17 cze 2010, 20:58

mam pytanko dobrze rozumiałem silnik 2.0D z generacji gd, to taka sama jednostka jak comprex w ge.
Te same mocowania i tak dalej..... ??
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 00:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez vilkolak » 20 cze 2010, 12:59

ja z mocowaniami zadnego problemu nie mialem, wymiana wiązała się tylko z przerobkami elektroniki

i jak dużo miejsca pod maską zostało po zmianie silnika :D
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez Marko91 » 23 mar 2011, 00:43

Witam, mam pytanko rozważam wymiane silnika w mojej Madzi z comprex-a na benzynke z lpg lub sama co o tym myslicie? i co by trzeba bylo wymieniac procz silnika?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez Tomcio1972 » 23 mar 2011, 11:33

wiadomo cała elektryka silnika komputer no i być może przednie zawieszenie sprężyny mają inną twardość no i oczywiście nie wiem jak z zawieszeniem silnika są chyba inne uchwyty, chyba cała sprawa niewarta zachodu ze względu na skomplikowanie całego swapu
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez Bandit » 23 mar 2011, 11:39

Sprawa jest na tyle ciężka, że prościej zezłomować comprexa i kupić FSa albo KLa w takiej samej budzie :D
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez zadra » 23 mar 2011, 23:30

Również wydaje mi się,że szkoda zachodu.
To będzie trudna,a co ważniejsze o wiele za droga przeróbka.
Daj sobie spokój, napraw comprexa lub wymień silnik na jakiś dieslowy.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6