Wymiana/zmiana/swap silnika

Postprzez max1977 » 26 mar 2011, 09:51

witam,na dzisiaj planuje taki sam zabieg.
Jak już zauważyłem to łapy silnika są w takim samym miejscu ale silnik musi podobno być przełożony razem ze skrzynią,instalacja sie diametralnie różni także napewno przekładka kabelków ,komputera,licznika <glupek2>
Napisze więcej jak sie dokładniej rozeznam
max1977
 

Postprzez nynuch76 » 27 mar 2011, 18:55

max1977 napisał(a):Jak już zauważyłem to łapy silnika są w takim samym miejscu
<nie> zerknij dokładnie na lewą podłużnice ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez max1977 » 1 kwi 2011, 15:24

Dokładnie,podłużnica sie różni całkiem inne mocowanie ale jakoś dalśmy rade z przeróbką, <jupi>pozatym do wymiany jest cała instalacja w komorze silnika i pod deską rozdzielczą,skrzynia biegów z półosiami, komputer,zbiorniczek wyrównawczy,chłodnica,zbiornik i przewody wspomagania,linka gazu,licznik,cały układ wydechowy,zbiornik paliwa,część układu klimatyzacji ( jeden przewód i skraplacz ) myśle że to wszystko,także podsumowując jest to nieopłacalne. Ja byłem w tej komfortowej sytuacji że kupiłem tanio taką madzie i lepiej mi to było przekładać bo miałem 2 samochody koło siebie.
max1977
 

Postprzez maniek1475 » 18 sty 2013, 20:01

Witam. Mam Mazdę 626 2,0D comprex 1993r kombi. Padł mi motor i kupiłem drugi. Mam pytanie jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu ponieważ muszę zamontować pompę wtryskową. Proszę o dane kąta wyprzedzenia zapłonu- wtrysku. :)
maniek1475
 

Postprzez biniloluk » 18 sty 2013, 20:35

0,98-1,02mm za DZP
położenie wału korbowego 1n przed GMP

a co było przyczyną zmiany silnika ?
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez maniek1475 » 19 sty 2013, 18:39

Walnął cylinder ( tuleja ) i zaczęła dmuchać w płaszcz wodny. kupiłem sam słupek bez pompy i chciałbym dojść do oryginału. Prosiłbym o wyjaśnienie skrótu DZP.
maniek1475
 

Postprzez biniloluk » 19 sty 2013, 20:06

dziwne zazwyczaj pękają głowice ale zdarza się i tak

no więc tak ustawiasz wał kordowy jedną minutę przed górnym martwym punktem odkręcasz okienko na skrzyni i tam masz punkt zero i podziałkę wkręcasz z przodu pompy wskaźnik zegarowych który musisz jeszcze skalibrować kręcąc pompą ustawiasz wartość na wskaźniku zegarowym dzp oznacza największą wartość wysunięcia osi rozdzielacza w pompie za dzp znaczy to że musisz odczytać 0,98-1,02mm za najwyższym punktem a nie przed
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez maniek1475 » 20 sty 2013, 10:30

Dzięki za opis.
maniek1475
 

Postprzez tok5 » 29 cze 2013, 08:57

Koledzy mnóstwo na forum informacji o remoncie silnika i swapie silnika w lepszej kondycji. Moje pytanie jest takie. Czy silnik z innego modelu Mazdy, czy też innej marki jest możliwy? Rozumiem, że mocowania silnika, poduszki i inne rzeczy muszą pasować. Czy ktoś próbował?
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez szumki44 » 29 cze 2013, 09:53

to zalezy ile masz kasy :) bo wszystko sie wsadzi :) Tyle ze ty i ja myslisz o swapie innego silnika jak najbardziej kompatibilnego. Ogolnie my pakujemy 2.5 kl-ze bo jest najmniej zabawy :D badz 2.5 KL-De jak mamy ponizej 2.5 .... nie orientuje sie czy ktos zeswapowal na 3l ? :D ja z checia wpakowal bym no mazdy 3.0 r6 z mercedesa w124 coupe :) silnik nie do zajechania tyle ze nie ma takiej mozliwosci :D
Ostatnio edytowano 29 cze 2013, 15:30 przez Szyna, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Niecenzuralne słowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Szyna » 29 cze 2013, 16:15

Na pewno P&P wchodzi 1.8 FP i 2.0 FS, jeżeli masz 2,5 KL to na pewno wchodzi 2.0 KF i 2,5 KL-ZE, nie wiem jak z Dieslem. Są już takie tematy poruszane na forum.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez noxes » 29 cze 2013, 21:00

1.8 k8 też wejdzie. f2t też wejdzie, ale z totalną rzeźbą.
wsadzisz też silnik od nowszej 626, ale tam musisz strasznie ingerować w elektrykę.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez sylwek112 » 9 sie 2013, 21:54

mam dwie madzie jedna z94r 2,0 D Comprex ,a 2 z 97r ta pierwsza ma rozbity przód, ale silnik idealny, a w tej z 97 niestety kopci, z comprexu wydostaje sie dym ,a przy dodawaniu gazu wydaje dzwiek taki jęczliwy, mysle ze jest nieszczelna lub dogorewa.
planuje przełozyc silniki, razem ze skrzynią pytanie czy wyjdzie on mi do góry czy lepiej na dół a moze z ławą.
I jeszcze jedno czy mozna przełozyc abs? w sesie czy jest szansa ze jest to w miare proste <płacze>
sylwek112
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6