Sprężarka Comprex – smarowanie łożysk, ewentualna wymiana
A może nasz kolega nie odróżnia silnika typu comprex od samej sprężarki comprex – bo wtedy rzeczywiście ośka i półośka, łożysko itp. mogą być przymocowane do "comprexa" (czytaj: silnika)...
To co powyżej jest zupełnie niejasne więc z dywagacjami poczekajmy na wypowiedź kolegi jurka.
To co powyżej jest zupełnie niejasne więc z dywagacjami poczekajmy na wypowiedź kolegi jurka.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Każdy głupi wie że comprex to spręzarka a nie silnik .żeczywiście nie pisaliście otym że czekacie aż spręzarka w moim przypadku typu comprex rozwali się .Tylko co ma dotego to że po wstawieniu drugiego ołożyskowania nie wyjadę z garażu?problem tylko z dostaniem nowego ołożyskowania ,trzeba szukać dobrego używanego.dlatego pytałem na forum żeby mieć pewność że niema do kupienia nowego.A niewiem jak zrozumieliście mojke pytanie, jadnak dlamnie jest ono jasne comprex to moi drodzy nie silnik czy przeguby!comprex to typ sprężarki !!!!!!!
- Od: 6 sty 2007, 18:52
- Posty: 6
- Auto: mazda 626 kombi 2.0 diesel
Kolego , na temat comprexa zadzwon tu 660 119 924 (Grzegorz) tam dostaniesz profesjonalną odpowiedz
www.comprexservice.com
www.comprexservice.com
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
jurek napisał(a):czy jest możliwopść wymiany łożysk czy całej półośki z łożyskiem i podpory prawej
to ja nie kumam tego to tobie chodzi o półośkę w sperężarce to tam jest prawa podpora
znaczy ten wałek w sprężarce i tak zgadza się niemam instrukcji więc niewiem jak to się nazywa ale w sklepie którym zamawiam części tak mi powiedzieli że to jest prawa podpora a lewe to ołożyskowanie na wałku.Gdybym miał instrukcje czy schemat bym pewnie poprawniej opisał.
- Od: 6 sty 2007, 18:52
- Posty: 6
- Auto: mazda 626 kombi 2.0 diesel
To może niezależnie czy się rozumiemy czy nie (bo chyba nikt tutaj nie wie w końcu o co Ci dokładnie chodzi) to może powiem tyle w kwestii łożysk do comprex'a:
NIE ISTNIEJĄ łożyska do tej sprężarki w sklepach, ani na zamówienie. Łożyska zastosowane w comprexie były produkowane na zamówienie (chyba w Szwajcarii) i nigdy nie były dostępne "poza" – wszystkie łożyska wyprodukowane znajdują się w gotowych sprężarkach, których produkcja zakończyła się >10 lat temu. Gdy padały łożyska – wymieniano całą sprężarkę. Japończycy nie regenerowali tego niemieckiego wynalazku.
W naszym kraju podejmowano próby "naprawy" sprężarki. Ten sam rozmiar łożysk wytrzymuje na wolnych obrotach bez problemu, jednak wystarczy spróbować wyjechać za bramę – padają (rozsypują się) po około 50 metrach. Najlepsze kombinacje z najlepszymi łożyskami wytrzymywały prawie do kilometra.
Jeśli potrzebujesz większej wiedzy na temat sprężarki typu comprex i jej ułożyskowania – to link powyższy musi Ci wystarczyć.
Jeśli dalej masz zamiar "męczyć" ten wątek, to po prostu nie będziemy tutaj zaglądać, bo to nie ma sensu.
NIE ISTNIEJĄ łożyska do tej sprężarki w sklepach, ani na zamówienie. Łożyska zastosowane w comprexie były produkowane na zamówienie (chyba w Szwajcarii) i nigdy nie były dostępne "poza" – wszystkie łożyska wyprodukowane znajdują się w gotowych sprężarkach, których produkcja zakończyła się >10 lat temu. Gdy padały łożyska – wymieniano całą sprężarkę. Japończycy nie regenerowali tego niemieckiego wynalazku.
W naszym kraju podejmowano próby "naprawy" sprężarki. Ten sam rozmiar łożysk wytrzymuje na wolnych obrotach bez problemu, jednak wystarczy spróbować wyjechać za bramę – padają (rozsypują się) po około 50 metrach. Najlepsze kombinacje z najlepszymi łożyskami wytrzymywały prawie do kilometra.
Jeśli potrzebujesz większej wiedzy na temat sprężarki typu comprex i jej ułożyskowania – to link powyższy musi Ci wystarczyć.
Jeśli dalej masz zamiar "męczyć" ten wątek, to po prostu nie będziemy tutaj zaglądać, bo to nie ma sensu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam gstr. Mam pytanko co do turbiny. Nie tak dawno przywiozłem sobie mazde 626 COMPREX 1996roku, przywiozłem ja z Austrii. Silnik jest rewelacja ogólnie stan techniczny super, wchodzę do samochodu i pale go za jednym pociągnięciem.Niestety jedynym mankamentem jest fakt, ze łożyska w turbinie przenoszą hałas rurą co daje efekt dosyć sporego hałasu. Ogólnie nie miałem jeszcze możliwości ale wstępnie sprawdzałem na trasie przy 130km/h lekki gaz i przy wciśnięciu do połowy gazu turbinka sprawiała sie swietnie (dało sie odczuć) mało tego ładnie słychać słynny "pogwizd". Moje pytanie takie czy potrafi gstr zregenerować łozyska czy wogóle da sie je nasmarować czy wymienic.Moje pytanie nie jest dość sprecyzowane poniewz nie potrafie sobie na dzien dzisiejszy wyobrazic jak to wygląd. Chce tą misje powierzyć odpowiedniej osobie, na początku chce jednka uzyskac wstępne informacje Pozdrawiam
-
Jarecki
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam wszystkich Kolega Jaksa ujął to najlepiej,zakład godny polecenia sam wysyłałem i nie żałuje.Co do pytania o wymiane samą łożysk to jak masz dostęp do takowych to możesz zrobić to sam ,ale widzę ze nie masz pojęcia o budowie sprężarki.Wierz mi pracuje w dość dużej firmie która wiele potrafi ale czy warto eksperymentować na własnej sprężarce Ja wraz z kolegami głowiłem sie nad tym tydzień czasu i doszedłem do wniosku że wyśle swoją .Pozdrowienia dla Pana Wiesława i podziękowanie za fachową naprawe
-
Operator 13
Operator 13 napisał(a):Witam wszystkich Kolega Jaksa ujął to najlepiej,zakład godny polecenia sam wysyłałem i nie żałuje.Co do pytania o wymiane samą łożysk to jak masz dostęp do takowych to możesz zrobić to sam ,ale widzę ze nie masz pojęcia o budowie sprężarki.Wierz mi pracuje w dość dużej firmie która wiele potrafi ale czy warto eksperymentować na własnej sprężarce Ja wraz z kolegami głowiłem sie nad tym tydzień czasu i doszedłem do wniosku że wyśle swoją .Pozdrowienia dla Pana Wiesława i podziękowanie za fachową naprawe
Witam, może i nie mam pojęcia zbyt dużego na temat sprężarki, ważne, ze ja ma odpowiednia osoba ale teraz chcialbym sie dowiedzieć jesli juz ktos
dojdzie do tej tulejki na której znajdują sie łozyska,to może wiecie jak to rozbić(w która strone)żeby sciągnąc te łozyska ?
Zakładamy, że mam to już w reku i chce teraz sciagnac i wymienic te łozyska.Jak to zrobic ?Pozdrawiam.
-
Jarecki
Musisz wytoczyć wyszlifować nowy wałek nabić otpowiednie łożyska wytoczyć obudowe pod łożyska wysoko temperarurowe poskładać i ma hulać Pozdrawiam wszystkichAdam
ps;dalej niewiesz jak wygląda zespół łozyskowy sprężarki a jeżeli koś wie to dojdzie do wniosku że mozna nachromować i wyszlifować wałek i nabić dalej stare łożysko u mnie główne było 0.06 wytare na wałku a reszta ,dlatego toczcie nowe wałki zamawiajcie łożyska eksperymentujcie i dzielcie sie wiedzą z innymi
ps;dalej niewiesz jak wygląda zespół łozyskowy sprężarki a jeżeli koś wie to dojdzie do wniosku że mozna nachromować i wyszlifować wałek i nabić dalej stare łożysko u mnie główne było 0.06 wytare na wałku a reszta ,dlatego toczcie nowe wałki zamawiajcie łożyska eksperymentujcie i dzielcie sie wiedzą z innymi
-
Operator 13
xANDy napisał(a):Ten sam rozmiar łożysk wytrzymuje na wolnych obrotach bez problemu, jednak wystarczy spróbować wyjechać za bramę – padają (rozsypują się) po około 50 metrach. Najlepsze kombinacje z najlepszymi łożyskami wytrzymywały prawie do kilometra.
moze to mały offtop ale aż trudno w to uwierzyć... jeśli to prawda to jestem ciekawy co za "tajemniczy składnik" mają te łożyska...
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
A ja Wam powiem jedno!!
Co by nie mówić co racja to racja!!
nie znacie się na autach i łożyskach
Co by nie mówić co racja to racja!!
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Jurek57 napisał(a):raczej chodziło mi o kupienie sprężarki a nie jej naprawę bo zdaję sobie sprawę że jest problem z naprawą.
Załóż ogłoszenie w dziale kupię.
muunek napisał(a):Co by nie mówić co racja to racja!!
Bardzo dużo wniosło to do tematu.
Całość idzie do działu –> diesel
Pozdrawiam,
Darek
Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Darek
Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
- Od: 25 gru 2004, 15:35
- Posty: 1331
- Skąd: Ząbki
- Auto: Mazda Scenic II ph II :)
Regeneracją sprężarek zajmuje się profesjonalnie kolega gstr.
Daje na to gwarancję.
Żadne nominalne (wymiar) łożyska nie wytrzymają w comprexie.
Daje na to gwarancję.
Żadne nominalne (wymiar) łożyska nie wytrzymają w comprexie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Mam pytanie.... Czy dałoby się mniej więcej powiedzieć cenę naprawy jakbym powiedział że sprężarka gwiżdże tak przy 2,5tys obrotów albo jak długo jeszcze pojeżdże zanim nie padnie mi do końca?
Bo sam jesteś ciekaw jak dużo czasu mam do naprawy dodam że auto katowane nie jest Tak trochę więcej jak 2 tys obrotów i zmiana biegu... nie kacę auta do tego stopnia że więcej jak o 100 km/h to nie jeżdzę nią żeby nie przeciążać sprężarki. Może mi ktoś coś powiedzieć na ten temat?
Bo sam jesteś ciekaw jak dużo czasu mam do naprawy dodam że auto katowane nie jest Tak trochę więcej jak 2 tys obrotów i zmiana biegu... nie kacę auta do tego stopnia że więcej jak o 100 km/h to nie jeżdzę nią żeby nie przeciążać sprężarki. Może mi ktoś coś powiedzieć na ten temat?
- Od: 13 lis 2009, 17:25
- Posty: 24
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 2,0 TD Comprex
Nie sądzę, aby ktoś odpowiedział Ci na takie pytanie.
Gwizd wcale nie musi wskazywać na jej uszkodzenie, jeśli zacznie się proces "wykańczania" się comprexa to będą to odgłosy pracy ułożyskowania, później dojdzie dźwięk przycierania się wirnika sprężarki. Będą to dzwięki narastające w miarę przebiegu auta i w końcowej fazie zaczną się kłopoty z uruchomieniem silnika(gdy sprężarka straci swoją szczelność).
Najłatwiej zdemontować pasek wielorowkowy i sprawdzić, czy wałek sprężarki ma już luzy poprzeczne, czy jeszcze ich nie ma.
Gwizd wcale nie musi wskazywać na jej uszkodzenie, jeśli zacznie się proces "wykańczania" się comprexa to będą to odgłosy pracy ułożyskowania, później dojdzie dźwięk przycierania się wirnika sprężarki. Będą to dzwięki narastające w miarę przebiegu auta i w końcowej fazie zaczną się kłopoty z uruchomieniem silnika(gdy sprężarka straci swoją szczelność).
Najłatwiej zdemontować pasek wielorowkowy i sprawdzić, czy wałek sprężarki ma już luzy poprzeczne, czy jeszcze ich nie ma.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6