Auto kopci na czarno

Postprzez Sebas » 24 mar 2008, 13:11

Z tego co piszesz to ja mam kumulację; problem z obrotami-pompa, poranne dymienie-remont góry lub dołu silnika

Nie koniecznie pisałem że to może być wiele przyczyn jak bym miał wyszczególnić wszystkie to bym napisał poradnik tutaj <lol>
który pisze już 0,5 roku <jelen>
Tak to jest z comprexami,że czasami objawy są błędnie odczytywane przez nieznających tematu mechaników

<czytaj> Zgadza się <czytaj> Dałem gościowi zarobić żeby mi wymienił wiązke do alternatora a przez niego altka miałem do kapitalnego remontu <killer>

muunek napisał(a):to bardzo częstą przypadłością jest ślizgający się pasek alternatora (napędza on ,czy raczej synchronizuje pracę sprężarki) objawami są nagła utrata mocy, ostre dymienie na czarno, piski z komory silnika.
po naciągnięciu paska objawy znikają

Dokładnie nieraz szuka się dziury w całym najpierw jest szukajka i dopiera powinno się zapytać ;)

muunek napisał(a):ale w comprexach są chyba podkładki regulacyjne

Dokładnie ;)
Baj napisał(a):A jak powiedział mój zaprzyjażniony mechanik zaczynaj zawsze od najtańszych rzeczy zeby

Mądra myśl ;) moja to sprawdz i dopiero wymieniaj ;)

Bruchu napisał(a):Mój rano zakopci tylko przy odpaleniu przez 2 3 sek a potem jest ok .,ale jak przycisnę do dechy to idzie czarna chmura

weź pod uwagę że silnik chodzi na ssaniu ;) i dostaje bogatszą mieszankę
maciekkr napisał(a):conti

Tyle lat co robie jeszcze z nim się nie spodkałem sprawdz ile on normalnie kosztuje ;)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... fa7cc3e2d5
dołóż troszke i masz orginalny
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez zadra » 25 mar 2008, 23:25

wymiana rozrządu na oryginalnych częściach kosztowała mnie coś koło 450 zł.
Gdzieś jest temat dot. cen części do naszych aut, tam też jest opis moich kosztów, które poniosłem w połowie zeszłego roku.
Znajdę, to wkleję do postu.

znalazłem:
ceny niektórych części do mazdy 626 2,0 D comprex – sedan, 1993r:

łącznik stabilizatora kół przednich
(prod. krajowy, lecz polecany na forumprawy i lewy) 52zł
termostat (od nissana ) 30zł
osłona przegubu zewn. 85zł

rozrząd:pasek 87zł
rolka napinacza 128zł
rolka prowadnicy 130zł
uszczelniacz wału 12zł

dział eksploatacja temat:"ceny części do naszych aut"
Poczytać NAPRAWDĘ WARTO!!!

Pozdrawiam
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Bruchu » 30 mar 2008, 16:11

To napiszcie mi panowie jakiej firmy te paski od comprexa i alternatora bo już się zamotałem??


POZDRAWIAM
Magda comprex to jest to
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 12:56
Posty: 15
Auto: 626 comprex 94

Postprzez Sebas » 30 mar 2008, 23:04

Bruchu napisał(a):jakiej firmy te paski od comprexa i alternatora bo już się zamotałem??

Tylko ORGINALNE ;)
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez maciekkr » 18 kwi 2008, 21:38

maciekkr napisał(a):Paski – to może być to

Tak różowo jednak nie było. Comprex poszedł do specjalisty od turbosprężarek, który stwierdził, że jest zawalony syfem i go wyczyścił. Wyszło też na jaw, że miałem źle założoną głowicę (!), zatem doszło planowanie. Na szczęście nie była pęknięta.
Przy okazji wszystkim kompreksiarzom w Krakowie polecam p.Marcina z ul. Makuszyńskiego 19, gość zna ten motor i nie naciąga na niepotrzebne wydatki.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 20:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Postprzez Bruchu » 29 kwi 2008, 20:34

Pierścienie albo uszczelniacze

Mam pytanko co do uszczelniaczy czy mają one wpływ na kopcenie z odmy.
kiedy sie je wymienia i na co mają wpływ
Magda comprex to jest to
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 12:56
Posty: 15
Auto: 626 comprex 94

Postprzez kamil725 » 6 lut 2011, 18:30

Koledzy od czego mam zacząć. Mazda 626 2.0D COMPREX jest bardzo słaba, jak daje delikatnie gazu nie kopci, ale dodam troszkę więcej to zaczyna być z tyłu czarno. Nie chce jechać szybciej jak 115 km/h. Rozkręciłem filtr powietrza i jest czarny ze spalin, muli się przy 2000rpm i nie chce więcej. Jak dodaje gazu (ale to tylko nie raz) kaszlnie i troszkę zadymi na siwo, ale to rzadko. Pali na dotyk nawet jak zimny. Czy to będzie Comprex czy coś zatkane? Z góry dziękuje za porady.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 18:22
Posty: 30
Skąd: Oborniki Śląskie

Postprzez ukasz_ns » 25 sie 2011, 22:36

Witam.
Oto historia samochodu :

1. Przyjechał znajomy : auto kopci strasznie na czarno potem na bialo itp. Wymienione zawory, uszczelniacze itp. + kompresor
2. Potem po jakimś czasie nie chciał palić – wymieniony filtr paliwa i problem znikł.
3. Lało spod simmeringów na wałkach i wale korbowym – wymienione

i oto co się dzieje :
Autko po postoju np. 2h nie wejdzie na obroty powyżej 2000 przy tym kopci na biało i silnik strasznie klekocze itp. Turbina tak dziwnie chodzi (ale to cały czas) i oto co ktoś doradził mi z waszego forum i tu przysłał :
Zapraszam na stronę http://www.mazdaspeed.pl -otwórz podstronę "forum"
Tam znajdziesz odpowiedzi na dręczące Cię pytania.
Co do problemów: wymień pasek napędu alternatora (pomiędzy wałem silnika a alternatorem)-zamontuj ale ORYGINALNY – inny będzie się ślizgał.
Dymienie spowodowane jest uślizgiem paska napędu alternatora( gdy jest zużyty, stary, lub nieoryginalny), alternator przekazuje napęd poprzez drugie koło pasowe na sprężarkę comprex. Gdy zaburzone jest przekazanie napędu to dzieją się takie rzeczy jak u Ciebie.
Po chwili pasek rozgrzewa się, "łapie przyczepność" alternator jest pod mniejszym obciążeniem elektrycznym i sytuacja się poprawia; auto normalnie pracuje, nie dymi i sprawnie przyspiesza.


no to jestem i witam :))

2-gi problem to straszne lanie olejem. Wymieniliśmy już 2x simmeringi na wałkach i za każdym razem lało z nich i uszczelki pod pokrywą zaworów. Dziś problem powtórzył się 3-ci raz i tym razem leje z uszczelki pod pokrywą zaworów w miejscach gdzie są zaokrąglenia od wałków. Uszczelki zakładane z dobrych bardzo firm tj. elring, bosch. Autko pojezdzi pare dni i znowu przyjeżdża znajomy i mnie wyzywa. Jedyne co wtedy widać to cały silnik w oleju łącznie lampy ,bo aż tam wypluwa w wyniku lania oleju na koło od wałka po stronie kierowcy.




PANOWIE ZA POMOC WYŚLĘ NAWET DOBRĄ FLACHE 1 LITR , TYLKO PROSZĘ POMÓŻCIE POZBYĆ MI SIĘ TEGO AUTA :/
ukasz_ns
 

Postprzez astarot20 » 25 sie 2011, 22:41

Na forum są odpowiedzi na wszystkie pytania trzeba poszukać.

Ale tak simeringi tylko oryginalne mogą być najlepszych firm ale jeśli nie będą oryginale to będą lały
uszczelka pod klawiaturą to samo . Auto nie wchodzi na obroty bo zapewne paski się ślizgają i zanim się nagrzeje to nim szarpie podczas jazdy wymienić pasek alternatora i comprexa na oryginalny .

A i co to znaczy że turbina dziwnie pracuje ??
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez ukasz_ns » 26 sie 2011, 00:26

czyli sugerujesz że mazda jest tak dziwnym autem że tylko oryginały na niej idealnie pasują ?

Elirng wkładałem już do ponad 50 aut ,czy to uszczelka głowicy, pokrywy zaworów itp. i zawsze wytrzymywały a tu tylko oryginał ... ?
ukasz_ns
 

Postprzez astarot20 » 26 sie 2011, 17:31

jeśli chodzi o uszczelki i paski klinowe to tylko oryginały zresztą na forum wszystko jest.

A po drugie oryginały nie są wiele droższe od zamienników i ręczę ze problem z olejem ustąpi jak założysz oryginały
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez Tomcio1972 » 27 sie 2011, 10:01

jaki przebieg bo może są już wytarcia i nawet najlepsza uszczelka nie pomoże ...
co do pasków potwierdzone na niejednej madzi tylko oryginał nie robi problemów pasek jak się zachlapie olejem to musi ślizgać ale o tym chyba wiesz ?
turbina wymieniona – tak napisałeś ale na jaką ? piszesz że dziwnie pracuje metaliczne obtarcia słychać ? no to łożyska poszły i to już tylko comprexserwis – znajdziesz namiary w necie
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez zadra » 29 sie 2011, 09:32

Witam Kolegę z "elektrody"...

Wymieniaj elementy gumowe na oryginalne, możesz kupić nawet w salonie mazdy – nie są bardzo drogie, co do chlapania olejem, to sprawdź,czy odma jest drożna, być może masz wyższe cisnienie na klawiaturze i olej jest wydmuchiwany w większej ilości z tego powodu.

Reszta tak jak koledzy wyżej pisali.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6